
Storyboard Agency lanceert Dove-campagne in Benelux
Campagne moet gesprek over lichaamszweet op gang brengen
Storyboard Agency heeft de Benelux-campagne ontwikkeld voor Dove's productintroductie Whole Body Deo. Onder de naam Be Fearless, Smell Beautiful Everywhere wil het merk het gesprek openen over lichaamsgeur en schaamtegevoelens wegnemen.
Volgens Dove is slechts een klein deel van het lichaamszweet afkomstig van de oksels, terwijl deodorants zich vooral op dit gebied richten. Whole Body Deo is bedoeld voor gebruik op meerdere delen van het lichaam en biedt geurcontrole tot 72 uur. Het product bevat verzorgende ingrediënten en voorkomt geen zweet, maar helpt om een frisse geur te behouden.
Campagne richt zich op herkenbare situaties
De campagne bestaat uit drie fases en is gericht op Nederland en België. In de eerste fase gingen creators zoals Nina de Vries en Alexandra Koljaj Vliet de straat op om voorbijgangers te vragen naar ervaringen met lichaamszweet. De reacties zijn verwerkt in een reeks korte video’s.
In de tweede fase ondergingen onder meer Veerle Hofkens, Sophie Ousri, Anna-Livia Smekens en Yara Fransen verschillende challenges, zoals presenteren voor een volle zaal of zingen in het openbaar. Deze video’s worden verspreid via TikTok en Meta.
Martijn de Kemp, founder van Storyboard Agency: "Met deze campagne willen we niet alleen een product introduceren, maar ook, samen met invloedrijke creators, het gesprek op gang brengen over een ongemakkelijk onderwerp als lichaamszweet en geur."
Verspreiding onder community en festivals
Later dit jaar volgt de derde fase, waarbij producten via seeding pakketten en festivalactiviteiten onder de doelgroep worden verspreid.
Louise Barré, brandmanager Benelux voor Dove en Rexona: "Bij Dove geloven we dat iedereen zich comfortabel en vrij zou moeten voelen in hun eigen lichaam, ook op de momenten waarop je je kwetsbaar voelt. Met de Be Fearless, Smell Beautiful Everywhere-campagne willen we vrouwen aanmoedigen om schaamte los te laten en vol zelfvertrouwen elke situatie tegemoet te gaan."
Credits:
Unilever team: Louise Barré, Louise-Marie Schreuer, Barbara Baccaert | Bureau: Storyboard Agency | Strategie & Creatie: Amber van Eekeren, Tim Boom, | Martijn de Kemp | Project & Account: Des’ree van Wijk, Mellijn van Zanen | Productie: Four Creating | Regie: Sander Beekman | DOP: Jurriaan Kwakkel | Edit: David Widen, Inez Nina Aarts
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Dove kiest na pitch voor Storyboard Agency
Storyboard Agency versterkt team en stelt MT aan
[Marketing Report TV] Martijn de Kemp (Storyboard): Wij benaderen influencermarketing op een evidence-based manier
Team5pm en Storyboard ontwikkelen YouTube-serie Brand Brouwmeesters voor Brand
[Content Marketing Awards 2024] Storyboard Agency: Flip the Haters
Gepubliceerd door: Lieselot Berentzen