Cannes 2025: Eduard van Bennekom & Linda de Graaff

New Business Radio zendt deze week live uit vanaf het Cannes Lions International Festival of Creativity. Iedere dag ontvangen Bas Vlugt en Peter Wybenga vooraanstaande experts uit media en marketingcommunicatie. In gesprek met Marketing Report vertellen Eduard van Bennekom & Linda de Graaff, Partners & Managing Directors bij The Family Amsterdam, over de recente fusie met Open Now, het belang van oog voor detail in AI-content en de kracht van organische creativiteit.

Fusie met Open Now: één bureau, dertig mensen

Sinds kort is The Family officieel gefuseerd met Open Now. “We werkten al vaak samen, dus het voelde heel natuurlijk. Zij brengen gedragswetenschap in, wij creativiteit en merkbouw.” Met acht gedragswetenschappers aan boord en een creatieve kern ontstaat volgens Ed een sterke combinatie: “Onze slogan is: Home of Proven Creativity.”

AI for Detail: contentcreatie met oog voor nuance

Naast de fusie is er ook ruimte voor innovatie. Met AI for Detail lanceerde The Family een nieuw contentbureau dat AI combineert met hoogwaardige beeldbewerking. Linda de Graaff: “Iedereen kan iets maken met AI, maar niet iedereen heeft oog voor detail.” Samen met beeldexpert Edwin Veer, jarenlang werkzaam voor Erwin Olaf, willen ze het verschil maken.

AI is geen excuus, maar een hulpmiddel

Hoewel veel bureaus terughoudend zijn, omarmt The Family technologie. Eduard van Bennekom: “Adapt or die. Het gaat niet om snelle plaatjes, maar om duurzame contentlijnen. De norm is fotografie. Als AI daar niet aan tipt, dan gebruiken we fotografie.”

Hij noemt ook de ontwikkeling van AI-video’s voor modemerken als Azure. “We maakten op basis van één flatlay een bewegend virtueel model. Geen buy-outs meer, dat scheelt duizenden euro’s.” Tegelijkertijd waarschuwt hij voor overdaad: “Social werkt alleen als het echt aanvoelt.”

AI wordt geïntegreerd in The Family zelf

Ook het moederbureau blijft innoveren. Eduard van Bennekom: “Elk account krijgt straks een eigen agent. Onze gedragswetenschappers worden agent-owners. Het hele model wordt opnieuw ingericht.” Na een zwaar jaar in 2024 is de weg omhoog weer ingezet. “De energie is terug. We hebben weer vier aanbestedingen lopen.”\

Beluister hier de uitzendingen

Klik op een groen vierkantje bovenin om een ander gesprek te starten, de namen komen dan in beeld:

www.canneslions.com

www.newbusinessradio.nl

Partners Marketing Report Cannes 2025


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Meld je nu aan voor de Cannes Lions 2026 Jury!

22-09-2025 | 08:45:00
Ja, je leest het goed. Ook jij kunt zitting nemen in de jury van Cannes Lions 2026!

Nicola Tillin: Creativiteit werkt pas met bewijs

20-08-2025 | 12:23:00
In dit interview vertelt Nicola Tillin, hoe het wereldwijde marketing intelligence-platform merken, bureaus en mediapartijen helpt om hun weg te vinden

Strenger beoordelingskader voor Cannes Lions Awards

11-07-2025 | 09:53:00
Cannes Lions introduceert vanaf 2026 een integriteitskader voor inzendingen op het festival.

RA*W en Matt Sleeps blikken terug op de RA*W Vlieg Pitch

11-07-2025 | 08:47:00
Creatief duo Steffi Boom en Esther van Vliet van Dentsu Creative heeft de RA*W Vlieg Pitch gewonnen met een campagne-idee voor Matt Sleeps.

Bob Koigi: Importheffingen drukken op advertentiebeleid

07-07-2025 | 09:02:17
Nu de wereldhandel steeds volatieler wordt, bevinden marketing- en reclamebureaus zich op onbekend terrein.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Thuiswinkel.org en True Ideas samen tegen online aankoopfraude

21-10-2025 | 18:20:00
Omdat nepwebshops steeds professioneler worden, lanceert Thuiswinkel.org de bewustwordingscampagne Neem geen risico. Check het logo.

Happiness Amsterdam en Kennemerhart lanceren employer branding-campagne

21-10-2025 | 15:37:00
De campagne benadrukt de unieke waarde van werken met ouderen en speelt in op de groeiende vraag naar medewerkers in de ouderenzorg.

DEPT en Histor lanceren creatorgedreven campagne

21-10-2025 | 15:04:00
Het Nederlandse verfmerk Histor is gestart met Geef kleur aan jouw verhaal, een social-first campagne waarin persoonlijkheid en verhalen worden vertaald naar een eigen verfkleur.

Heineken en LePub spelen met AI-vriendschap

21-10-2025 | 11:46:00
De bierbrouwer zet het contrast neer tussen kunstmatige verbondenheid en het merkstandpunt dat échte vrienden ontstaan aan een échte bar met een echt bier.

[Vacatures] iO zoekt een Senior Contentmanager

21-10-2025 | 10:29:00
iO is per direct op zoek naar Senior Contentmanager - Campus Amsterdam
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.