[Merken100] Petra Bremer: Bij Etos zijn we er voor iedereen

Etos is één van de 250 merken die zijn genomineerd voor de Merken100 2024, de lijst van de meest invloedrijke merken in Nederland. Wij spreken met Petra Bremer, directeur marketing & formats bij Etos.

Kun jij Etos introduceren?

Al meer dan honderd jaar is Etos dé vertrouwde drogist van Nederland. Wekelijks helpen we méér dan 1 miljoen klanten in onze ruim 500 winkels en op Etos.nl. Op jaarbasis geven we meer dan 30 miljoen adviezen over gezondheid, uiterlijk, balans, beweging en voeding.

Wie is de doelgroep van Etos?

Bij Etos zijn we er voor iedereen. Jong en oud en iedere portemonnee. Of je nu een vraag hebt over je gezondheid of opzoek bent naar de nieuwste trends en producten of een cadeau, we zijn er voor iedereen.

Wat zijn de kernwaardes van het merk Etos?

Onze missie is Je goed voelen en er goed uitzien bereikbaar maken voor iedereen. Wij inspireren, helpen en adviseren je om je iedere dag goed te voelen en er goed uit te zien. Dit doen we met optimisme en vol energie. Zo maken wij er samen met onze klanten en collega’s iets moois van. Iedere dag weer. Vertrouwen is een belangrijke kernwaarde voor Etos. Klanten komen graag bij ons winkelen onder meer vanwege het persoonlijke advies en contact met onze collega’s. We hebben uitgebreide kennis en expertise als het gaat om de producten die we verkopen maar ook advies over je gezondheid. Onze collega’s in de winkels kunnen klanten een-op-een een advies geven dat afgestemd is op hun persoonlijke situatie. Dat vertrouwen is enorm belangrijk.

Welke tools gebruik jij om het merk Etos te laden?

Ons merk komt op allerlei manieren tot leven. Via de winkelvloer, met onze collega’s die bekend staan om hun kennis en expertise, tot aan ons loyaliteitsprogramma, onze Etos app maar ook via onze eigen kanalen zoals de folder, website, social media en email en via media zoals radio en TV. Daarnaast hebben we recent een aantal mooie activaties gehad die perfect aansluiten bij waar wij als Etos voor staan, zoals de Etos Beauty Pop-up store vol met topmerken als e.l.f., NYX, Maybelline, W7 en Essie. En ook de prachtige Etos stand op de Negenmaandenbeurs afgelopen februari. Elk contact dat we met onze klanten hebben, zien wij als een moment van interactie met ons merk. Elk contact hierin is waardevol.

Is het een doelstelling van Etos om naast een commerciële ook een maatschappelijke impact te hebben, als ja: welke?

Met ruim 500 winkels in heel Nederland en een sterke online propositie staan we midden in de maatschappij en voelen we ons betrokken bij wat onze klanten bezighoudt. Zo vinden wij het heel belangrijk om er echt te zijn voor onze klanten in elke levensfase en hen te ondersteunen met advies. Hierin weten klanten ons ook echt te vinden en te waarderen, krijgen we veel terug uit de winkel. Daarnaast vinden we het belangrijk om er voor iedereen te zijn, ook voor mensen die het minder breed hebben, bijvoorbeeld door producten te doneren aan de Voedselbank. Ook doen we regelmatig onderzoek naar hoe we onze klanten kunnen helpen met voorlichting. Een recent voorbeeld hiervan is het onderzoek dat we met onderzoeksbureau Verian hebben gedaan naar zonbescherming. Hieruit blijkt dat veel mensen in ons land de kracht van de ochtendzon onderschatten. Belangrijk om onze klanten hier bewust van te maken. Tot slot, via onze social media kanalen bespreken we regelmatig taboes en geven we advies hierover. Denk hierbij aan het gebruik van antirimpel crème door tieners of advies over je eerste menstruatie.

De wereld is de afgelopen 10 jaar veranderd. Is het merk Etos ook veranderd en als ja; hoe?

De maatschappij verandert, onze klanten veranderen, Etos verandert mee. Dit is altijd al zo geweest al vanaf de start. We zien dat de behoeften van onze klanten veranderen. Klanten doen online zelf steeds meer onderzoek en door social media volgen trends en brands elkaar snel op. Klanten verwachten hierdoor meer. Als retailer is het belangrijk om op deze veranderende klantbehoefte in te spelen. Tegelijkertijd is het voor klanten soms lastiger om de juiste keuzes te maken door de vele opties. Met onze kennis en expertise hebben wij een belangrijke rol om klanten te adviseren en hen hierbij te helpen. Wij vinden het heel belangrijk om mee te bewegen met onze klanten en altijd relevant te blijven.

Wat is het laatste nieuws?

Er komen veel leuke nieuwe dingen aan, zoals onze zomercampagne. Ook hebben we dit festivalseizoen een mooie activatie waarmee we festivalgangers bewust maken van de kracht van de zon en waardoor ze niet meer vergeten zich op tijd in te smeren

www.etos.nl

De Merken100 2024 staat hier

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

[HQ] Op bezoek bij SAN Adverteerder van het Jaar HEMA

11-09-2024 | 11:55:00
Marketing Report is overal maar toegegeven: we lopen niet iedere dag hoofdkantoren van grote adverteerders binnen. Maar afgelopen week dus wel

[Forum] Bas Vlugt: Prijsvergelijkende reclame van Jumbo dom? Jazeker en wel hierom

03-09-2024 | 10:35:00
Het zal ongetwijfeld heel slim en effectief zijn - want waarom zou je het anders doen? - maar ik vind het dus dom. Misschien effectief maar dan nog steeds dom. En ik sluit niet uit dat het effect er alleen is op korte termijn en misschien wel wat relatieve schade op de langere termijn

[Merken100 Forum] Hoe belangrijk is investeren in merkbouwen?

06-08-2024 | 13:17:00
Marketing Report publiceerde deze zomer de Merken100 2024, de lijst van de meest invloedrijke merken in Nederland

[Merken100 2024] Nienke Debets: Mentos YES TO FRESH staat voor fysieke en mentale verfrissing

23-07-2024 | 13:51:00
Mentos is genomineerd voor de Merken100 2024. Wij spreken met Nienke Debets, Brand Group Manager Mentos bij Perfetti Van Melle.

[Merken100 2024] Janneke Kloosterman (ZEKUR): Wij geloven in de kracht van eenvoud

22-07-2024 | 16:24:00
ZEKUR staat op nummer 54 in de Merken100 2024, de lijst van de meest invloedrijke merken in Nederland. Wij spreken met Janneke Kloosterman, Brand, Marketing & Communications Manager bij ZEKUR

Gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.