Lot of Happiness maakt met Higuita en Draft Digital de campagne win-win loterij

Goede doelenloterij Lot of Happiness lanceert de merkcampagne de win-win loterij. Creatief bureau Higuita ontwikkelde de campagne. Eerder werd al de visuele identiteit van de loterij onder handen genomen door branding agency Today. Mediabureau Draft Digital werkte de mediastrategie uit en is verantwoordelijk voor de executie van de campagne op zowel offline als online kanalen. 

Eerlijk zijn over loterijen

In de campagne worden de vooroordelen over meespelen met loterijen eerlijk benoemd. Van ik win nooit wat, tot ik wilde eigenlijk opzeggen. Maar omdat bij Lot of Happiness de helft van elk lot ook naar een goed doel gaat, wint er toch altijd iemand. Win-win dus. Sinds 2018 keerde Lot of Happiness al ruim 40 miljoen euro uit aan tientallen goede doelen, waaronder Stichting ALS Nederland en KiKa.

Frits van der Laan, CMO van Lot of Happiness: “Het is voor het eerst dat we een merkcampagne inzetten. We willen onszelf dus goed introduceren bij de doelgroep. Vandaar de eerlijke boodschap. We benoemen de zaken zoals ze zijn. En het wordt op een frisse manier naar voren gebracht. We willen in al onze uitingen authentieker zijn dan de rest van de loterijmarkt, bij wie het vaak alleen gaat om het winnen van grote prijzen.”

Niek Eijsbouts, creatief directeur Higuita: “Ik verwacht dat deze doelgroep de campagne in zijn geheel enorm waardeert. Van de huisstijl, de muziek en de personages tot aan de voice-over en de boodschap.” 

De doelgroep wordt bereikt via een online video-, display ad en social campagne, radio en digital out-of-home. 

Credits:
Creatief bureau: Higuita | Creative director: Niek Eijsbouts | Art-director: Joost Leek | Copywriter: Winnie Hofstra, Jan Wicher Emmens | Design & motion: Etienne Planeix | Producer: Gabrielle Mardjo | DOP: Youp Kruijsdijk | 1st AC/focuspuller: Jesse Koelstra | 1st ad: Raoul Karadag | Gaffer: Erwin Smit | Bestboy: Joep Hegeman | Art director: Meret Wellmann | Art assistant: Ems Michels | Sound: Jason | Degraw | Fotograaf: Jurre Rompa | Editor: Rychto Lawalata | Grading: Roman Strijbos (Het Kleurlokaal) | Muziek en | Sounddesign: Thomas Peeters (Soundsbythomas) | Voice-over | Opname: Stephan Bakker (Super Duper Sound) | Voice-over: Kiki Bosman | Mediabureau: Draft Digital | Verantwoordelijk bij Lot of Happiness: Frits van der Laan, Femke Krijger, Amber Grootscholten, Leo Nijs.

www.lotofhappiness.nl 

Draft Digital en FarmCamps lanceren Geen stress, wel kippen

18-12-2025 | 09:28:00
De campagne speelt in op het gevoel dat gezinsvakanties vaak minder ontspannen zijn dan vooraf gehoopt.

Higuita en Lot of Happiness lanceren eindejaarscampagne

02-12-2025 | 09:35:00
Voor bijna de helft van de Nederlanders is samenzijn met familie en vrienden de belangrijkste bron van geluk.

Draft Digital implementeert Brand Standards in DV360

06-11-2025 | 09:56:16
De pilot leverde opvallende resultaten op: een 30 procent lagere CPA, 2 procent hogere viewability en een halvering van de cost per lead.

Fitzroy en Draft Digital bouwen aan merk Overstappen.nl

13-10-2025 | 12:00:00
Met een always-on tv-campagne via STER, gericht op een breed publiek van dertig tot zestig jaar, wil Overstappen.nl gestaag bereik en herkenning opbouwen.

Brout werkt samen met Draft Digital aan digitale groei

09-10-2025 | 09:17:00
De samenwerking is gericht op het versterken van de digitale marketingaanpak van Brout en het integreren van CRM-data voor gerichtere communicatie en groei


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

SuperRebel en Bruut ontwikkelen Europese campagne voor Goliath Games

18-12-2025 | 22:53:05
SuperRebel Agency en Bruut hebbben een Europese online campagne ontwikkeld voor Goliath Games en het kaartspel Shit Happens

CANAL+ zet cinema centraal in campagne TANGO

18-12-2025 | 11:22:00
Met de campagne benadrukt het concern zijn langdurige band met de filmindustrie en positioneert het zich als partner binnen het creatieve proces van film.

Coca-Cola en FIFA starten FIFA World Cup Trophy Tour

18-12-2025 | 10:14:10
De wereldwijde tour biedt fans de kans om de originele WK-trofee te zien in aanloop naar het WK voetbal van 2026

LINDA. breidt portfolio uit met LINDA.mini

18-12-2025 | 09:40:00
Met deze uitbreiding richt het mediabedrijf zich op aanstaande moeders en ouders van kinderen van 0 tot en met 4 jaar.

Draft Digital en FarmCamps lanceren Geen stress, wel kippen

18-12-2025 | 09:28:00
De campagne speelt in op het gevoel dat gezinsvakanties vaak minder ontspannen zijn dan vooraf gehoopt.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Laura Heerlien

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.