Alfred komt met Liefde is Simpel-campagne

In Liefde is Simpel laat de telecomprovider zien dat het vinden van een goede belbundel minstens zo belangrijk is als het vinden van een goede relatie. Alfred International ontwikkelde de campagne die onder andere verschijnt op tv, radio, online video, social en out of home.

De campagne is onderdeel van een reeks die al sinds 2013 loopt.

Uit onderzoek van Motivaction blijkt dat het gebruik van de smartphone voor veel Nederlanders een essentiële levensbehoefte is. 23 procent van de ondervraagden geeft aan meer tijd aan de smartphone te besteden dan aan hun partner.

Propositie Simpel

De campagne heeft als doel om Nederland bewust te maken van de propositie van Simpel: goedkoop bellen, sms’en en veel data op een geweldig netwerk. Deze propositie vormt sinds 2019 de basis van alle communicatie.

Eerdere campagnes speelden met tv- en filmgenres zoals Bollywood, crime of westerns en recent nog was er een parodie op een spelshow. Lucio Jessurun, Strategy Director bij Alfred International: “De combinatie entertainment en reclame bleek tot nu toe heel succesvol. Dit keer kozen we ervoor om een respectvolle parodie te maken op een geliefd datingprogramma.”

De typische pratende vingers spelen sinds 2013 de hoofdrol in campagnes van Simpel. Recent nog won de campagne een Esprix Long Term voor zijn creativiteit en effectiviteit.

Margaret Kreuger, Manager Brand & Customer Communications van T-Mobile: “De vingers staan symbool voor gemak en simplisme. Simpel kiest al jaren voor consequent gebruik van deze property. Hierdoor zijn de reclames van Simpel snel te herkennen en makkelijk om te onthouden.”

www.alfred.nl

www.simpel.nl

Lees ook:

Eerste veertig bureaus voor ADNIGHT Amsterdam bekend

08-07-2025 | 11:33:16
Op 10 oktober openen onder meer DEPT, Monks, AI AM, 100%, Ace en Dawn hun deuren voor het publiek.

ASN Bank kiest Alfred voor campagne en landelijke rebranding

01-07-2025 | 15:29:00
ASN Bank introduceert een landelijke campagne, ontwikkeld door bureau Alfred, en opent 116 winkels verspreid over Nederland.

SIRE start campagne tegen vooroordelen over ouder worden

01-07-2025 | 09:09:00
Met Je bent nooit te oud om te leven wil de organisatie het beeld bijstellen dat ouderdom automatisch gepaard gaat met kwetsbaarheid of passiviteit

Alfred haalt Specsavers binnen

23-06-2025 | 11:24:00
Specsavers heeft na een oriëntatie Alfred aangewezen als het creatief bureau en een eerste campagne gelanceerd waarin benadrukt wordt goede oog- en hoorzorg voor iedereen bereikbaar moet zijn

Countdown to Cannes - Sindi Ibrisimovic, Alfred

12-06-2025 | 09:00:00
In the countdown to Cannes Lions, MarketingReport will be introducing you to the RA*W Summercourse 2025 delegation

Gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.