Closed On Monday ontwikkelt campagne voor Protect Ukraine

Creatief bureau Closed On Monday werkt samen met Protect Ukraine aan de landelijke campagne PROTECT YOUKRAINE. De campagne roept jonge Nederlanders op om stil te staan bij de oorlog in Oekraïne en zich in te zetten voor democratische waarden en vrijheid in Europa.

De campagne benadrukt hoe dichtbij de oorlog werkelijk is, dichterbij dan vakantiebestemmingen als Barcelona en Lissabon, en onderstreept de rol die Oekraïne speelt in de verdediging van de Europese rechtsorde.

Oproep tot bewustwording en actie

Oleksandra Matvitsjoek, mensenrechtenadvocaat en Nobelprijswinnaar voor de Vrede (2022): "Deze oorlog gaat over onze gezamenlijke Europese toekomst. Europeanen zijn veilig omdat de Oekraïners doorvechten zodat Poetin niet verder kan gaan."

De campagne wijst op manieren waarop individuen kunnen bijdragen. Denk aan het lezen en delen van literaire en journalistieke bronnen of het steunen van medische hulp aan het front, zoals het doneren van middelen via protectukraine.nl.

Zichtbaarheid in de openbare ruimte en online

De campagne ging op 28 maart van start met een zichtbare aanwezigheid op het Leidseplein in Amsterdam. Onder meer het billboard boven Pathé en alle Metropool-borden toonden de campagnebeelden. Daarnaast is de campagne de hele maand april online te zien via verschillende digitale kanalen.

Initiatief van jonge impactmakers

De campagne werd gelanceerd in De Balie, waar jonge politici, schrijvers, journalisten en studenten hun ervaringen deelden over een recente hulpkonvooi naar Oekraïne. Het initiatief is ontwikkeld door Protect Ukraine en Closed On Monday, met Thysa Gunning als communicatiespecialist en Gookie Sassen als oprichter van het bureau. Distributiepartner is Portland & Benjamin.

www.closedonmonday.studio

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

SAN New Kids: Closed on Monday, Star/P, The Committed Agency

02-05-2025 | 08:10:00
Bekendmaking SAN New Kids on the Block Accent 2024 op 5 juni in Hilversum

Zes bureaus op shortlist SAN New Kids on the Block 2024

04-04-2025 | 11:00:00
De shortlist van de SAN New Kids on the Block 2024 is bekendgemaakt. Uit vijftien inzendingen selecteerde de hoofdjury zes bureaus

Closed on Monday versterkt team en benoemt creative leads

04-03-2025 | 15:01:00
Vier creatieven sluiten zich aan bij het bureau, terwijl Tim Visser en Robin Versnel worden benoemd tot creative leads.

Considerationlist SAN New Kids on the Block 2024 bekend

06-02-2025 | 11:27:00
SAN heeft de Considerationlist van het SAN New Kids on the Block Accent 2024 samengesteld. 28 Kandidaten/bureaus voldoen aan de criteria.

[Interview] Gookie Sassen: Ongemak is waar groei en creativiteit beginnen

12-12-2024 | 08:00:00
We spreken Gookie Sassen, oprichter van Closed on Monday, over de visie achter het bureau, hun missie en hoe Unsettle merken én de wereld in beweging brengt.
 

Gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.