Michael Straathof: 100procent maakt klantcontact slimmer

[Interview] Medeoprichter van 100procent | United Playgrounds, over Agency at Night Rotterdam

Marketing Report is op 16 mei in Rotterdam voor Agency at Night. 51 bureaus openen die avond hun deuren voor jong talent en anderen geïnteresseerden. Voorafgaand aan het event vragen wij een aantal bureaus naar hun deelname aan Agency at Night. We spreken dit keer met Michael Straathof, mede-oprichter van 100procent | United Playgrounds.

Kun jij 100procent introduceren?

100procent is gespecialiseerd in het slimmer en persoonlijker maken van klantcontact. We werken voor grote namen in retail, finance, media en e-commerce en helpen ze om meer uit hun klantdata te halen. Van een simpele e-mail tot een volledige serviceflow via WhatsApp — als het persoonlijker en relevanter kan, dan bouwen we dat. We zijn onderdeel van United Playgrounds, een groep van creatieve en strategische bureaus die elkaar versterken op het gebied van merk, activatie, performance en klantinteractie.

Waarom doet 100procent mee met Agency at Night?

We vinden het leuk om nieuwe mensen te ontmoeten. Niet alleen potentieel nieuwe collega’s, maar ook vakgenoten van andere bureaus. Om kennis te delen, ideeën uit te wisselen en gewoon te laten zien waar we mee bezig zijn. Agency at Night is daar een relaxte en laagdrempelige setting voor. En wie weet houd je er een plek in ons traineeship, samenwerking of een goed gesprek aan over.

Hoe ziet jullie Agency at Night programma eruit?

Je kunt bij ons gewoon binnenlopen, sfeer proeven en met mensen praten. We laten zien wat we doen voor merken als Hans Anders, We Fashion, Kruidvat, DPG Media — en vooral hoe we dat doen. We vertellen hoe we klantdata gebruiken om dingen persoonlijker te maken, zonder dat het ‘creepy’ wordt. En je kunt ook ontdekken hoe onze zusjes binnen United Playgrounds daar hun eigen rol in spelen, van merk tot conversie. Geen ellelange presentaties, gewoon leuke sessies en een open gesprekken.

Wat voor soort jong talent zoeken jullie?

Mensen die nieuwsgierig zijn en willen snappen hoe je van klantdata echt iets waardevols maakt. Je hoeft geen expert te zijn — als je maar wilt leren en meedenken. Of je nou meer richting strategie, data, content of creatie gaat, als je energie krijgt van het bouwen aan betere klantinteracties, dan moet je echt even langskomen.

Wat is het laatste nieuws?

We zijn volop bezig met onze Loyalty-propositie. Daarin combineren we techniek, creatie en klantinzicht om klanten écht aan je merk te binden — en dat slaat aan. Onze Loyalty Masterclass trekt meer dan 70 deelnemers van sterke retailmerken. Daarnaast groeit het team, dus we zijn op zoek naar versterking in projectmanagement, marketeers en development. En Agency at Night is een mooie manier om te kijken of er een klik is.

We hebben nog een paar kaartjes over voor wie graag langs wil komen — je kunt dan bij alle bureaus naar binnen. Stuur me gewoon even een berichtje via [email protected].

Rick, Evelien, ikzelf en ons team zien je graag op 16 mei. Tot dan?

www.100procent.nl

www.unitedplaygrounds.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 Lees ook:

Persuade en Hoogvliet lanceren vriendelijk merkconcept

04-12-2025 | 16:19:05
Met een vernieuwde merkstrategie en campagne laat de keten zien dat lage prijzen en een prettige winkelervaring goed samengaan.

Total Design ontwikkelt merkcampagne voor M line

04-12-2025 | 14:57:00
M line heeft gekozen voor Total Design voor de ontwikkeling van de merkcampagne Get ready for greatness, die deze week van start gaat op televisie, online, out-of-home, print en radio.

Publicis Groupe viert 100 jaar met AI-film over veerkracht

04-12-2025 | 14:09:27
Onder leiding van Publicis Conseil vertelt de productie A Lion Never Gives Up het verhaal van een eeuw vol transformatie, vastberadenheid en heruitvinding, van de oprichting in Montmartre tot de opkomst van kunstmatige intelligentie.

Charlotte Koeleman spreekt op Paris Creator Week over waarde van UGC

04-12-2025 | 12:08:00
Tijdens de komende Paris Creator Week (PCW) is het bureau Influentials aanwezig met een eigen sessie over user-generated content (UGC).

Alfred breidt team uit met vijf collega’s

04-12-2025 | 11:24:28
Met deze uitbreiding wil het bureau meer capaciteit en diversiteit toevoegen om de groei en nieuwe opdrachten in de komende periode te ondersteunen

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Persuade en Hoogvliet lanceren vriendelijk merkconcept

04-12-2025 | 16:19:05
Met een vernieuwde merkstrategie en campagne laat de keten zien dat lage prijzen en een prettige winkelervaring goed samengaan.

Total Design ontwikkelt merkcampagne voor M line

04-12-2025 | 14:57:00
M line heeft gekozen voor Total Design voor de ontwikkeling van de merkcampagne Get ready for greatness, die deze week van start gaat op televisie, online, out-of-home, print en radio.

RA*W opent inschrijving Cannes Summer Course 2026

04-12-2025 | 13:00:00
De organisatie wil jonge creatieven meer tijd geven om met hun bureau het gesprek aan te gaan over deelname en de benodigde investering.

Cheil Benelux ontwikkelt campagne voor de Pijp

04-12-2025 | 09:54:06
De BIZ’en van het gebied wilden die diversiteit zichtbaar maken in een outdoor campagne die de veelzijdigheid van de wijk benadrukt.

Giesbers ontwikkelt kerstservice BoodschAPPEN

04-12-2025 | 08:47:57
Boodschappen.nl introduceert tijdens de kerstdagen een WhatsApp-service waarmee consumenten direct hulp krijgen bij kookproblemen.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bas Vlugt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.