[CMTA] Dentsu Creative: Maak het mooier met Karwei

Dit is een inzending voor Content Marketing | The Awards 2023 | www.cmta.nl

 

Elevator Pitch

Stel je voor: Karwei, eens bekend als 'de bouwmarkt met smaak', heeft nu de uitdaging om 'maak het mooier' in het DNA van hun merk te verankeren. Maar hoe maak je iets nou écht mooier? Ontdek hoe we zijn gegaan van merkboodschap tot een betrokken #KARWEI community op social die precies weet hoe je het mooier maakt samen met Karwei.

Briefing

In navolging van de nieuwe positionering van Karwei (maak het mooier) zal er ook een doorvertaling gemaakt moeten worden voor social. Karwei is jouw persoonlijke hulp bij klussen en inrichten en maakt stap  voor stap iedere klus makkelijker. Ze helpt bij het maken van de juiste keuzes in stijl en smaak door te inspireren, helpen en faciliteren.
De ambitie is om duidelijke kaders te ontwikkelen voor het gehele social landschap van Karwei. Zodat alle kanalen bijdragen aan het behalen van de doelstellingen en het laden van de communicatieboodschappen. 

Insights

Steeds vaker zijn mensen zelf bezig met klussen en inrichten rondom het huis. En er is overal inspiratie te vinden, maar is dat eindresultaat wel realistisch? Of zijn daar meerdere stylisten voor nodig? Ze zien die inspiratie en denken: "Zo mooi krijg ik het nooit".Onze doelgroep bleek onzeker en dat gevoel van: "Kan ik dat wel zo?" is voor velen een struikelblok. Klussen worden erdoor uitstelt of zelfs uit de weggegaan. We willen daarom niet alleen roepen "maak het mooier", maar juist laten zien hoe het kan. En belangrijker nog: ze het vertrouwen geven dat ze het écht zelf kunnen.

Strategie | Aanpak | Resultaat

In het doelgroeponderzoek zagen we drie behoeften van klussers: ze willen wat hulp, zoeken inspiratie die ze echt kunnen gebruiken, en zitten met specifieke vragen. Bij Karwei is het onze missie om alles 'mooier te maken'. Hoe sluit dat aan bij wat klussers willen op social media? Nou, eigenlijk heel goed! Wij zijn niet alleen een plek voor mooie plaatjes, maar staan ook klaar met tips, hacks en antwoorden. En geven de klussers op een social-savvy manier echt de handvatten om het weer zelf te doen.

Elke dag posten we content: van inspiratieposts tot stories & reels die je écht verder helpen. Zo laten we zien hoe je een ruimte mooier maakt, en geven we antwoord op alle klusvragen. Het resultaat? Een superactieve Karwei-community die zin heeft om hun eigen huis aan te pakken. En ja, ze zijn ook behoorlijk betrokken online!

Gemiddeld aantal likes: +74%
Gemiddeld aantal reacties: +880%
Gemiddeld aantal saves: +392%
Toegevoegd aantal volgers per bericht: +116%
Totaal organisch bereik: +75%

www.dentsu.com

Dit is een inzending voor Content Marketing | The Awards 2023

Content Marketing | The Awards vormen een grootse en feestelijke erkenning voor de beste contentmarketingcases, de beste expertise op gebied van creatie en distributie en de beste mensen en partijen in het vakgebied.

Binnen elk van de vijf award-categorieën wordt door de vakjury een Bronzen, Zilveren en Gouden Award toegekend. De beoordeling van de cases richt zich op de samenhang tussen briefing, strategie, aanpak en resultaten met substantiële aandacht voor consistentie en lange-termijn inzet die eigen is aan contentmarketing.

Lees alles over The Awards op www.cmta.nl

Partners CMTA

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

StudioM lanceert KNVB x Eurojackpot-campagne Mr. Beker

04-11-2025 | 14:26:00
De samenwerking viert de charme van de Eurojackpot KNVB Beker en positioneert Eurojackpot als naamgever van het toernooi.

DDB en Transavia lanceren platform: Niet normaal gewoon

04-11-2025 | 11:00:00
Na een gewonnen pitch eerder dit jaar presenteert DDB Amsterdam het merkplatform voor Transavia: Niet normaal gewoon

Twenty Two ontwikkelt wervingscampagne PostNL

04-11-2025 | 10:16:00
De campagne is bedoeld om post- en pakketbezorgers aan te trekken en laat zien hoe de functie kan passen bij uiteenlopende levensfasen en situaties.

[Vacatures] Crocodile Agency zoekt een Sr. Content Creator

04-11-2025 | 07:33:00
Crocodile Agency is per direct op zoek naar Sr. Content Creator - 32–40 uur · Amsterdam

Blue Band en De Ruijter lanceren TikTok-serie

03-11-2025 | 15:28:00
Blue Band en De Ruijter slaan de handen ineen voor een gezamenlijke social-first campagne: Het Lekkerste Stel van Nederland.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Pie Kamau

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.