Cheil maakt van koning Piloot van Oranje

In aanloop naar Koningsdag nam Cheil Benelux op aanvraag van actualiteitenprogramma EenVandaag het imago van de koning eens kritisch onder de loep.

De populariteit en steun voor de Nederlandse monarchie is de afgelopen jaren gedaald. ‘EenVandaag’ vroeg Cheil Benelux daarom eens na te denken over een kleine koninklijke rebranding. Het bureau realiseerde zich al snel dat een van de sterkste karaktereigenschappen van Willem-Alexander vaak over het hoofd wordt gezien: de gemiddelde Nederlander vergeet dat hij veel meer is dan alleen het staatshoofd – hij is ook parttime piloot bij KLM.

Tim van der Sijde, Managing Director Cheil Benelux: "Door de vliegkunsten van onze majesteit te belichten – Willem-Alexander zet met gemak veertig ton staal veilig op de grond – willen we Nederland eraan herinneren dat hij niet alleen een koning, maar ook een bekwaam gezagvoerder is!"

Het resultaat van de positionering was zaterdag te zien in de uitzending van EenVandaag op NPO1.

www.cheil.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

Cheil UK ontwikkelt AI-marketingplatform samen met Spotlight

05-08-2025 | 08:50:50
Samen ontwikkelen ze een platform dat inspeelt op de invloed van large language models (LLM’s) op merkzichtbaarheid.

Cheil en WWF lanceren AI-campagne tegen plasticvervuiling

22-07-2025 | 13:37:00
In Seoul is een buitenreclamecampagne gestart waarin dieren verstrikt in plastic afval centraal staan.

Sanne Houterman Strategy Director bij Cheil Benelux

23-06-2025 | 09:00:00
Ze neemt de strategische leiding van het bureau op zich en ontwikkelt de strategische aanpak voor alle klanten.

Cannes 2025: Daniel Samama & Tim de Waard over Cheil

20-06-2025 | 08:56:00
New Business Radio zendt deze week live uit vanaf het Cannes Lions International Festival of Creativity. Iedere dag spreken Bas Vlugt en Peter Wybenga met toonaangevende professionals uit media en marketingcommunicatie.

Be More Challenger: Joost Hultink over WildRide

16-06-2025 | 09:57:00
In de rubriek Be More Challenger gaan Tim de Waard & Daniel Samama op zoek naar de mensen achter de beste challenger-merken van Nederland

Gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.