Cheil en WWF lanceren AI-campagne tegen plasticvervuiling

In Seoul is een buitenreclamecampagne gestart waarin dieren verstrikt in plastic afval centraal staan. WWF-Korea en bureau Cheil willen met de actie bewustwording creëren over de impact van plasticvervuiling op wilde dieren.

De campagne, getiteld Animal Trash Fashion, toont onder meer zeeschildpadden en zeehonden in scènes die doen denken aan modereportages, maar dan met plastic als zogenaamd draagbaar ontwerp. De beelden zijn volledig met generatieve AI ontwikkeld, zodat er geen dieren gebruikt of gefilmd hoefden te worden.

Plastic als mode-element

Met de campagne haakt WWF-Korea in op de doelstellingen van de No Plastics in Nature-strategie, waarmee de organisatie in 2030 de uitstoot van plastic naar de natuur drastisch wil terugdringen.

Park Minhye, executive director van WWF-Korea: "With AI, Animal Trash Fashion depicts the dire reality of the plastic crisis, in which 79% of globally produced plastics are being thrown away. Our work will be a step toward raising public awareness on plastic pollution. To achieve substantial results at the United Nations Intergovernmental Negotiation Committee to end plastic pollution (INC-5) taking place in Geneva this August, we need everyone's attention and involvement.”

Campagne in hartje Seoul

Op 21 juli werd de campagne zichtbaar op een 20 bij 60 meter groot scherm in Gwanghwamun, het politieke centrum van Seoul. De locatie werd beschikbaar gesteld door Digital Chosun Ilbo, dat het publieke belang van de actie onderschrijft.

Animal Trash Fashion is nog tot en met 20 augustus te zien op out-of-home locaties en via de eigen kanalen van WWF-Korea.

Credits:

Campaign Title: Animal Trash Fashion | Client: WWF-Korea | Executive Director: Minhye Park | Marketing Director: Jungho Song | Communication Team Leader: Jiyea Hong | Creative Agency: Cheil Korea | Executive Creative Director: Seho Kwon | Art Director: Hohun Hwang, Hyerin Dho, Junseok Jang | Account Director: Wonjun Jang | Account Executive: Taewon Woo, Dahoon Son | Editor: SangGoo Han | Post Production: Gust N’ Gale

www.cheil.nl

Lees ook:

Cheil Benelux ontwikkelt campagne voor D66

07-10-2025 | 09:30:00
Centraal staat het thema ruimte: ruimte voor vrijheid, vooruitgang, het klimaat en voor elkaar.

[Vacatures] Cheil Benelux zoekt een Creatieve Content Creator (NL) – Social First

29-09-2025 | 08:52:00
Cheil Benelux is per direct op zoek naar Creatieve Content Creator (NL) – Social First - Fulltime - Amsterdam

Sanne Houterman: Succes op social vraagt lef en timing

17-09-2025 | 10:54:39
In aanloop naar de Influencer & Content Marketing Awards 2025 spreken we met de juryleden. Vandaag spreken we met Sanne Houterman

Cheil ontwikkelt wereldwijde campagne voor Samsung AI Home

02-09-2025 | 09:10:00
Het bureau is verantwoordelijk voor de creatieve lijn, de hoofdcommercial en de internationale uitrol.

[Vacatures] Cheil Benelux zoekt een Jr. Project Manager

13-08-2025 | 09:35:00
Cheil Benelux is per direct op zoek naar Jr. Project Manager - Fulltime - Amsterdam


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Dawn maakt merkcampagne voor Exact

14-10-2025 | 10:10:00
In de uitrol positioneert Exact zijn bedrijfssoftware als rustpunt in de hectiek van alledaags werk.

Fitzroy en Draft Digital bouwen aan merk Overstappen.nl

13-10-2025 | 12:00:00
Met een always-on tv-campagne via STER, gericht op een breed publiek van dertig tot zestig jaar, wil Overstappen.nl gestaag bereik en herkenning opbouwen.

TomTom kiest STROOM voor lancering dashboardassistent Tom

13-10-2025 | 11:42:03
Met deze fysieke rij-assistent wil TomTom automobilisten helpen met meer focus en veiligheid de weg op te gaan.

Zilveren Kruis en KNVB starten campagne mentale gezondheid

13-10-2025 | 08:44:00
De campagne richt zich op het bespreekbaar maken van mentale druk onder jongeren op en rond het voetbalveld.

Bob Koigi: Addressable tv: de onbenutte goudmijn voor marketeers

10-10-2025 | 16:07:00
Een aanzienlijke strategische kloof kost adverteerders miljoenen aan potentiële omzet en bereik. Nieuw onderzoek van DISH Media, ontwikkeld in samenwerking met Janus Strategy & Insights, onthult dat marketeers door het onderbenutten van addressable TV systematisch 31,6 miljoen Amerikaanse volwassenen over het hoofd zien, een segment dat alleen effectief via dit kanaal bereikt kan worden.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.