De Telegraaf lanceert merkcampagne: Direct. De Telegraaf.

Natwerk is verantwoordelijk voor het strategische uitgangspunt en concept

De Telegraaf trapt een brede merkcampagne af die de kernwaarden van het nieuwsmerk stevig op de kaart zet. Samen met creatief bureau Natwerk ontwikkelde De Telegraaf de campagne Direct. De Telegraaf. Een boodschap die niet alleen de mentaliteit van het merk samenvat, maar ook inspeelt op de behoefte aan helderheid in een tijd van ruis en polarisatie.

De campagne wordt grootschalig uitgerold via wildplakposters, radio, digital out of home (DOOH), online kanalen, toiletreclame en print. Daarmee is het een van de meest crossmediale campagnes die het nieuwsmerk de afgelopen jaren heeft gevoerd.

Direct, zonder omwegen

Centraal in de campagne staat de directe houding van De Telegraaf: scherp, helder en betrokken. Geen omwegen, geen wollige verhalen, maar zorgvuldig, goed onderbouwd en met oog voor het grotere geheel. Dat past bij de journalistieke rol die De Telegraaf al meer dan 130 jaar vervult: een herkenbare stem in het maatschappelijk debat, die gehoord wordt te midden van het lawaai. Hoofdredacteur Kamran Ullah: "Met deze campagne zijn we helder over wie we zijn en hoe we werken: direct, toegankelijk en met open vizier. Nu onze nieuwe app en site live zijn, is het tijd om dit direct luid en duidelijk uit te dragen."

Antwoord op een versnipperd medialandschap

Volgens De Telegraaf is er juist nú behoefte aan helderheid en richting. In een tijd van meningeninflatie, polarisatie en versnippering wil het nieuwsmerk houvast bieden. Niet om tegenstellingen uit te vergroten, maar om het gesprek op gang te brengen. Riske Betten, directeur B2C bij Mediahuis Nederland, licht toe: "Deze campagne onderstreept dat wij midden in de samenleving staan. Wij zijn er voor iedereen die gewoon wil weten wat er aan de hand is, in de krant en online, altijd in duidelijke taal."

Ook creatief bureau Natwerk, dat verantwoordelijk is voor het strategische uitgangspunt en concept, herkent die behoefte aan duidelijkheid. Jurgen Retra, Head of Strategy bij Natwerk: "De Telegraaf weet wat het is en durft dat te laten zien – die directheid hebben we in de strategie gevangen. Het resultaat is herkenbaar, helder en onmiskenbaar De Telegraaf.'

De campagne werd door De Telegraaf zelf uitgewerkt en geproduceerd. En wel volgens een beproefd model: eerst het merkverhaal en de herkenbaarheid, vervolgens verdieping met content, en tot slot concrete activatie. Op alle niveaus klinkt dezelfde boodschap door: Direct. De Telegraaf.

www.detelegraaf.nl

www.mediahuis.nl

www.natwerk.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

[Forum] Wat is goede content?

17-09-2025 | 23:59:00
In de rubriek [Forum] stellen wij bepalende spelers in de markt een actuele vraag. Deze keer stellen we juryleden van de Influencer & Content Marketing Awards 2025 de vraag

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Content Creator Nieuws

16-09-2025 | 09:29:00
Mediahuis is per direct op zoek naar een Content Creator Nieuws - Leeuwarden, Groningen

Supermarkt Dirk benadrukt betaalbaarheid met Telegraaf-bijlage

15-09-2025 | 14:05:00
Supermarktketen Dirk heeft een bespaarbijlage uitgebracht in De Telegraaf. Daarmee speelt de keten in op de discussie over koopkracht en prijzen

Mediahuis Nederland, DPG Media en Ster komen met regels voor politieke reclames

14-09-2025 | 15:17:00
Mediahuis Nederland, Ster en DPG Media hebben regels aangekondigd hoe per 10 oktober 2025 politieke reclames kunnen worden aangekocht

Max Hochstenbach: Speel je op safe? Dan verlies je de consument

11-09-2025 | 15:16:00
In aanloop naar de Influencer & Content Marketing Awards 2025 spreken we met de juryleden. Vandaag schuift Max Hochstenbach van MHX (Mediahuis) aan.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Innocent en DCVF zetten superscanner opnieuw in

18-09-2025 | 15:46:00
Innocent en bureau DCVF hebben de superscanner ontwikkeld: een activatie die voorbijgangers koppelt aan een passende super smoothie

Ministerie en Monks starten campagne Blijf in beeld

18-09-2025 | 13:11:02
Het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) start samen met bureau Monks de campagne Blijf in beeld

[Vacancy] Initiative has a position for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative

18-09-2025 | 09:04:00
Initiative is directly looking for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative - Netherlands

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bas Vlugt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.