IKEA organiseert een pyjama-party in alle vestigingen

Op zaterdag 31 augustus organiseert IKEA een wereldwijde pyjama-party in alle vestigingen. Klanten die in hun pyjama naar IKEA komen krijgen een gratis ontbijt en een korting  van 20 euro op iedere 100 euro* om op deze dag in de winkel te besteden. De pyjama-party vormt de aftrap van het jaarthema 'slapen'. Nu de zomervakantie voorbij is en mensen weer naar school en aan het werk gaan, wil het Zweedse woonwarenhuis het belang van een goede nachtrust benadrukken, omdat dat bijdraagt aan ons fysieke en mentale welzijn. In alle winkels vinden verschillende activiteiten plaats die gerelateerd zijn aan het thema slaap en krijgen klanten korting op verschillende slaapproducten. 

Hoewel het belang van slaap algemeen bekend is, worstelen veel mensen nog steeds met het krijgen van een goede nachtrust. Uit recent onderzoek van IKEA, het Life at Home-rapport, blijkt dat 55 procent van de mensen slapen als de belangrijkste activiteit ziet die thuis in het belang van welzijn wordt gedaan. Toch is maar liefst de helft van de volwassenen ontevreden over hun slaap, wat hun dagelijkse functioneren en werkprestaties beïnvloedt. Daarom zet IKEA komend jaar in op zes factoren van een goede nachtrust: comfort, licht, temperatuur, geluid, opruimen en luchtkwaliteit. 

Gratis ontbijt en speciale aanbiedingen

Voor iedereen die op 31 augustus in pyjama een IKEA winkel bezoekt, staat er tot 16:00 uur - voor de vroege vogels tot de late uitslapers - een gratis ontbijt klaar. Kinderen krijgen sowieso een gratis ontbijt, ongeacht of ze in pyjama komen. Ook IKEA medewerkers verschijnen in pyjama. Klanten ontvangen naast een bon voor een gratis ontbijt een kortingsvoucher, waarmee ze op dezelfde dag bij de kassa 20 euro korting krijgen bij elke 100 euro die ze besteden*. Geheel in lijn met het thema slaap zijn er in de winkels experts aanwezig die vertellen over hoe je je slaapkamer het beste in kunt richten voor een goede nachtrust. IKEA vestigingen organiseren verschillende activiteiten gerelateerd aan het thema slaap. Zo worden er bij IKEA Barendrecht bedtijdverhalen voorgelezen en kun je bij IKEA Duiven meedoen aan een sportles bovenop de parkeergarage. Bovendien gelden er de hele dag speciale aanbiedingen op slaapgerelateerde producten. 

*met een maximum van 200 euro bij een besteding van 1.000 euro

www.ikea.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Walter Kadnar CEO IKEA Nederland

15-05-2025 | 13:40:00
Hij volgt daarmee interim-directeur Sandra Schouten op, die sinds januari de functie tijdelijk vervult na het overlijden van Alessandra Zini.

IKEA en Mojo winnen Best Brand Activation Award bij European Festival Awards

17-01-2025 | 15:28:00
IKEA en Mojo hebben een Best Brand Activation Award gewonnen bij de European Festival Awards. Dit zijn prijzen voor festivals

[Interview] Brigit Moens (IKEA) over Drömland tijdens Lowlands

02-12-2024 | 13:38:00
Marketing Report publiceert een reeks interviews met partners van Media Info Groep. IKEA heeft van 16 tot 18 augustus 2024 onder de naam Dromland een gigantische IKEA slaapkamer op het muziekfestival Lowlands in Biddinghuizen opgezet

IKEA en Home ontwikkelen activatie op Lowlands

19-08-2024 | 14:29:00
IKEA ontwikkelde samen met social first agency Home voor Lowlands een activatie: IKEA Drömland.

[Grow by DPG Media] De betrokkenheid van klanten verhogen? IKEA doet het zo!

12-03-2024 | 10:51:00
DPG Grow onderzocht samen met IKEA de mogelijkheden van CRM-onboarding. Het resultaat? Een CTR die twee keer zo hoog ligt als de gemiddelde benchmarks


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: De ontwikkelingen die 2025 hebben gedefinieerd

19-12-2025 | 12:46:00
AI wordt in rap tempo de bepalende kracht achter de transformatie van marketing­leadership en prioriteiten voor 2026.

Philips zet refurbished producten centraal met Back Friday

19-12-2025 | 12:41:00
Philips Personal Health heeft Back Friday gelanceerd, een initiatief dat twee weken na Black Friday aandacht vraagt voor de hoeveelheid retouren

NS geeft jongeren 40 procent korting op treinreizen

19-12-2025 | 12:32:00
NS ontwikkelde de campagne samen met TBWA\NEBOKO. Met een lichte toon wil NS ouders helpen hun taxi-rol los te laten

SuperRebel en Bruut ontwikkelen Europese campagne voor Goliath Games

18-12-2025 | 22:53:05
SuperRebel Agency en Bruut hebbben een Europese online campagne ontwikkeld voor Goliath Games en het kaartspel Shit Happens

CANAL+ zet cinema centraal in campagne TANGO

18-12-2025 | 11:22:00
Met de campagne benadrukt het concern zijn langdurige band met de filmindustrie en positioneert het zich als partner binnen het creatieve proces van film.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.