
Positive Nederland voegt Session One toe aan portfolio
Digital agency Positive, onderdeel van het Candid-platform, voegt de activiteiten van de Nederlandse videospecialist Session One toe aan haar dienstverlening.
De samenwerking wordt uitgevoerd vanuit de Nederlandse tak van Positive in Rotterdam. Timothy Wormhoudt, eigenaar en oprichter van Session One, wordt lead producer & senior creative ondersteunend aan het team van Positive Nederland.
Positive Nederland, in 2022 ontstaan na de fusie tussen Daily Dialogues en Havana Harbor (beide reeds onderdeel van het Candid Platform), positioneert zichzelf als digital first brand builder. Het bureau helpt merken bij de transitie van een marcom strategie die gestoeld is op traditionele mediakanalen, naar een strategie waarin digital centraal staat. Klanten zijn bijvoorbeeld B2C merken als Pearle, Makro, Yakult, Shell, Unibet en Blokker, maar ook internationale B2B merken zoals ICL Group, NuScale en Rexnord.
Creative concepting
Session One is een creatieve video agency dat zich specialiseert in alle vormen van creative production. Video, Animatie en illustratie behoren tot het dienstenpakket, alsmede creative concepting. Het bureau bedient momenteel klanten zoals Bakerstreet, Conscious Hotels, Getir en diverse Festivals.
Middels de samenwerking hopen beide bedrijven groei en synergie te kunnen behalen. Timothy Wormhoudt: “Wij bewegen ons als videomakers in een snel ontwikkelend digitaal landschap waarbij de focus meer en meer verschuifd naar digitale videoformats. De disciplines van beide bedrijven versterken elkaar en vormen daarmee een antwoord op de technologische ontwikkelingen alsmede de wensen van klanten van beide bedrijven. Samen staan we sterker”.
Sjef Kerkhofs, Managing Director van Positive Nederland en partner bij Candid: “Waar technologie zoals AI de operationele kant van ons werk enorm kan versimpelen, zien we steeds meer merken stoeien met het vervaardigen van hun core content. Met andere woorden, de content die dient als input/voeding voor AI-technologie. Denk daarbij bijvoorbeeld aan fotografie en video. Door de samenwerking met Session One voegen we nog meer power toe aan onze creatieve en productionele slagkracht. Daarmee bouwen we verder aan de door ons gewenste positionering als digital-first merkenbouwer.”
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Positive, DUNKD en Creature London gaan verder als Modern Citizens
Positive Digital rondt voorjaars- en zomercampagne voor Makro af
PUM lanceert merkcampagne in samenwerking met Positive
[Vacatures] Positive Digital zoekt een Social Media Agent
[Vacatures] Positive Digital zoekt een Content & Project manager
Gepubliceerd door: Saskia van Weert