PINK gaat met OG Clean Fuels de weg op voor groen

Vrachtwagens brengen boodschap over duurzame brandstoffen

OG Clean Fuels breidt de lopende bewustwordingscampagne uit met een volgende stap in samenwerking met bureau PINK en out-of-home-specialist Trayler. De campagne is gericht op transporteurs en wagenparkbeheerders in de Benelux en Duitsland en maakt gebruik van vrachtwagens als communicatiedrager.

De kernboodschap: duurzaam transport is haalbaar en direct toepasbaar. OG Clean Fuels biedt verschillende alternatieven voor fossiele brandstoffen, waaronder Bio-CNG, HVO 100, Bio-LNG, elektriciteit en waterstof.

Gerichte boodschap op de snelweg

Maaike Stam, marketingmanager bij OG Clean Fuels: "We zien dat veel transportbedrijven graag willen verduurzamen, maar dat de kennis over de beschikbare alternatieven vaak nog ontbreekt. Met deze campagne blazen we die informatie letterlijk de weg op, precies de plek waar onze doelgroep zich bevindt!"

Verduurzaming als gezamenlijke missie

De campagne is een uitbreiding van een eerdere online activatie, waarbij bewustwording centraal stond. Met de inzet van vrachtwagens wordt deze boodschap nu ook offline doorgetrokken.

Rik Slager, business director bij PINK: "Samen met OG Clean Fuels zochten we verdieping van de huidige online bewustwordingscampagne. Een verdieping waarbij we op zoek zijn gegaan naar het juiste kanaal én boodschap. Dat kanaal vonden we via Trayler. Zij zijn perfect in staat gebleken onze wensen te realiseren, waardoor we nu ook offline nog meer impact maken."

Vrachtwagens als rijdende billboards

Trayler verzorgt de inzet van opvallende vrachtwagenreclame, waarmee dagelijks tienduizenden weggebruikers worden bereikt. De rijdende billboards brengen de boodschap letterlijk naar de doelgroep.

Rik Slager: "Hiermee zijn de rijdende billboards een krachtig symbool van de samenwerking. Een initiatief dat de gezamenlijke ambitie om wegtransport stap voor stap te verduurzamen echt gezicht geeft!"

www.pinkagency.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

PEXI: Enorme groeiversnelling bij Adserver

10-10-2025 | 15:31:00
Het Nederlandse adtechbedrijf PEXI heeft de vernieuwde Adserver 2.0 gelanceerd. We spreken hierover met Willem Waardenburg, oprichter en directeur van PEXI en marketingbureau PINK

PEXI lanceert Adserver 2.0 voor self-service advertising

08-10-2025 | 11:50:00
Het platform combineert snelheid, creatieve vrijheid en volledige controle over data in één omgeving.

[Vacatures] PINK zoekt een Senior Social Advertising Consultant

03-10-2025 | 09:12:00
PINK is per direct op zoek naar Senior Social Advertising Consultant - Groningen  •  32-40 uur

Trends en kansen centraal bij Ongezout’n 2025

01-10-2025 | 10:36:00
Op donderdag 16 oktober organiseert PINK het jaarlijkse event Ongezout’n in het Westerpark in Amsterdam.

PINK en REMONDIS starten strategisch partnership

25-09-2025 | 09:14:38
De huisstijl is in cocreatie aangescherpt, zodat deze aansluit bij de maatschappelijke rol, ambities en positionering van het UMCG.

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Intertoys lanceert Speelboek 2025 op kinderinitiatief

16-10-2025 | 18:14:00
Het jaarlijkse Speelboek geldt al decennialang als het startsein van het speelgoedseizoen richting de feestdagen en het samenstellen van verlanglijstjes voor Sinterklaas en kerst.

Tijjani Reijnders wordt gezicht van Rexona in Nederland

16-10-2025 | 17:53:00
Rexona kondigt een samenwerking aan met profvoetballer Tijjani Reijnders, middenvelder van het Nederlands Elftal en Manchester City.

Media Reverse en Bruna tonen effect van AI in zomercampagne

16-10-2025 | 16:37:23
Bruna, Media Reverse en Talpa bewijzen dat AI-campagnes effectief en geloofwaardig kunnen zijn

O2H Creative Solutions versiert Amsterdam voor jubileumjaar

16-10-2025 | 15:13:06
De stad Amsterdam viert haar 750-jarig bestaan, en dat is ook buiten niet te missen.

TBWA\NEBOKO laat emoties spreken in fraudecampagne NVB

16-10-2025 | 14:55:00
De campagne moedigt Nederlanders aan om te vertrouwen op hun emoties bij een poging tot fraude.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.