Ben Williams Global Chief Creative Officer DEPT

Tegelijk breidt DEPT lokaal leiderschap uit met: Carla del Porto (US) en Käthe Lisson (DACH) als ECD’s

DEPT heeft Ben Williams benoemd tot de eerste Global Chief Creative Officer. Hij krijgt de taak om de creatieve en marketingcapaciteiten van het bureau wereldwijd te integreren in een gezamenlijke aanpak die merken helpt transformeren en bedrijfsgroei stimuleert.

Ben Williams gaat een internationaal team leiden dat design, marketing, experience en technologie samenbrengt voor klanten als Google, L’Oréal, PepsiCo, eBay en Lufthansa. Hij rapporteert rechtstreeks aan global CEO Dimi Albers en is gevestigd in Los Angeles.

Wereldwijde versterking van creatief leiderschap

De benoeming volgt op een jaar waarin DEPT opnieuw erkenning kreeg als Webby’s Agency Network of the Year. Het bureau won prijzen met onder meer een AI-gedreven Squid Game-campagne voor Just Eat Takeaway, de AI-app Signs in samenwerking met NVIDIA en de rebranding van OpenAI.

Ben Williams: "Wat mij aantrok in DEPT, is hun staat van dienst in het leveren van creativiteit die echt verschil maakt voor klanten. Ze hebben wereldklasse capaciteiten opgebouwd in design, marketing, experience en technologie, maar wat bijzonder is, is hoe ze die vanaf het begin integreren. In een complexe markt is het inspirerend om deel uit te maken van een team dat silo’s doorbreekt en met een geïntegreerde aanpak merkengroei versnelt."

Ruime ervaring en nieuwe lokale leiders

Ben Williams brengt meer dan 25 jaar ervaring mee in design, reclame en innovatie. Bij TBWA\Worldwide werkte hij aan merkpositionering en creatieve strategie voor McDonald’s, adidas en Nissan. Eerder was hij betrokken bij projecten als de Nike+ FuelBand, A/R Jordan met Snapchat en de vernieuwing van Converse.com. Zijn werk werd onderscheiden bij onder meer Cannes Lions, D&AD en The Webby Awards.

Om de creatieve koers wereldwijd te versterken, heeft DEPT ook nieuwe leiders benoemd in de VS en Duitsland. In de VS start Carla del Porto als Executive Creative Director. Zij heeft twintig jaar ervaring bij bureaus als R/GA, AKQA, TBWA en VMLY&R. In Duitsland gaat Käthe Lisson aan de slag als Executive Creative Director & VP Creative voor de DACH-regio. Zij werkte bijna twintig jaar in reclame en merkbouw en gaat campagnes ontwikkelen voor merken als Brother, Lieferando en EA Sports.

Internationale visie met lokale kracht

Dimi Albers, CEO van DEPT: "Ben, Carla en Käthe begrijpen dat de toekomst van creativiteit ligt in het naadloos integreren van de diverse capaciteiten van onze teams. Hun visie sluit aan bij ons geloof dat creativiteit het krachtigst is wanneer het merktransformatie en bedrijfsgroei stimuleert, terwijl het tegelijkertijd betekenisvolle verbindingen creëert. We nemen niet alleen talent aan, we bouwen het creatieve leiderschap dat bepaalt hoe merken in de toekomst winnen."

www.deptagency.com


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

BUUT ontwikkeld met DEPT: strategie, design, experience

25-09-2025 | 10:49:08
ABN AMRO lanceerde begin september BUUT, een bank voor tieners en hun ouders die is ontwikkeld door Tikkie in samenwerking met DEPT.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.

DEPT en Univé lanceren Pas-op-Pop campagne in woonwijken

10-09-2025 | 09:07:00
Het gaat om Pas-op-Poppen die weggebruikers aansporen hun snelheid te verlagen waar kinderen buitenspelen

DEPT en Mammut lanceren campagne Mountainwear Rescue

09-09-2025 | 15:06:59
De campagne borduurt voort op de eerdere actie Not a Streetwear Brand, waarin Mammut zich afzette tegen concurrenten die hun outdoorproducten inzetten als mode-item binnen de gorpcore-trend.

Lufthansa breidt samenwerking met DEPT verder uit

03-09-2025 | 13:57:00
DEPT is aangesteld als digitaal lead agency voor Miles & More, het loyaliteitsprogramma van Lufthansa Group.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.