
Boer Zoekt Vrouw 2025 trekt miljoenen kijkers
[Kijkcijfers] OMD over de populairste programma's
Het nieuwe seizoen van Boer Zoekt Vrouw (2025) is weer van start met een frisse groep boeren die hun hart willen openen voor de liefde. Mocht je dit programma niet kennen, Boer Zoekt Vrouw – zoals de naam al doet vermoeden – is een programma die zes Nederlandse boeren en hun zoektochten naar een levenspartner volgt. De eerste aflevering van Boer Zoekt Vrouw werd uitgezonden op 5 februari 2004.
Het programma, gepresenteerd door Yvon Jaspers, was meteen een groot succes en is sindsdien uitgegroeid tot een van de meest populaire televisieprogramma's in Nederland. Het relatief simpele concept – waarin boeren op zoek gaan naar een partner – bleek een enorm succes bij het publiek en is sindsdien meerdere keren teruggekeerd voor nieuwe seizoenen.
Tijdens de eerste aflevering op 2 maart 2025 trok het programma ruim 2,1 miljoen kijkers (op doelgroep 13+). Het nieuwe seizoen heeft een iets gewijzigde opzet van het programma, waarbij direct werd gestart werd met speeddates na een eerdere kennismakingen met de boeren in september vorig jaar. Fans van het programma hebben echter wel kritiek op de formatwijzigingen. Zo vallen er in dit seizoen geen boeren af, weten we niet hoeveel brieven er zijn geschreven en zien we enkel activiteiten op de boerderij. Desondanks blijft Boer Zoekt Vrouw een significant aantal kijkers trekken.
Nr | Datum | Tijd | Zender | Programma | Absolute aantallen (x1000) |
---|---|---|---|---|---|
1 | 22-9-2024 | 20:24 | NPO1 | BOER ZOEKT VROUW BOEREN VOORSTELLEN | 2.157 |
2 | 2-3-2025 | 20:25 | NPO1 | BOER ZOEKT VROUW AFL 1 | 2.173 |
3 | 9-3-2025 | 20:24 | NPO1 | BOER ZOEKT VROUW AFL 2 | 2.220 |
4* | 16-3-2025 | 20:25 | NPO1 | BOER ZOEKT VROUW AFL 3 | 1.727 |
*Aflevering 3 (16 maart) is zonder uitgesteld kijken en dus nog niet compleet
Het seizoen 2024-2025 is op 2 maart 2025 van start gegaan en wordt elke zondagavond om 20:25 uur uitgezonden bij KRO-NCRV op NPO 1. De afleveringen zijn ook terug te kijken op NPO Start.
Anna Kloos is Senior Broadcast Specialist bij OMD
OMD verzorgt voor Marketing Report wekelijks een analyse van de kijkcijfers
Foto: Linelle Deunk
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Klanten lang vasthouden is een belangrijke asset van OMD
Hearts & Science wordt mediabureau Save the Children
De eerste LUBACH haalde kijkcijferrecords
Genomineerden voor de AMMA Awards 2025 bekend
Hoe marketingteams balanceren tussen brand en performance
Gepubliceerd door: Saskia van Weert