Being There wint pitch en lanceert Europese Melitta-campagne

Melitta heeft na een pitch gekozen voor Being There. Het bureau ontwikkelt de strategie en de Europese campagne voor de koffiefilters. De campagne Always up for good coffee gaat deze maand live in Nederland, Zweden, Duitsland en Frankrijk en wordt via online kanalen, social en op de winkelvloer uitgerold.

Sara Hararat-Tehrani, Head of Product Management Coffee Filtration bij Melitta: "We zochten een bureau dat onze heritage begrijpt en tegelijkertijd helpt om relevant te blijven voor nieuwe generaties koffiemakers. Being There heeft ons merk en product goed aangevoeld. Ze wisten feilloos het menselijke van een verder heel functioneel product te vatten."

Filterkoffie als dagelijks gebaar

De campagne laat zien dat filterkoffie meer is dan een handeling. Het gaat om kleine momenten van aandacht, voor jezelf of voor anderen. Melitta positioneert zich daarbij als de stille supporter van de koffiemaker, of het nu om een rustig ochtendmoment gaat of een volle pot voor familie of vrienden.

Blik vanuit het keukenkastje

Een producteigen perspectief vormt het uitgangspunt: vanuit het keukenkastje kijken we mee in uiteenlopende keukens waar koffiezetten onderdeel is van het dagelijkse ritme. Bart Heijboer, creatief directeur bij Being There: "Melitta staat al generaties lang in onze keukens en is onderdeel van heel veel koffiezet-routines van heel veel mensen. Dat vonden we een prachtig vertrekpunt: een merk dat precies weet wanneer het op moet staan en wanneer het weer netjes in de kast kruipt. De campagne gaat over die herkenbare koffiemomenten: klein, warm en echt."

Melitta als vertrouwd koffiemerk

Melitta vond in 1908 het koffiefilter uit en groeide uit tot een van de meest vertrouwde filterkoffiemerken wereldwijd. Het merk richt zich op kwaliteit, vakmanschap en ondersteuning van koffiemakers. Naast koffiefilters verkoopt Melitta koffiezetapparaten en producten die aansluiten bij het koffiezetritme van vandaag.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Marketing Week] Bob Koigi: marketeers verhogen digitale bestedingen in 2026

12-12-2025 | 12:00:24
Flexibiliteit in budgetten staat daarbij centraal: 85 procent verwacht ook in 2026 tussentijdse bijstellingen.

Fightclub zet mens centraal in campagne Hulphond Nederland

12-12-2025 | 09:19:11
De campagne laat zien wat hulphonden betekenen voor mensen die dagelijks leven met PTSS, epilepsie of andere beperkingen.

[Vacancy] Cheil Benelux has a position for Medior Strategist / Strategy Manager

12-12-2025 | 08:53:00
Cheil Benelux is directly looking for Medior Strategist / Strategy Manager - Hybrid | Amsterdam

[Vacatures] AndAgency Amsterdam zoekt een Senior PR & Events Manager

12-12-2025 | 08:02:00
AndAgency Amsterdam is per direct op zoek naar Senior PR & Events manager - Fulltime · Amsterdam

[Vacatures] AndAgency Amsterdam zoekt een Senior Paid Social Specialist

12-12-2025 | 07:47:00
AndAgency Amsterdam is per direct op zoek naar Senior Paid Social Specialist - Fulltime · Amsterdam
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.