
ADNIGHT groeit verder met partners en programma’s
Creatief festival keert op 10 oktober terug naar Amsterdam
Op vrijdag 10 oktober vindt de achtste editie van ADNIGHT plaats in Amsterdam. Na een succesvolle editie in Brussel, waar meer dan tweeduizend bezoekers op afkwamen, richt het creatieve festival zich dit jaar opnieuw op de hoofdstad.
De organisatie lanceert verschillende vernieuwingen en uitbreidingen om de avond voor zowel bezoekers als deelnemende bureaus verder te verbeteren.
Sinds de start in 2016 trok ADNIGHT ruim veertigduizend bezoekers. Jaarlijks openen zo’n 50 bureaus hun deuren voor zesduizend bezoekers. ADNIGHT biedt bureaus de kans om samen te laten zien wat de creatieve industrie te bieden heeft. Dit jaar introduceert de organisatie meerdere nieuwe programmaonderdelen.
Exclusieve opening voor marketeers
Meer dan duizend marketeers bezoeken jaarlijks het festival om laagdrempelig kennis te maken met bureaus. Dit jaar start ADNIGHT met een invite-only event voor adverteerders, georganiseerd in samenwerking met NIMA Young Professionals. Dit event vormt de officiële aftrap van het bureauprogramma.
Samenwerking met LinkedIn en Warner Music
Nieuw dit jaar is een partnership met LinkedIn. De officiële opening van ADNIGHT vindt plaats met een conferentie op initiatief van LinkedIn, waar bezoekers kunnen luisteren naar talks van topsprekers en de avond starten met een borrel.
Ook Paradiso is dit jaar weer het decor voor de officiële afterparty. Warner Music Benelux is partner van het muzikale programma en zorgt voor optredens en verrassingen. Daarnaast stelt het muziekbedrijf zijn kantoor aan de Houthavens open voor een avond in het teken van muziek.
Verder bouwen op bestaand succes
Naast nieuwe programma’s blijft ADNIGHT ook bestaande onderdelen versterken. Zo werkt 51North voor het achtste jaar op rij aan de huisstijl en website van het event. Ook het talentprogramma WAY IN voor studenten wordt opnieuw georganiseerd, in samenwerking met RA*W.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lara Sari uitgeroepen tot Rotterdam Creative Talent 2025
Brussel viert creatieve industrie met ADNIGHT BLX
Brussels Unlocked combineert oude wijsheden met innovatie
If you’re going to shoot for the moon, better use a Raygun!
Een unieke blik achter de schermen van wat ons vak drijft
Gepubliceerd door: Saskia van Weert