Whello vernieuwt merkidentiteit en focust op AI

Het Amsterdamse online marketingbureau Whello heeft een merkidentiteit gelanceerd. De rebranding markeert het begin van een volgende groeifase, waarin technologie, creativiteit en strategie samenkomen om bedrijven sneller vooruit te helpen.

De merkpersoonlijkheid gaat gepaard met een vernieuwd uiterlijk, een frisse website en een aangescherpte positionering.

Nasser Al Kamouchi, mede-oprichter van Whello: "We weten als geen ander hoe belangrijk het is dat je merkidentiteit meegroeit met je organisatie. Waar we ooit begonnen als toegankelijk en behulpzaam, kiezen we nu bewust voor een volwassen profiel. Daarmee laten we zien dat we niet alleen uitvoerders zijn, maar thought leaders die merken écht verder brengen."

Merkidentiteit met AI getest

De rebranding wordt ondersteund door een visuele herpositionering met krachtige kleuren, herkenbare componenten en een strakkere website. Daarbij speelt AI een centrale rol.

Serge de Sousa, mede-oprichter van Whello: "Veel marketingteams verliezen focus door het enorme aanbod aan AI-tools. Terwijl wij AI juist zien als versneller. Voor onze nieuwe website hebben we samen met onze specialisten ruim 95 landingspagina’s in één keer herschreven en geoptimaliseerd met behulp van AI-prompts. Zo konden we het proces testen, verfijnen en direct vertalen naar toepasbare inzichten voor klanten."

Volgens Whello laat de rebranding zien hoe strategie en technologie in de praktijk kunnen samenkomen. Het bureau wil met deze koers zijn positie als strategische partner en aanjager van merkgroei verder versterken.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Tom Dijk: Rebranding is vaak een stuk complexer dan het lijkt

23-09-2025 | 08:30:00
RGN is een bureau dat sinds 1997 bestaat en gespecialiseerd is in rebranding en merkimplementatie. We spreken met Tom Dijk, Managing Partner bij RGN, over hun aanpak, internationale projecten en het belang van merkconsistentie

Michael Versélewel de Witt Hamer: Waarom veel merken ineens dezelfde merkuitstraling hebben

12-09-2025 | 11:34:00
Rebranding lijkt soms een potje stoelendans. Het ene merk schuift wat naar links, het andere naar rechts, maar uiteindelijk zitten ze allemaal op dezelfde stoel

Rebranding Azerion markeert focus op digitale advertising

11-09-2025 | 13:42:00
Azerion heeft een rebranding doorgevoerd met een vernieuwde visuele identiteit, een herontworpen website en een versterkte aanwezigheid op sociale media.

Total Design wint drie Red Dot Design Awards

02-09-2025 | 15:04:00
Het rebrandingproject voor Nationale Opera & Ballet werd onderscheiden in de categorieën Corporate Design en Brand Design.

SEO migratie bij rebranding in 2025

08-08-2025 | 12:15:00
In dit artikel ontdek je wat SEO migratie tijdens rebranding inhoudt en hoe dramatisch rangverlies voorkomen kan worden met praktische tips voor beginners.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.