Boer Zoekt Vrouw 2025 trekt miljoenen kijkers

[Kijkcijfers] OMD over de populairste programma's

Het nieuwe seizoen van Boer Zoekt Vrouw (2025) is weer van start met een frisse groep boeren die hun hart willen openen voor de liefde. Mocht je dit programma niet kennen, Boer Zoekt Vrouw – zoals de naam al doet vermoeden – is een programma die zes Nederlandse boeren en hun zoektochten naar een levenspartner volgt. De eerste aflevering van Boer Zoekt Vrouw werd uitgezonden op 5 februari 2004.

Het programma, gepresenteerd door Yvon Jaspers, was meteen een groot succes en is sindsdien uitgegroeid tot een van de meest populaire televisieprogramma's in Nederland. Het relatief simpele concept – waarin boeren op zoek gaan naar een partner – bleek een enorm succes bij het publiek en is sindsdien meerdere keren teruggekeerd voor nieuwe seizoenen.

Tijdens de eerste aflevering op 2 maart 2025 trok het programma ruim 2,1 miljoen kijkers (op doelgroep 13+). Het nieuwe seizoen heeft een iets gewijzigde opzet van het programma, waarbij direct werd gestart werd met speeddates na een eerdere kennismakingen met de boeren in september vorig jaar. Fans van het programma hebben echter wel kritiek op de formatwijzigingen. Zo vallen er in dit seizoen geen boeren af,  weten we niet hoeveel brieven er zijn geschreven en zien we enkel activiteiten op de boerderij. Desondanks blijft Boer Zoekt Vrouw een significant aantal kijkers trekken.

Nr Datum Tijd Zender Programma Absolute aantallen (x1000)
1 22-9-2024 20:24 NPO1 BOER ZOEKT VROUW BOEREN VOORSTELLEN 2.157
2 2-3-2025 20:25 NPO1 BOER ZOEKT VROUW AFL 1 2.173
3 9-3-2025 20:24 NPO1 BOER ZOEKT VROUW AFL 2 2.220
4* 16-3-2025 20:25 NPO1 BOER ZOEKT VROUW AFL 3 1.727

*Aflevering 3 (16 maart) is zonder uitgesteld kijken en dus nog niet compleet

Het seizoen 2024-2025 is op 2 maart 2025 van start gegaan en wordt elke zondagavond om 20:25 uur uitgezonden bij KRO-NCRV op NPO 1. De afleveringen zijn ook terug te kijken op NPO Start.

omd-logo | Blis

Anna Kloos is Senior Broadcast Specialist bij OMD

OMD verzorgt voor Marketing Report wekelijks een analyse van de kijkcijfers

Foto: Linelle Deunk

www.omd.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Jens van der Wegen: Reddit als marketingfestival

17-11-2025 | 15:07:00
Veel marketeers zien Reddit nog steeds als een obscuur festival voor boze pubers.

Tale Meester: Marketing to Humans vs Marketing to AI

20-10-2025 | 10:24:00
Hoe kun je als marketeer nog verschil maken? Hoe ziet onze baan er over vijf jaar uit?

FCB en Mastercard maken visuele beperkingen voelbaar

09-10-2025 | 01:15:00
FCB heeft voor creditcardmerk Mastercard een campagne ontwikkeld om te laten zien hoe mensen met een visuele beperking deze omzetten in mogelijkheden

Renault & Bright x PXR x OMD x Create: 15 jaar elektrisch rijden: En Door

15-09-2025 | 11:36:00
The primary objective for Renault was to highlight the EV-range models in order to improve awareness, brand perception and accelerate EV adoption among consumers.

Boudewijn Wubbels (OMD): Measuring the Unclickable

20-07-2025 | 20:39:00
Waarom de volgende generatie mediacampagnes nieuwe KPI’s nodig heeft


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

KVK en N=5 geven twijfels ondernemers hoofdrol

19-11-2025 | 14:27:08
KVK en N=5 lanceren de volgende fase van Houvast voor Ondernemers, waarin twijfels en vragen van ondernemers centraal staan.

[Vacatures] Ever Ready zoekt een Community Marketeer

19-11-2025 | 13:33:07
Ever Ready is per direct op zoek naar een Community Marketeer

DEPT ontwikkelt strategie achter cashloze Wero Thrift Club

19-11-2025 | 09:26:20
In Berlijn vond de eerste Wero Thrift Club plaats, een cashloze thriftmarkt waar alle transacties via Wero verliepen.

Havas Lemz activeert Nederland met opvallende uitvalactie

18-11-2025 | 17:37:00
Havas Lemz ontwikkelde de activatie Nederland valt uit als onderdeel van Denk vooruit, de bewustwordingscampagne van de NCTV.

Accenture Song maakt kerstcampagne voor Smyths Toys

18-11-2025 | 11:53:00
De campagne zet de speelse dynamiek tussen een jongen en zijn hond centraal om de merkbeleving rondom Kerstmis te versterken in meerdere Europese landen.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.