
Alfred komt met Liefde is Simpel-campagne
In Liefde is Simpel laat de telecomprovider zien dat het vinden van een goede belbundel minstens zo belangrijk is als het vinden van een goede relatie. Alfred International ontwikkelde de campagne die onder andere verschijnt op tv, radio, online video, social en out of home.
De campagne is onderdeel van een reeks die al sinds 2013 loopt.
Uit onderzoek van Motivaction blijkt dat het gebruik van de smartphone voor veel Nederlanders een essentiële levensbehoefte is. 23 procent van de ondervraagden geeft aan meer tijd aan de smartphone te besteden dan aan hun partner.
Propositie Simpel
De campagne heeft als doel om Nederland bewust te maken van de propositie van Simpel: goedkoop bellen, sms’en en veel data op een geweldig netwerk. Deze propositie vormt sinds 2019 de basis van alle communicatie.
Eerdere campagnes speelden met tv- en filmgenres zoals Bollywood, crime of westerns en recent nog was er een parodie op een spelshow. Lucio Jessurun, Strategy Director bij Alfred International: “De combinatie entertainment en reclame bleek tot nu toe heel succesvol. Dit keer kozen we ervoor om een respectvolle parodie te maken op een geliefd datingprogramma.”
De typische pratende vingers spelen sinds 2013 de hoofdrol in campagnes van Simpel. Recent nog won de campagne een Esprix Long Term voor zijn creativiteit en effectiviteit.
Margaret Kreuger, Manager Brand & Customer Communications van T-Mobile: “De vingers staan symbool voor gemak en simplisme. Simpel kiest al jaren voor consequent gebruik van deze property. Hierdoor zijn de reclames van Simpel snel te herkennen en makkelijk om te onthouden.”
Lees ook:
Alfred ontwikkelt campagne voor Allianz Direct
Longlisten SAN ABC Accenten 2024
Alfred creëert sprookjesachtige campagne voor Simpel
Finalisten Gouden Loekie bekend
Jochem Bron stapt na 15 jaar over van Alfred naar Somention
Gepubliceerd door: Saskia van Weert