Roularta Media Group neemt Flow Magazine over van DPG Media

Roularta Media Group neemt Flow Magazine over van DPG Media via haar dochteronderneming in Nederland, Roularta Media Nederland.

De overname past bij de ambitie van Roularta Media Group om haar positie op de Nederlandse magazinemarkt verder uit te bouwen en zorgt voor een verdere versteviging van het mindfulness-aanbod.

Voor DPG Media past de verkoop van Flow Magazine binnen de strategie om de krachten te focussen op de domeinen vrouwen, kids, wonen en entertainment met als doel digitaal te versnellen en maximaal impact te maken in de maatschappij.

Joyce Nieuwenhuijs, directeur Magazines DPG Media: "Ik stond mee aan de wieg van Flow Magazine en ben meer dan trots dat we in 15 jaar, door met veel lef te ondernemen, Flow Magazine hebben laten groeien tot waar het merk nu staat. Zowel in Nederland als internationaal. Ik ben ervan overtuigd dat Flow Magazine zich bij haar nieuwe familie verder kan ontwikkelen. Het kan nu de krachten bundelen met andere merken, zoals we dat binnen DPG Media ook doen bij onder andere de vrouwen- en kidsmerken.”

Roularta Media Nederland is de op één na grootste magazine-uitgever van Nederland en exploiteert met ruim 240 professionals 30 magazinemerken die een gezamenlijke omzet van 70 miljoen euro realiseren. Het mediabedrijf maakt deel uit van Roularta Media Group, dat het versterken van haar positie op de Nederlandse magazinemarkt als belangrijk strategisch speerpunt benoemt.

De transactie is nog onder voorbehoud van goedkeurend advies van de Ondernemingsraad van Roularta Media Nederland en DPG Media.

www.roularta.nl

www.dpgmedia.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook: 

Roularta en Zeeman lanceren diamant met virtuele influencer

08-09-2025 | 16:59:02
Tijdens de lancering van de labgrown diamant van Zeeman in Amsterdam maakte virtuele influencer Sassy Soeki haar eerste live optreden.

Roularta Media Group: dalende omzetten en verliescijfers in H1, 2025

22-08-2025 | 13:35:00
Roularta Media Groep heeft in het eerste half jaar van 2025 146,2 miljoen euro omzet gedraaid oftewel 8,3 procent minder dan over dezelfde periode in 2024. Het mediabedrijf zag daarbij ook een operationeel en netto verlies, terwijl in 2024 nog winst werd gemaakt

Belgische uitgevers voeren campagne om Belgisch te adverteren

01-08-2025 | 16:56:00
De Belgische uitgevers DPG Media, Mediahuis, Roularta, IPM en Rossel hebben in hun uitgaven campagne gevoerd om adverteerders te bewegen Belgisch te adverteren

Magixx Digital bundelt digitaal aanbod magazinemerken

22-07-2025 | 13:53:56
Roularta Advertising, DPG Media Advertising, IPM Advertising en Rossel Advertising introduceren Magixx Digital, een gezamenlijke digitale propositie

Bod op Roularta Media Group nog niet voldoende

17-07-2025 | 20:03:00
Het bod van de familie De Nolf om meer dan 95 procent van de aandelen van Roularta Media Group in handen te krijgen is niet geslaagd. De familie heeft via Koinon NV inmiddels 93,13 procent in handen gekregen


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Mediahuis Nederland en ANWB lanceren campagne met radiospel voor Wegenwacht

14-11-2025 | 14:12:00
Mediahuis Nederland en de Wegenwacht van de ANWB zijn een samenwerking gestart ten behoeve van de campagne Je hebt pas echt pech als je geen Wegenwacht hebt

Bob Koigi: De opmars van de B2B-influencer

14-11-2025 | 12:32:20
In een gefragmenteerde digitale wereld nemen de pogingen om de aandacht van invloedrijke trendsetters te trekken snel toe.

[Vacatures] Serviceplan Amsterdam zoekt een Customer Journey Director bij Plan.Net

14-11-2025 | 08:36:00
Serviceplan Amsterdam is per direct op zoek naar een Customer Journey Director bij Plan.Net - Amsterdam

TBWA\NEBOKO maakt Sinterklaas-commercial voor Albert Heijn

13-11-2025 | 14:00:00
Albert Heijn bereidt zich voor op het jaarlijkse Sinterklaasfeest en richt zich dit jaar sterk op de traditie van het schoentje zetten.

Inter lanceert INTERISTA met DEPT

13-11-2025 | 11:00:23
Het Nederlandse verfmerk Histor is gestart met Geef kleur aan jouw verhaal, een social-first campagne waarin persoonlijkheid en verhalen worden vertaald naar een eigen verfkleur.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.