Boer Zoekt Vrouw 2025 trekt miljoenen kijkers

[Kijkcijfers] OMD over de populairste programma's

Het nieuwe seizoen van Boer Zoekt Vrouw (2025) is weer van start met een frisse groep boeren die hun hart willen openen voor de liefde. Mocht je dit programma niet kennen, Boer Zoekt Vrouw – zoals de naam al doet vermoeden – is een programma die zes Nederlandse boeren en hun zoektochten naar een levenspartner volgt. De eerste aflevering van Boer Zoekt Vrouw werd uitgezonden op 5 februari 2004.

Het programma, gepresenteerd door Yvon Jaspers, was meteen een groot succes en is sindsdien uitgegroeid tot een van de meest populaire televisieprogramma's in Nederland. Het relatief simpele concept – waarin boeren op zoek gaan naar een partner – bleek een enorm succes bij het publiek en is sindsdien meerdere keren teruggekeerd voor nieuwe seizoenen.

Tijdens de eerste aflevering op 2 maart 2025 trok het programma ruim 2,1 miljoen kijkers (op doelgroep 13+). Het nieuwe seizoen heeft een iets gewijzigde opzet van het programma, waarbij direct werd gestart werd met speeddates na een eerdere kennismakingen met de boeren in september vorig jaar. Fans van het programma hebben echter wel kritiek op de formatwijzigingen. Zo vallen er in dit seizoen geen boeren af,  weten we niet hoeveel brieven er zijn geschreven en zien we enkel activiteiten op de boerderij. Desondanks blijft Boer Zoekt Vrouw een significant aantal kijkers trekken.

Nr Datum Tijd Zender Programma Absolute aantallen (x1000)
1 22-9-2024 20:24 NPO1 BOER ZOEKT VROUW BOEREN VOORSTELLEN 2.157
2 2-3-2025 20:25 NPO1 BOER ZOEKT VROUW AFL 1 2.173
3 9-3-2025 20:24 NPO1 BOER ZOEKT VROUW AFL 2 2.220
4* 16-3-2025 20:25 NPO1 BOER ZOEKT VROUW AFL 3 1.727

*Aflevering 3 (16 maart) is zonder uitgesteld kijken en dus nog niet compleet

Het seizoen 2024-2025 is op 2 maart 2025 van start gegaan en wordt elke zondagavond om 20:25 uur uitgezonden bij KRO-NCRV op NPO 1. De afleveringen zijn ook terug te kijken op NPO Start.

omd-logo | Blis

Anna Kloos is Senior Broadcast Specialist bij OMD

OMD verzorgt voor Marketing Report wekelijks een analyse van de kijkcijfers

Foto: Linelle Deunk

www.omd.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Tale Meester: Marketing to Humans vs Marketing to AI

20-10-2025 | 10:24:00
Hoe kun je als marketeer nog verschil maken? Hoe ziet onze baan er over vijf jaar uit?

FCB en Mastercard maken visuele beperkingen voelbaar

09-10-2025 | 01:15:00
FCB heeft voor creditcardmerk Mastercard een campagne ontwikkeld om te laten zien hoe mensen met een visuele beperking deze omzetten in mogelijkheden

Renault & Bright x PXR x OMD x Create: 15 jaar elektrisch rijden: En Door

15-09-2025 | 11:36:00
The primary objective for Renault was to highlight the EV-range models in order to improve awareness, brand perception and accelerate EV adoption among consumers.

Boudewijn Wubbels (OMD): Measuring the Unclickable

20-07-2025 | 20:39:00
Waarom de volgende generatie mediacampagnes nieuwe KPI’s nodig heeft

Kyle Hassing: Van student naar Young Talent-genomineerde

04-07-2025 | 08:00:00
In gesprek met Bas Vlugt vertelt Antal van Pelt over de werkwijze van het onafhankelijke bureau, de kracht van merkbeloftes die bij een organisatie passen


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Marlies van Voorthuizen: Mentale gezondheid luistert nauw

29-10-2025 | 12:01:00
Op World Mental Health Day lanceerden Zilveren Kruis en de KNVB de campagne Trap het gesprek af. In het interview vertelt van Voorthuizen hier meer over

Jurgen Retra: Een klein gebaar zegt meer dan duizend woorden

29-10-2025 | 11:43:00
Op World Mental Health Day lanceerden Zilveren Kruis en de KNVB de campagne Trap het gesprek af. In het onderstaand interview vertelt Natwerk hier meer over

Monks ontwikkelt Veerkracht-campagne voor Pink Ribbon

28-10-2025 | 17:25:00
Kleine gebaren zijn nooit echt klein. Een berichtje, een knuffel, een herinnering of een cadeautje: ze brengen steun, hoop en bouwen veerkracht, in de ander en in onszelf.

DPG Media integreert Brand Metrics-technologie in Ad Manager

28-10-2025 | 17:14:00
Brand Metrics, wereldwijd marktleider in brand lift-meettechnologie, breidt de samenwerking met de advertentietak van DPG Media verder uit.

Onlyhumans laat Vlaanderen blauw kleuren voor Flitsmeister

27-10-2025 | 13:47:00
Om in Vlaanderen meer naamsbekendheid op te bouwen, werkt Flitsmeister samen met reclamebureau Onlyhumans.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.