Storyboard Agency lanceert Dove-campagne in Benelux

Campagne moet gesprek over lichaamszweet op gang brengen

Storyboard Agency heeft de Benelux-campagne ontwikkeld voor Dove's productintroductie Whole Body Deo. Onder de naam Be Fearless, Smell Beautiful Everywhere wil het merk het gesprek openen over lichaamsgeur en schaamtegevoelens wegnemen.

Volgens Dove is slechts een klein deel van het lichaamszweet afkomstig van de oksels, terwijl deodorants zich vooral op dit gebied richten. Whole Body Deo is bedoeld voor gebruik op meerdere delen van het lichaam en biedt geurcontrole tot 72 uur. Het product bevat verzorgende ingrediënten en voorkomt geen zweet, maar helpt om een frisse geur te behouden.

Campagne richt zich op herkenbare situaties

De campagne bestaat uit drie fases en is gericht op Nederland en België. In de eerste fase gingen creators zoals Nina de Vries en Alexandra Koljaj Vliet de straat op om voorbijgangers te vragen naar ervaringen met lichaamszweet. De reacties zijn verwerkt in een reeks korte video’s.

In de tweede fase ondergingen onder meer Veerle Hofkens, Sophie Ousri, Anna-Livia Smekens en Yara Fransen verschillende challenges, zoals presenteren voor een volle zaal of zingen in het openbaar. Deze video’s worden verspreid via TikTok en Meta.

Martijn de Kemp, founder van Storyboard Agency: "Met deze campagne willen we niet alleen een product introduceren, maar ook, samen met invloedrijke creators, het gesprek op gang brengen over een ongemakkelijk onderwerp als lichaamszweet en geur."

Verspreiding onder community en festivals

Later dit jaar volgt de derde fase, waarbij producten via seeding pakketten en festivalactiviteiten onder de doelgroep worden verspreid.

Louise Barré, brandmanager Benelux voor Dove en Rexona: "Bij Dove geloven we dat iedereen zich comfortabel en vrij zou moeten voelen in hun eigen lichaam, ook op de momenten waarop je je kwetsbaar voelt. Met de Be Fearless, Smell Beautiful Everywhere-campagne willen we vrouwen aanmoedigen om schaamte los te laten en vol zelfvertrouwen elke situatie tegemoet te gaan."

Credits:
Unilever team: Louise Barré, Louise-Marie Schreuer, Barbara Baccaert | Bureau: Storyboard Agency | Strategie & Creatie: Amber van Eekeren, Tim Boom, | Martijn de Kemp | Project & Account: Des’ree van Wijk, Mellijn van Zanen | Productie: Four Creating | Regie: Sander Beekman | DOP: Jurriaan Kwakkel | Edit: David Widen, Inez Nina Aarts

www.storyboard-agency.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Tijjani Reijnders wordt gezicht van Rexona in Nederland

16-10-2025 | 17:53:00
Rexona kondigt een samenwerking aan met profvoetballer Tijjani Reijnders, middenvelder van het Nederlands Elftal en Manchester City.

Storyboard onderzoekt succesfactoren influencermarketing

27-05-2025 | 12:24:00
Uit onderzoek van Storyboard Agency blijkt dat tachtig procent van de Nederlanders tussen de 18 en 45 jaar aangeeft beïnvloed te worden door influencers

Dove kiest na pitch voor Storyboard Agency

13-01-2025 | 13:54:00
Storyboard agency breidt zijn samenwerking met Unilever verder uit en neemt na een succesvolle pitch ook de influencer marketing voor Dove in de Benelux op zich

Storyboard Agency versterkt team en stelt MT aan

01-11-2024 | 10:11:00
Influencer marketingbureau Storyboard Agency breidt het team uit en stelt een ander MT aan.

[Marketing Report TV] Martijn de Kemp (Storyboard): Wij benaderen influencermarketing op een evidence-based manier

01-10-2024 | 11:45:00
Martijn de Kemp, CEO en Founder van Storyboard, is te gast bij Marketing Report TV. Hij vertelt over hoe zijn bureau zich heeft gespecialiseerd in evidence-based next-level influencermarketing om de effectiviteit voor merken beter te onderbouwen.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Inter lanceert INTERISTA met DEPT

13-11-2025 | 11:00:23
Het Nederlandse verfmerk Histor is gestart met Geef kleur aan jouw verhaal, een social-first campagne waarin persoonlijkheid en verhalen worden vertaald naar een eigen verfkleur.

Volkswagen en TeamNL lanceren Hey, is dat niet?!

13-11-2025 | 10:42:00
Na een pauze van acht jaar is de samenwerking tussen Volkswagen en TeamNL opnieuw opgestart.

[Vacatures] INDIE zoekt een Account Manager / Account Director

13-11-2025 | 10:25:00
INDIE Amsterdam is per direct op zoek naar Account Manager / Account Director

Natwerk en Slachtofferhulp starten merkcampagne

13-11-2025 | 09:58:18
De titel verwijst naar het telefoonnummer 0900-0101 en benadrukt dat Slachtofferhulp er is voor meer mensen en situaties dan vaak wordt gedacht.

Campagne van Selmore en Just speelt in op jongerencultuur

13-11-2025 | 09:38:32
Selmore Creative Agency heeft voor Just zorgverzekering een nieuwe campagne ontwikkeld die zich richt op digital natives.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.