Brussels Unlocked combineert oude wijsheden met innovatie

Laurent Massart, Client Partner BNL bij dentsu BENELUX, over ADNIGHT BXL

Marketing Report bezoekt ADNIGHT BXL. In aanloop naar deze eerste internationale ADNIGHT-editie publiceren wij een serie interviews met deelnemende bureaus.

Deze keer spreken wij met Laurent Massart, Client Partner BNL bij dentsu BENELUX.

Kun jij dentsu België introduceren?

Dentsu België, opgericht in 1991- toentertijd nog onder een andere naam, met een team van 25 collega’s, is onderdeel van dentsu Benelux, met kantoren in Amsterdam, Rotterdam en natuurlijk ook in Brussel.

Dentsu is een partner die voor ’s werelds meest toonaangevende organisaties geïntegreerde groei en transformatie bewerkstelligt. Opgericht in 1901 in Tokio, Japan, en nu aanwezig in meer dan 145 landen en regio's, heeft het een bewezen staat van dienst in het koesteren en ontwikkelen van innovaties, waarbij het de talenten van zijn wereldwijde netwerk van meest toonaangevende merken combineert om impactvolle en geïntegreerde groeioplossingen voor klanten te ontwikkelen. Dentsu levert end-to-end transformaties, door zijn diensten in Media, CXM en Creative te integreren, terwijl het de grenzen van transformatie en duurzame groei voor merken, mensen en de samenleving verlegt. 

In België werken we met trots voor klanten als Heineken, Alken Maes, Arla, BMW, Bellewaerde, Walibi, Ferrero, Pandora en Intergamma.

Waarom doen jullie mee met ADNIGHT?

We kende het evenement natuurlijk al vanuit Amsterdam waar wij altijd aan participeren met Dentsu Creative Amsterdam. Toen we hoorde dat dit evenement ook naar Brussels zou komen, zijn we vrijwel direct ingestapt. Dit is hét evenement om de deuren te openen voor ADNIGHT gasten die we normaliter niet binnen de muren van ons eigen kantoor treffen.  We kunnen laten zien wie we zijn, waar we voor staan en wat de vibe binnen ons kantoor is. Dit geeft ons weer de kans om nieuwe mensen te ontmoeten en te worden geïnspireerd. 

Hoe ziet jullie ADNIGHT-programma eruit?

Geïnspireerd op onze Japanse heritage met de neonverlichte straten van Shibuya en de rustige Zen-tuinen van Kyoto. Stap in een wereld waar traditie gepaard gaat met techonologie.

Brussels Unlocked combineert oude wijsheden met innovatie. We organiseren een aantal leuke dingen zoals: 

-    Sensei sessions: Speed talks with dentsu Masters to engage in rapid exchanges of wisdom with visionaries shaping the future.

-    Futuredo booth: Discover your advertising destiny at our AI-powered Omikuji fortune booth.
Dit alles vindt plaats onder Neo-Tokyo beats terwijl onze DJ elektronische ritmes mengt met traditionele Japanse geluiden. AI-gegenereerde visuals zullen de aanwezigen meenemen door een Cyberpunk-Meets-Edo droomlandschap. 

Wat voor soort jong talent zoeken jullie?

We zijn altijd op zoek naar talent. Op onze website dentsu.com staan onze open rollen. 

Wat is het laatste nieuws?

Momenteel zijn we ontzettend druk bezig met de afronding voor onze AMMA-inzendingen. We zijn ook net verhuisd naar ons nieuwe kantoor -  zie ADNIGHT maar direct als onze housewarming. Daarnaast werken we met onze klanten aan hele leuke nieuwe projecten, dus houd ons goed in de gaten voor meer nieuws.

www.dentsu.com

 

Marketing Report Netwerk Borrels Brussel & Antwerpen

Marketing Report is een aantal dagen in België.

Op donderdag 3 april bezoeken we ADNIGHT BXL. Op vrijdag 4 april organiseren we een netwerkwerk borrel om kennis te maken met de Brusselse bureauwereld.

Op maandag 7 april organiseren wij een netwerkwerk borrel om kennis te maken met de Antwerpse bureauwereld.

Leuk als je erbij bent!

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

W+K x ADNIGHT | GEDOGEN+Amsterdam Core

08-10-2025 | 08:42:14
Wieden+Kennedy Amsterdam presenteert tijdens ADNIGHT de tentoonstelling GEDOGEN+Amsterdam Core.

Boomerang zet mentale gezondheid centraal op Adnight

30-09-2025 | 08:42:00
Het programma onderzoekt thema’s als creativiteit onder druk, inclusiviteit in media en authentieke representatie in campagnes.

ADNIGHT start met Marketing Talks voor marketeers

22-09-2025 | 15:47:49
Deze mini-conferentie brengt een reeks presentaties over branding, creativiteit en de samenwerking tussen merken en bureaus.

SERVICEPLAN x ADNIGHT | The Deadline

19-09-2025 | 09:04:00
Tijdens deze editie van Adnight duikt Serviceplan Amsterdam dieper in het omgaan met deadlines en stress op de werkvloer.

ALFRED x ADNIGHT | Vrienden van Alfred Live

17-09-2025 | 11:08:44
Join us for drinks, dancing, and good vibes, while also diving deeper into the big questions of creativity today


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Fitzroy en Draft Digital bouwen aan merk Overstappen.nl

13-10-2025 | 12:00:00
Met een always-on tv-campagne via STER, gericht op een breed publiek van dertig tot zestig jaar, wil Overstappen.nl gestaag bereik en herkenning opbouwen.

TomTom kiest STROOM voor lancering dashboardassistent Tom

13-10-2025 | 11:42:03
Met deze fysieke rij-assistent wil TomTom automobilisten helpen met meer focus en veiligheid de weg op te gaan.

Zilveren Kruis en KNVB starten campagne mentale gezondheid

13-10-2025 | 08:44:00
De campagne richt zich op het bespreekbaar maken van mentale druk onder jongeren op en rond het voetbalveld.

Bob Koigi: Addressable tv: de onbenutte goudmijn voor marketeers

10-10-2025 | 16:07:00
Een aanzienlijke strategische kloof kost adverteerders miljoenen aan potentiële omzet en bereik. Nieuw onderzoek van DISH Media, ontwikkeld in samenwerking met Janus Strategy & Insights, onthult dat marketeers door het onderbenutten van addressable TV systematisch 31,6 miljoen Amerikaanse volwassenen over het hoofd zien, een segment dat alleen effectief via dit kanaal bereikt kan worden.

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 11:45:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bas Vlugt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.