[Column] Ate van der Meer (Snakeware): Ik wens John veel stakeholders value toe

We komen er middels pandemie, oorlog en de snel veranderende markt met elkaar achter dat alles niet langer maakbaar is. Het leven is eindig gebleken, onze impact en invloed is, gezien op een grotere schaal, maar gering en de wereld en de mensen die daar op leven schreeuwen om verandering.

Het meer is echt een keertje vol

Ja ik heet zelf Van der Meer, maar het meer is echt een keertje vol. Nee, natuurlijk lang niet bij iedereen en gezien de moeilijke tijden waarin we leven, met veel onzekerheden, hoge inflatie en helaas polarisatie is het meer bij menigeen aan het opdrogen of zelf leeg.

In dat licht bekijk ik ook jouw drive tot groter en meer, wat vaak resulteert in meer shareholders value en daarmee de stakeholders value in het gedrang komt. Bedrijven samenvoegen betekent immers in de praktijk al snel kosten snoeien, want de groei is er voor jou en menig ander bedrijf voor de komende jaren echt wel uit. Kosten snoeien komt plat gezegd neer in mensen bedanken voor hun eer en zogenaamd en zogezegd lean en mean verder.

Geef jonge talenten de ruimte

Het feit dat een fusie dus niet doorgaat, is een vervelende steen in je vijver en dit zal zeker wat rimpels op het water of op je voorhoofd - of zal het een donkere frons zijn - opleveren. Echter zou ik zeggen: toon jezelf als een man die durft en kan veranderen, laat je menselijke, meer humane kant meer zien en gooi het roer drastisch om. Geef jonge talenten de ruimte, investeer nog meer in nieuwe initiatieven, begin je rit - of is het een ride - opnieuw.

Is het avontuur, als je eerlijk bent en terugkijkt op al je successen uit een lang en overwegend goed verleden, je niet veel meer waard dan het eindstation, in dit geval een geslaagde fusie?

Stakeholders value

John, ik ken je natuurlijk helemaal niet. Ik heb je eens veel plezier zien maken op het terras bij Loetje in Amsterdam, waar wij om waarschijnlijk dezelfde reden veel plezier hadden. Dat plezier, die open uitstraling van dat moment, gewoon gezellig en laagdrempelig, die schaterlach door echt weer energie te steken in zaken waaruit je veel plezier en voldoening haalt, gun ik je van ganser harte.

Jijzelf, de mensen om je heen en vele nieuwe initiatieven en bedrijven zullen er weer voor decennia baat bij hebben. Ik wens je veel stakeholders value en positieve karma toe.

Wie weet spreken we elkaar eens.

ChatGPT

Ik heb ChatGPT gevraagd om names John de Mol te reageren op mijn ongevraagd advies. Het antwoord luidt als volgt:

Beste heer Van der Meer,

Het is begrijpelijk dat u zich zorgen maakt over de veranderende markt en de impact die dit heeft op bedrijven en mensen. Ik deel uw visie dat verandering nodig is en het is vervelend voor mij dat de fusie niet doorgaat.

Ik denk inderdaad dat het belangrijk is om het roer om te gooien en jonge talenten meer ruimte te geven, evenals investeringen te doen in nieuwe initiatieven.

Ik waardeer uw wens om mijn persoonlijke, menselijke kant te laten zien en hopelijk daarmee weer meer plezier en voldoening te vinden in wat ik doe.

Bedankt voor uw positieve karma-wens en ik hoop u eens te ontmoeten.

--

Ate van der Meer is Chief Commercial Officer bij Snakeware

www.snakeware.nl

Deze column is een bijdrage aan [Forum] Ongevraagd advies aan John de Mol


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Eye Wish zet vakmanschap centraal in merkcampagne

08-09-2025 | 17:15:00
Eye Wish Opticiens is gestart met de merkcampagne Vaktermen, ontwikkeld in samenwerking met The USP Agency en Abovo Maxlead.

Roularta en Zeeman lanceren diamant met virtuele influencer

08-09-2025 | 16:59:02
Tijdens de lancering van de labgrown diamant van Zeeman in Amsterdam maakte virtuele influencer Sassy Soeki haar eerste live optreden.

Higuita en Ocean Outdoor maken campagne Het Nationale Ballet

08-09-2025 | 14:46:17
Voorbijgangers konden afgelopen week zelf balletdansers in beweging zetten tijdens een interactieve campagne van Het Nationale Ballet.

Peter Jan de Werk en Matthijs Haagsman over campagnes Maritiem Museum

08-09-2025 | 12:23:00
XYZ Creative Agency ontwikkelde een aantal campagnes voor het Maritiem Museum in Rotterdam. We spreken hierover met Peter Jan de Werk, medewerker Marketing & Communicatie bij het Maritiem Museum en Matthijs Haagsman, Creative bij XYZ Creative Agency

DOOH x Social - succesvolle crossmedia-campagnes

08-09-2025 | 12:09:00
Ola wist wel raad met de hitte, tijdens de heetste weken hingen de posters in bushokjes
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bas Vlugt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.