Gardeners ontwikkelt campagne Nationaal Warmtefonds

Nationaal Warmtefonds heeft in samenwerking met Gardeners een nieuwe campagne gelanceerd: Ook voor jou. Deze campagne is gericht op het vergroten van de bekendheid van het fonds en het informeren van huiseigenaren en Verenigingen van Eigenaars (VvE’s) over de mogelijkheden om hun woningen energiezuiniger en comfortabeler te maken met behulp van betaalbare leningen.

De campagne, die van start gaat op radio en online, speelt in op veelvoorkomende ongemakken zoals beslagen ramen, koude vloeren en tocht in huis. Het isoleren van woningen wordt in de campagne gepresenteerd als een effectieve oplossing. Nationaal Warmtefonds biedt gunstige leningen voor energiebesparende maatregelen, met speciale aandacht voor huishoudens met een lager inkomen en andere doelgroepen die moeilijk toegang hebben tot reguliere financiering.

Merkstrategie en identiteit

Gardeners ontwikkelde de merkstrategie, merkidentiteit en campagneconcept voor Nationaal Warmtefonds. De merkessentie Maak ’t mogelijk, maak ’t menselijk vormt de basis van de campagne, die wordt ondersteund door de tagline ‘Ook voor jou’. Deze boodschap benadrukt de toegankelijkheid en inclusiviteit van het fonds. De uitingen richten zich op herkenbare situaties voor de doelgroep, met teksten als ‘voor iedereen met beslagen ramen’ en ‘voor iedereen met gierende kieren’.

Statement Nationaal Warmtefonds

Katinka Huijberts, bestuurslid van Nationaal Warmtefonds: "Nog te weinig mensen weten dat bijna iedere huiseigenaar in Nederland bij Nationaal Warmtefonds een lening tegen gunstige voorwaarden kan krijgen voor het nemen van energiebesparende maatregelen. In samenwerking met Gardeners willen we met de campagne Nederlanders bewust maken van de mogelijkheden, zodat iedereen in Nederland energiezuinig en comfortabel kan wonen, ook als je minder te besteden hebt."

Credits:

Merkstrategie, merkidentiteit en campagneconcept: Gardeners | Productiemaatschappij: Czar Amsterdam | Sound: Marcus Gehring | VFX/Postproductie: Philip Huis in ’t Veld | Display advertising: Men in Green | Mediabureau: Abovo | Productie en pr-traject: Gardeners

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

Gardeners en Natuurhuisje herlanceren campagne: Niet vliegen, wel landen

14-01-2025 | 15:03:00
Uit onderzoek van Natuurhuisje blijkt dat meer dan de helft van de Nederlanders die afgelopen jaar op vakantie zijn geweest het vliegtuig heeft genomen, ondanks dat ze weten wat de gevolgen hiervan zijn.

Gardeners ondersteunt Hands Off bij sharefundingcampagne

05-12-2024 | 17:20:19
Het plantaardige chocolademerk Hands Off is begonnen met een sharefundingcampagne om 1 miljoen euro groeikapitaal op te halen.

Gardeners ontwikkelt campagne zaak Bureau Clara Wichmann tegen Allergan

04-12-2023 | 07:02:00
Een grootschalige zoektocht is gestart naar mensen die de mogelijk ziekteverwekkende implantaten van Allergan dragen of hebben laten verwijderen

Gardeners ontwikkelt jongerencampagne OBA weet raad

27-11-2023 | 07:00:00
De Openbare Bibliotheek Amsterdam (OBA) staat bij jongeren vooral bekend als plek om te studeren, maar de bibliotheek heeft veel meer te bieden

Natuurhuisje wint eerste MediaTestTaart van 2023

21-02-2023 | 13:40:00
Elk half jaar reikt MediaTest de MediaTestTaart uit aan een organisatie of persoon die er in de Nederlandse media uitspringt

Gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.