Bol kiest ook Crocodile Agency voor influencermarketing

Naast Crocodile Agency, werkt bol ook samen met bureaus als DEPT, AndAgencyAmsterdam en Megawatt

Bol heeft Crocodile Agency gekozen voor de ontwikkeling en uitvoering van influencercampagnes. De samenwerking maakt deel uit van de bredere marketingactiviteiten van bol, waarbij het merk met meerdere bureaus samenwerkt. De opdracht voor het bureau omvat strategie, creatie, influencerselectie en media-inzet.

De samenwerking begon met een giftingcampagne die dankzij de creatieve insteek en opvallende resultaten direct succesvol was. Dat succes vormde de basis voor meerdere vervolgcampagnes en leidde tot een contract voor twee jaar.

Focus op Gen Z en millennials

Sinds de start heeft Crocodile Agency verschillende social campagnes voor bol ontwikkeld, waaronder campagnes rond Valentijn, Moederdag, Vaderdag, festivals en Back to School. Momenteel werkt het bureau aan de halloween- en kerstcampagnes. Bol richt zich met deze campagnes op Nederlandse en Vlaamse consumenten tussen 18 en 34 jaar, met een sterke focus op TikTok en Instagram om de zichtbaarheid bij Gen Z en millennials te vergroten.

Isaac Diepenhorst, Lead Social & Content team bol: "Wij zochten een partner die ons kan helpen om onze campagnes op een creatieve en impactvolle manier tot leven te brengen, naast de andere bureaus waar we mee samenwerken. Crocodile Agency heeft laten zien dat zij onze doelgroep goed begrijpen en de juiste vertaalslag weten te maken naar social media. Dankzij hun creatieve aanpak en onderscheidende media approach bereiken we Gen Z en millennials op een natuurlijke manier, precies daar waar zij zich bevinden."

Strategische samenwerking voor de lange termijn

Tamara Couperus, Founder Crocodile Agency: "Het is geweldig om met een merk als bol te kunnen samenwerken. Eind vorig jaar zijn we gestart met verschillende campagnes voor bol. Dankzij de goede resultaten en de klik in onze samenwerking hebben we nu een contract voor twee jaar getekend. We kijken ernaar uit om de komende periode nog meer impactvolle campagnes neer te zetten."

Naast Crocodile Agency werkt bol ook samen met bureaus als DEPT, AndAgencyAmsterdam, aidem agency, Megawatt, dentsu en Mindshare.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

ICMA 2025 - Robijn Quickwash

23-09-2025 | 09:43:21
De campagne moet bereik genereren en spraakmakend zijn zodat de doelgroep over de nieuwe innovatie gaat praten.

Crocodile Agency start campagne Viper Hard Iced Tea

01-07-2025 | 15:53:00
De zomercampagne van hard drinks merk Viper is gestart met een opvallende PR-actie, uitgevoerd door reclamebureau Crocodile Agency.

Crocodile lanceert Robijn-campagne met Bizzey en René Froger

23-05-2025 | 18:00:00
Crocodile heeft een campagne ontwikkeld voor de introductie van Robijn Quickwash. Centraal in de campagne staat een speed-up versie van Wasmasjien uit 1985

Crocodile Agency aan de slag voor pladis

17-02-2025 | 07:59:00
Het Turkse zoetwaren- en snackbedrijf pladis heeft Crocodile Agency gekozen als creatief bureau voor alle below the line activiteiten

Roorda ontwikkelt campagne IenW: Top, jij blijft Bob

09-12-2024 | 12:00:00
Roorda Reclamebureau (Rabula Rasa) heeft een Bob-publiekscampagne gelanceerd onder de noemer Top, jij blijft Bob!
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.