De vrouwenhart-Libelle

Vier cardiologen in de redactie 

In aanloop naar Valentijnsdag verschijnt een speciale Libelle die helemaal in het teken staat van het vrouwenhart. Hartklachten uiten zich bij vrouwen vaak anders en worden minder snel herkend. Libelle maakt zich sterk voor meer aandacht voor het vrouwenhart. 

Deze bijzondere editie is ontwikkeld samen met vier vooraanstaande gastredacteuren, namelijk de cardiologen Suzette Elias (Radboudumc), Chahinda Ghossein (Maastricht UMC+ en ErasmusMC), Martijn Meuwissen (Amphia) en Marieke Ludwig (Ludwig Kliniek). Vanuit hun specifieke specialisatie delen zij hun kennis en ervaringen met de lezeressen rondom het vrouwenhart en hebben ze meegedacht over de inhoud.  

Cardioloog Marieke Ludwig: "Alle cardiologen moeten meer kennis krijgen van het vrouwenhart. Want er overlijden nog steeds meer vrouwen aan hun hart dan mannen omdat hun klachten niet altijd opvallen. Dat ligt overigens niet alleen aan de artsen: vrouwen zijn goed in het afzwakken van waar ze last van hebben."

Eerste exemplaar uitgereikt tijdens hartendiner

Op 12 februari zal tijdens een gastronomisch hartendiner de bijzondere editie worden overhandigd aan onder andere presentatrice en vlogger Nienke Plas. Haar dochtertje Harley heeft een ernstige aangeboren hartafwijking. In een openhartig interview in deze Libelle vertelt ze welke impact dit heeft op hun leven. "Ik ben altijd extra alert met haar. Bij elk raar kuchje zitten we bij de arts."

Hartverwarmend

Hilmar Mulder, hoofdredacteur van Libelle: "Vrouwen hebben recht op een betere herkenning en preventie van hart- en vaatziekten. Samen met de cardiologen willen we ervoor zorgen dat vrouwen de kennis hebben om hun risico te verminderen. Dit speciale nummer, verrijkt met de nieuwste medische inzichten én mooie liefdesverhalen, is een onvergetelijke uitgave geworden. Dit sluit perfect aan bij de verwachtingen van onze 3,8 miljoen lezers."

Daarom komen de verschillende kanten van het vrouwenhart aan bod in deze editie. Van een achtergrondartikel over de symptomen van een hartinfarct bij vrouwen en hoe een second opinion werkt, tot verhalen van hartpatiënten en hulpverleners. Van hartweetjes tot een checklist als voorbereiding op een gesprek met de (huis)arts. Zelfs de recepten in dit nummer zijn goed voor het hart! Natuurlijk zijn er ook  valentijnsverhalen te lezen in deze Libelle.

[Vacatures] DPG Media zoekt een Medewerker Commerciële Binnendienst – Zakelijke Klanten

15-12-2025 | 07:40:00
DPG Media is per direct op zoek naar Medewerker Commerciële Binnendienst – Zakelijke Klanten - Best

Giovanni Piccirilli verlaat RTL Nederland (en DPG Media)

12-12-2025 | 13:11:00
Giovanni Piccirilli, CTO van RTL Nederland heeft aangekondigd het bedrijf te verlaten. In de gewijzigde organisatiestructuur met DPG Media is de Vlaamse Frank Mathys die al CTO was van DPG Media, voortaan ook CTO voor de audio- en video-unit waar RTL Nederland onder valt

[Vacatures] Qmusic zoekt een Accountmanager Direct Clients

11-12-2025 | 08:29:00
Qmusic is per direct op zoek naar Accountmanager Direct Clients – Qmusic/ JOE - Amsterdam

Hoe creatief vakmanschap 60 procent nieuw publiek opleverde

11-12-2025 | 08:00:00
Waarom kiest de NOS ervoor om zich terug te trekken van X (voorheen Twitter), een platform met 2,8 miljoen gebruikers in Nederland?

Rossel sluit aan op Ad Manager en vergroot bereik DPG Media

10-12-2025 | 21:00:00
DPG Media opent Ad Manager, het selfserviceplatform voor digitale campagnes, voor de externe partner Rossel in de Franstalig Belgische markt


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Dentsu Creative tekent voor eindejaarsfilm Rabobank

15-12-2025 | 16:13:14
Centraal staat de rol die de bank speelt op dagelijkse momenten die voor klanten van belang zijn.

Rebranding van Whello krijgt vorm via eigen merchandise

15-12-2025 | 12:01:51
De kledinglijn met abstracte designs maakt het merkverhaal zichtbaar op de werkvloer en versterkt het werkgeversmerk.

NOISE kiest user-generated aanpak in vuurwerkcampagne

15-12-2025 | 11:27:00
NOISE maakt onderdeel uit van het Only-netwerk en bestaat deze maand 20 jaar.

[Vacatures] Key Agency zoekt een Community Manager / Webcare Agent

15-12-2025 | 09:23:00
Key Agency is per direct op zoek naar een Community Manager / Webcare Agent - 5-15 uur per week - Remote

Bruut en Rraarr lanceren documentaire voor Over Morgen

15-12-2025 | 09:20:00
De campagne stelt de menselijke waarde van zorg centraal en toont het dagelijks werk van zorgmedewerkers van dichtbij.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Laura Heerlien

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.