DEPT vernieuwt digitale platformen van ARTIS

ARTIS heeft, in samenwerking met digital agency DEPT, een complete digitale transformatie ondergaan. De dierentuin lanceert een vernieuwde website en app, waarmee bezoekers zowel online als offline een naadloze ervaring wordt geboden. Het project omvatte ook de ontwikkeling van een geïntegreerd Content Management System (CMS) dat alle digitale touchpoints ondersteunt, van interactieve kaarten en audiotours tot narrowcasting op locatie.

Franklin Schamhart, Head of Design Engineering and Experience bij DEPT: "Werken met ARTIS was een verrijkende leerervaring, en de wederzijdse vertrouwensband heeft onze samenwerking absoluut versterkt. Onze ontwerpen weerspiegelen de natuur en laten zien hoe alles met elkaar verbonden is."

Het vernieuwde digitale platform benadrukt de unieke ervaringen die ARTIS biedt, van de wereld van micro-organismen in ARTIS-Micropia tot de samenhang tussen mens en natuur in het ARTIS-Groote Museum.

Bram Mans, projectmanager data & digitalisering bij ARTIS: "Wat de samenwerking met DEPT bijzonder maakte, was de enorme toewijding en aandacht waarmee aan dit project werd gewerkt. We zijn trots op wat we samen hebben bereikt en kijken ernaar uit om bezoekers fysiek en digitaal te inspireren om beter voor de planeet te zorgen."

Credits:

Art Director: Marten Kuipers | Visual design: Harmen Nanninga, Marten Kuipers, Siewert Dekens (Intern) | UX Design: Charlotte de Hilster, Roan Deighton | Brand Strategy: Maeve | Tone of Voice: Maaike de Boer | Website Development: Dennis Wegereef, Frans Oudelaar, Peppe-Quint Boogaard, Rowan Bottema | App Development: Emanuel Luayza, Daniel Dimovski | Project Management: Aniek de Haan, Sarah Buizer, Vera Groenewoud | Project team ARTIS: Projectmanager Digital & Data: Bram Mans | Mediamarketeer ARTIS: Bobbie Reichenfeld | Content Lead Websites&App: Ezgi Söylemez | Product Brand Manager ARTIS-Park: Isabelle Rowoud | Teamlead Backoffice: Noa Hudepol | Education Content Specialist | Stakeholders: Caroline Verweij - Hoofd Erfgoed, Educatie & Academie | Charlotte van Dixhoorn - Manager Bedrijfsvoering / MT lid / lid stuurgroep websites & app | Nathalie Blom - Hoofd Marcom | Suzanne Brinkman - Manager Publiek / MT lid / projecteigenaar | Sébastien Sam - Head of ICT, Data & Digital

www.deptagency.nl

www.artis.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

DEPT ontwikkelt Bijenkorf-campagne feestdagen

08-12-2025 | 09:34:29
DEPT heeft de feestdagen-campagne van de Bijenkorf ontwikkeld en maakt deel uit van de 155-jarige jubileumviering. Die jubileumviering startte tijdens de herfst/wintercampagne

DEPT ontwikkelt kerstcampagne Bol

07-12-2025 | 22:49:00
Het creatieve digitale bureau DEPT heeft voor internetwinkel Bol de kerstcampagne ontwikkeld. Bol duidt die met de gedachte van betekenisvol geven, met cadeaus die ertoe doen

DEPT ondersteunt bol met AI-gestuurde Cadeauhulp

28-11-2025 | 11:28:00
Bol introduceert deze week de Cadeauhulp in de bol-app, een AI-functie die klanten helpt sneller een geschikt cadeau te vinden.

Pol Hoenderboom maakt overstap van DDB naar DEPT

24-11-2025 | 08:50:00
In zijn functie geeft Hoenderboom creatieve leiding aan klanten in Amsterdam, waaronder bol, Logitech, Wero, Philips, Grolsch en de Bijenkorf.

DEPT ontwikkelt strategie achter cashloze Wero Thrift Club

19-11-2025 | 09:26:20
In Berlijn vond de eerste Wero Thrift Club plaats, een cashloze thriftmarkt waar alle transacties via Wero verliepen.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Dentsu Creative tekent voor eindejaarsfilm Rabobank

15-12-2025 | 16:13:14
Centraal staat de rol die de bank speelt op dagelijkse momenten die voor klanten van belang zijn.

Rebranding van Whello krijgt vorm via eigen merchandise

15-12-2025 | 12:01:51
De kledinglijn met abstracte designs maakt het merkverhaal zichtbaar op de werkvloer en versterkt het werkgeversmerk.

NOISE kiest user-generated aanpak in vuurwerkcampagne

15-12-2025 | 11:27:00
NOISE maakt onderdeel uit van het Only-netwerk en bestaat deze maand 20 jaar.

[Vacatures] Key Agency zoekt een Community Manager / Webcare Agent

15-12-2025 | 09:23:00
Key Agency is per direct op zoek naar een Community Manager / Webcare Agent - 5-15 uur per week - Remote

Bruut en Rraarr lanceren documentaire voor Over Morgen

15-12-2025 | 09:20:00
De campagne stelt de menselijke waarde van zorg centraal en toont het dagelijks werk van zorgmedewerkers van dichtbij.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.