Bayer kiest Inter Public Group als wereldwijd bureaupartner

[International] Samenwerking richt zich op merken als Aspirin en Claritin

Bayer Consumer Health heeft Interpublic Group (IPG) aangesteld als wereldwijd bureau voor creatie, productie en media. Daarmee worden verantwoordelijkheden samengebracht onder één geïntegreerd team. De samenwerking betreft enkele van Bayer’s bekendste zelfzorgmerken, waaronder Aspirin, Claritin, Bepanthen en Alka-Seltzer.

Met dit model wil Bayer zijn consumentenmarketing versterken door creativiteit, technologie, data en media in één structuur te bundelen. De keuze weerspiegelt de ambitie om efficiënter te werken en tegelijkertijd meer gepersonaliseerde communicatie te bieden in een markt die steeds sterker wordt beïnvloed door AI en automatisering.

Schaal en ambitie

Philippe Krakowsky, CEO van Interpublic Group: "We zijn vereerd en enthousiast over de beslissing van Bayer. In de huidige versnipperde en snel veranderende marketingomgeving zoeken klanten partners die creativiteit en media kunnen integreren met data en technologie op een naadloze manier. Wat deze samenwerking bijzonder maakt, is de schaal en ambitie van Bayer’s portfolio: vertrouwde merken met groot bereik en impact. Door het volledige IPG-ecosysteem in te zetten, leveren we gedurfde ideeën, slimmere media en technologiegedreven productie die groei versnellen, vertrouwen verdiepen en resultaten opleveren in meerdere markten. We kijken ernaar uit om extra talent en capaciteiten voor Bayer te benutten zodra we samen optrekken met Omnicom."

Globale kracht, lokale relevantie

Het geïntegreerde bureaumodel moet zorgen voor sterkere inkoopkracht op mediagebied en tegelijkertijd ruimte laten om content aan te passen aan lokale markten. Zo kan Bayer wereldwijd consistente merkopbouw realiseren, terwijl campagnes relevant blijven voor lokale doelgroepen.

Na een overgangsperiode gaat de samenwerking op 1 januari 2026 officieel van start.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Hebben we nog een mening nodig over de overname van IPG door Omnicom?

01-12-2025 | 21:58:00
Dat de overname historisch is, staat buiten kijf. Maar voor mij bewijst het vooral iets anders: Het oude agency-model werkt niet meer

IPG Mediabrands moest 750.000 extra betalen aan voormalig CFO Benelux

01-12-2025 | 20:34:00
IPG Mediabrands heeft in januari 2023 bepaald dat een eind juni 2022 ontslagen CFO Benelux 750.000 euro moest betalen.  IPG Mediabrands is onderdeel van de door Omnicom overgenomen entiteit Interpublic Group

Europese Commissie keurt overname van IPG door Omnicom goed

24-11-2025 | 14:50:00
De Europese Commissie heeft de overname van Interpublic Group (IPG) door Omnicom Group onvoorwaardelijk goedgekeurd

The Social Hub kiest UM als mediabureau voor Europese groei

20-11-2025 | 09:22:57
Na een uitgebreid pitchproces gaat UM aan de slag met de volledige mediastrategie en uitvoering, van branding tot performance.

Vattenfall kiest opnieuw voor UM als mediabureau

18-11-2025 | 16:31:00
De energieleverancier verlengt de samenwerking voor alle merken, waaronder Powerpeers, Feenstra en Delta Energie.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.