Anne Schoemaker aan het roer bij Herbalife Nederland

Herbalife Nederland zet verdere stappen in haar strategie gericht op duurzame groei. Sinds vijf maanden wordt het team geleid door Anne Schoemaker, die is aangesteld als Sr. Country Manager. In haar eerste periode heeft zij uitgebreid kennisgemaakt met de organisatie en de betrokken gemeenschap van distributeurs.

Met ervaring bij bedrijven als Unilever en Kimberly-Clark en als oprichter van de biotechstartup Waterzyme Australia, brengt Anne Schoemaker een combinatie van corporate kennis en ondernemerschap mee.

Community centraal in strategie

Anne Schoemaker heeft de afgelopen maanden benut om met distributeurs in gesprek te gaan en de organisatie van binnenuit te leren kennen. “Waar ik begon met een overkoepelend corporate perspectief, heb ik inmiddels talloze persoonlijke verhalen gehoord van onze onafhankelijke distributeurs. Dat heeft mijn beeld verdiept en verbreed. Ik begin steeds beter te begrijpen hoe sterk, indrukwekkend en belangrijk deze community is – voor de distributeurs zelf, voor hun klanten en voor Herbalife als geheel.”

Volgens haar sluit de aanpak van Herbalife goed aan bij maatschappelijke ontwikkelingen. “In een samenleving die steeds individualistischer wordt, is er een groeiende behoefte aan verbondenheid. Herbalife’s laagdrempelige ondernemersmodel speelt hier perfect op in.”

Distributeurs spelen centrale rol

Anne Schoemaker ziet ruimte voor vernieuwing in de manier van zakendoen. “Het traditionele retailmodel verliest terrein. In een gefragmenteerd landschap is er behoefte aan innovatieve en flexibele manieren van zakendoen. Herbalife biedt daarin een krachtig alternatief.”

De distributeurs vormen volgens haar de kern van de organisatie. “Verandering realiseren doe je nooit alleen. Distributeurs spelen een sleutelrol in het versterken van onze community en het succesvol introduceren van onze producten op de markt. Ik kijk ernaar uit om dat partnerschap verder te verdiepen.”

Vooruitblik op verdere groei

Hoewel er uitdagingen zijn, ziet Anne Schoemaker deze als gezamenlijke opgaven. “Wat me bijzonder aanspreekt, is dat we die uitdagingen sámen aangaan – als team én als community. Met een stevige basis en een ambitieuze blik op de toekomst, kijk ik ernaar uit om Herbalife verder te laten groeien in Nederland en de kracht van onze mensen te blijven versterken.”

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

Arjan Pomper gaat weer weg bij NMO; topfunctie elders

08-05-2025 | 00:26:00
Arjan Pomper zal per 1 juli 2025 weer vertrekken bij het Nationaal Media Onderzoek (NMO) waar hij in november 2024 tot algemeen directeur werd benoemd. Hij volgde Ton Schoonderbeek die in februari 2025 vertrok

Angela Eijlander CSMO ASN Bank

07-05-2025 | 12:06:00
Angela Eijlander is per 1 juli 2025 benoemd tot Chief Sales & Marketing Officer (CSMO) van de Volksbank.

Desperados zoekt Head of Latin Vibe voor festivaltour

07-05-2025 | 10:18:05
Op evenementen als Pinkpop, Solar en Down The Rabbit Hole creëert het biermerk een omgeving waarin de Latin Vibe centraal staat.

Tim Wolfs Chief Growth Officer Springbok Group

06-05-2025 | 14:50:00
In zijn rol maakt hij deel uit van het managementteam en zal hij zich richten op de verdere groei en internationale ontwikkeling van het bureau.

Candid benoemt Dennis Lensen tot Head of Media Investment

06-05-2025 | 12:02:00
Candid heeft per 1 mei 2025 Dennis Lensen aangesteld als Head of Media Investment. Hij neemt daarmee het stokje over van Michel Frank

 

Gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.