Makro en Yune lanceren campagne over de hectiek van december

Makro start het feestdagenseizoen met een campagne die laat zien hoe het ondernemers helpt grip te houden op de eindejaarsdrukte. Onder het motto De meest hysterische tijd van het jaar positioneert de groothandel zich als partner voor ondernemend Nederland in een periode vol hectiek en deadlines.

Het laatste kwartaal van het jaar is voor veel ondernemers de drukste periode: van pieken in opdrachten tot het organiseren van borrels en het samenstellen van kerstpakketten. Makro speelt hierop in met een breed aanbod aan food- en non-foodproducten, deskundig advies van vakspecialisten en het gemak van alles-onder-één-dak.

Susan Stevens, Head of Marketing bij Makro: “Met onze eindejaarscampagne willen we de waardepropositie van Makro op een aantrekkelijke manier laten zien. Als de voordeligste groothandel van Nederland bieden we ondernemers grip aan het einde van het jaar met kerstpakketten, professioneel horeca-assortiment en deskundig advies van onze vakspecialisten.”

Kerstklassieker met een knipoog

De campagne, ontwikkeld in samenwerking met Yune, speelt op humoristische wijze met het contrast tussen het perfecte kerstbeeld en de realiteit van ondernemers in december. De bekende kerstklassieker It’s the most wonderful time of the year kreeg een herkenbare remake.

Richard Hol, Creative Director bij Yune: “We wilden een campagne maken die ondernemers écht herkennen. Geen tranentrekkers, maar een knipoog naar de hectiek van december. Het resultaat is een herkenbare video die laat zien dat Makro er is om ondernemers te ontzorgen.”

Resultaat van samenwerking tussen media en creatie

De campagne is tot stand gekomen door een geïntegreerde samenwerking tussen Yune en Initiative Media, die afgelopen zomer gezamenlijk de pitch van Makro wonnen.

Yessica Zwetsloot, Client Partner: “We zijn met elkaar enorm trots op het resultaat van deze geïntegreerde samenwerking voor en met Makro, dat in een kort tijdsbestek is gerealiseerd.”

De campagne wordt uitgerold via online video, social media, radio en in alle Makro-vestigingen.

www.yune.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Dentsu Creative tekent voor eindejaarsfilm Rabobank

15-12-2025 | 16:13:14
Centraal staat de rol die de bank speelt op dagelijkse momenten die voor klanten van belang zijn.

Rebranding van Whello krijgt vorm via eigen merchandise

15-12-2025 | 12:01:51
De kledinglijn met abstracte designs maakt het merkverhaal zichtbaar op de werkvloer en versterkt het werkgeversmerk.

NOISE kiest user-generated aanpak in vuurwerkcampagne

15-12-2025 | 11:27:00
NOISE maakt onderdeel uit van het Only-netwerk en bestaat deze maand 20 jaar.

[Vacatures] Key Agency zoekt een Community Manager / Webcare Agent

15-12-2025 | 09:23:00
Key Agency is per direct op zoek naar een Community Manager / Webcare Agent - 5-15 uur per week - Remote

Bruut en Rraarr lanceren documentaire voor Over Morgen

15-12-2025 | 09:20:00
De campagne stelt de menselijke waarde van zorg centraal en toont het dagelijks werk van zorgmedewerkers van dichtbij.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.