Snakeware: Drie decennia digitale transformatie

[Column] Ate van der Meer (Snakeware)

De digitale wereld evolueert razendsnel en bedrijven die niet meebewegen raken achterop of verdwijnen in de mist. Als pionier in digitale transformatie bied ik vanuit mijn ervaringen met Snakeware, opgericht in 1995, graag waardevolle inzichten voor iedereen die relevant wil blijven in een dynamisch landschap.

Een van de eerste cloud-gebaseerde contentmanagementsystemen

Succesvolle bedrijven onderscheiden zich door hun vermogen om te innoveren. Zo ontwikkelde Snakeware al in 1999 een van de eerste cloud-gebaseerde contentmanagementsystemen in Nederland, ruim voordat grote spelers zoals WordPress opkwamen. Dit onderstreept het belang van vooruitkijken en risico's nemen, zoals we dat nu zien met AI en machine learning. Echter biedt het ook giga kansen om de innovators van vandaag bij te staan om ook daadwerkelijk te helpen de grootste te worden in plaats van de eerste te zijn.

Authenticiteit en betrouwbaarheid 

Authenticiteit en betrouwbaarheid vormen uiteraard de basis voor langdurige partnerships. Klanten blijven loyaal aan bedrijven die hun beloften nakomen en marketing laten aansluiten op hun producten en diensten. Transparantie en eerlijke communicatie zijn hierin cruciaal en gezien de race to the bottom verdient het iedereens aandacht om hier diep over na te denken en ook echt hieraan bij te dragen om op een gegeven moment niet ook zelf in het afvoerputje te belanden.

Het veranderende tech-landschap

De technologische omgeving verandert continu. Bedrijven die zich aanpassen en hun aanbod afstemmen op nieuwe marktvraagstukken, blijven relevant. Van een traditionele softwareleverancier transformeerde Snakeware zich tot strategisch digitaal partner met een focus op data en AI een evolutie die iedereen kan en moet toepassen in zijn strategie. Wat vandaag goed genoeg is, is morgen volstrekt niet goed genoeg meer.

Kennisdeling en advisering maken het verschil

Kennisdeling en advisering maken het verschil. Organisaties die niet enkel producten leveren, maar actief meedenken met hun klanten, creëren diepere relaties en meer waarde. Door data-gedreven inzichten en maatwerkoplossingen te bieden, positioneer je jezelf als onmisbare partner, voeg je echt waarde toe en word je bij de eerste de beste bezuinigingsronde of reorganisatie niet als oud vuil bij de kant gezet.

De toekomst ligt in technologie en verantwoorde innovatie, zeker als je weet dat de arbeidsmarkt krap is en blijft. AI en data-analyse helpen slimmer te werken, terwijl duurzaamheid steeds vaker een beslissingsfactor is voor consumenten. Succesvolle bedrijven anticiperen op deze trends en integreren ze in hun strategie.

Door deze principes te omarmen, kunnen we niet alleen overleven, maar excelleren in een wereld waarin aanpassingsvermogen en innovatie de sleutel zijn tot langdurige relevantie.

---

Ate van der Meer is mede-eigenaar en Chief van Snakeware.

www.snakeware.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Ate van der Meer: Slechts 37% vertrouwt op de AVG

02-09-2025 | 00:00:00
We spreken met Ate van der Meer, CCO van Snakeware, over de aanleiding van het onderzoek en de opvallendste uitkomsten

Consument wil grip op data, transparantie schiet tekort

02-09-2025 | 00:00:00
Uit onderzoek in opdracht van digital agency Snakeware blijkt dat 76 procent van de Nederlanders wil weten in welk land hun data wordt opgeslagen

Ate van der Meer: 80% van je verkeer is géén mens

13-08-2025 | 11:16:00
Waar zoekmachines ooit verkeer en klanten opleverden, zien we nu dat AI-bots nauwelijks waarde teruggeven.

Bereid je met SPARC voor op AI en digitale groei

28-05-2025 | 10:51:35
Veel recreatiebedrijven proberen zich te onderscheiden met acties of lage prijzen, maar échte impact maak je met een sterke merkidentiteit en beleving.

St Jansdal en Snakeware ontwikkelen toegankelijke website

20-05-2025 | 10:19:00
De website richt zich op digitale toegankelijkheid, gebruiksvriendelijkheid en heldere informatie.
 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Natwerk en AM ontwikkelen campagne rond leefomgevingen

02-09-2025 | 15:39:00
Met de campagne wil AM laten zien hoe het bedrijf kijkt naar de mogelijkheden van gebiedsontwikkeling en hoe leefomgevingen met maatschappelijke waarde kunnen worden gecreëerd.

Persuade ontwikkelt campagne voor betaalbare diamant Zeeman

02-09-2025 | 14:38:00
De campagne moet laten zien dat diamanten niet altijd duur hoeven te zijn en maakt de vaak ondoorzichtige markt toegankelijker.

Hart Voor De Zaak ontwikkelt campagne voor ZZUPER

02-09-2025 | 12:11:00
Met de slogan Fiks je dikke noodbuffer worden vakmensen als timmermannen, metselaars en installateurs gewezen op de risico’s van langdurige uitval.

VCCP ontwikkelt eerste VK-tv-campagne voor Primark

02-09-2025 | 11:53:00
Onder de titel In Denim We Can is dit de eerste uiting van het merkplatform That’s So Primark in het VK

Dentsu Creative werkt voor Prinses Máxima Centrum

02-09-2025 | 09:27:00
De samenwerking begon met de campagne voor de Maand van Kinderkanker. Hierin staat het thema beter worden centraal
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.