Cheil en Basic-Fit lanceren gamified work-out Samsung Galaxy SpaceSquat

Voor de lancering van de Galaxy Watch7 lanceren Samsung en Basic-Fit een activatie in de fysieke sportscholen. De samenwerking draait om de Galaxy Space Squat; een gamified work-out die Gen-Z nog intensiever en beter laat trainen.

De interactieve installatie demonstreert de mogelijkheden van de Samsung Smart Watches. De activatie en campagne zijn bedacht en ontwikkeld door Cheil Benelux. Het bureau ontwikkelde de competitieve en interactieve squat work-out game ontwikkeld, inclusief bijbehorende campagne, en heeft Robot Kittens ingeschakeld voor de game-development en technische productie.

Galaxy Space Squat

Basic-Fit bezoekers kunnen de komende maanden meedoen aan de Galaxy Space Squat en maken daarnaast kans op een Galaxy Watch Ultra. Met iedere squat is een ruimteschip op het scherm te besturen, en deelnemers kunnen zo elkaar én tegenstanders in andere vestigingen verslaan om een plek op het leaderboard bemachtigen. De beste Space Squatters maken kans op een Watch Ultra.  

De Galaxy Space Squat is een reizende activatie en is te vinden in totaal 24 Basic-Fit-locaties in Nederland en België.

Gemeenschappelijke merkmissie

Carlijn Prins, Marketing Communicatie specialist bij Samsung: “We zijn bij deze samenwerking allereerst op zoek gegaan naar onze gemeenschappelijke merkmissie. Bij Basic-Fit is dat duidelijk sport toegankelijk maken voor iedereen en bij Samsung is dat met onze innovaties bijdragen aan het leven van mensen. Met deze campagne en installatie zijn we erin geslaagd die twee missies op een goede manier te verenigen. En nog belangrijker: het is ook ontzettend leuk en verslavend om te doen!”

Maurice Ridder, Head of Retail Media: “Tijdens het ontwikkelen van de campagne merkten we dat Cheil Benelux onze doelgroep goed begreep en de kracht van ons retail-netwerk optimaal zou benutten. Het sociale aspect van fitness werd steeds vooropgezet en dat sluit aan bij onze merkwaarden. Basic-Fit is écht een community en daar zijn we heel erg trots op.”

Dennis Hamakers, strategy director bij Cheil: “Geweldig om met zo’n activatie deze twee merken aan elkaar te verbinden. De bezoekers van Basic-Fit krijgen een compleet vernieuwende work-out en ervaren tegelijkertijd de toegevoegde waarde van het Samsung ecosysteem. Basic-Fit en Samsung laten zo de toekomst van fitness én van wearables zien.”

Credits:
Klant: Basic-Fit, Samsung | Samsung: Carlijn Prins, Anneleen Moens | Basic-Fit: Maurice Ridder, Lotte Poort | Lead Agency: Cheil Benelux | Project lead: Tim van der Sijde | Head of Strategy: Dennis Hamakers | Creative Director: Tim de Waard, Daniel Samama | Art Director: Maria Rommel, Daniel Samama | Copywriter: Victor Estvad Christoffersen, Tim de Waard | Accountmanagement: Istvan Schiering, Karin Van Dalen, Loesje de Vriese | Agency Producer: Bart Breugem | Director/ Production Co: Bart Breugem, Lamine Ndiaye | Postproduction/ Editor: Lamine Ndiaye | Game-development: Robot Kittens | Sound Design: AMP Amsterdam | Techical Production: Robot Kittens, Tchai International | Design: Danny Bakker, Ramelan Sadjid, Katty Piron | Production Management: Jeroen van Erven, Nathalie De Kerf

www.cheil.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Cheil Benelux ontwikkelt campagne voor D66

07-10-2025 | 09:30:00
Centraal staat het thema ruimte: ruimte voor vrijheid, vooruitgang, het klimaat en voor elkaar.

[Vacatures] Cheil Benelux zoekt een Creatieve Content Creator (NL) – Social First

29-09-2025 | 08:52:00
Cheil Benelux is per direct op zoek naar Creatieve Content Creator (NL) – Social First - Fulltime - Amsterdam

Sanne Houterman: Succes op social vraagt lef en timing

17-09-2025 | 10:54:39
In aanloop naar de Influencer & Content Marketing Awards 2025 spreken we met de juryleden. Vandaag spreken we met Sanne Houterman

Cheil ontwikkelt wereldwijde campagne voor Samsung AI Home

02-09-2025 | 09:10:00
Het bureau is verantwoordelijk voor de creatieve lijn, de hoofdcommercial en de internationale uitrol.

[Vacatures] Cheil Benelux zoekt een Jr. Project Manager

13-08-2025 | 09:35:00
Cheil Benelux is per direct op zoek naar Jr. Project Manager - Fulltime - Amsterdam

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Herkenbaarheid, humor en oplossingen staan centraal in automotive-campagne Marktplaats

07-10-2025 | 20:47:00
Happiness Amsterdam ontwikkelde voor Marktplaats een tweede campagne voor automotive. We spreken Nancy van Hees, Senior Communications Manager Mobility bij Marktplaats en Joey Boeters, Creative Partner en mede-oprichter van Happines Amsterdam

Europese steden decor voor OOH-campagne Lynk & Co 08

07-10-2025 | 16:39:48
Met de 08 wil Lynk & Co het segment van plug-in hybrides verder ontwikkelen

Alfred lanceert campagne met dames van Van Dobben

07-10-2025 | 11:28:00
Alfred en OnSocial hebben een merkcampagne ontwikkeld voor croquetmerk Van Dobben, waarin de dames uit de iconische Amsterdamse Eetsalon centraal staan

Havas Lemz ontwikkelt CHECK-campagne voor Dienst Toeslagen

07-10-2025 | 10:38:00
Dienst Toeslagen start een campagne die mensen aanmoedigt hun toeslagen aan te passen bij veranderingen in hun leven

team5pm en fonQ lanceren campagne rond woonstijl

07-10-2025 | 10:21:00
Online woonwinkel fonQ lanceert een online campagne, ontwikkeld in samenwerking met team5pm, die Nederlanders aanzet hun eigen woonstijl te ontdekken.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.