Werkgeluk volgens Inner Smile Company geen bijzaak meer

Bedrijf pleit voor erkenning levensgeluk als arbeidsvoorwaarde

Werkgeluk speelt een steeds grotere rol bij de keuze voor een werkgever, maar wordt door veel organisaties nog als secundair gezien. Inner Smile Company vindt dat het tijd is om levensgeluk van medewerkers als primaire arbeidsvoorwaarde te beschouwen. Volgens het bedrijf is dit essentieel voor duurzame inzetbaarheid, motivatie en loyaliteit.

Vooral jongere generaties, zoals Gen Z, geven aan meer waarde te hechten aan een goede werk-privébalans dan aan traditionele arbeidsvoorwaarden. Tegelijkertijd stijgt het ziekteverzuim in Nederland, met name onder jonge werkenden. Eén op de vier jonge professionals kampt met burn-outklachten of mentale uitputting. Inner Smile Company stelt dat organisaties die blijven vasthouden aan verouderde opvattingen over arbeidsvoorwaarden de aansluiting verliezen met de arbeidsmarkt.

Strategisch voordeel voor werkgevers

Volgens Inner Smile Company biedt aandacht voor welzijn een concurrentievoordeel. Het leidt tot meer betrokkenheid, hogere productiviteit en minder verzuim. Renata Pijpers, gelukscoach bij Inner Smile Company en orthomoleculair therapeut: "Wie welzijn verankert in het HR-beleid, vermindert burn-outklachten en bouwt aan een cultuur waarin mensen gemotiveerd en veerkrachtig blijven. Levensgeluk vergroot de loyaliteit van werknemers en dat is onmisbaar op een schaarse en onvoorspelbare arbeidsmarkt."

Focus op veerkracht en welzijn

Het bedrijf ontwikkelde het Inner Smile programma om medewerkers inzicht te geven in factoren die hun geluk verhogen of juist stress veroorzaken. Daarmee wil het handvatten bieden voor meer mentale veerkracht. Renata Pijpers: "Als je op dit moment in één ding wilt investeren, laat het dan de weerbaarheid van je medewerkers zijn – dat zou zomaar de belangrijkste beslissing kunnen zijn die je nu neemt."

www.mediatic.eu

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Vier op tien werkenden presteert slechter door relatieproblemen

22-10-2025 | 12:28:03
Veertig procent van de werkende Nederlanders presteert slechter door liefdesproblemen. Onder dertigers loopt dat op tot 53 procent.

Jongeren vragen geldadvies eerder aan AI dan aan ouders

14-10-2025 | 10:43:29
Hoe ouder de jongere, hoe vaker AI: 7 procent van de 12-jarigen raadpleegt een chatbot eerder dan ouders; bij 16-jarigen is dat 14 procent.

Dennis Mensink: AI helpt, maar creativiteit blijft leidend

17-09-2025 | 14:43:00
In aanloop naar de Influencer & Content Marketing Awards 2025 spreken we met de juryleden. Vandaag spreken we met Dennis Mensink

Generative Engine Optimization vervangt traditionele SEO

11-09-2025 | 11:15:00
Traditionele Search Engine Optimization levert minder op doordat gebruikers direct antwoorden uit AI-overzichten halen en minder doorklikken naar websites

ITvitae start opleiding tot Software Engineer in Eindhoven

05-08-2025 | 08:45:30
De opleiding is speciaal ontwikkeld voor jongeren met hoogfunctionerend autisme die zijn uitgevallen in het reguliere onderwijs.
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Smirnoff start wereldwijde Why Change a Good Thing-campagne

25-11-2025 | 14:28:26
De campagne richt zich op de culturele positie van het merk en de nadruk op constante smaak en kwaliteit.

Dirk van den Bosch: iO is agency, tech én consultancy

25-11-2025 | 12:04:00
In een gesprek met Bas Vlugt vertelt Dirk van den Bosch hoe iO werkt op het snijvlak van technologie, creatie, marketing en consultancy

Rick Franx: Social-first en bewijslast bij Abovo Maxlead

25-11-2025 | 11:31:00
In een gesprek met Marketing Report vertelt Rick Franx hoe de verschuiving van creatie naar bewijslast het werk fundamenteel verandert

Hotel L’Amour ontwikkelt derde hoofdstuk in ANWB-serie

25-11-2025 | 10:10:00
Het is het derde hoofdstuk in de serie ANWB helpt Nederland op weg, waarin de organisatie laat zien dat ondersteuning verder gaat dan pech onderweg.

[Vacatures] Channel Factory zoekt een Client Solutions Manager

25-11-2025 | 07:44:00
Channel Factory is per direct op zoek naar Client Solutions Manager - Amsterdam
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.