
Achttien kanshebbers op vakprijzen tijdens Mercurs 2025
De nominaties voor de Mercurs 2025 zijn bekendgemaakt. In totaal maken achttien titels en makers kans op een prijs, verdeeld over vijf categorieën. Voor de categorie Magazine Mediamerk van het Jaar worden drie prijzen uitgereikt: een gouden, zilveren en bronzen Mercur.
De prijsuitreiking vindt plaats op donderdag 20 november in Studio21 op het Mediapark in Hilversum.
Genomineerden per categorie
De genomineerden voor Magazine Mediamerk van het Jaar zijn: Cosmopolitan (Hearst Magazines Netherlands), Donald Duck (DPG Media), Kek Mama (Kompas Blend), Libelle (DPG Media), LINDA. (Mood for Magazines) en See All This (See All This International BV).
Voor Redactieteam van het Jaar zijn genomineerd: Kek Mama (Kompas Blend), Runner’s World (PXR) en Volkskrant Magazine (DPG Media).
De kandidaten voor Innovatie van het Jaar zijn: Libelle - Vrouwenhart Special Edition (DPG Media), Voetbal International - Hyperpersonalisatie op clubniveau (PXR) en vtwonen – vtwonen shop: van whitelabel naar eigen regie (DPG Media).
In de categorie Partnership van het Jaar dingen mee: Cosmopolitan x Nationale Nederlanden (Hearst Magazines Netherlands), Donald Duck x Microsoft, Wortell, de Codeerschool, Veiliginternetten (DPG Media) en Quest x André Kuipers Stichting (Hearst Magazines Netherlands).
Talent van het Jaar
Voor de tiende editie van de Mercur BeLOFte van het Jaar zijn drie talenten genomineerd. Naast de award ontvangt de winnaar een bedrag van 2500 euro, beschikbaar gesteld door het Lucas-Ooms Fonds. De genomineerden zijn: Annabel Thode (freelance journalist), Anouk de Groot (VROUW, Mediahuis) en Moësha van Gom (LINDA., Mood for Magazines).
Jury en tickets
De jury van de Mercurs 2025 bestaat uit professionals uit verschillende segmenten van de magazine- en communicatiesector. Juryvoorzitter is Margriet van der Linden, presentator, filmmaker en schrijver. De overige juryleden zijn Edwin Achtereekte (Primera), Nicolette Hulsebos (FONK/LOF), Harriët Schrier (MMA, tevens jurysecretaris), Laura Seikritt (Edelman), Ruud de Langen (Dentsu Benelux), Claudia Straatmans (Kosmos) en Jaap van Zessen (De Digitale Chef).
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Nicola Tillin: Creativiteit werkt pas met bewijs
Inschrijving Mercurs 2025 magazine mediabranche van start
Jubileumfilm Human First, Human Last wint Gouden Reiger
Hearst Netherlands wint zilveren MERCUR met Harper’s Bazaar
Mercurs: Voetbal International wint goud als Mercur Magazine Mediamerk van het Jaar
Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert