Ben & Jerry’s opent Brookie Pop-up in Amsterdam

AndAgencyAmsterdam, Tasty Lemon en Mindshare slaan de handen ineen voor de introductie van Brookieees & Cream

Ben & Jerry’s introduceert een nieuwe smaak: Brookieees & Cream. Ter gelegenheid van de lancering opent het ijsmerk een tijdelijke Brookie Pop-up aan de Jacob Obrechtstraat in Amsterdam. Van 2 tot en met 11 mei kunnen bezoekers hier kennismaken met de smaak, meedoen aan interactieve activiteiten en meer te weten komen over het verhaal achter het merk.

De Brookie Pop-up is onderdeel van een bredere merkactivatie waarin beleving en maatschappelijke betrokkenheid centraal staan. De campagne werd ontwikkeld in samenwerking met AndAgencyAmsterdam, Tasty Lemon en Mindshare.

Smaakvolle combinatie met maatschappelijke boodschap

Brookieees & Cream combineert brownies en koekjes tot een nieuwe variant van het fairtrade ijs van Ben & Jerry’s. De smaak is nu verkrijgbaar in de supermarkt in bekers van 100 en 465 milliliter. Tijdens de pop-up kunnen bezoekers het ijs proeven en deelnemen aan creatieve activiteiten, zoals photobooths, spellen en kledingcustomisatie met exclusieve Ben & Jerry’s patches.

De patches zijn ontworpen door kunstenaar Sioe Jeng Tsao (SEEYOUSIOE). De opbrengst gaat naar Stichting Gelukszoekers, waarmee Ben & Jerry’s samenwerkt rond thema’s als inclusie en activisme.

Pop-up combineert ijs, activisme en design

De opening vond plaats op 1 mei, met een optreden van Bizzey en muziek van DJ Nathifa Efia. Influencers en creatieven uit het netwerk van Quinn’s Institute verzorgden de styling en content. In het eerste weekend bezochten ruim 1300 mensen de pop-up.

De activatie sluit aan bij eerdere initiatieven zoals de Chunky Experience in Rotterdam. Met de Brookie Pop-up verlegt Ben & Jerry’s de focus naar Amsterdam en legt het merk nadruk op tastbare interactie en online deelbare momenten. Zo wordt de boodschap via sociale media verder verspreid.

Openingstijden Brookie Pop-up:

● Vrijdag 2 mei: 12:00 – 17:00

● Zaterdag 3 mei & zondag 4 mei: 10:00 – 17:00

● Maandag 5 mei t/m vrijdag 9 mei: 12:00 – 17:00

● Zaterdag 10 & zondag 11 mei: 10:00 – 17:00

Locatie:

Jacob Obrechtstraat 19A, 1071 KD Amsterdam

Strategie en uitvoering in samenwerking

De strategische PR-aanpak en contentstrategie zijn ontwikkeld door AndAgencyAmsterdam. Tasty Lemon verzorgt de productie van de locatie, terwijl Mindshare verantwoordelijk is voor paid media. De campagne is gericht op engagement, waarbij smaak, zelfexpressie en betrokkenheid samenkomen in één ervaring.

Lieve Dings, Brand Manager bij Ben & Jerry’s: “Met Brookieees & Cream combineren we twee geliefde smaken tot een nieuwe fan-favoriet. Via de Brookie Pop-up nodigen we iedereen uit om niet alleen te proeven, maar ook te ervaren wat Ben & Jerry’s vertegenwoordigt: fun, creativiteit en betrokkenheid. Deze activatie is ontworpen om engagement te stimuleren, waarbij smaak wordt verbonden met zelfexpressie, community en positieve energie – zowel offline in de pop-up als online via sociale media.”

Credits:

Klant: Ben & Jerry’s | Verantwoordelijk bij klant: Serea Verkerk, Lieve Dings | Bureau: AndAgencyAmsterdam | Business owners: Sophie van der Schaft, Britt Hogenhuis  | Client Director: Blanka Vinke | PR: Milou Kloppers | Productie Pop-up: Tasty Lemon | Media: Mindshare

www.and-media.group

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

AndAgencyAmsterdam Influencer Agency van het Jaar 2025

20-11-2025 | 14:16:00
In een tijd waarin het aantal influencercampagnes groeit, zie ik de rol van influencer management niet als het najagen van zoveel mogelijk samenwerkingen

[Vacatures] AndAgency Amsterdam zoekt een Financieel Administratief Medewerker

18-11-2025 | 08:22:00
AndAgency Amsterdam is per direct op zoek naar Financieel Administratief Medewerker - Parttime · Amsterdam

Doe de Vluchtelingenwijzer en krijg een gratis Ben & Jerry’s

22-10-2025 | 16:46:00
Ben & Jerry’s, Stichting Vluchteling en Stichting Gelukszoekers werken samen om in aanloop naar de verkiezingen aandacht te vragen voor vluchtelingen

Britt Hogenhuis: Creativiteit zorgt voor de menselijke connectie

18-09-2025 | 15:02:00
In aanloop naar de Influencer & Content Marketing Awards 2025 spreken we met de juryleden. Vandaag spreken we met Britt Hogenhuis

Multi-Gyn kiest voor AndAgencyAmsterdam

12-09-2025 | 11:01:00
Multi-Gyn, specialist in vaginale verzorging, heeft voor AndAgencyAmsterdam gekozen voor de ontwikkeling en uitvoering van een geïntegreerde marketingcampagne.

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Joe Public wint pitch Almhof

26-11-2025 | 18:05:00
Joe Public Amsterdam heeft de pitch voor Almhof gewonnen. Daarmee neemt Müller Nederland (eigenaar van het merk Almhof) na meer dan 13 jaar afscheid van Talmon Kochheim die in 2017 samen met Pieter van Velsen Pret Amsterdam heeft opgezet

Sanne van Kuijk: BUUT maakt financiële opvoeding makkelijker

26-11-2025 | 10:43:56
Van Kuijk vertelt hoe het concept is ontstaan, hoe jongeren en ouders het gebruiken en waarom de timing voor een bank als BUUT relevanter is dan ooit.

AI-stem Harry Mulisch in campagne Passend Lezen

26-11-2025 | 09:10:38
De campagne moet duidelijk maken dat gesproken verhalen toegankelijk blijven voor mensen bij wie lezen door verminderd zicht moeilijker wordt.

Daan Vrijsen: Strategie wordt steeds belangrijker in media

26-11-2025 | 08:42:44
Hij vertelt hoe de rol van media verandert, waarom klanten vaker de behoefte hebben aan een strategische partner en hoe zijn team meebeweegt met de markt

[Vacatures] Influentials zoekt een Junior Campaign & Content Manager

26-11-2025 | 08:24:00
Influentials is per direct op zoek naar Junior Campaign & Content Manager (32/40 uur) Full-time - Rotterdam 
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.