Bol eerste adverteerder programmatic OOH-tunnelreclame van adtrackmedia

Bol en Dentsu testten met een unieke creatie de digitale tunnelreclame van adtrackmedia in het Rotterdamse metrosysteem. Hiermee kunnen adverteerders en bureaus consumenten bereiken met full-motion video-advertenties die te zien zijn op de tunnelwanden van drukke metrolijnen in Nederland. Technisch wordt deze advertentiemogelijkheid programmatic beschikbaar gesteld en ondersteund door Vistar Media.

Metrocampagne Bol

De campagne draaide onlangs drie weken bij metrostation Blaak richting Beurs. De advertenties werden ingekocht en afgespeeld, voornamelijk tijdens de spits om zo de meeste waarde te halen voor Bol. Hiermee bereikten ze maar liefst één miljoen mensen. Kelly Siemons, Media manager Bol: "Deze innovatieve manier van adverteren maakt het mogelijk om content te creëren die aansluit bij de locatie en het moment. Voor deze campagne hebben we onze social content helden tot leven gebracht in de fysieke wereld."

Digitale tunnelreclame programmatic beschikbaar in Vistar Media

Vistar Media biedt als eerste adtrackmedia's out-of-home inventory op een programmatic manier aan. Hiermee kunnen adverteerders en bureaus efficiënt de out-of-home advertentieruimte inkopen en profiteren van programmatic technologie en de datamogelijkheden. Diederick Ubels, Managing Director EMEA bij Vistar Media: "In geavanceerde programmatic DOOH-markten is het cruciaal om hoogwaardige advertentieruimte beschikbaar te maken voor marketeers die op zoek zijn naar geïntegreerde, data-gestuurde campagnes."

Digitale tunnelreclame van adtrackmedia

Adtrackmedia heeft wereldwijd een groeiend netwerk van eigen digitale advertentiesystemen in tunnels, zoals trein- en metrotunnels. In 2020 lanceerden ze als eerste tunnelreclame in de Rotterdamse metro. De systemen van adtrackmedia bestaan uit verticale LED-strips op de tunnelwanden, waarop full-motion advertenties met hoge resolutie worden afgespeeld. Maarten Duijne, Managing Partner bij adtrackmedia Nederland: "In plaats van zwarte tunnelwanden krijg je het gevoel midden in een film te zitten. Dit creëert een unieke mediabeleving voor merken om reizigers te bereiken."

www.dentsu.com

www.adtrackmedia.com

www.bol.com

Lees ook:

Jeroen van Koningsbrugge supermarktmanager Daan Albert Heijn

04-09-2025 | 13:00:37
Albert Heijn heeft acteur Jeroen van Koningsbrugge gepresenteerd als het nieuwe gezicht in de reclamecampagnes.

Dentsu overweegt verkoop internationale tak

29-08-2025 | 17:35:00
De Japanse reclamegroep Dentsu is zich aan het oriënteren op de verkoop van de niet-Japanse activiteiten. Daarmee zou een einde komen aan de ambitie om te concurreren met de andere grote spelers als Omnicom/IPG, WPP, Publicis en Havas.

DPG Media: 3 tips om op te vallen als challenger-merk

04-08-2025 | 09:00:00
Onlangs deed dentsu in samenwerking met DPG Media onderzoek naar de mate van aandacht die challenger-merken krijgen in vergelijking tot gevestigde merken

Lynk & Co lanceert campagne rond vernieuwde 01

01-08-2025 | 14:00:00
Lynk & Co trapt eind juli 2025 af met een grootschalige Europese campagne ter ondersteuning van de vernieuwde Lynk & Co 01.

Dentsu wint Europees mediacontract BMW Group

30-07-2025 | 13:06:00
Vanaf 1 januari 2026 is het bureau verantwoordelijk voor de geïntegreerde mediastrategie en -uitvoering van BMW, MINI en BMW Motorrad in 23 Europese markten


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Closed on Monday toont avontuur met De Koffiejongens

05-09-2025 | 09:27:58
Closed on Monday heeft voor De Koffiejongens een landelijke campagne ontwikkeld die de nieuwsgierige houding van het koffiemerk centraal stelt.

[Vacatures] TBWA zoekt een Brand Coordinator (NL)

05-09-2025 | 09:01:00
TBWA is per direct op zoek naar Brand Coordinator (NL) - Full-time  \  Amsterdam

Johan van der Zanden: Jeroen past perfect bij ons merk

04-09-2025 | 13:11:00
[Interview] Johan van der Zanden over de nieuwe supermarktmanager Daan, gespeeld door Jeroen van Koningsbrugge

Jeroen van Koningsbrugge supermarktmanager Daan Albert Heijn

04-09-2025 | 13:00:37
Albert Heijn heeft acteur Jeroen van Koningsbrugge gepresenteerd als het nieuwe gezicht in de reclamecampagnes.

Fama Volat lanceert Hartmakers-campagne voor Hart van Brabant

04-09-2025 | 12:55:10
Onder de titel Word Hartmaker van Hart van Brabant heeft Fama Volat een campagne ontwikkeld voor de regio, voorheen bekend als Midden-Brabant.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.