Michiel van Riemsdijk: Springbok is sparringpartner

[Marketing Report TV] Chief Commercial Officer van Springbok over technologische groei en AI-initiatieven

Springbok groeit door in een roerige tijd. Chief Commercial Officer Michiel van Riemsdijk ziet vooral in data en technologie nieuwe kansen. In gesprek met Peter Wybenga licht hij toe hoe data en technologie zorgen voor groei en impact.

Springbok is actief in Nederland en België en heeft via Joe Public ook een link met Zuid-Afrika. Met ongeveer 360 medewerkers blijft het bureau wendbaar. Michiel van Riemsdijk: “We zijn de kleinste van de grote bureaus en de grootste van de kleine. Dat bevalt goed.”

De markt staat volgens Michiel van Riemsdijk onder druk door politieke en geopolitieke onrust en technologische ontwikkelingen. “Sommige onderdelen van ons bureau draaien beter dan andere. Dankzij onze omvang kunnen we dat deels opvangen.”

Groei door data en technologie

De grootste groei zit in data en technologie. Michiel van Riemsdijk: “Onze creatieve tak heeft het moeilijker, onder andere door technologische innovaties. Maar onze data-afdeling telt bijna vijftig mensen en groeit hard.”

De focus op data maakt het mogelijk om campagnes meetbaar te maken. Michiel van Riemsdijk: “We kijken naar omzet, performance en sales. Elke campagne moet meetbaar bijdragen. Dat is spannend, maar ook goed. Zo sturen we echt op resultaat.” Dit leidt tot langdurige klantrelaties. “Wij geloven in samen ontwikkelen en fouten durven maken, om daarna te verbeteren.” zegt hij over de samenwerking met onder andere HEMA.

Springbok als sparringpartner

Springbok ziet zichzelf als een sparringpartner voor klanten. Michiel van Riemsdijk: “We proberen niet alleen te vertellen wat er allemaal mogelijk is, maar vooral te begrijpen waar klanten vastlopen. Dan kunnen we echt verschil maken.”

Een voorbeeld hiervan is het jaarlijkse evenement ‘Time to Make Sense’. Michiel van Riemsdijk: “Het is bedoeld als cadeau aan onze relaties, geen zelfpromotie. Met sprekers uit allerlei sectoren inspireren we op een unieke locatie. Dit jaar bij Verbeke Foundation Kemzeke, tussen Antwerpen en Gent.”

AI Friday als kennisplatform

Springbok lanceert vanaf mei AI Friday bij Joe Public in Amsterdam. Michiel van Riemsdijk: “Elke twee weken ontvangen we klanten en relaties om heel praktisch te laten zien wat wij doen met AI. Geen abstracte theorie, maar concrete voorbeelden en ruimte voor gesprek. Vanaf drie deelnemers gaat het door.”

Het doel van AI Friday is om AI toegankelijk te maken. Michiel van Riemsdijk: “We willen laten zien hoe AI echt waarde kan toevoegen, zonder dat het eng of abstract wordt.”

Bekijk de video hier:

www.springbokagency.com

Marketing Report TV is powered by Iron Films en Abovo Maxlead

 

Virtual production heeft een kritische massa bereikt. IRON Films kan je helpen om door de vaak complexe veranderingen te navigeren. In onze studio helpen we je om het te laten werken voor jouw producties. IRON Films biedt een scala aan innovaties in filmproductie. Enkele voorbeelden zijn Camera Tracking, LED-volumes en Motion Control.

Een ruwe schets of een idee is alles wat we nodig hebben om aan de slag te gaan. Werk samen met ons om je ideeën tot leven te brengen en ze om te zetten in een meeslepende filmervaring.

www.ironfilms.nl

 

Wij zijn Abovo Maxlead; 230 specialisten in marketing en media, gevestigd in Hoorn en Oegstgeest. We zijn het grootste onafhankelijke marketing- en mediabureau van Nederland. We zijn eigenzinnig. Eigenzinnig in marketing en media.

Van een full funnel, crossmediale marketingcampagne tot een nieuwe website, en van een verse huisstijl tot een complete omnichannel marketingstrategie; we kunnen het allemaal voor je maken. We zijn continu op zoek naar de meest effectieve marketing- en mediamix, in nauwe samenwerking met onze klanten. Omdat we alle disciplines onder één dak hebben zijn de lijnen kort en kunnen we je optimaal bedienen. We kennen elke markt als onze broekzak.

www.abovomaxlead.nl

 

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

Stefan Niemer: Een sterk team trekt de juiste mensen aan

27-05-2025 | 08:00:00
In gesprek met Peter Wybenga licht Stefan Niemer toe hoe hij met een traditioneel uitzendbureau begon, wat uitgroeide tot een specialistisch bureau

Vera Kops: TEAM LEWIS biedt internationale slagkracht

26-05-2025 | 11:16:00
In een gesprek met Bas Vlugt deelden ze hun inzichten over de internationale ambities van het bureau

Danielle Guirguis (Smarthouse) & Esther Smit (Remake Society) over impact maken

15-04-2025 | 15:20:33
We spreken Danielle Guirguis en Esther Smitover over de kracht van samenwerken

Joost van Gorsel (0to9): Een merk moet kloppen van binnen én buiten

15-04-2025 | 12:09:00
We spreken Joost van Gorsel over waarde-gedreven creativiteit, trots zijn op je merk en AI als katalysator voor innovatie.

Marianela Queme (DPDK Digital Agency): We go beyond tech delivery

14-04-2025 | 11:43:00
We speak with her about the agency’s international team, their bold strategic approach, the development of digital experiences like the Blorbu-app

Tobias van Veen (Alpha Tango): We opereren liever als een voetbalteam dan als een groot bureau

14-04-2025 | 09:28:04
We spreken hem over de uitbreiding naar Rotterdam, het werken met een compact en senior team, het winnen van internationale klanten zoals Hallmark

Ramses Braakman: Merken bouwen begint van binnenuit

12-04-2025 | 09:00:00
Ramses Braakman is te gast bij Marketing Report TV. Hij vertelt over employer branding, impactvolle campagnes en waarom authenticiteit het verschil maakt

Martin Kok: Gebruik data, niet je onderbuik

11-04-2025 | 14:18:00
Martin Kok vertelt over het belang van data bij commerciële strategieën en het ontwikkelen van innovatieplatformen.

Henri Lessing (AGE Media): YouTube is de nieuwe televisie

11-04-2025 | 11:00:00
Henri Lessing is te gast bij Marketing Report TV. Hij vertelt over hoe AGE Media merken en creators helpt aanwezigheid op YouTube te bouwen.

Michel van Velde (Craftmore): Door onze aanpak zijn we flexibel en kunnen we echt bouwen aan iets bijzonders

11-04-2025 | 09:39:00
We spreken hem over de lancering van strategiebureau Ablestar, de keuze voor een gespecialiseerde bureaustructuur

Eelco de Winter (Kaaps Film): Wij gaan voor echte verhalen

11-04-2025 | 09:00:00
Eelco de Winter is te gast bij Marketing Report TV. In gesprek met Bas Vlugt vertelt hij over hoe Kaaps Film inzet op echte, menselijke verhalen

Cristèl Klandermans (Today's Specials): Een goed verhaal is het waard om te delen

11-04-2025 | 08:24:31
Cristèl Klandermans is te gast bij Marketing Report TV. Zij vertelt over het belang van een sterk verhaal.

Willemijn van Hussen (TAMBR): Audio is je merkstem

10-04-2025 | 11:00:00
Willemijn van Hussen is te gast bij Marketing Report TV. Zij vertelt over de herkenbaarheid van soundlogo’s, stemmen en sonic branding

Kim Klaver: PR is geen sluitstuk, maar startpunt

10-04-2025 | 09:00:00
Kim Klaver vertelt over de rol van PR binnen de marketingstrategie, het belang van zichtbaarheid voor PR-professionals én de Dutch PR Awards

Charlotte Koeleman (Somention): Data maken budget vrij

09-04-2025 | 15:10:26
Charlotte Koeleman is te gast bij Marketing Report TV. In gesprek met Bas Vlugt vertelt zij over AI, data en Gen Alpha.

Gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.