Ad Alliance gaat advertentieverkoop verzorgen voor HBO Max Nederland

Ad Alliance (RTL Nederland) zal de advertentieverkoop verzorgen van de op 11 juni 2024 te lanceren reclameversie van HBO Max.

Hiermee breiden Ad Alliance en Warner Bros. Discovery de samenwerking die zij hebben op het gebied van lineaire tv en online video uit in het SAVOD-domein (Subscription Advertising Video On Demand).  

De advertentieruimte zal bij HBO Max beschikbaar komen in de vorm van pre-rolls, mid-rolls en de door Team Early van Ad Alliance uitgerolde Pauze Ad. Ad Alliance verkoopt sinds de lancering in 2020 de reclame voor Videoland.

Het abonnement basic met reclame zal € 5,99 per maand kosten. Het standaardabonnement gaat € 9,99 per maand kosten, terwijl een premiumabonnement 13,99 euro per maand zal kosten. De sportoptie kost 5 euro per maand.

Gijs van Beek, Director Partnership Management & Innovation Ad Alliance: “HBO Max biedt prachtige content en een divers aanbod, in een brandsafe omgeving en daarom zijn wij ontzettend blij met deze samenwerking. Om onze adverteerders maximaal bereik te kunnen blijven bieden willen wij daar zijn waar de kijker zich bevindt. Daarvoor is naast ons lineaire aanbod een sterke online én SAVOD-propositie essentieel. Wij hebben met Videoland al veel ervaring en expertise in dit laatste domein opgedaan. We zijn Warner Bros. Discovery dankbaar voor het vertrouwen en kijken uit naar de uitbreiding van onze samenwerking.”

Rogier van de Paverd, Digital en Ad Sales Director Benelux bij Warner Bros. Discovery: “Wij zijn verheugd dat we in juni met een ad tier op HBO Max gaan starten en daarmee aanvullend bereik op het grote scherm voor adverteerders beschikbaar kunnen maken. Ad Alliance is vanwege haar professionaliteit en het kwalitatieve online video portfolio de aangewezen partij om deze advertentieruimte in Nederland te vertegenwoordigen.”

Eerder dit jaar werd bekend dat Ad Alliance met Warner Bros. Discovery de contracten voor de verkoop van reclame heeft verlengd tot 1 januari 2029.

www.adalliance.nl

www.hbomax.com

www.wbd.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Ad Alliance breidt Pauze Ad en addressable (DAR) uit

03-11-2025 | 19:18:00
Ad Alliance breidt de Pauze Ad uit op streamingdienst HBO Max, brengt addressable reclame bij RTL4 op Videoland (Dynamic Ad Replacement) en introduceert de Play Ident bij Videoland

Ad Alliance en RTL Nederland testen split screen-reclames

07-10-2025 | 16:51:00
Van begin juni tot half juli 2025 hebben Ad Alliance en RTL Nederland het fenomeen split screen-reclames getest tijdens reclameblokken van RTL Boulevard

[DutchMedia Podcast] met Michel van der Voort (Screenforce) over de tv-disruptie

19-09-2025 | 16:10:50
David de Jong en Taco Jelgersma maken in samenwerking met Audiohuis de tweewekelijkse DutchMedia Podcast. In deze podcast gaan zij in op actuele onderwerpen uit de wereld van media, marketing en telecom. Feiten en een mening met een bite

Tv-reclamemarkt daalt -8,1 procent tot 390 miljoen in eerste helft 2025

04-09-2025 | 00:00:00
De tv-reclamemarkt komt in de eerste helft van 2025 uit op 390 miljoen euro. Dit is een daling van 8,1 procent vergeleken met de eerste helft van 2024. Dit heeft brancheorganisatie Screenforce bekend gemaakt

RTL Nederland in H1, 2025: omzetstijging en resultaatdaling

08-08-2025 | 10:15:00
In het eerste half jaar van 2025 heeft RTL Nederland een omzet van 307 miljoen euro behaald, een stijging van 2 procent, vooral dankzij de resultaten van streamingdienst Videoland. De aangepaste ebita daalde met 5 procent naar 78 miljoen
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Blue Band en De Ruijter lanceren TikTok-serie

03-11-2025 | 15:28:00
Blue Band en De Ruijter slaan de handen ineen voor een gezamenlijke social-first campagne: Het Lekkerste Stel van Nederland.

Roorda ontwikkelt campagne Handig, van de Belastingdienst

03-11-2025 | 15:14:00
De Belastingdienst start een campagne waarin vragen en twijfels van burgers en ondernemers centraal staan.

Aidem agency creëert socialserie voor ICI PARIS XL

03-11-2025 | 14:48:00
Met het format wil het merk de wereld van beauty en lifestyle dichter bij de belevingswereld van Gen Z en jonge Millennials brengen.

Genomineerden Gouden Loeki Q3 zijn bekend

03-11-2025 | 10:27:00
Kruidvat is twee keer genomineerd met campagnes rond duurzaamheid en beauty. Ook de commercial van de Politie en Omroep MAX springt in het oog

Intertoys viert Sinterklaas met grote speelgoedavonturen

03-11-2025 | 10:17:00
De commercial en de socialcampagne zijn ontwikkeld met socialmedia-agency Modern Citizens en digital activatiebureau Engaged.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.