[Altijd Goede Mensen]: Hoe vindt Heineken het juiste talent?

Hoe behandelt één van de bekendste consumentenmerken ter wereld haar werkgeversmerk? In deze eerste editie van Altijd Goede Mensen spreken we met Kobi Ampoma, Head of Talent Acquisition bij Heineken Nederland.

Kobi deelt zijn inzichten over de uitdagingen in de wereld van employer marketing en hoe Heineken zich positioneert als aantrekkelijke werkgever. “Community's hebben enorme potentie als het gaat om werving.”

Kobi Ampoma’s eigen loopbaan loopt door diverse industrieën. Hij zocht talent voor Nike, PVH en ASICS. Van reizen bij Travix tot bezorgen bij Getir: hij zag veel kanten van het mensenwerk. Nu zit is hij als Head of Talent Acquisition bij Heineken verantwoordelijk voor het vinden en binden van talent in de Nederlandse markt. Een takenpakket dat de talloze entiteiten van The HEINEKEN Company beslaat. Een keur aan profielen. Een keur uitdagingen. En never a dull moment.

Als we aan je collega's vragen wat voor soort collega je bent, wat zeggen ze dan?

Ze zouden zeggen dat ik een collega ben die graag zijn kennis en ervaring deelt. Verder ook een sociale collega die energiek en passie heeft voor zijn vak.

Welke verandering dwingt de huidige arbeidsmarkt af in de wereld van werkgevers?

De huidige arbeidsmarkt dwingt werkgevers om meer te communiceren over de visie en missie van het bedrijf. Verder vinden toekomstige medewerkers het ook belangrijk om inzicht te krijgen in hoe het is om voor het betreffende bedrijf te werken door verhalen van de huidige medewerkers daar.

Wat maakt of kraakt een goede wervingscampagne?

De boodschap die je wilt delen, de doelgroep die je wilt bereiken en waar je communiceert. Dat is wat het maakt of kraakt.

Welke kanalen hebben veel potentie met het oog op werving, maar worden nog niet voldoende benut?

Community’s kunnen beter benut worden. Die hebben enorme potentie als het gaat om werving. Er zijn veel community’s die kennis willen maken met organisaties. Maar dan moeten die organisaties dit wel proactief oppakken. Engagement met die community’s kan zoveel opleveren.

--

Altijd Goede Mensen is een serie van Twenty Two; het full-service marketingbureau voor werkgevers. Iedere editie spreken zij een beslisser uit de wereld van het mensenwerk.

www.twenty-two.works

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Twenty Two ontwikkelt wervingscampagne PostNL

04-11-2025 | 10:16:00
De campagne is bedoeld om post- en pakketbezorgers aan te trekken en laat zien hoe de functie kan passen bij uiteenlopende levensfasen en situaties.

[Altijd Goede Mensen]: Hoe Bas van de Haterd pioniert in recruitment marketing

30-10-2024 | 08:00:00
Hoe blijf je voorop in een constant veranderende wereld van employer marketing? In deze editie van Altijd Goede Mensen spraken we met Bas van de Haterd, recruitment expert en auteur van meerdere boeken over employer branding en recruitment.

[Altijd Goede Mensen]: Zo kijkt WHO KNOWS GINNY naar employermarketing

17-10-2024 | 11:13:00
In deze editie van Altijd Goede Mensen spreekt Twenty Two met Ginny Ramkisoen over de uitdagingen van werving in de huidige arbeidsmarkt en de kracht van communities.

[Altijd Goede Mensen]: Hoe Jobster werkgevers helpt bij het vinden van goede mensen

23-07-2024 | 16:29:00
Waar vind je als werkgever goede mensen in een arbeidsmarkt waar nauwelijks iemand zoekt naar een nieuwe baan? In deze editie van Altijd Goede Mensen spreken we met Silke Verberkt, Head of Strategic Partnerships bij recruitment-technologieplatform Jobster.

[Marketing Report TV] Mark Schoones over Twenty Two en de ontwikkelingen in de banenmarkt

12-06-2024 | 08:00:00
Mark Schoones, Creative Director bij Twenty Two, is te gast bij Marketing Report TV. In gesprek met Peter Wybenga vertelt hij de ontwikkeling in de banenmarkt.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Marketing Week] Bob Koigi: marketeers verhogen digitale bestedingen in 2026

12-12-2025 | 12:00:24
Flexibiliteit in budgetten staat daarbij centraal: 85 procent verwacht ook in 2026 tussentijdse bijstellingen.

Fightclub zet mens centraal in campagne Hulphond Nederland

12-12-2025 | 09:19:11
De campagne laat zien wat hulphonden betekenen voor mensen die dagelijks leven met PTSS, epilepsie of andere beperkingen.

[Vacancy] Cheil Benelux has a position for Medior Strategist / Strategy Manager

12-12-2025 | 08:53:00
Cheil Benelux is directly looking for Medior Strategist / Strategy Manager - Hybrid | Amsterdam

[Vacatures] AndAgency Amsterdam zoekt een Senior PR & Events Manager

12-12-2025 | 08:02:00
AndAgency Amsterdam is per direct op zoek naar Senior PR & Events manager - Fulltime · Amsterdam

[Vacatures] AndAgency Amsterdam zoekt een Senior Paid Social Specialist

12-12-2025 | 07:47:00
AndAgency Amsterdam is per direct op zoek naar Senior Paid Social Specialist - Fulltime · Amsterdam
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.