Libelle brengt speciale editie uit ter ere van mantelzorgers
Libelle wijdt editie 47 volledig aan mantelzorgers. Deze speciale uitgave, die op 7 november in de winkel ligt, belicht de verhalen en uitdagingen van mantelzorgers in Nederland en wordt in aanloop naar de Dag van de Mantelzorg op 10 november ook overhandigd aan staatssecretaris Vicky Maeijer van Langdurige en Maatschappelijke Zorg.
Samenwerking met stichting Mantelzorgelijk
De editie is tot stand gekomen in samenwerking met Marjolijn Bruurs en Margreet van der Voort, oprichters van de stichting Mantelzorgelijk en zelf mantelzorgers. In een open brief aan het kabinet pleiten zij voor meer erkenning en ondersteuning: “Mantelzorgers worden vaak gezien als dé oplossing voor zorgproblemen, waardoor formele zorgtaken bij hen worden neergelegd. Dat kan niet de bedoeling zijn. We hebben een duidelijke visie op mantelzorg nodig, en hopen dat de politiek snel met een passend antwoord komt.”
Mantelzorg: het hart van de samenleving
Nederland telt ongeveer vijf miljoen mantelzorgers, wat neerkomt op een derde van de bevolking. Vanwege de vergrijzing neemt hun rol steeds meer toe. Veel mantelzorgers combineren intensieve zorgtaken met hun werk en sociale leven en hebben daarnaast te maken met een wirwar aan regels en administratieve lasten. Libelle zet hen daarom in de schijnwerpers, met aandacht voor zowel de zware als de waardevolle kanten van hun werk.
Hilmar Mulder, hoofdredacteur van Libelle: “Mantelzorg kun je het bedrijf met de meeste medewerkers van Nederland noemen. En daar wordt kneiterhard gewerkt. Dat blijft te vaak ongezien of wordt als vanzelfsprekend ervaren. Het is zorgelijk dat er steeds meer zorgtaken worden afgewenteld op deze groep. Met deze editie willen we alle helpende handen van Nederland een hart onder de riem steken.”
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
[Vacatures] DPG Media zoekt een Medewerker Commerciële Binnendienst – Zakelijke Klanten
Giovanni Piccirilli verlaat RTL Nederland (en DPG Media)
[Vacatures] Qmusic zoekt een Accountmanager Direct Clients
Hoe creatief vakmanschap 60 procent nieuw publiek opleverde
Rossel sluit aan op Ad Manager en vergroot bereik DPG Media
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Dentsu Creative tekent voor eindejaarsfilm Rabobank
Rebranding van Whello krijgt vorm via eigen merchandise
NOISE kiest user-generated aanpak in vuurwerkcampagne
[Vacatures] Key Agency zoekt een Community Manager / Webcare Agent
Bruut en Rraarr lanceren documentaire voor Over Morgen
Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert