Monks creëert merkcampagne voor KWF

KWF lanceert haar merkcampagne. Met de campagne, gecreëerd door Monks, wordt niet de focus gelegd op wat KWF doet, maar waarom ze het doet. De merkcampagne volgt op de fondsenwervingscampagne van afgelopen zomer Iedereen AAN, tegen kanker

Omdat…

Deze persoonlijke redenen staan centraal in de campagne en worden prachtig verwoord in een speciaal geschreven nummer van Jet van der Steen. Het nummer legt de nadruk op de bijzondere band tussen ouders en kinderen met songteksten als: "omdat ik bij jou altijd klein mag zijn", "omdat niemand luistert zoals jij" en "omdat niemand mij kan vangen als jij". De songteksten worden tot leven gebracht met beelden van regisseur Jacobine van Hellemond. De campagne wordt breed ingezet en zal te zien zijn op TV, social media, bioscoop en outdoor.

Robert van der Lans, Executive Creative Director bij Monks: “De campagne draait om de persoonlijke motivaties van mensen om iets tegen kanker te willen doen. Maar deze motivaties voelde je ook tijdens het hele proces bij alle makers. Zowel voor als achter de camera, echt iedereen had zijn of haar eigen redenen om hier iets echt bijzonders van te maken. En dat zie en voel je terug in de hele campagne.”

Annemieke Plemp, Hoofd Marketing en Fondsenwerving KWF zegt: “We zijn enorm trots op deze campagne. We focussen hierin puur op een emotionele connectie met ons merk, gedreven vanuit de waarden van KWF. We zien dit als een prachtige aanvulling op de andere campagnes van KWF.”

www.monks.com

www.kwf.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List


Lees ook:

Alpha Tango en Yes Chef Studio bundelen krachten

16-06-2025 | 15:41:00
De samenwerking richt zich op het ontwikkelen van visueel onderscheidende websites in Webflow en Framer, met een combinatie van creatief ontwerp en technische uitvoering.

Total Design herpositioneert Nierstichting

16-06-2025 | 15:22:40
De Nierstichting lanceert een campagne rond nierdonatie bij leven en presenteert tegelijkertijd een aangepaste merkidentiteit.

Dawn aan de slag voor Natwerk

16-06-2025 | 15:11:00
Creatief bureau Natwerk heeft Dawn geselecteerd als extern reclamebureau. De keuze volgt op een oriëntatietraject onder begeleiding van pitchconsultant Peter van Leeuwen van Leone BV.

Persuade ontwikkelt ondergoedcampagne voor Zeeman

16-06-2025 | 14:17:00
Zeeman heeft een campagne gelanceerd waarbij sport- en hobbyclubs uit Nederland poseren in hun ondergoed.

The Family en Open Now fuseren

16-06-2025 | 10:44:00
Met gedragswetenschap als basis wil het bureau merken helpen met bewezen creativiteit en meer impact.

Gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.