Lidl zet kerstcampagne in tegen kinderarmoede

Supermarktketen Lidl lanceert de kerstcampagne, die voor het vierde jaar op rij aandacht vraagt voor kinderarmoede in Nederland. Onder het thema De magie van het delen roept Lidl haar klanten op om donaties te doen. Met deze actie wil de supermarkt zoveel mogelijk kinderen die in armoede opgroeien een feestmaal aanbieden via hun school.

Doneren via vouchers en statiegeld

Klanten kunnen op verschillende manieren bijdragen, zoals het kopen van een voucher in de winkel of het doneren van hun statiegeld. Vanaf 4 december is er ook een wasbeerknuffel verkrijgbaar, waarvan de volledige opbrengst naar het Jeugdeducatiefonds gaat. Deze knuffel speelt tevens een hoofdrol in Lidl’s kerstcommercial, die vanaf 6 december op tv te zien is.

Samenwerking met het Jeugdeducatiefonds

Lidl werkt nauw samen met het Jeugdeducatiefonds om de opbrengsten van de campagne effectief in te zetten. Volgens de supermarkt groeit in Nederland 1 op de 9 kinderen op in armoede, met schrijnende situaties zoals kinderen die zonder ontbijt naar school gaan. Met de campagne hoopt Lidl bewustwording te vergroten en concrete steun te bieden. De actie loopt tot en met het einde van het jaar.

Hans Spekman, directeur van het Jeugdeducatiefonds: “Het is geweldig dat we alweer vier jaar samenwerken met Lidl en zo nog meer kinderen in armoede kunnen steunen. Dankzij dit mooie initiatief van Lidl en de gulle bijdrage van haar klanten kunnen we steeds meer kinderen maximale ontwikkelingskansen bieden.”

www.lidl.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

Bob Koigi: OOH-markt groeit, maar kent flinke uitdagingen

06-06-2025 | 13:46:00
De Out-of-Home (OOH) advertentiemarkt, ooit synoniem met statische billboards en straatmeubilair, ondergaat momenteel een ingrijpende transformatie.

DEPT en bol spelen in op vakantiestress met Mee of Meh

06-06-2025 | 12:30:00
Met de zomervakantie in aantocht lanceert bol een campagne die inspeelt op herkenbare vakantiestres. De campagne is ontwikkeld in samenwerking met DEPT

[Vacancy] Kinesso has a position for Addressable Consultant

06-06-2025 | 09:47:00
Kinesso is directly looking for Addressable Consultant

[Vacatures] iO zoekt een Copywriter

06-06-2025 | 08:21:00
iO is per direct op zoek naar Copywriter - Campus Amsterdam

Jumbo profileert zich als bakker met landelijke campagne

05-06-2025 | 10:09:45
Onder de titel De lekkerste bakkerij van Nederland zet het bedrijf de focus op het aanbod van brood en gebak.

 

Gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.