Closed On Monday ontwikkelt campagne voor Protect Ukraine

Creatief bureau Closed On Monday werkt samen met Protect Ukraine aan de landelijke campagne PROTECT YOUKRAINE. De campagne roept jonge Nederlanders op om stil te staan bij de oorlog in Oekraïne en zich in te zetten voor democratische waarden en vrijheid in Europa.

De campagne benadrukt hoe dichtbij de oorlog werkelijk is, dichterbij dan vakantiebestemmingen als Barcelona en Lissabon, en onderstreept de rol die Oekraïne speelt in de verdediging van de Europese rechtsorde.

Oproep tot bewustwording en actie

Oleksandra Matvitsjoek, mensenrechtenadvocaat en Nobelprijswinnaar voor de Vrede (2022): "Deze oorlog gaat over onze gezamenlijke Europese toekomst. Europeanen zijn veilig omdat de Oekraïners doorvechten zodat Poetin niet verder kan gaan."

De campagne wijst op manieren waarop individuen kunnen bijdragen. Denk aan het lezen en delen van literaire en journalistieke bronnen of het steunen van medische hulp aan het front, zoals het doneren van middelen via protectukraine.nl.

Zichtbaarheid in de openbare ruimte en online

De campagne ging op 28 maart van start met een zichtbare aanwezigheid op het Leidseplein in Amsterdam. Onder meer het billboard boven Pathé en alle Metropool-borden toonden de campagnebeelden. Daarnaast is de campagne de hele maand april online te zien via verschillende digitale kanalen.

Initiatief van jonge impactmakers

De campagne werd gelanceerd in De Balie, waar jonge politici, schrijvers, journalisten en studenten hun ervaringen deelden over een recente hulpkonvooi naar Oekraïne. Het initiatief is ontwikkeld door Protect Ukraine en Closed On Monday, met Thysa Gunning als communicatiespecialist en Gookie Sassen als oprichter van het bureau. Distributiepartner is Portland & Benjamin.

www.closedonmonday.studio

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Closed on Monday toont avontuur met De Koffiejongens

05-09-2025 | 09:27:58
Closed on Monday heeft voor De Koffiejongens een landelijke campagne ontwikkeld die de nieuwsgierige houding van het koffiemerk centraal stelt.

Gookie Sassen: Minder voorspelbaar, meer impact

24-06-2025 | 10:30:00
Commerciële klanten komen van dinsdag tot en met vrijdag aan bod, mits hun merk of project bijdraagt aan positieve vooruitgang.

SAN New Kids on the Block Accent bevestigt dat Closed on Monday werkt

06-06-2025 | 16:27:00
Bas Vlugt is op bezoek bij Closed on Monday, want het bureau heeft de SAN New Kids on the Block Accent gewonnen. Oprichter Gookie Sassen staat hem te woord

TBWA\NEBOKO Bureau van het Jaar bij SAN Accenten 2024

05-06-2025 | 22:05:00
KPN ontving de titel Adverteerder van het Jaar en Kruidvat kreeg het Consistent Accent.

SAN New Kids: Closed on Monday, Star/P, The Committed Agency

02-05-2025 | 08:10:00
Bekendmaking SAN New Kids on the Block Accent 2024 op 5 juni in Hilversum
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: De toekomst van tv-metingen ligt in big data

05-09-2025 | 12:26:13
Door de explosie van streamingplatforms, on-demand content en gefragmenteerd kijkgedrag hebben traditionele meetmethoden moeite om het tempo bij te houden

Closed on Monday toont avontuur met De Koffiejongens

05-09-2025 | 09:27:58
Closed on Monday heeft voor De Koffiejongens een landelijke campagne ontwikkeld die de nieuwsgierige houding van het koffiemerk centraal stelt.

[Vacatures] TBWA zoekt een Brand Coordinator (NL)

05-09-2025 | 09:01:00
TBWA is per direct op zoek naar Brand Coordinator (NL) - Full-time  \  Amsterdam

Johan van der Zanden: Jeroen past perfect bij ons merk

04-09-2025 | 13:11:00
[Interview] Johan van der Zanden over de nieuwe supermarktmanager Daan, gespeeld door Jeroen van Koningsbrugge

Jeroen van Koningsbrugge supermarktmanager Daan Albert Heijn

04-09-2025 | 13:00:37
Albert Heijn heeft acteur Jeroen van Koningsbrugge gepresenteerd als het nieuwe gezicht in de reclamecampagnes.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.