Bayer kiest Inter Public Group als wereldwijd bureaupartner

[International] Samenwerking richt zich op merken als Aspirin en Claritin

Bayer Consumer Health heeft Interpublic Group (IPG) aangesteld als wereldwijd bureau voor creatie, productie en media. Daarmee worden verantwoordelijkheden samengebracht onder één geïntegreerd team. De samenwerking betreft enkele van Bayer’s bekendste zelfzorgmerken, waaronder Aspirin, Claritin, Bepanthen en Alka-Seltzer.

Met dit model wil Bayer zijn consumentenmarketing versterken door creativiteit, technologie, data en media in één structuur te bundelen. De keuze weerspiegelt de ambitie om efficiënter te werken en tegelijkertijd meer gepersonaliseerde communicatie te bieden in een markt die steeds sterker wordt beïnvloed door AI en automatisering.

Schaal en ambitie

Philippe Krakowsky, CEO van Interpublic Group: "We zijn vereerd en enthousiast over de beslissing van Bayer. In de huidige versnipperde en snel veranderende marketingomgeving zoeken klanten partners die creativiteit en media kunnen integreren met data en technologie op een naadloze manier. Wat deze samenwerking bijzonder maakt, is de schaal en ambitie van Bayer’s portfolio: vertrouwde merken met groot bereik en impact. Door het volledige IPG-ecosysteem in te zetten, leveren we gedurfde ideeën, slimmere media en technologiegedreven productie die groei versnellen, vertrouwen verdiepen en resultaten opleveren in meerdere markten. We kijken ernaar uit om extra talent en capaciteiten voor Bayer te benutten zodra we samen optrekken met Omnicom."

Globale kracht, lokale relevantie

Het geïntegreerde bureaumodel moet zorgen voor sterkere inkoopkracht op mediagebied en tegelijkertijd ruimte laten om content aan te passen aan lokale markten. Zo kan Bayer wereldwijd consistente merkopbouw realiseren, terwijl campagnes relevant blijven voor lokale doelgroepen.

Na een overgangsperiode gaat de samenwerking op 1 januari 2026 officieel van start.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Vijf trends die de toekomst van retail in Nederland bepalen

23-10-2025 | 17:50:00
Uit het Retail Buying Study 2025 van IPG Mediabrands blijkt dat consumenten kritischer, pragmatischer en technologiegedrevener winkelen dan ooit.

Irene Duivestein: Verandering begint bij mensen

22-10-2025 | 10:19:00
Irene Duivestein heeft recentelijk promotie gemaakt naar de rol van Head of Change binnen de HR-afdeling van IPG Mediabrands.

[Vacatures] Kinesso zoekt een Data Scientist

16-10-2025 | 09:27:00
Kinesso is per direct op zoek naar een Data Scientist - Amsterdam

Initiative en Yune winnen geïntegreerde pitch van Makro

14-10-2025 | 17:39:00
Beide bureaus, onderdeel van IPG Mediabrands, worden verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van een gezamenlijke media- en creatiestrategie.

Werken met de Toekomst: OCW lanceert onderwijs­campagne

01-10-2025 | 13:51:00
Het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap heeft een campagne gelanceerd die studiekiezers een ander perspectief biedt op werken in het onderwijs
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.