Michael Straathof: 100procent maakt klantcontact slimmer

[Interview] Medeoprichter van 100procent | United Playgrounds, over Agency at Night Rotterdam

Marketing Report is op 16 mei in Rotterdam voor Agency at Night. 51 bureaus openen die avond hun deuren voor jong talent en anderen geïnteresseerden. Voorafgaand aan het event vragen wij een aantal bureaus naar hun deelname aan Agency at Night. We spreken dit keer met Michael Straathof, mede-oprichter van 100procent | United Playgrounds.

Kun jij 100procent introduceren?

100procent is gespecialiseerd in het slimmer en persoonlijker maken van klantcontact. We werken voor grote namen in retail, finance, media en e-commerce en helpen ze om meer uit hun klantdata te halen. Van een simpele e-mail tot een volledige serviceflow via WhatsApp — als het persoonlijker en relevanter kan, dan bouwen we dat. We zijn onderdeel van United Playgrounds, een groep van creatieve en strategische bureaus die elkaar versterken op het gebied van merk, activatie, performance en klantinteractie.

Waarom doet 100procent mee met Agency at Night?

We vinden het leuk om nieuwe mensen te ontmoeten. Niet alleen potentieel nieuwe collega’s, maar ook vakgenoten van andere bureaus. Om kennis te delen, ideeën uit te wisselen en gewoon te laten zien waar we mee bezig zijn. Agency at Night is daar een relaxte en laagdrempelige setting voor. En wie weet houd je er een plek in ons traineeship, samenwerking of een goed gesprek aan over.

Hoe ziet jullie Agency at Night programma eruit?

Je kunt bij ons gewoon binnenlopen, sfeer proeven en met mensen praten. We laten zien wat we doen voor merken als Hans Anders, We Fashion, Kruidvat, DPG Media — en vooral hoe we dat doen. We vertellen hoe we klantdata gebruiken om dingen persoonlijker te maken, zonder dat het ‘creepy’ wordt. En je kunt ook ontdekken hoe onze zusjes binnen United Playgrounds daar hun eigen rol in spelen, van merk tot conversie. Geen ellelange presentaties, gewoon leuke sessies en een open gesprekken.

Wat voor soort jong talent zoeken jullie?

Mensen die nieuwsgierig zijn en willen snappen hoe je van klantdata echt iets waardevols maakt. Je hoeft geen expert te zijn — als je maar wilt leren en meedenken. Of je nou meer richting strategie, data, content of creatie gaat, als je energie krijgt van het bouwen aan betere klantinteracties, dan moet je echt even langskomen.

Wat is het laatste nieuws?

We zijn volop bezig met onze Loyalty-propositie. Daarin combineren we techniek, creatie en klantinzicht om klanten écht aan je merk te binden — en dat slaat aan. Onze Loyalty Masterclass trekt meer dan 70 deelnemers van sterke retailmerken. Daarnaast groeit het team, dus we zijn op zoek naar versterking in projectmanagement, marketeers en development. En Agency at Night is een mooie manier om te kijken of er een klik is.

We hebben nog een paar kaartjes over voor wie graag langs wil komen — je kunt dan bij alle bureaus naar binnen. Stuur me gewoon even een berichtje via [email protected].

Rick, Evelien, ikzelf en ons team zien je graag op 16 mei. Tot dan?

www.100procent.nl

www.unitedplaygrounds.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 Lees ook:

Bob Koigi: De toekomst van tv-metingen ligt in big data

05-09-2025 | 12:26:13
Door de explosie van streamingplatforms, on-demand content en gefragmenteerd kijkgedrag hebben traditionele meetmethoden moeite om het tempo bij te houden

Mike Hendrixen: AI neemt je baan niet, nog niet

05-09-2025 | 09:37:00
Ik ben niet op zoek naar een andere baan, maar ik zag dat er meer dan 315 vacatures openstaan op de website van OpenAI

Closed on Monday toont avontuur met De Koffiejongens

05-09-2025 | 09:27:58
Closed on Monday heeft voor De Koffiejongens een landelijke campagne ontwikkeld die de nieuwsgierige houding van het koffiemerk centraal stelt.

Negen op de tien Nederlanders leest folders

05-09-2025 | 09:23:02
Lezers besteden gemiddeld vijftien minuten per week aan folders, vooral in het weekend en op maandag.

[Vacatures] TBWA zoekt een Brand Coordinator (NL)

05-09-2025 | 09:01:00
TBWA is per direct op zoek naar Brand Coordinator (NL) - Full-time  \  Amsterdam

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: De toekomst van tv-metingen ligt in big data

05-09-2025 | 12:26:13
Door de explosie van streamingplatforms, on-demand content en gefragmenteerd kijkgedrag hebben traditionele meetmethoden moeite om het tempo bij te houden

Closed on Monday toont avontuur met De Koffiejongens

05-09-2025 | 09:27:58
Closed on Monday heeft voor De Koffiejongens een landelijke campagne ontwikkeld die de nieuwsgierige houding van het koffiemerk centraal stelt.

[Vacatures] TBWA zoekt een Brand Coordinator (NL)

05-09-2025 | 09:01:00
TBWA is per direct op zoek naar Brand Coordinator (NL) - Full-time  \  Amsterdam

Johan van der Zanden: Jeroen past perfect bij ons merk

04-09-2025 | 13:11:00
[Interview] Johan van der Zanden over de nieuwe supermarktmanager Daan, gespeeld door Jeroen van Koningsbrugge

Jeroen van Koningsbrugge supermarktmanager Daan Albert Heijn

04-09-2025 | 13:00:37
Albert Heijn heeft acteur Jeroen van Koningsbrugge gepresenteerd als het nieuwe gezicht in de reclamecampagnes.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bas Vlugt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.