IKEA en Home ontwikkelen activatie op Lowlands

IKEA ontwikkelde samen met social first agency Home voor Lowlands een activatie: IKEA Drömland. In een dromerige setting konden bezoekers ontspannen en tot rust komen te midden van het festival in Biddinghuizen. 

Lowlands staat bekend om zijn energieke sfeer, waar muziek en plezier centraal staan. Voor veel festivalgangers betekent dit ook lange dagen en korte nachten, want je wilt niets missen. Daarom introduceerde IKEA Drömland, een gigantische dome-vormige slaapkamer waar bezoekers konden genieten van een welverdiende rustpauze, om vervolgens weer op te gaan in het feestgedruis.

Bij binnenkomst in IKEA Drömland kreeg je een comfortabel kussen, noise-canceling headphones en ging je liggen op een van de IKEA matrassen, waarna je onder audio en visuele begeleiding 10 minuten het dutje van je dromen beleefde. 

Guy Lokhoff, oprichter en creative director van Home: “We zijn altijd bereikbaar, staan altijd in contact met de rest van de wereld, krijgen constant prikkels. Kortom, onze levens zijn druk. Hierdoor hechten we steeds meer waarde aan rust. IKEA is al jaren dé plek voor alles voor de beste slaapervaring. Nu dus ook voor Lowlands. Bij Lowlands draait alles om plezier hebben met vrienden en jezelf verliezen in de ervaring. Maar even ontspannen is net zo belangrijk als feesten. Met IKEA Drömland hebben we een ruimte gecreëerd waar bezoekers konden ontsnappen aan de drukte om zich op te laden om weer verder te gaan." 

Credits:
Strategie & concept: Home Agency | Art direction: Buro Hobo | Productie: All Day Productions | 360 Dome Content | Design & Direction: Woodwork Amsterdam | Music & Sound Design: THNDR

www.home.agency

www.ikea.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

Megawatt realiseert festivalcampagne voor Heineken

12-08-2025 | 09:19:05
De strategie van Megawatt richt zich op het herontdekken van de authentieke Nederlandse bierbeleving, geïnspireerd op het klassieke brouwerijcafé.

Playground brengt bol Festivalwinkel terug naar Lowlands

11-08-2025 | 17:10:00
Het bureau vertaalt het online merk naar een fysieke winkel op de festivalcamping, met als doel gemak en service te bieden aan bezoekers.

Eindhoven verwelkomt Dutch Design Week

11-08-2025 | 09:27:23
Het internationale festival staat dit jaar in het teken van Past. Present. Possible en brengt duizenden ontwerpers bij elkaar

Dutch PR Awards 2025 - Nee tegen Vapen

11-08-2025 | 09:00:33
Aan HAGENS PR de vraag om een PR-aanpak te creëren die bijdraagt aan de ambitie van de Rijksoverheid om een rook- en nicotinevrije generatie te bereiken

Dutch PR Awards 2025 - Dezelfde pin, niet zo slim

08-08-2025 | 13:44:00
ABN AMRO heeft HAGENS PR gevraagd om een PR-strategie te ontwikkelen die mensen motiveert de code voor hun bankapp (regelmatig) te veranderen
 

Gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.