
2022 in de 100 beste interviews
We kunnen het krankzinnig bijzonder jaar 2022 niet zomaar achter ons laten. En daarom kijken we op het jaar terug met onze 100 beste interviews.
Januari
[Interview] Marc Stubbé over Bisbrick
Marc Stubbé is directeur en mede-eigenaar van Bisbrick, het bedrijf dat met het low-codeplatform een toolkit biedt om krachtige online interacties met B2B klantente bouwen. Als campagne of product op zich, of ter ondersteuning van bedrijfs-, marketing- en salesprocessen. Bij Nederlands Media Netwerk TV spreken we hem over zijn bedrijf.
Marc Stubbé: “Bisbrick is een low code no code-platform, voor B2B-klantinteractie. Het komt erop neer dat iedereen kan programmeren met onze Bricks en daarmee slimme dingen maken Je kunt als deskundige of professional zelf applicaties, websites en campagnes met de Bisbrick Toolkit bouwen. Zonder coderen, zonder gedoe... kijk dit intervew hier
Christiaan van Betuw over menselijke marketing bij Mediaplus
Christiaan van Betuw is Strategic Managing Partner bij Mediaplus, het bedrijf dat ontstond na de fusie tussen Mediaxplain en Serviceplan Group Netherlands. Te gast bij Nederlands MediaNetwerk TV vertelt hij over zijn bedrijf en het belang van menselijkheid in de contactmomenten met klanten en duurzaamheid.
Christiaan van Betuw: “In 2022 staan bij ons menselijkheid en duurzaamheid centraal. Wij geloven sterk in de menselijkheid van marketing. Iets wat we met de digitalisering weleens vergeten, is dat we communiceren met individuen. Die moeten door de communicatie geraakt worden en zich gehoord worden. We zien dat door data en digitalisering doelgroepen steeds vakere buitengesloten worden, terwijl wij ze er juist bij willen betrekken. Wij proberen in de hele klantreis de contacten goed door te meten voor onze klanten en niet alleen te kijken wat er gebeurt op de paid kanalen, maar ook op de owned media... kijk dit intervew hier
Jelan Vandevenne (Towel Media): Videocontent wordt steeds belangrijker
Jelan Vandevenne is Head of Strategy & Operations (Country Manager) bij Towel Media Belgium. Te gast bij Nederlands MediaNetwerk TV gaat hij in op de focus op echte verhalen in de videoproducties en de regionale en culturele verschillen in België, waardoor Nederlandse content niet één op één geschikt is voor de Belgische markt.
Jelan Vandevenne: “Towel Media is een branded videoproductiehuis dat haar origine heeft in Amsterdam. Eind 2019 zijn de collega’s de landsgrenzen overgestoken om de Belgische markt vanuit Antwerpen te bedienen met content. Towel Media brengt mijn twee passies contentmarketing en video samen. We zien dat videocontent binnen alle lagen van communicatie aan het doorsijpelen is. Waar dat eerst vooral in de awareness-face was, zien we nu branded videocontent in alle lagen van de funnel... kijk dit intervew hier
Josephine Kay: Cosmopolitan is voor adverteerders een gateway naar de doelgroep
Josephine Kay is hoofdredacteur van Cosmopolitan Nederland, een uitgave van Hearst. We spreken haar bij Nederlands MediaNetwerk TV over het platform voor young millennials, de relatie met het internationale merk en de rol van digitalisering.
Josephine Kay: “Cosmopolitan is een lifestyle- en modemerk, dat begonnen is in Amerika als tijdschrift. We richten ons op Generation Now, de generatie die voor ons het meest ertoe doet, dus de Gen Z en de jonge millennials, van 18 tot 35 jaar. Vanuit het moedermerk zijn er bepaalde regels en ik heb zelf ook heel veel contact met Amerika voor overleg over de cover en het covermodel... kijk dit intervew hier
Jeroen de Bakker over de digitalisering van audio
Jeroen de Bakker is Managing Partner bij Airborne. Bij Marketing Report Radio spreken we hem over de digitalisering van audio.
Jeroen de Bakker: “In mijn vier jaar bij de radio-afdeling bij Talpa heb ik veel nagedacht over de digitalisering van audio en wat er zou gebeuren als de consumptie van radio steeds digitaler zou worden, en dus transformeert. Samen met Marvin Jacobs ben ik de schouders gaan zetten onder Airborne. Je hebt kijken, kopen, lezen, spelen en luisteren. De vijf grootste media consumptie- buckets. Luisteren is nog het minst gedigitaliseerd, van alle luisteruren is 14 miljard uur analoog en 4 miljard uur maar digitaal, waar ook Spotify in zit. De verschuiving naar digitaal is evident en dat geeft veel mensen de kans om audio op een andere manier voor te schotelen aan publiek... luister dit interview hier
Charlotte Zelders: In tijden van crisis hebben mensen behoefte aan zekerheid, en dat biedt de ANWB
Charlotte Zelders is Chief Marketing Officer bij de ANWB, waar ze leiding geeft aan 80 mensen. Ze begon er in mei 2020, dus moest improviserend haar weg vinden tijdens de pandemie.
Charlotte Zelders: “De teams waar ik mee werk zijn elke dag bezig met de creatie en verspreiding van content op alle kanalen die we hebben. De eigen website, de Kampioen, de nieuwsbrieven en betaalde kanalen. Er is ook een team dat zich bezighoudt met ledenmarketing voor de bijna 5 miljoen leden en het merk ANWB. De afgelopen jaren zijn we gegroeid... luister dit interview hier
Dorkas Koenen (Rabobank) over de marketinglessen die hij leerde op weg naar Rome
Dorkas Koenen is Chief Marketing Officer bij de Rabobank Groep. Bij Marketing Report Radio spreken we hem onder meer over zijn aankomende boek Bergen liegen niet, dat ontstond uit de marketinglessen die hij trok na een fietstocht naar Rome in de zomer van 2021.
Dorkas Koenen: “De tocht heeft me zeker tien marketinglessen opgeleverd die ik nu aan het samenvatten ben in het boekje Bergen liegen niet. Dat gaat over alles wat je op het gebied van marketing leert als je onderweg bent. Het was niet het doel van mijn tocht, tot ik op dag tien incheckte in een hotel in Duitsland. Dat was de eerste keer dat ik geen onderdeel was van een proces, maar dat die man echt keek naar mijn behoefte. Ik stond daar helemaal doorweekt in de lobby, en hij was de eerste eigenaar die me meteen een kamersleutel gaf zonder eerst al het papierwerk af te handelen. Dat was de eerste klantgerichte hotelier en dat triggerde mij... luister dit interview hier
Februari
Boaz Shkolnik over de lancering van Mediahuis Connect
Boaz Shkolnik is Director of Advertising bij Mediahuis Nederland. In 2021 heeft Mediahuis Nederland in samenwerking met Mediahuis Noord - voorheen NDC Mediagroep - en Mediahuis Limurg een nieuwe propositie in de markt gezet; Mediahuis Connect.
Boaz Shkolnik: "Wij zijn erg blij met de overname van NDC Mediagroep. Een icoon voor de regio. Mediahuis Noord is tegelijkertijd een prachtige aanvulling op ons landelijk bereik. De lancering van Mediahuis Connect betekent dat adverteerders via één loket in Amsterdam toegang krijgen tot een bereik van 5,4 miljoen mensen. Per dag... kijk dit intervew hier
Cees van de Water (Beter Bed): Branding was, is en blijft cruciaal
In aanloop naar de bekendmaking van DeMarketing100, publiceert Marketing Report een serie interviews met genomineerde marketeers. Vandaag spreken wij Cees van de Water, marketingmanager bij Beter Bed.
Cees van de Water: " 2021 hebben we als Beter Bed grote stappen kunnen zetten in onze herpositionering van slaapretailer naar beter slapen voor iedereen bereikbaar te maken. Zo hebben we in 2021 het Sleep as a Service-merk Leazzzy gelanceerd, waar je voor een vast bedrag per maand een boxspring kunt leasen. Met extra services, zoals een verhuisservice. Daarnaast hebben we onze nieuwe strategie fysiek tot leven gebracht in de nieuwe Beter Bed Experience in Groningen. Met daarin een prominente plek voor de Beter Slapen ID, een matras met sensoren, dat fact-based meet welk matras het beste bij jouw lijf en drukpunten past... luister dit interview hier
Paul van Kuilenburg (Alfred) over de opkomst van de vlakke reclame
Paul van Kuilenburg is Strategy Director bij Alfred International; merkstrateeg voor bekende merken in eten en drinken zoals Calvé en Amstel. Te gast bij Marketing Report Radio vertelt hij wat er mis is met vlakke reclame, een fenomeen dat de reclamebranche momenteel teistert.
Paul van Kuilenburg: “Ik houd enorm van reclame maar kan me er ook over opwinden. Er gaat iets heel erg mis in de reclame-industrie dat de branche in het hart raakt. En dat is de opkomst van vlakke reclame. Dat is reclame die weinig emoties bij mensen oproept en losmaakt, omdat het op een heel rationele en analytische manier in elkaar is gezet. Het voelt alsof er geen ziel in zit, waardoor het minder in staat is een langdurige band te scheppen tussen merk en consument. Het lastige is dat het aan meerdere partijen tegelijk ligt. Het is een onbedoeld gevolg van de digitalisering van het vak... luister dit interview hier
Dimi Albers (Dept): Onvoorstelbare vloedgolf aan investeringen in virtualisatie in Metaverses
In aanloop naar de bekendmaking van de Reclamebureau50 op 9 maart 2022, publiceert Marketing Report een serie interviews met genomineerden. Vandaag spreken we Dimi Albers, CEO van Dept.
Ooit begonnen als een Nederlands bureau, zijn we inmiddels uitgegroeid tot een van de snelst groeiende agency's ter wereld. We helpen dagelijks onze klanten met groei, door technologie en marketing slimmer aan elkaar te koppelen. Wat we regelmatig in de markt terughoren, is dat we nog steeds voelen als een kleine boutique agency, en tegelijk de schaal hebben om impact te maken. En dat gaat van mooie Nederlandse A-merken, bekend en minder bekend, tot het ondersteunen van big tech. Het blijft bijzonder om bijvoorbeeld Meta, Spotify, Salesforce, TikTok en Twitch onder onze klanten te mogen rekenen... lees dit intervew hier
Brenda Smith: Mensen zijn nog meer van Kruidvat gaan houden door onze herkenbare commercials
In aanloop naar de bekendmaking van de Marketing100 op 9 maart 2022, publiceert Marketing Report een serie interviews met genomineerden. Vandaag spreken we Brenda Smith, Director Marketing & Customer Experience bij A.S. Watson.
"2021 was het jaar waarin we het merk Kruidvat nog verder versterkt hebben. De start van onze nieuwe merkcampagne begin van het jaar, gevolgd door een serie commercials met single moeder Lies in de hoofdrol. Herkenbare situaties waar je als mens tegen aanloopt en steeds weer je draai moet vinden. Gelukkig is daar altijd Kruidvat, die je helpt om het makkelijker te maken. We zagen een enorm positief effect op onze merkwaarden en attitude en zien dat mensen nog meer van Kruidvat zijn gaan houden... lees dit intervew hier
Sanne Konings en Bregje van Iperen: Influencers van Femmefab zijn autoriteiten op hun eigen gebied
Nederlands MediaNetwerk publiceert een serie interviews over special interest websites. Vandaag spreken wij Sanne Konings, Commercial Director en Bregje van Iperen Operational Director van influencer marketing agency Femmefab.
"Femmefab is een influencer marketing agency in hartje Amsterdam. We zijn een team van negen vrouwen dat zich dagelijks richt op de vrouwelijke doelgroep. Vanaf de mooie locatie in De Hallen zoeken wij de match tussen merken en influencers door middel van strategie, advies en creatie. We zijn al ruim twaalf jaar de vertrouwde (influencer)partner voor veel klanten. Onze klanten variëren van mediabureaus en marketingbureaus tot direct met de merken zelf... lees verder
Martin van Velzen over het toekomstbestendig maken van Blokker
Martin van Velzen is directeur marketing en e-commerce bij Blokker. Eerder werkte hij voor discountgigant Action. Te gast bij Marketing Report Radio vertelt hij over het toekomstbestendig maken van het 125-jarige retailbedrijf en de invloed van de pandemie op de bedrijfsvoering.
Martin van Velzen: “Toen ik begon, was de roerigste periode achter de rug. Michiel Witteveen had het bedrijf overgenomen van de familie Blokker. Er was een duidelijke strategie neergezet en dat gaf richting aan het bedrijf. Hij heeft eem flinke slag gemaakt richting een gezonde bedrijfsvoering. Toen ik kwam was de stap om Blokker toekomstbestendig te maken. Je hebt een onderneming met 125 jaar ervaring als retailer en tegelijkertijd een blanco canvas om er weer een succesvol bedrijf van te maken. Met marketing, e-commerce en alles wat erbij komt kijken. We hebben veel vertrouwen in ons merk en dat we spullen aanbieden die mensen willen kopen... luister dit interview hier
Joris van Heukelom over de metaverse
Joris van Heukelom is partner bij MakerStreet. Te gast bij Marketing Report Radio spreekt hij over de metaverse, het aangekondigde online universum waarmee Mark Zuckerberg recent in de aandacht kwam.
Joris van Heukelom: “Waarom heeft iedereen het over the metaverse? Ik denk in de eerste plaats omdat iedereen merkt dat er al ontzettend geld mee verdiend wordt ook al is het er nog niet. Er gaan miljarden in om. Een artiest als Travis Scott gaf al een online optreden in het spel Fortnite en daar kijken dan miljoenen mensen betaald naar. Er is iets groots aan de hand, iedereen voelt dat het wat gaat worden. Facebook heeft de bedrijfsnaam al veranderd in Meta. Ik heb nagedacht over een definitie, ik denk dat het fysieke leven migreert naar een digitaal leven – een hybride vorm. Hoe en wat we daar gaan doen en wie we zijn, hoe we dat gaan regelen, dat is wat op ons afkomt... luister dit interview hier
Brian Hirman: iO heeft schaalgrootte maar is erg flexibel en lokaal aanwezig
In aanloop naar de bekendmaking van de Reclamebureau50 op 9 maart 2022, publiceert Marketing Report een serie interviews met genomineerden. Vandaag spreken we met Brian Hirman, Director M&A bij iO.
Wij zijn iO: een groeiend team van talent dat end-to-enddiensten levert voor communicatie en digitale transformatie. Groot denkend, lokaal werkend. Vanuit strategie, creatie, content, marketing en technologie werken we samen met onze klanten om hun merk te versterken, digitale systemen te verbeteren en toekomstbestendig verder te groeien. We helpen klanten niet alleen om hun businessdoelstellingen te behalen, maar samen ontdekken én benutten we de eindeloze mogelijkheden – infinite opportunities – die een voortdurend veranderende markt biedt... lees dit intervew hier
Marene Arnold (Mastercard) over duurzaamheid: bedrijven kunnen niet succesvol zijn op een planeet die faalt
In aanloop naar de bekendmaking van de Marketing100 op 9 maart 2022, publiceert Marketing Report een serie interviews met genomineerde marketeers. Vandaag spreken we met Marene Arnold, Director of Marketing and Communications Netherlands van Mastercard.
Uiteraard waren er uitdagingen door corona, maar het was op zich een geweldig jaar. Een hoogtepunt was dat we op 17 mei 2021 (de Internationale Dag tegen Homofobie, Bifobie, Transfobie en Interseksefobie) met onze partner Bunq, True Name lanceerden in Europa. Voor transgender en non-binaire personen is de naam op hun creditcard of bankpas vaak een bron van gevoeligheid en schaamte, omdat die niet hun ware identiteit weergeeft... lees dit intervew hier
Michel Tiggelman (Randstad): Geen digitale en offline doelstellingen, maar gezamenlijke inzet en resultaten
In aanloop naar de bekendmaking van de Marketing100 op 9 maart 2022, publiceert Marketing Report een serie interviews met genomineerde marketeers. Vandaag spreken wij met Michel Tiggelman, Media Manager bij Randstad Groep Nederland.
"2021 was ook voor Randstad Groep Nederland (RGN) en zijn klanten en talenten een zeer bijzonder en uitdagend jaar. Natuurlijk had de pandemie veel impact op de werkgelegenheid in diverse branches. Dit zorgde in combinatie met de al eerder ingezette schaarste op de arbeidsmarkt voor nog meer uitdagingen om onze toegevoegde waarde te bewijzen en ons onderscheidend te laten zien. Vanuit de RGN-merken hebben wij ervoor gekozen om, ook in deze onzekere tijden, te investeren in het benadrukken van onze relevantie voor zowel de werkgevers als de werknemers... lees dit intervew hier
Maarten Post (HORNBACH): Optimaliseren en verrijken van content staat hoog op de kalender
In aanloop naar de bekendmaking van de Marketing100 op 9 maart 2022, publiceert Marketing Report een serie interviews met genomineerde marketeers. Vandaag spreken wij met Maarten Post, Hoofd Marketing & Communicatie bij HORNBACH.
"2021 was natuurlijk een zeer bewogen jaar. Een groot gedeelte van het jaar zaten we met HORNBACH in een lockdown. Door de sluiting en overige maatregelen werden alle marketingplannen snel aangepast en werden alternatieve manieren om met onze fans in verbinding te blijven uitgevonden. Doordat ook onze vestigingen voor particulieren moesten sluiten, wordt online belangrijker dan ooit. De gehele organisatie heeft enorme veerkracht getoond en de initiatieven kwamen als paddenstoelen uit de grond. De consument zit meer thuis, dus hebben we daar met allerlei services op in gespeeld. Maar ook je media-inzet wordt daardoor compleet anders. Creativiteit en aanpassingsvermogen hebben ons er in deze periode doorheen gesleept... lees dit intervew hier
Maart
Mandy van der Wal: Video is een belangrijke component in de gehele propositie van Mediahuis
Mandy van der Wal is directeur video en platforms binnen Mediahuis Nederland. Te gast bij Nederlands MediaNetwerk TV vertelt ze over de integratie van video en digitale platforms binnen Mediahuis.
Mandy van der Wal: “Het afgelopen jaar was ik verantwoordelijk voor alle video’s binnen ons netwerk, waarbij we hard hebben gewerkt aan de transitie van Video Telegraaf naar een vast plekje binnen de redactie. Het was eerst een apart product en valt nu echt onder de hoofdredactie. Verder was ik bezig met alle commerciële video’s die bij onze merken kunt tegenkomen, zoals Dumpert en alle digitale platforms die we hebben, van Autovisie tot Culy en Metronieuws, om die te laten groeien... kijk dit intervew hier
Yvette Belt (KPN), de nummer 1 van de Marketing100 over de ambities van KPN
Yvette Belt-Beekman is Director Brand & Marketing bij KPN.Zij is de meest invloedrijkste marketeer, blijkt uit haar toppositie in de Marketing100 die op 9 maart 2022 is bekendgemaakt. René Zeedijk en Peter Wybenga spraken met haar over de bekendmaking en over de ambities van KPN.
Yvette Belt-Beekman: ""We hebben de ambitie een zo goed mogelijk netwerk voor heel Nederland aan te leggen en te zorgen dat iedereen verbonden is met elkaar op de best mogelijke manier. We zijn bezig om de merkstrategie verder aan te scherpen zodat we intern en extern naar een volgend niveau komen. Met name als het gaat om de volgende stappen in relatie tot ons netwerk zijn we bezig om overal in Nederland glasvezel aan te leggen in alle gebieden. Daar wordt keihard aan gewerkt om zoveel mogelijk mensen aan te sluiten. Hoe belangrijk is het met het thuiswerken dat je verbonden bent en dat het goed werkt, waar je ook zit... luister dit interview hier
Albert de Heer over cocktails en andere dranken van De Kuyper
Albert de Heer is marketingdirecteur bij De Kuyper Royal Distillers. Het bedrijf zit in Schiedam en produceert uiteenlopende dranken. Te gast bij Marketing Report Radio vertelt hij onder meer over de merken die hij onder zijn hoede heeft.
Albert de Heer: “Ik ben verantwoordelijk voor de marketing van onze merken die we wereldwijd verkopen, in 120 landen. Onze merken zijn onder meer Dropshot en Peach Tree. Wereldwijd zijn we de grootste in cocktaillikeuren. Mensen denken vaak dat het makkelijk gemaakte producten zijn, maar we besteden er veel tijd en aandacht aan. Je kunt er fantastische cocktails mee maken. We distilleren onze producten zelf in Schiedam. Het enige wat we met partners doen is de drankjes in de fles doen. Maar ook distilleerderij Rutte in Dordrecht zit in onze portefeuille... luister dit interview hier
Aldo Breed over het succes van zelf kiezen voor folders van retailers
Aldo Breed is oprichter van Kiesjefolders.nl, het platform waarbij consumenten zelf bepalen welke papieren folders ze in de brievenbus willen. Te gast bij Marketing Report Radio vertelt hij over zijn bedrijf en de stand van zaken in de folder-wereld.
Aldo Breed: “Inspiratie opdoen voor aanbiedingen doen veel mensen nog het liefst via de papieren folder. Mensen zoeken ook wel online, maar op papier staat op de eerste plek. Bij ons geven de mensen aan van welke retailers ze folders willen ontvangen en wij stellen elke week het pakket samen dat mensen thuis in de bus krijgen. Ik verwacht dat dit jaar de helft van de gemeentes over is gegaan op de JA-sticker voor ongeadresseerd drukwerk en wij groeien daarin mee... luister dit interview hier
Joris van Amerom over Open Now en Een tegen Eenzaamheid
Joris van Amerom is Managing Partner en eigenaar van Open Now, het bureau waar wetenschap en creativiteit samenkomen. Te gast bij Marketing Report Radio vertelt hij over zijn bureau en de relatie met Een tegen Eenzaamheid.
Joris van Amerom: “Ik ben altijd erg geïnteresseerd geweest in waarom iets wel of niet gebeurt. De wetenschap achter reclame en communicatie heeft me dan ook altijd erg geboeid. Zes jaar geleden is Open Now van de grond gekomen, met gedragswetenschappers die met creatieven samenwerken aan vaak complexe onderwerpen. Er is vaak veel marktonderzoek gedaan en wij combineren dat en kijken wat er aan onderzoek wordt gedaan naar gedrag... luister dit interview hier
Darre van Dijk (TBWA\Neboko): Verandering is van alle tijden, zorg goed voor elkaar!
Rondom de bekendmaking van de Reclamebureau50 op 9 maart 2022, publiceert Marketing Report een serie interviews met genomineerden. Vandaag spreken we met Darre van Dijk, Chief Creative Officer bij TBWA\Neboko.
"TBWA\Neboko is een Creative Agency. Een one-stop-shop voor grote merken en merken die groot willen worden. Door alle verschillende specialisten onder één dak is TBWA zowel een creatieve boutique als een geoliede machine voor de uitwerking van campagnes. Bij ons krijgen opdrachtgevers dus the best of both worlds: hoogwaardige strategie en creatie, gecombineerd met een snelle en efficiënte benadering in de conceptuitwerking. Hierbinnen worden specialistische afdelingen ingezet waaronder TBWA\X, VIDIBOKO, Studio Neboko en New Growth Strategies... lees dit intervew hier
Joost Poolman Simons (ANWB): Impact hebben en het verschil maken is en blijft het belangrijkst
In aanloop naar de bekendmaking van Marketing100 op 9 maart 2022, publiceert Marketing Report een serie interviews met genomineerden. Vandaag spreken we met Joost Poolman Simons, Head of Brand bij de ANWB.
"2021 was een goed jaar voor de ANWB, we groeiden weer in het aantal leden en hebben nu meer leden dan ooit. Verder zien we ook de erkenning en waardering van onze inzet terug in de verschillende lijstjes, traffic naar onze kanalen, maar ook in onze eigen brandtracker, NPS-metingen en RepTrak reputatiescore, die een van de hoogste van Nederland is... lees dit intervew hier
Erik Kessels (KesselsKramer): Als het niet op een T-shirt werkt, werkt het ook niet in een film van 3 minuten
In aanloop naar de bekendmaking van Reclamebureau50 op 9 maart 2022, publiceert Marketing Report een serie interviews met genomineerden. Vandaag spreken we met Erik Kessels, mede-oprichter van het communicatiebureau KesselsKramer. We spreken hem over KesselsKramer en marktontwikkelingen.
"Hallo. Wij zijn KesselsKramer. Wij maken reclame voor mensen die niet van reclame houden... lees dit intervew hier
April
Coen Zeevenhooven over de Content Marketing | The Awards
Coen Zeevenhooven is directeur van Axioma en voorzitter van het Platform Content Marketing. Te gast bij Marketing Report Radio op New Business Radio vertelt hij over de lancering van Content Marketing | The Awards
Coen Zeevenhooven: “Ons doel is het vak naar een hoger niveau te tillen. We hebben veel contact met opleidingen en organiseren elk jaar de Student Awards. Uit opleidingen komen nieuwe talenten en we weten allemaal hoe lastig het is aan mensen te komen. We doen veel aan vergaren van kennis en dat wordt erg gewaardeerd. We willen trots zijn op wat me maken, niet alleen voor de zestien bureaus die lid zijn, maar ook voor niet-leden. Eens per jaar organiseren we een groot event waarbij we awards en bekroningen uitdelen aan de meest prestigieuze projecten. De afgelopen twee jaar is er heel veel gemaakt en kon men weinig door corona laten zien, dus onze leden staan te trappelen om hun werk te laten zien... luister dit interview hier
Farouk Nefzi over jachtenbouwer Feadship
Farouk Nefzi is CMO van luxejacht-bouwer Feadship. Te gast bij Marketing Report Radio op New Business Radio vertelt hij over het ontstaan van het bedrijf, de manier waarop het kijkt naar de arbeidsmarkt en en hoe de markt zicht ontwikkelt.
Farouk Nefzi: “Wij hebben 2500 mensen verspreid over het hele land, met 4 afbouwwerven in Aalsmeer, de Kaag, Makkum en Amsterdam. We leiden zelf ook mensen op, 80 tot 100 per jaar. Ze lopen een jaar mee en daarna vijf jaar met een vakspecialist. Het gaat bijvoorbeeld om jongeren die vroeg van school zijn gegaan of mensen die nog zoeken wat ze willen. Wij geven ze richting en helpen ze iets te doen met hun handen... luister dit interview hier
Kim Potters over duurzaamheid bij Akzo Nobel
Kim Potters is Director Commercial Marketing EMEA bij www.akzonobel.com. Te gast bij Marketing Report Radio op New Business Radio gaat ze in op de rol van purpose en purpose marketing bij het verfbedrijf.
Kim Potters: “Onze missie is om kleur toe te voegen aan mensen hun leven. Dat zit bij ons in het hart en we proberen daad bij het woord te voegen. We geloven dat kleur waanzinnig veel doen kan voor mensen. We noemen dat ook wel de kracht van kleur. Het heeft effect op hoe je je voelt en hoe je leeft, de wereld om je heen. We verkopen elke dag verf, kleur en dat gevoel. We geloven dat mensen veel beter kunnen floreren als hum omgeving er netjes uitziet, dus knappen we ook bijvoorbeeld sloppenwijken op... luister dit interview hier
Mei
Bibianne Roetert over Tony's Chocolonely
Bibianne Roetert is marketingmanager bij Tony’s Chocolonely en de hoogste nieuwe binnenkomer in de Marketing 100. Te gast bij Marketing Report Radio op New Business Radio vertelt ze over het ontwikkelen van campagnes zonder extern bureau met het creatieve brein van het bedrijf en de visie op inkoop van chocolade.
Bibianne Roetert: “Alles wat we doen is erop geënt dat we onze missie behalen. We hebben daarvoor een routekaart gemaakt die begint met mensen bewustmaken van issues in de cacao-industrie, en vervolgens geven wij het goede voorbeeld en doen we dat op zo’n inspirerende manier dat andere mensen en merken ons gaan volgen. Als je die routekaart aanhoudt, dan kun je vertrouwen op je buikgevoel... luister dit interview hier
Michel van den Houten over big group Amsterdam
Michel van den Houten is Managing Director and Partner bij big group Amsterdam. Te gast bij Marketing Report Radio op New Business Radio vertelt hij over de rol van zijn bureau binnen de big group en het nadenken over merken en de customer journey.
Michel van den Houten: "We zijn een bureau met 15 man, drie jaar geleden opgericht met de partners. We bedenken ideeën en voeren die uit met ons bureau aan de Keizergracht in Amsterdam. Sinds 3 jaar deel van de big group, waardoor we met 160 collega's een stukje TATA-technologie tot onze beschikking hebben. De kracht van ons groepje is strategie en conceptontwikkeling en we merkten in de markt dat het niet altijd even makkelijk is om zo een business op te bouwen. Het is makkelijker als je ook de uitvoering kunt doen. De aansluiting bij big group heeft zijn vruchten afgeworpen, we zijn niet voor niets verdrievoudigd de laatste jaren... luister dit interview hier
Jildou van der Bijl: Data vormen de motor die de campagnes laat draaien
Jildou van der Bijl is Chief Creative Officer bij LINDA. Zij is genomineerd voor Cross Media Persoon van het jaar 2022. We spreken haar.
"Volgend jaar bestaan we alweer 20 jaar en in die tijd is LINDA. uitgegroeid tot een ijzersterk - niet uit Nederland weg te denken - multimediaal mediamerk dat met lef en liefde dagelijks de harten verovert van heel veel vrouwen en een grote groep mannen. Met het maandelijkse LINDA.magazine zijn we, sinds vier jaar na lancering, marktleider in het glossy segment. En die positie hebben we al die tijd weten te behouden. Al jarenlang werkt er een geweldige groep mensen keihard aan een van de mooiste en meest bijzondere vrouwenmerken, ook in deze - vooral voor Linda de Mol - roerige tijd... lees dit interview hier
Marscha Krouwel: Wij bewegen voortdurend mee door te blijven innoveren, informeren, inspireren, entertainen en activeren
Marscha Krouwel is CEO van Hearst Netherlands. Zij is genomineerd voor Cross Media Persoon van het jaar 2022. We spreken haar.
"Hearst Netherlands telt zo’n 170 gepassioneerde medewerkers die samen met een extern netwerk van contentmakers, influencers, fotografen en digitale specialisten elke dag werken aan en voor de topmerken ELLE, ELLE Decoration, Harper’s Bazaar, Cosmopolitan, Women’s Health, Quote, National Geographic, Quest, Men’s Health, Bycicling en Runner’s World. Voor deze merken creëren we toonaangevende en hoogwaardige betekenisvolle (branded) content die inspireert en mensen in beweging brengt. We innoveren, informeren en inspireren en geloven in lef, plezier, optimisme en een behoefte aan positieve verandering... lees dit interview hier
Geert Doek over branded video content bij Towel Media
Geert Doek is Managing Director bij www.towelmedia.com. Te gast bij Marketing Report Radio op New Business Radio gaat hij in op branded video vbontent die ze ontwikkelen voor merken als Interpolis, Mentos en Kia.
Geert Doek: "Branded fictie drama wordt steeds belangrijker. Iedereen die naar Netflix (of andere streamingplatformen) kijkt, kijkt de hele dag naar de meest mooie series. Merken laten dat tot op heden vaak nog liggen, terwijl als je aan storytelling wil doen dit hét ultieme moment is. Wij hebben onlangs bijvoorbeeld voor Tele2 een branded komedieserie op YouTube gemaakt. Een serie van 15 minuten, met een mix aan gevestigde acteurs en influencers, waar echte komedieschrijvers aan hebben gewerkt die normaal gesproken ook voor Videoland schrijven. De serie werd ontzettend goed ontvangen omdat het een combinatie van toffe content én een tof merk is. Kortom: ik hoop dat er meer branded fictie drama komt... luister dit interview hier
Nic Huiskes over intelligence bij Randstad Groep Nederland
Nic Huiskes is directeur marketing communicatie en intelligence bij Randstad (Groep) Nederland. Te gast bij Marketing Report Radio op New Business Radio verteld hij over de schaarste op de arbeidsmarkt en hoe Randstad daar mee omgaat.
Nic Huiskes: "Wat we al jaren aan het doen zijn vanuit intelligence is niet zozeer kijken naar functies of beroepen maar naar de skillset van mensen. Want je voert een functie uit maar je bent ook een individu en je kunt bepaalde dingen leren. Het is eigenlijk veel relevanter en interessanter om te kijken naar de skills die iemand heeft, om die vervolgens in te zetten voor bepaalde functies. Wat we recentelijk hebben gedaan en daar ben ik heel erg trots op, is dat we aan het kijken zijn naar de gaming industrie en de skills die je daarbij ontwikkelt... luister dit interview hier
Jannine Berkelaar: Het liefst zit ik elk moment van de dag bij de lezer op schoot
Jannine Berkelaar is hoofdredacteur van Kek Mama, een uitgave van Familyblend. Zij is genomineerd voor Cross Media Persoon van het jaar 2022. We spreken haar.
Met alle liefde! Kek Mama is hét #1 glossy merk voor moeders met kinderen tussen 0 en 12 jaar. Voor leuke vrouwen die ook moeder zijn: vrouwen die alles uit het leven willen halen (moederschap, carrière, sociaal leven) en zich daar níet schuldig over willen voelen. Met een alsmaar groeiend bereik online via KekMama.nl - inmiddels zitten we op 1,7 miljoen bezoekers per maand, een steady printbereik van 133.000 (NOM) en een grote schare volgers via Facebook en Instagram is Kek Mama hét omnichannel glossy merk voor moeders. Kek Mama is blikverruimend, eigentijds en uitdagend, heeft humor, is scherp en soms op en over ‘t randje... lees dit interview hier
Ruud de Langen: In een snel veranderend versplinterd medialandschap zijn we door Covid in één keer in 2024 beland
Ruud de Langen - Chief Growth Officer bij dentsu Benelux - is Cross Media Man van het Jaar 2022. Hij kreeg zijn prijs tijdens Cross Media Diner & Awards op 8 juni in de Kromhouthal Amsterdam uit handen van zijn voorganger, Cross Media Vrouw 2021, Brenda Smith, Director Marketing & Customer Experience bij A.S. Watson.
dentsu Benelux is onderdeel van dentsu internationaal en gevestigd aan de mooie Houthavens in Amsterdam. Het is onze doelstelling om merken te laten groeien en tegelijkertijd een bijdrage te leveren aan de duurzaamheid van die groei. We creëren de best mogelijke oplossingen en diensten, zodat nieuwe mogelijkheden ontstaan die groei en business transformatie over de gehele consumer journey realiseert. Daarbij is integratie over de dentsu servicelijnen Creative, Media en CXM een versneller voor een maximaal resultaat. In het wereldwijde netwerk werken 46.000 gepassioneerde collega’s in 143 markten voor 85 van de top 100 adverteerders. In de Benelux zijn 700 collega's actief in de drie servicelijnen en wordt er gewerkt voor klanten als Ahold, KLM, Heineken, Polestar en T Mobile... lees dit interview hier
Alexandra Knoef over De Vegetarische Slager, Cross Media Adverteerder van het Jaar 2022
De Vegetarische Slager is Cross Media Adverteerder van het Jaar 2022, voorgedragen door Mindshare. De prijs werd uitgereikt tijdens Cross Media Diner & Awards 2022 op 8 juni in de Kromhouthal Amsterdam. Lees hier het winnende case-interview met Alexandra Knoef, Country Business Lead bij De Vegetarische Slager.
Alexandra Knoef: "Met een breed scala aan nostalgische favorieten streeft De Vegetarische Slager ernaar de grootste en meest impactvolle slager ter wereld te worden en daarmee het dier uit de voedselketen te halen. Begonnen in een Slagerszaak in hartje Den Haag, bieden we sinds 2010 plantaardige producten die qua smaak, textuur en voedingswaarde kunnen concurreren met dierlijk vlees. Vleesliefhebbers zijn de doelgroep: zij worden uitgenodigd te blijven genieten van vlezige klassiekers, maar dan op z’n plantaardigst. Van Kipstuckjes tot Ereburgers en vegans tot aan carnivoren; iedere vleesliefhebber is uitgenodigd om te genieten, zonder iets te laten schieten... lees dit interview hier
Gwenda van Vliet: Goede creatie maakt media ongelofelijk veel effectiever
Op 8 juni worden de Cross Media Awards uitgereikt. Gwenda van Vliet is Chief Marketing Officer bij G-Star RAW. Zij is genomineerd voor Cross Media Persoon van het jaar 2022. We spreken haar.
"G-Star is een Nederlands merk met een echte global footprint en uitstraling. Al sinds 1989 verlegt G-Star RAW de grenzen van denim design en heeft zich ondertussen gevestigd in meer dan 55 landen. Met als grootse regio’s de US, Japan, Zuid-Afrika en Europa. Hardcore Denim is onze merk filosofie. Denim is onze passie. We besteden aandacht aan de kleinste details en zijn ervan overtuigd dat de mogelijkheden van denim oneindig zijn. Dit doen we op een uitgesproken, eigen en tikkie rebelse manier. We hebben de ambitie het hardste denim merk van de wereld te worden. En dit dragen we uit met ons product en campagnes... lees dit interview hier
Arnoud van der Valk: Media Info Groep geeft klanten dé insights van het nieuws
Arnoud van der Valk is commercieel directeur van de Media Info Groep, het bedrijf dat voor klanten exact bijhoudt hoe, wanneer en waar ze in de media verschenen. We spreken hem over de innovaties en ontwikkelingen in de branche.
"Media Info Groep is langst actief zijnde Nederlandse media monitoring-partij. Veel mensen kennen ons nog als Knipsel Info Service, van de knipselkrant. Inmiddels zijn we een van de meest vooruitstrevende media monitoring- en media intelligence-bedrijven. Naast printmedia monitoren we ook web, radio, televisie, podcasts en social media. Onze specialisten ondersteunen pr- en communicatieprofessionals bij het hele publiciteitstraject: van het verzenden van het persbericht naar de juiste journalisten en influencers tot aan het analyseren van gegenereerde media-aandacht. Daarnaast helpen we onze klanten bij het verkrijgen van inzichten uit deze resultaten, bijvoorbeeld door middel van uitgebreide kwantitatieve en kwalitatieve analyses en benchmarkrapportage... lees dit interview hier
Paul Römer (Talpa Network): einde diverse Nederlandse radiolandschap dreigt
Paul Römer is sinds juni 2019 actief bij Talpa Network en in november van dat jaar toegetreden tot de Raad van Bestuur. We spraken hem over zijn bijna driejarig directeurschap en de ontwikkelingen bij het bedrijf. Deel 1 van dit interview over de televisie-activiteiten is hier te vinden. In dit deel gaat het over de radio-activiteiten (Radio 538, Sky Radio, Radio 10, Radio Veronica en Juke)... lees dit interview hier
Frank Volmer (Ster) maak ons verantwoordelijk voor 25 procent van het budget van de publieke omroep
De Ster, het reclameverkoopbedrijf van zendtijd bij de NPO, publiceerde zijn jaarrekening onlangs met een opvallend positief resultaat. We spraken hierover en over andere ontwikkelingen met Frank Volmer, bestuurder en algemeen directeur van de Ster.
"Zowel de omzet op radio als televisie is relatief gegroeid ten opzichte van 2020, wat laat zien dat het adverteerdersvertrouwen sinds de uitbraak van de coronacrisis weer is hersteld. De absolute omzetstijging is vooral te danken aan een groei van de omzet op televisie. Die groei heeft meerdere oorzaken... lees dit interview hier
Juni
Derk Sauer over The Moscow Times
Tijdens het Cross Media Congres 2022 op 8 juni maakten we een serie podcasts met de sprekers. Derk Sauer is CEO van de The Moscow Times.
In Rusland vierde Derk Sauer als uitgever grote successen, met onder meer de Cosmopolitan dat met een oplage van een miljoen exemplaren het grootste tijdschrift ter wereld was - met soms een paar honderd pagina's advertenties per editie.
Ook The Moscow Times floreerde in voorbije tijden. Maar de oorlog in Oekraïne bracht aan dit alles een eind. Derk vluchtte vanuit Moskou naar Amsterdam, nam een aantal redacteuren mee en probeert nu zo goed en kwaad als het kan de vrije Russische journalistiek overeind te houden. Zonder business model en met maximale tegenwerking van de Russische autoriteiten die zijn werk zo goed als onmogelijk maken.
Derk Sauer: "We zijn feitelijk uit Rusland gevlucht. Het was al een tijdje moeilijk, we waren al tot Foreign Agent verklaard en dan ben je al een soort vijand van Rusland. Er was al veel druk van de overheid en de oorlog heeft alles veranderd. Onafhankelijke berichten over de oorlog mochten we niet plaatsen, alleen persberichten van het ministerie, en voor een onafhankelijk journalistiek medium kan dat natuurlijk niet. We kwamen voor de keus te staan of we ermee zouden stoppen, of doorgaan met als consequentie dat we weg moesten. En toen kwam er nog een wet overheen dat je 15 jaar gevangenisstraf kon krijgen... luister dit interview hier
Niko Koffeman over het gekantelde denken rondom plantaardig eten
Tijdens het Cross Media Congres 2022 op 8 juni maakten we een serie podcasts met de sprekers. Niko Koffeman is CMO van Those Vegan Cowboys, mede-oprichter van De Vegetarische Slager en fractievoorzitter voor Partij van de Dieren in de Eerste Kamer.
Hij houdt een vlammend betoog over de grootste revolutie in de voedingsindustrie ooit. 's Avond zal De Vegetarische Slager worden uitgeroepen tot Cross Media Adverteerder van het Jaar 2022.
Niko Koffeman: “Er zijn veel mensen die er achter komen dat we in een patroon zijn terechtgekomen dat onhoudbaar is. We kunnen we wereld niet voeden met dierlijke eiwitten. Dus we zullen toe moeten naar plantaardige eiwitten, omdat dit veel efficiënter is. De Vegetarische Slager was wel een kantelpunt. Toen we ermee begonnen, vonden veel mensen het een zelfmoordmissie, want een vegetarier gaat nooit naar de slager, en een vleesliefhebber gaat nooit naar een vegetarische winkel. Terwijl het omgekeerde gebeurde, het had een enorme stopkracht... luister dit interview hier
David Snellenberg over zijn boek Think Like An Adman, Don't Act Like One
Marketing Report is in Cannes en doet vanaf de Embassy of Dutch Creativity dagelijks van 17:00 tot 19:00 uur live verslag op New Business Radio. Wij spreken David Snellenberg, oprichter van dawn en ECD bij Springbok Agency.
David: "Ik was erg enthousiast over de Greenpeace interventie met de boodschap: No Awards on a Dead Planet. Greenpeace roept bureaugroepen op om meer verantwoordelijkheid te nemen en dat vind ik heel sterk... luister dit interview hier
Yvonne Prins over UM
Marketing Report is in Cannes en deed vanaf de Embassy of Dutch Creativity dagelijks van 17:00 tot 19:00 uur live verslag op New Business Radio.
Wij spreken Yvonne Prins, managing partner bij UM.
Yvonne: "Ik vind diversiteit en inclusiviteit heel belangrijk. Er zijn al goede stappen gezet maar ik denk dat er nog een lange weg te gaan is om onze branche inclusief en divers te maken. Waar ik denk dat de grootste winst te behalen is, is dat we niet moeten denken: oké we hebben divers aangenomen, maar hoe houd je ze binnen en tevreden. Dáar zit de grootste uitdaging. De winst is dat je een ander perspectief aan tafel hebt. Dat er verschillende invalshoeken gebruikt worden waardoor je uiteindelijk toekomstbestendig werk kunt leveren... luister dit interview hier
Klaas Weima over Energize
Marketing Report is in Cannes en doet vanaf de Embassy of Dutch Creativity dagelijks van 17:00 tot 19:00 uur live verslag op New Business Radio.
Wij spreken Klaas Weima, Founder en Managing Director van Energize.
Klaas: "Een paar jaar geleden sprak iedereen over data, digital transformation, analytics. Het was heel erg tech-focused. En nu is het echt weer creativity dat aan de bron staat van mooie campagnes, goed werk maken maar óók als driving force voor business... luister dit interview hier
Joost Haartsen over AMP Amsterdam
Marketing Report is in Cannes en doet vanaf de Embassy of Dutch Creativity dagelijks van 17:00 tot 19:00 uur live verslag op New Business Radio.
Wij spreken Joost Haartsen, eigenaar en Managing Director van AMP Amsterdam.
Joost: "Wij willen de religie van audio verkondigen. Wij geloven erin dat als wij dat goed doen dat er meer awareness voor audio komt. Dat is goed voor ons en ook voor onze concurrenten maar de markt is groot genoeg. Audio is de afgelopen jaren enorm toegenomen in belang - mede aangejaagd door digitalisering en corona... luister dit interview hier
Rodger Werkhoven over OpenIA
Marketing Report is in Cannes en deed vanaf de Embassy of Dutch Creativity dagelijks van 17:00 tot 19:00 uur live verslag op New Business Radio.
Wij spreken Rodger Werkhoven, creative director experimenting with DALL-E 2 AI for OpenAI.
Rodger: "Ik ben naar Cannes gekomen om goede gesprekken te hebben met mensen en te filosoferen over waar wij mee bezig zijn. Dat is niet zo zeer advertising of reclame maar ik wilde graag de Europese creatieve lead van de metaverse ontmoeten. Wij zitten niet in sales en hoeven niks te verkopen, we kopen ook niks, dus puur filosoferen. Ik ben creatief directeur, maar wel van de nerdy-soort en nu is het een soort Revenge of the Nerds als ik kijk naar alle technologie die gaande is... luister dit interview hier
Guy Grimmelt over Global
Marketing Report is in Cannes en doet vanaf de Embassy of Dutch Creativity dagelijks van 17:00 tot 19:00 uur live verslag op New Business Radio.
Wij spreken Guy Grimmelt, Marketing & Sales Director bij Global Media & Entertainment.
Guy Grimmelt: "We zijn op het moment heel druk bezig met een aantal pitches, dus we hebben een hoop concessies lopen. Ik begreep bijvoorbeeld dat de NS-concessie weer op de markt komt. In Outdoor-Advertising-land is dat natuurlijk een groot ding. We maken altijd een heel serieuze kans en zijn ook altijd exploitant geweest van het NS-netwerk geweest dus we gaan er 100 procent voor... luister dit interview hier
Reinier Steures over Natwerk
Marketing Report is in Cannes en doet vanaf de Embassy of Dutch Creativity dagelijks van 17:00 tot 19:00 uur live verslag op New Business Radio.
Wij spreken Reinier Steures, eigenaar en CEO van Natwerk.
Reinier: "We hebben net het account van Dirk van den Broek gewonnen, heel tof! Natwerk is veel groter dan iedereen denkt, we hebben inmiddels 40 man. Daarnaast hebben we sinds kort ook een social media bureau: Unlike. Unlike is nog niet heel bekend maar telt inmiddels ook 15 man... luister dit interview hier
Cherille Rookmaker over Result Recruitment
Marketing Report is in Cannes en doet vanaf de Embassy of Dutch Creativity dagelijks van 17:00 tot 19:00 uur live verslag op New Business Radio.
Wij spreken Cherille Rookmaker, Co-Chair Diversity in Marketing Fund & Foundation bij Result Recruitment, het tbureau dat elk jaar voor MediaMeetings onderzoek doet voor onder meer DeBelofte.
Cherille: “Ik werk er nu een maand of negen en het bevalt heel goed bij het bedrijf. Ik ben vooral actief in de reclame- en evenementenbranche. Ik probeer op persoonlijk niveau diversiteit en inclusiviteit te stimuleren. Maar dat binnen recruitment natuurlijk. Klanten die hierin zoekend zijn, begeleid ik om te ontdekken hoe ze mensen een veilige omgeving kunnen bieden... luister dit interview hier
Jan Rijkenberg over BSUR
Marketing Report is in Cannes en doet vanaf de Embassy of Dutch Creativity dagelijks van 17:00 tot 19:00 uur live verslag op New Business Radio. Wij spreken Jan Rijkenberg, CEO van BSUR Group.
Jan Rijkenberg: “Voor corona ben ik hier 25 jaar geweest en ik heb alle ontwikkelingen meegemaakt. Na een tijdje dachten we: is het nog well euk? We keken in het begin vooral naar het festival en wie de prijzen allemaal hadden gewonnen. We zijn zelf al vanaf het begin erg bezig geweest met geïntegreerde communicatie en het accent lag toen erg op de klassieke reclame. We zijn hier nu vooral als internationaal opererend bedrijf om vrienden van bureaus uit Milaan en dergelijke te ontmoeten. Na een kleine dip zag ik toch ineens een andere generatie mensen komen, en nu moet je bijna zoeken naar de klassieke bureaus... luister dit interview hier
Madelon Uljee over code d'azur
Marketing Report is in Cannes en doet vanaf de Embassy of Dutch Creativity dagelijks van 17:00 tot 19:00 uur live verslag op New Business Radio. Wij spreken Madelon Uljee, Executive Creative Director bij code d'azur.
Madelon: "Code d'azur is een brand & exprience company. Dat moet je niet tegen je vrienden vertellen in de kroeg want die begrijpen daar niets van. Het betekent dat wij de hele customer journey van een klant kunnen bedienen. Wij hebben allerlei soorten disciplines in huis: UX-ers CX-ers developers, creatieven, designers - van begin tot eind kunnen wij klanten bedienen... luister dit interview hier
Huub van Osch over Blahblahism
Marketing Report is in Cannes en doet vanaf de Embassy of Dutch Creativity dagelijks van 17:00 tot 19:00 uur live verslag op New Business Radio. Wij spreken Huub van Osch, Creative-strategy director bij blahblahism amsterdam.
Huub: "Wij vragen veel van onze klanten. Bij blahblahism zijn we allemaal multi-gedisciplineerd, we hebben veel kennis in huis. We doen serieus ons werk. Als wij worden gevraagd als specialist om een bedrijf verder te helpen dan verdiepen we ons heel goed in dat bedrijf. Waarom zouden we dan drie campagnes maken waaruit de klant kan kiezen? En het is maar de vraag of de klant in staat is om zelfstandig de juiste keuze te maken. Dus wij discussiëren en ruziën met de klant, kiezen zelf welke versie de beste is en presenteren die vol verve aan de klant... luister dit interview hier
Juli
Charlie Hemmes over de spellen van 999 Games
Charlie Hemmes is marketingmanager bij 999 Games. Te gast bij Marketing Report Radio op New Business Radio vertelt ze over de spellenmarkt in Nederland en België.
Charlie Hemmes: “We willen zoveel mensen inspireren een spel te spelen en daarvoor de drempel zo laag mogelijk te maken. We zijn een Nederlands bedrijf en richten ons op de Nederlandstalige markt, dus we zijn ook actief in Vlaanderen... luister dit interview hier
Marcel Belt over The Green Soap Company
Marcel Belt is oprichter van Marcel's Green Soap, dat ecologische schoonmaakproducten op de markt brengt. Te gast bij Marketing Report Radio op New Business Radio spreken we hem over bijdragen aan een betere wereld en de weg naar succes van zijn geesteskind.
Marcel Belt: “Voor ik hiermee begon heb ik allerlei marketing- en directeursbanen gehad, onder meer bij Unilever en Douwe Egberts. Eind 2015 ben ik met Marcel’s Green Soap begonnen. Ik ben nog steeds 100 procent eigenaar en dat doe ik door heel slim met de resources om te gaan. Een mal voor een fles kost al snel tussen de 50 en 80 duizend euro, dus toen ik er een stuk of zes nodig had in het begin, had ik daar echt het geld niet voor... luister dit interview hier
Fleur van Zandbeek over pionieren in contentmarketing
Fleur van Zandbeek is CEO en partner van Zandbeek, pioniers in contentmarketing. Het familiebedrijf is opgericht door haar vader. Te gast bij Marketing Report Radio op New Business Radio vertelt zij over hoe het bedrijf succesvol werd in de wereld van commerciële content.
Fleur van Zandbeek: “Zo’n tien jaar geleden bedachten wij de strategie om ons helemaal te positioneren op contentmarketing. Dat was in een tijd dat het amper bestond en nog in de kinderschoenen stond. Het was een niche-markt. Alles was in 2012 al wel digitaal en als bedrijf kwamen wij uit een opstelling die best breed was, we waren een full-service bureau. We voelden dat dit te breed was en we vonden dat we meer kleur moesten bekennen. Dat zit voor ons aan de ene kant in content maar tegelijkertijd begrijpen we heel goed hoe we op business marketingprincipes moeten aansluiten... luister dit interview hier
Sven Sauvé (RTL Nederland): Overname Talpa Network betekent meer journalistiek
Sven Sauvé werkt sinds 2007 voor RTL Nederland en is sinds juli 2017 CEO van RTL Nederland. We spreken hem over de ontwikkelingen en prestaties bij RTL Nederland, talkshow, de aangekondigde overname/fusie van Talpa Network, Videoland, de reclamemarkt en meer. Het interview wordt in twee delen gepubliceerd. Deel 2 is hier te vinden
De afgelopen periode is er veel gebeurd. De coronacrisis, de aankondiging van de overname van Talpa Network door RTL Group en het daarna onderbrengen van de activiteiten van Talpa Network bij RTL Nederland (waarbij benoemd is dat jij CEO zal blijven), de verschrikkelijke moord op Peter R. de Vries, de start van een optie voor een goedkoper Videoland-abonnement met reclame, de mijlpaal van 1 miljoen miljoen Videoland-abonnees, een heel goed resultaat in 2021 (575 miljoen euro omzet en 107 aangepaste ebitda-winst), stijgende kijkcijfers (34,2 procent in doelgroep 25-54 jarigen), maar ook de impact op het The Voice-schandaal en Ad Alliance bestaat als power saleshuis ruim 2,5 jaar... lees dit interview hier
Marko van Kampen en Michel Palmen over Just Another Network
Onder de naam Just Another Network is Just Another Media Company gestart met een medianetwerk voor en door de generaties Y en Z. We spraken Marko van Kampen, één van de initiatiefnemers van Just Another Network en Michel Palmen die benoemd is tot Agency Director van Just Another Network
Michel Palmen: "Ik heb een hele mooie tijd gehad bij ViacomCBS en ben hen dankbaar dat ik Advanced Marketing Solutions heb mogen neerzetten met een aantal mooie cases. De reden dat ik de overstap maak is gedreven vanuit een kans en mijn geloof in de jongeren propositie van Just Another Network... lees dit interview hier
Augustus
Marleen Hendriksen over SNS Bank: Eerst de mens, dan het geld
Marleen Hendriksen is marketeer Hypotheken bij SNS Bank. Te gast bij Marketing Report Radio op New Business Radio spreken we haar over de nieuwe commercial en de hypotheekmarkt.
Marleen Hendriksen: “SNS is na Rabobank, ING en ABN Amro de grootste bank van Nederland. We willen het anders doen, bijvoorbeeld door mensen persoonlijke aandacht te geven en winkels te openen. Vooral bij hypotheken vinden mensen het fijn iemand toch even in de ogen te kunnen kijken. Begin dit jaar hebben we ons helemaal opnieuw gepositioneerd. Eerst de mens, dan het geld. We kijken eerst naar de dromen en doelen van mensen en hoe we dit kunnen helpen verwezenlijken. Bij hypotheken hebben we dat onder meer doorvertaald naar De Kansvergroters... luister dit interview hier
Dennis Mensink over Mediatic, LiEF ondernemen en duurzaamheid
Dennis Mensink is oprichter van pr- en contentmarketingbureau Mediatic. Te gast bij Marketing Report Radio op New Business Radio spreken we hem over duurzaam ondernemen, het boek LiEF en zijn eigen bedrijf.
Dennis Mensink: "Mediatic heeft de focus op vooruitstrevende bedrijven. Vaak zijn dat bedrijven die duurzaam zijn of geloven dat het anders kan. Oorspronkelijk zaten we in de zakelijke dienstverlening. Geleidelijk is dat verbreed, al doen we nog steeds veel HR, IT en dergelijke. Maar we werken ook veel met duurzame bedrijven, zoals Seepje. We hebben een boek ontwikkeld, LiEF, vol interviews met vooruitstrevende, snel groeiende bedrijven over succesvol ondernemen. De wetenschappers die we daarvoor hebben gesproken, zeggen ook dat je als bedrijf geen toekomst hebt als je niet bezig bent met duurzaamheid. Het boek is een vervolg op LEF, vol interviews met topondernemers van grote, bekende bedrijven... luister dit interview hier
September
Carlo den Otter over De Combinatie van Factoren
Carlo den Otter is Creative Director van De Combinatie van Factoren. We spreken hem over zijn bedrijf en wat voor werk ze doen voor klanten.
Carlo den Otter: “We zijn een creatief bureau uit Amsterdam, met zo’n 25 medewerkers op allerlei vlakken, van creatie tot account en 3D. Onze klanten geven ons een 8,3. We zitten erg in de fast movers-retail-hoek. Daarbinnen hebben we een aantal speerpunten. Wat normaal is, is dat je een introductie doet. Dat hebben we bijvoorbeeld gedaan voor Graze, een nieuw snackmerk. We doen ook transformaties, bijvoorbeeld van SPAR. Die stonden bekend als een soort suf buurtwinkeltje, maar zijn getransformeerd naar gemakswinkels... kijk dit intervew hier
Mariëlle Krouwel over de branding van de NN Group
Mariëlle Krouwel is sinds een klein jaar Director of Global Branding bij NN Group. We spreken haar over de doelstellingen van de groep rondom onder meer brand consideration.
Mariëlle Krouwel: “NN is een financieel dienstverlener, op het gebied van verzekeringen, pensioen en bankzaken in Nederland en tien internationale markten. We hebben meerdere merken, zoals Nationale Nederlanden en Ohra. Een uitdaging toen ik vorig jaar begon, was het terug op de kaart zetten van Nationale Nederlanden als merk. Ons merkportfolio, ben je NN, ben je Nationale Nederlanden, ben je de NN Group: hoe verhoudt zich dat tot elkaar? De belangrijkste doelstelling: het verhogen van de brand consideration... kijk dit intervew hier
Herman Dummer over Dutch Media Week
Herman Dummer is programmamanager van Dutch Media Week, dat dit jaar plaatsvindt van 3 tot en met 9 oktober op verschillende locaties in Nederland met Beeld + Geluid op Media Park Hilversum als kloppend hart.
Herman Dummer: "Dutch Media Week richt zich zowel op consumenten als mediaprofessionals. Meeste aandacht is er voor de professionals. Voor hen hebben we een programma van maandag tot en met vrijdag - van 3 tot en met 7 oktober. Op 8 en 9 oktober organiseren wij de Dutch Media Week Experience Days - voorheen bekend onder de naam Open Studio Dagen - en die zijn er voor het grote publiek... kijk dit intervew hier
Carlo de Boer (RadioCorp): NMO-luisteronderzoek is als overgang gulden naar euro
Er is veel gaande in radioland: veel transfers, er is onzekerheid over de toekomst vanwege een waarschijnlijke herverdeling van radiofrequenties per 1 september 2022. Anderzijds gaat het commercieel heel goed in de sector. We spreken Carlo de Boer, algemeen directeur en aandeelhouder van RadioCorp (100% NL Slam! en Sunlite) die over de herverdeling niets kwijt wil.
"De radiosector heeft enorme klappen gehad in 2020 doordat corona 17 procent van alle reclamebestedingen op radio deed verdampen. Er zijn nog flink wat jaren nodig om dit verlies te herstellen, maar het is fijn om te zien dat de totale audio bestedingen (spot, digital en non spot) de eerste 6 maanden van dit jaar zo’n 3,7 procent hoger zijn uitgekomen versus dezelfde periode in 2019, het jaar voor corona... lees dit interview hier
Lisette Samplonius over de creatieve groei van finally. an agency
Finally. an agency scherpte onlangs haar positionering aan. Wat in 2005 startte als productie- en adaptatiebureau is uitgegroeid tot een allround creative agency. We spreken oprichter en Managing Director Lisette Samplonius.
Zeker, finally is een creatief bureau voor aanstekelijk werk. Wij creëren ideeën van waarde waarover je blijft praten. Voor merken die iets te vertellen hebben, die durven én doen. We zijn niet onoverzichtelijk groot, maar wel groots in wat we doen. Aan de rand van Rotterdam bedenken én maken we aanstekelijk werk voor merken, nationaal en internationaal... lees dit interview hier
Ivo Roefs over consistent aan merken bouwen
Ivo Roefs is Chief Marketing Officer bij Schuberg Philis, dat zich heeft gespecialiseerd in IT-oplossingen in het hart van bedrijven. Hij werkte eerder in de reclamebranche en maakte de overstap naar marketing. Te gast bij Marketing Report Radio op New Business Radio spreken we hem over zijn overstap van reclame naar marketing en zijn rol bij Schubert Philis.
Ivo Roefs: “Ik heb 25 jaar in de reclame gewerkt waarvan de laatste periode bij DDB, met veel plezier. Ik geloof in het consistent bouwen aan merken, juist die bedrijven zijn in staat om langdurig concurrentievoordeel te behalen. De laatste jaren begon ik me te ergeren aan de branche omdat ik vond dat de focus te veel op de korte termijn lag, op individuele socialmedia-achtige campagnes waarbij de consistentie naar de achtergrond verdween. Toen besloot ik als marketeer gaan proberen de consistente bouw aan een merk door te voeren in alle geledingen van een bedrijf, niet alleen in de communicatie. Schubert Philis heeft zo’n sterke cultuur en visie, die nog niet gedeeld wordt met de wereld, dus dat was een ultieme kans... luister dit interview hier
Alexandra Legro over de rol van data bij Hunkemöller
Alexandra Legro is Global Marketing & Communications Director en Board Member bij Hunkemöller, bekend van de ondermode. Te gast bij Marketing Report Radio op New Business Radio spreken we haar over haar internationaal opererende bedrijf, de rol van het loyaltyprogramma en data inzetten voor marketing.
Alexandra Legro: “We hebben rond de 900 winkels in 19 landen, vooral in Europa maar ook international franchise in bijvoorbeeld India. Alle campagnes voor alle landen worden ontwikkeld in ons hoofdkantoor, in Hilversum. We hebben 5 miljoen actieve members, iemand die afgelopen jaar iets bij ons gekocht heeft. Zij zijn verantwoordelijk voor 75 procent van de omzet. Van members weten we best veel, wat ze kopen en wanneer, via welk kanaal en de maatvoering. Op basis daarvan kunnen we met ze communiceren op de juiste manier en het juiste kanaal... luister dit interview hier
Wies Popa (Axioma) over creatie en contentmarketing
Wies Popa is Creative Director bij contentmarketingbureau Axioma. Axioma is partner van Content Marketing | The Awards, Wies Popa is jurylid. Wij spreken haar.
Wies Popa: "Als mensen praten over de ontwikkeling van het contentmarketingvak hoor je vaak dat mensen vinden dat het vak volwassen is geworden. Dat vind ik dus niet. We zitten nog midden in de pubertijd. We zijn als branche hard op zoek naar onze eigen identiteit. In die zoektocht wordt de kern soms uit het oog verloren... kijk dit intervew hier
Aart Lensink over LVB becoming iO
Aart Lensink is oprichter en eigenaar van contentmarketing bureau LVB. In juni 2022 sloot LVB zich 27 jaar na oprichting aan bij iO. LVB is sponsor van Content Marketing | The Awards. Aart is te gast bij Nederlands MediaNetwerk TV (becoming Marketing Report TV).
Aart Lensink: "Een interessante ontwikkeling is de integratie tussen reclame en content marketing. Merken gaan steeds meer werken vanuit één idee. Dus helden die je creëert op bijvoorbeeld YouTube kunnen ook terugkomen in televisiecommercials. Dat leidt tot toenemende samenwerking tussen reclame- en contentmarketingbureaus. Wij zijn daar klaar voor... kijk dit intervew hier
Cees Faes (Fightclub): Wij hebben een challenger brand mentaliteit die we nooit kwijt willen
Cees Faes is Founder & Managing Partner van Fightclub. Wij spreken hem.
Bas Vlugt: "Eerst maar even een compliment Cees. Wat een steengoede naam voor een bureau. Zeker ook in combinatie met de visuals op jullie website. De energie spat er vanaf."
Cees Faes: "We hebben een hondje als logo. Intern is ons credo: It's not the size of the dog that's in the fight maar the size of the fight that is in the dog. Dat zegt iets over de challenger brand mentaliteit die we in ons hebben en we nooit kwijt willen... kijk dit intervew hier
Oktober
Hoofdredacteur Paul van Riessen over de Quote 500 2022
Dit jaar wordt de Quote 500 voor de 26ste keer gepubliceerd, een uitgave van Hearst Netherlands. Niets minder dan een instituut in het Nederlands medialandschap. Aan de vooravond van publicatie is hoofdredacteur Paul van Riessen bij ons te gast.
Paul van Riessen: "De dynamiek in de Quote 500 door de jaren heen is enorm. Je hebt dit jaar een vermogen van 120 miljoen euro nodig om in de lijst te komen. In de eerste editie van de Quote 500 was dat nog 9 miljoen euro. Wat ik zelf leuk vind, is dat meer dan de helft van de mensen in de lijst met lege handen is begonnen... kijk dit intervew hier
Bodine van Styrum (Open Now): we waarborgen gedrag door het hele proces heen
Bodine van Styrum is Applied Behavioral Scientist bij Open Now en Co-Founder van Broeicast. We spreken haar over de rol van gedragswetenschappers in het proces van concept naar campagne.
Bodine van Styrum: "Wij geloven bij OpenNow dat gedragswetenschappenlijke inzichten, dus wat mensen drijft en wat mensen tegenhoudt in hun gedrag, dat dat het begin is van elke goede communicatiestrategie. Wij maken reclame op basis van deze gedragswetenschap. Als er een vraagstuk binnenkomt dan kijken wij wie de doelgroep is, wat het huidige gedrag is wat de doelgroep vertoont en waar we naartoe willen. Vanuit daar schrijven we de strategie... kijk dit intervew hier
Sophie van der Schaft over &.media group
Sophie van der Schaft is founder van de &.media group en CEO van &.agency. We spreken haar over de media group, de recente groei, ondernemerschap en de diensten die zij aanbieden.
Sophie van der Schaft: “&.media group is een contentlabel waar drie entiteiten onder vallen: &.agency, &.talent en &.format. We zijn 4,5 jaar geleden begonnen met &.agency, voornamelijk als een influencermarketing- en branded-contentbureau. De laatste jaren hebben we ons in de breedte ontwikkeld, dus we bieden ook een stuk social aan, pr en evenementen, strategie, data en research. Daar zit een gigantische groei in. Als we met klanten rond de tafel zitten, voelt het heel logisch om als full service agency te kunnen zeggen: daar gaan we je bij helpen... kijk dit intervew hier
Roeland de Jong (Endeavour): Vanuit creativiteit en technologie halen wij het uiterste uit digitale marketing
In de aanloop naar de bekendmaking van de Reclamebureau100 tijdens het M100 Event op woensdag 7 december in de Kromhouthal Amsterdam doen wij een serie interviews met genomineerden. Vandaag spreken wij met Roeland de Jong, Creative Director en partner bij Endeavour.
"Endeavour is een full-service digital marketing bureau waar we met ongeveer 200 mensen werken aan digital platforms, digital content, digital growth en uiteraard de combinatie daarvan; orchestrated digital marketing. Daarnaast draaien we een talent ontwikkelprogramma Endeavour Heroes waarmee wij de nieuwe generatie online marketeers opleiden en in-housen bij opdrachtgevers met ondersteuning van een grote groep ervaren specialisten uit onze organisatie. We zijn ontstaan vanuit een groep specialistische bureaus die wij het afgelopen decennium bij elkaar hebben gebracht. Met al die ondernemers aan boord is er een geweldig gezamenlijk verhaal geschreven... lees dit interview hier
Stefan Nuijten: Marketing gaat bij Fightclub altijd om winnen
Stefan Nuijten is oprichter en Managing Director van brand- en performance agency Fightclub, gevestigd in Breda. We spreken hem over de laatste ontwikkelingen, waarin zijn bedrijf zich onderscheidt binnen de branche en de rol van de recente overname.
Fightclub is in zes jaar uitgegroeid tot één van de grootste bureaus binnen Nederland en België. Inmiddels telt ons team meer dan 120 specialisten en de komende twee maanden beginnen er voor je beeldvorming wederom 10 collega’s in Breda. We blijven dus flink doorgroeien, met focus op toptalent. We zijn actief binnen alle marktsegmenten. Voor elke opdrachtgever hebben we geknokt en zo hebben we het ook graag. It’s not the size of the dog that’s in the fight, it’s the size of the fight that’s in the dog. Alert, vastbijtend, resultaat gedreven en trouw. Dan weet je meteen waar het hondje in ons logo vandaan komt... lees dit interview hier
Marcel Aalders over CarpetRights all-inclusive-campagne
Marcel Aalders is Marketing & e-Commerce Director bij Carpetright. Hij noemt zichzelf een vakidioot op het gebied van merken bouwen, en vertelt er graag over, ook op een podium. We spreken hem over het merk Carpetright en de all-inclusive-strategie die het bedrijf hanteert.
Marcel Aalders: “De campagne, die nu op tv loopt, is in feite de nieuwe positionering van ons merk. Het geeft aan waar we naartoe willen en maakt dit tastbaar, ook intern. De strategie van CarpetRight is: je kunt overal een nieuwe vloer, raamdecoratie of trapbekleding kopen. We concurreren op prijs met de bouwmarkten, maar we moeten het winnen op service. Bij onze 112 winkels werken vakmensen. We ontzorgen klanten volledig: alles zit erin bij ons. Je hoeft alleen maar uit te zoeken wat je mooi vindt en wij regelen de rest... luister dit interview hier
Roel van der Heijden: Zilveren Kruis staat midden in de maatschappij
Roel van der Heijden is Senior Manager Brand & Marketing bij Zilveren Kruis. We spreken hem over zijn werk voor de verzekeraar en hoe hij omgaat met het traditioneel wat stoffige imago van de branche.
Roel van der Heijden: “Ik vind het zelf interessant om marketing te mogen doen bij een dienstverlener waarvan het imago misschien wat stoffig is, maar waarvan de impact van het product gigantisch is. Een zorgverzekering is een verplicht product en de mogelijkheid om het te kopen is er maar een keer per jaar. Sales is natuurlijk een onderdeel van marketing, maar wij zijn juist heel erg bezig met het engagement van klanten... luister dit interview hier
Bert Jan ten Kate over Massarius, cookies, advertentiefraude en de waarde van advertentieruimte
Bert Jan ten Kate is founder en CEO van Massarius. We spreken hem over zijn bedrijf, omgaan met cookies en advertentiefraude, de waarde van advertentieruimte en meer.
Bert Jan ten Kate: "Massarius verkoopt advertentieruimte voor middelgrote uitgevers. Sales house, programmatic first. We zijn experts en vorig jaar 66 procent gegroeid. We bedienen de Nederlandse markt, maar zijn ook actief in Engeland, Griekenland, Spanje en nu ook uitgebreid naar België. Wat betreft cookies lopen we erg achter... kijk dit intervew hier
Ate van der Meer: Snakeware levert elke keer meer dan de klant verwacht
Ate van der Meer, chief van creatief bureau Snakeware. We spreken hem over werken vanuit Friesland, ondernemen op basis van gelijkwaardigheid en de belofte om altijd meer te leveren dan verwacht.
Ate van der Meer: “Snakeware is een digitaal bureau dat door mij en twee collega’s is opgericht in 1995. We timmeren met ruim 60 man aan de weg op het gebied van marketing, technologie en design. Allemaal vanuit eigen huis en leunend op software-ontwikkelen – en dat maakt ons uniek in de markt. We zijn wellicht het grootste bureau uit het noorden van het land, en goed gegroeid het afgelopen jaar... kijk dit intervew hier
Henri Lessing (Age Media): Op YouTube komt alles samen - search, storytelling, long-form content en nu ook shorts
In de aanloop naar de bekendmaking van de Reclamebureau100 tijdens het M100 Event op woensdag 7 december in de Kromhouthal Amsterdam doen wij een serie interviews met genomineerden. Vandaag spreken wij met Henri Lessing, Managing Partner bij Age Media.
"Op dit moment focussen wij ons op drie belangrijke pijlers binnen de YouTube industrie: Creators, Merken en Artiesten & Labels. Met ons merk Age Makers helpen wij creators over de hele wereld te groeien en te verbinden aan mooie merken en goede doelen. In samenwerking met AfricaWeb hebben wij dit jaar Age Africa gelanceerd, waarmee we merken, uitgevers en creators in diverse Afrikaanse landen samenbrengen. Age Media helpt merken te bouwen aan echte Love Brands op YouTube door online groei en een loyale fanbase. Met Age Music proberen wij de muziekindustrie wakker te schudden en de ogen te open voor de mogelijkheden. Op YouTube zijn zoveel mogelijkheden om meer views, subscribers en een hogere revenue te realiseren. Ons panel op BumaNL en ADE hebben, in samenwerking met Google, YouTube en Warner Music heeft daardoor veel tongen losgemaakt... lees dit interview hier
Ron Sterk (Vue Cinemas): hernieuwd evenwicht streamingdiensten/bioscopen
Vue Cinemas opent de komende periode twee grote bioscopen in Enschede en Gorinchem. We spreken Ron Sterk, algemeen directeur van Vue Cinemas in Nederland, over deze en andere ontwikkelingen in de bioscoopsector.
"Het is een bijzonder project, waarbij een voormalig postkantoor betrokken wordt bij een nieuwbouwproject op wat voorheen een parkeerterrein was. Het zal een bioscoop worden van negen zalen met 750 stoelen en we hopen dat de bioscoop in december open zal zijn, voordat Avatar 2 in de bioscopen komt (16 december 2022 verwacht, red.).
Het is een state-of-the-art-project. Ook al zijn al je kinderen je even lief, toch wordt dit een van de mooiste bioscopen die we onder onze hoede hebben met daarbij alle mogelijke nieuwe technieken, zoals verstelbare en beweegbare De Luxe-stoelen... lees dit interview hier
Bonnie van Doorn: SuperRebel helpt klanten te focussen op hun merk
Bonnie van Doorn is Managing Director van SuperRebel Agency Digital. We spreken haar over de vele kanten van haar bureau, hoe ze denken over merken en waarin ze zich onderscheiden in de markt.
Bonnie van Doorn: “Wij zijn een boutique agency, sterk in brand development, brand builing van design tot advertising. Een van onze kernwoorden is creativiteit, maar het belangrijkste is dat we zaken simpel maken voor onze opdrachtgevers. We helpen ze focussen op die ene boodschap, hun merk en waar ze naartoe gaan. Daarmee zorgen we voor meerwaarde voor hun merk... kijk dit intervew hier
Jasmijn Bouwmeester over M2Media
Jasmijn Bouwmeester is Agency Lead bij M2Media. We spreken haar over haar bedrijf en de ontwikkelingen in de markt.
Jasmijn Bouwmeester: “M2Media is een full-service mediabureau dat zich onderscheidt door de aandacht die we hebben voor onze klanten, voor merken en media en het resultaat voor de klant. Ondernemerschap zit bij ons in het DNA. Onze 50 klanten hebben een voornamelijk Nederlandse achtergrond, die past bij de lokale kracht van ons bureau. We zijn groot in retails, waarbinnen we een aantal grote klanten hebben, maar ook in leisure en veel andere branches... kijk dit intervew hier
Rick Vriesema over Out of Home Masters
Rick Vriesema is partner en commercieel directeur van Out of Home Masters. We spreken hem over zijn bedrijf.
Rick Vriesema: “Out of Home Masters is een buitenreclamespecialist die nu 7 jaar actief is in Nederland. Wij helpen en adviseren partners met een stukje strategie, planning en inkoop van buitenreclame. De afgelopen jaren zijn dynamisch geweest met corona, maar de markt heeft die tijd wel goed gebruikt voor innovatie en digitalisatie. Je ziet nu dat we echt uit de startblokken zijn geschoten... kijk dit intervew hier
Ashwin Murli: MIX is een bureau waar alles draait om het idee
In de aanloop naar de bekendmaking van de Reclamebureau100 tijdens het M100 Event op woensdag 7 december in de Kromhouthal Amsterdam houden wij een serie interviews met genomineerden. Wij spreken Ashwin Murli, mede-oprichter en Head of Creative bij MIX.
"MIX (2020) is een bureau waar alles draait om het idee. Pas als we de kern van een idee hebben omgeschreven gaan we kijken naar middelen en alle andere zaken die bij productie en distributie horen. We zitten met z'n 11'en in ons clubhuis op de Spuistraat, waar iedereen die creativiteit een warm hart toedraagt welkom is... lees dit interview hier
Teus Baars (NOSUCH): Energizing brands. Energizing people
In de aanloop naar de bekendmaking van de Reclamebureau100 tijdens het M100 Event op woensdag 7 december in de Kromhouthal Amsterdam doen wij een serie interviews met genomineerden. Wij spreken met Teus Baars, CEO van NOSUCH.
"NOSUCH is een Rotterdams creatief bureau dat zaken vanuit de oorsprong anders aanpakt dan andere bureaus. Met de missie Energizing brands. Energizing people helpen wij merken van A tot Z met het realiseren van hun marketingcommunicatie- en salesdoelstellingen... lees dit interview hier
Rolf van Oostrum (0930 creative agency): We maken f#cking mooi werk
In de aanloop naar de bekendmaking van de Reclamebureau100 tijdens het M100 Event op woensdag 7 december in de Kromhouthal Amsterdam doen wij een serie interviews met genomineerden. Wij spreken Rolf van Oostrum, Managing Director van 0930 creative agency.
"Wij zijn een creatief bureau gevestigd in de rauwe Houthavens te Amsterdam. Iedere dag helpen we klanten groeien EN zetten we ze in de spotlight met creatief en verrassend werk. Rise AND shine is dan ook onze filosofie. We zijn al sinds 2008 lekker aan de slag voor klanten in diverse branches. Fast movers, fashion, gaming, retail, automotive, voeding, financials, overheid, onderwijs, medicals en meer... lees dit interview hier
Richard Klomp over ShoutOut VIP
Richard Klomp is oprichter van ShoutOut VIP, de dienst waarbij bekende mensen persoonlijke videoboodschappen opnemen voor fans. Te gast bij MarketingReport TV vertelt hij over zijn bedrijf.
Richard Klomp: “Onze videoboodschappen worden vaak niet door de fans zelf besteld, maar als cadeautje gegeven voor een felicitatie. We faciliteren zo een authentieke en heel persoonlijke fan-ervaring. Op onze site kunnen bezoekers kiezen uit meer dan 370 BN’ers en een persoonlijke boodschap kost gemiddeld 50 euro, al bepaalt de VIP zelf zijn tarief... kijk dit intervew hier
Liedewij Hentenaar over Audify en de Audio Academy
Liedewij Hentenaar is directeur van Audify. We spreken haar over de ambities van Audify en de start van de Audio Academy.
Liedewij Hentenaar: “De audiomarkt is volop in beweging, niet alleen aan de radiokant, maar ook aan de podcast- en platformkant. Daardoor zijn er ook veel meer mogelijkheden om te adverteren rondom audio. Audify stelt zich met een actief bestuur zowel op als kennisplatform als initiator van producten en diensten. Zo start de Audio Academy in het najaar... kijk dit intervew hier
November
Budi Gonzalez de Chaves over creëren van merkvoorkeur via Bijvoorkeur
Budi Gonzalez de Chaves is mede-oprichter van het gloednieuwe reclamebureau Bijvoorkeur. We spreken hem over de aanpak van zijn bureau, dat zich richt op merkvoorkeur en het opbouwen en behouden daarvan.
Budi Gonzalez de Chaves: “Wij vinden dat het creëren van merkvoorkeur het allerbelangrijkste is wat reclame moet doen, wat marketeers moeten doen. Dit is de afgelopen jaren wat uit het oog verloren en wij gaan ons ervoor inzetten met alle nieuwe, innovatieve middelen die we tot onze beschikking hebben... kijk dit intervew hier
Raymond Bresching over Counter Content en het belang van verhalen
Raymond Bresching is mede-eigenaar van Counter Content, het bureau uit Zaandam voor pr en contentmarketing. We spreken hem over de aanpak van zijn bureau en wat ze betekenen voor klanten.
Raymond Bresching: “Wat Counter Content onderscheidt van andere bureaus, is dat wij een story-first-strategie hebben. Voor ons begint alles bij het verhaal. Met ons bureau en onze aanpak moeten we volgens mij beginnen met de vraag waar een merk nu staat. Wat zijn de missie en de visie, wat zijn de waarden. Dat komt allemaal voordat we überhaupt gaan nadenken over welk verhaal we gaan vertellen. Pas daarna gaan we kijken naar zaken zoals wat de doelgroep is en hoe de situatie in de markt is... kijk dit intervew hier
Dick Gussen over Corendon, strandvakantie in eigen land en Black Flyday
Dick Gussen is Director of Brand & Media Partnerships bij Corendon International Travel. We spreken hem over de reiswereld, het succes van de strandtent in Zandvoort, samenwerken met partners en reizen aanbieden in tijden van inflatie.
Dick Gussen: “De Covid-periode was een rollercoaster, zeker voor ons marketeers. Maar dit jaar sluiten we zeer positief af. Mensen wilden weer massaal op vakantie na twee jaar thuis te hebben gezeten. Toen iedereen weg wilde kregen we de problematiek rondom Schiphol dus de uitdagingen bleven komen. Met Costa Hollanda hebben we geprobeerd de mensen wat aan te bieden en dat was een groot succes... luister dit interview hier
Tamara Couperus over Crocodile Agency
Tamara Couperus is oprichter van Crocodile Agency. Eerder deed ze management van mensen als Anno Nooshin en Geraldine Kemper. Te gast bij Marketing Report op New Business Radio vertelt ze over haar bureau.
Tamara Couperus: “Drie jaar geleden ben ik Crocodile Agency begonnen en heb alle frustraties en alles wat ik tegenkwam in de business in het bedrijf gestopt om te kijken hoe we het anders kunnen doen. Inmiddels werken we samen met mooie klanten als Unilever en L’Oréal. We werken ook met verschillende artiesten en influencers. Wat ik eerder meemaakte, was dat de briefing vanuit een reclamebureau heel standaard was of nier paste bij de persoon die ik vertegenwoordigde. Wij proberen dat anders te doen door de talenten al te betrekken bij het creatief proces... luister dit interview hier
René van Leeuwen (Dumpert): veel werk verzet op het gebied van brand safety
René van Leeuwen is creatief producer, strateeg en presentator bij Dumpert. Wij spraken hem over zijn rol en ontwikkelingen bij Dumpert.
"Dumpert is het grootste online videoplatform van Nederlandse bodem. In onze apps, op onze site en via onze socialmedia vinden Dumpert gebruikers (in jargon: reaguurders) iedere dag hun portie geweldige content, gecureerd door onze moderators in plaats van een algoritme. Daarnaast produceert DumpertTV eigen premium en branded content voor het platform. Sinds 2006 vermaakt Dumpert op die manier dagelijks honderdduizenden voornamelijk jonge mensen... luister dit interview hier
Anne Stokvis (N=5): Pijnlijke realiteit dat de reclamewereld wordt gedomineerd door mannen
In Nederland is minder dan 10 procent van de creatief directeuren vrouw. Hoe kijken zij daar zelf naar? Marketing Report publiceert een serie interviews met vrouwelijke creatief directeuren. Het spits wordt afgebeten door Anne Stokvis, Creative Director bij N=5.
"Een paar jaar geleden ben ik door Monique Bergers gevraagd om met haar het label N=Content te starten bij N=5. Zij was destijds al enorm vooruitstrevend in de adverteerderswereld met content en ik was daar ook mee bezig vanuit creatie. Je zag destijds al goed dat het reclamevak in Amerika snel aan het veranderen was. Merken gingen zich daar steeds meer als uitgevers gedragen... luister dit interview hier
Marieke van Balen over AirFryday
Marieke van Balen is Marketing & Innovation Director Benelux bij snackmerk Van Geloven, bekend van onder meer Mora. Te gast bij Marketing Report op New Business Radio vertelt ze over de Mora-campagne rondom AirFryday.
Marieke van Balen: "Ik ben verantwoordelijk voor marketing en innovatie voor retail en de foodservicemarkt. Dat doen we met merken als Mora. Met Mora zijn we al langer actief met een assortiment dat geschikt is voor airfryer-bereiding. We willen daar verder in groeien en zien daar mogelijkheden voor bij de jongere doelgroep. Vrijdag is voor veel mensen de ideale snackdag. Die inzichten hebben we aan elkaar gekoppeld: je hebt de airfryer en de friday: toen ontstond AirFryday als lekkere en makkelijke start van het weekend... luister dit interview hier
Michael Versélewel de Witt Hamer over REVITALIZE
Michael Versélewel de Witt Hamer is oprichter van REVITALIZE. Te gast bij Marketing Report op New Business Radio vertelt hij over wat zijn bedrijf voor rebranding voor (groei)ambities heeft.
Michael Versélewel de Witt Hamer: "Vijf jaar geleden van ik REVITALIZE begonnen. We zijn een rebrandingbureau en richten ons dus specifiek op het herpositionere en transformeren van bestaande merken, dus ook het ontwerpern van een nieuwe visuele merkidentiteit en alles wat eruit voorkomt, zoals campagnes en videocontent. Bij de oprichting deed ik wat onderzoek en kwam ik wel algemene rebrandingbureaus tegen, maar geen specialisten. Onze propositie resoneert goed in de markt. Er zijn altijd momenten, zoals bij een fusie, dat een bedrijf gaat reflecteren of ze het allemaal goed doen en een rebranding past daar heel goed bij... luister dit interview hier
Yvette Belt en Eddy Salfischberger over Alfred en Freddy
Yvette Belt-Beekman wordt per 1 januari Managing Director van Alfred. CEO Eddy Salfischberger gaat Freddy leiden. Wij spreken hen.
Yvette: "Vanaf het moment dat Eddy mij vroeg of ik dit wilde doen, voelde ik eigenlijk al gelijk dat het een goed idee was. Wat een eer om deze rol te vervullen voor zo een mooi bureau als Alfred. Daarbij is mijn liefde voor het vak begonnen aan bureauzijde, dus de beweging terug naar het bureau is eigenlijk een hele logische stap voor mij. Maar, kiezen voor Alfred betekent ook afscheid nemen van KPN. Dat vond ik moeilijk. Want ook dat heb ik met heel mijn hart en veel plezier gedaan... lees dit interview hier
Paul Jansen (De Telegraaf): personaliseren nieuws gaat vlucht maken
Paul Jansen is sinds 1 september 2015 hoofdredacteur van De Telegraaf, de krant waar hij al 26 jaar voor werkt. We spreken met hem over hoe het gaat met De Telegraaf, digitale en mobiele ontwikkelingen alsmede de NPO.
"We zijn wat betreft de printoplage nog steeds de grootste krant. De manier van rapporteren is gewijzigd in de loop der tijd. Hoewel de oplage van het AD aanzienlijk kleiner is, komt deze hoger voor in het printbereik van NOM omdat daar met een steekproef gewerkt wordt. Ik kom er zelf op uit dat we met het merk De Telegraaf (met print en online) circa 8 à 9 miljoen mensen bereiken en houd het er op dat we het leidende medium zijn. Het gaat immers ook om de impact van het nieuwsmerk... lees dit interview hier
Helene van Santen (Margriet): Mijn modus operandi is redacties omtoveren tot crossmediaal werkende teams
In de aanloop naar de bekendmaking van de Tijdschriften50 tijdens het M100 Event op woensdag 7 december in de Kromhouthal Amsterdam doen wij een serie interviews met genomineerden. Margriet won onlangs de Mercur Magazinemerk van het jaar 2022. Wij spreken met hoofdredacteur Helene van Santen.
"De Mercurs worden gezien als de Oscars van de magazinewereld en Magazinemerk van het Jaar is de belangrijkste categorie, dus die award winnen is absoluut een grote mijlpaal en een enorme eer... lees dit interview hier
Eva Hollander (Initiative): Wij helpen adverteerders om verbinding te realiseren met hun doelgroepen middels cultuur
Mediabrands bureau Initiative bevindt zich in een groeifase. Wij spreken met Eva Hollander, Managing Director van Initiative Nederland.
2021 was in veel opzichten wel een bijzonder jaar. De groei kwam enerzijds vanuit New Business wins, echter werden deze adverteerders natuurlijk veelal pas dit jaar actief, dus dat effect zie je voor het grootste deel pas in onze 2022 cijfers. Het waren dus vooral onze bestaande adverteerders die een behoorlijke groei lieten zien. De Rijksoverheid stak er met kop en schouders bovenuit; met belangrijke boodschappen, bijvoorbeeld die rond de pandemie. Aan ons de uitdaging om, gelukkig zonder de veelheid aan Corona-campagnes, die 2021 groei vast te houden dit jaar. Met primair de focus op onze huidige klanten... lees dit interview hier
Judith Peters (Havas Lemz) over merken meer betekenisvol maken
In de aanloop naar de bekendmaking van de Reclamebureau100 tijdens het M100 Event op woensdag 7 december in de Kromhouthal Amsterdam houden wij een serie interviews met genomineerden. Vandaag spreken wij met Judith Peters, CEO van Havas Lemz.
Wij zijn een B Corp gecertificeerd creatief bureau en onze specialiteit is om merken meer betekenisvol te maken. Dat noemen we: creativity as a force for good. We helpen klanten met Wat ze zijn, wat ze doen en wat ze zeggen. Van brand identity en employer branding tot sterke, positionerende campagnes. Onze klanten zijn heel divers, maar de nadruk ligt steeds meer op organisaties die bij (willen) dragen aan een gezondere en gelukkigere samenleving... lees dit interview hier
Antoine Houtsma (Joe Public): Ons model stelt creativiteit boven alles
In de aanloop naar de bekendmaking van de Reclamebureau100 tijdens het M100 Event op woensdag 7 december in de Kromhouthal Amsterdam houden wij een serie interviews met genomineerden. Vandaag spreken wij met Antoine Houtsma, Creative Director bij Joe Public Take-Away Advertising.
Voluit is het Joe Public Take-Away Advertising. In Amsterdam hebben we dit bureau eind 2011 opgericht naar Zuid-Afrikaans voorbeeld, want daar bestond het bureau al sinds 1998. Het Take-Away model maakt topreclame toegankelijk voor zowel grote als kleinere klanten. Dat doen we met een menukaart met vaste prijzen voor strategie en creatieve concepten. Die prijzen zijn zo’n 25 procent voordeliger dan die van traditionele topbureaus. Ons model stelt creativiteit boven alles. Wij vinden het urenmodel maar een vreemd systeem. Dat model stimuleert bureaus om inefficiënt te zijn... lees dit interview hier
December
Evert Franken (ARAG): Staar je niet blind op cijfers. Blijf om je heen kijken, zie wat er in jouw markt gebeurt
Evert Franken is Brand Manager bij ARAG. Hij is op nummer 100 nieuw binnengekomen in de Marketing100 2023. Wij spreken hem.
"Wij zijn ARAG. Een Duits familiebedrijf opgericht in 1935 door Heinrich Faßbender. Vanuit de overtuiging dat iedereen toegang moet hebben tot het recht, ook wie geen advocaat kan betalen. Onze missie is daarmee onveranderd sinds de oprichting. Wij vinden dat het recht ervoor moet zorgen dat mensen goed met elkaar kunnen samenleven. Het gaat er niet om wie sterker of zwakker is... lees dit interview hier
Bouke Lukkien: digital in 2023 nog belangrijker
Rondom de bekendmaking van de Reclamebureau100 publiceren we een serie interviews. Bouke Lukkien is CEO van Lukkien.
Wat ik vooral heb gezien in 2022 is een toename van de integratie van content, media en data. In plaats van aparte silo’s zie je dat deze 3 aspecten elkaar steeds meer raken en beïnvloeden. Voor 2023 wordt digital nog belangrijker – niet alleen in data en channels, maar ook de mogelijkheden van digitale techniek in de productie van content zèlf: metaverse, virtual production, CGI, augmented reality. Allemaal digitale ontwikkelingen die ons vak, als contentmakers, steeds verder doen evolueren... lees dit interview hier
Willem-Albert Bol (Abovo Maxlead) over werken voor merken met lef
Willem-Albert Bol is CEO van Abovo Maxlead. We spreken hem onder meer over zijn bedrijf, werken voor merken die lef hebben en lokaal adverteren via AM Local.
Willem-Albert Bol: “We zijn het grootste onafhankelijke bureau van Nederland op het gebied van media, content en performancemarketing. Met een club van 230 mensen zitten we in Hoorn en Oegstgeest. We werken graag voor wat we de uitdagers noemen. Niet de ABN Amro’s en Unilevers van deze wereld, maar liever de Basic-Fits en ALDI’s – merken die lef hebben. Dat uit zich vaak ook in communicatie. Het zijn bedrijven die snel groeien en een bepaalde snelheid en alertheid in zich hebben... kijk dit intervew hier
Jeroen Oosterbaan over Mediabrands Marketing Sciences
Jeroen Oosterbaan is Managing Director bij Mediabrands Marketing Sciences, dat zich bezig houdt met meten en voorspellen van de effecten van media en campagne investeringen en het ontwikkelen van tools die analyses omtrent media- en datamanagement en marketing automation efficiënter maken. Hij is te gast bij Nederlands MediaNetwerk TV.
Jeroen Oosterbaan: "Wij praten zowel met de Mediabrands bureaus als UM, Initiative, Reprise en Yune als met hun klanten - de adverteerders. Het is heel leuk om met die klanten in contact te zijn. Ik kom zelf ook van klantzijde, voor deze baan werkte ik vijf jaar voor Albert Heijn... kijk dit intervew hier
Peter Lubbers (Banijay Benelux): Nederlandse content-streamingmarkt stabiliseert
In de aanloop naar de bekendmaking van de Media100 en Producenten50 tijdens het M100 Event op woensdag 7 december in de Kromhouthal Amsterdam houden wij een serie interviews met genomineerden. Vandaag spreken wij met Peter Lubbers, CEO van Banijay Benelux.
Een belangrijke trend is dat het steeds essentiëler is om creativiteit te valideren en aan te scherpen met data. Ook is het opvallend dat zenders en platforms vragen om sterke, bestaande programmamerken en steeds vaker wordt scripted als inspiratie voor unscripted gezien, denk aan Bridgerton meets The Bachelor met The Courtship... lees dit intervew hier
Martijn van der Spek (VDS Publishers): nichespeler in de mannenlifestyle en automotive media
Martijn van der Spek en zijn broer Roland van der Spek zijn eigenaren en oprichters van het in 2005 gestarte VDS Publishers. We spreken Martijn van der Spek over de bladen JFK en Topgear Magazine alsmede hun takken custom media en digital agency.
"Het is eigenlijk vanuit de vraag van klanten gegaan. We kregen de vraag om bepaalde media-uitingen te maken en met name vanuit onze expertise vanuit JFK en TopGear. We maken via onze custom media specifieke uitingen via bijvoorbeeld eigen magazines, maar ook online uitgaves. Bij ons digital agency is alle digitale kennis en kunde ondergebracht, waarbij we voor klanten digitale activiteiten ontplooien. We maken bijvoorbeeld lead campagnes waarbij eigen- en externe media wordt ingezet... lees dit intervew hier
Michael van Kerkwijk over travel retail en purpose bij De Combinatie van Factoren
Michael van Kerkwijk is mede-eigenaar van reclamebureau De Combinatie van Factoren, onderdeel van The Comet Group. Te gast bij Marketing Report op New Business Radio vertelt hij over zijn bedrijf en de rol van purpose.
Michael van Kerkwijk: “Onze specialiteit is vanuit gedrag consumenten en doelgroepen in beweging brengen. We doen veel in travel retail, dus bijvoorbeeld wereldwijd op luchthavens, voor klanten als Mars, T-Mobile, SPAR en Bosch, met gereedschap voor de consument en de professional. In retail merken we dat de ondernemers bezorgd zijn over de energierekening, maar al langer loopt de discussie tussen winkels en online en de transformatie naar een combinatie van die twee. Met klanten zoeken we de juiste mix om het traditionele kanaal te bedienen en mensen ook hun weg te laten vinden online... luister dit interview hier
Arno de Jong over de ontroerende eindejaarscampagne van de Staatsloterij
Arno de Jong is CMO van Nederlandse Loterij en uitgeroepen tot de nummer 1 van de Marketing100 2023. Te gast bij Marketing Report op New Business Radio vertelt hij over de stand van zaken in de markt van online gokken en de oudejaarscampagne van 2022.
De afgelopen jaren stond een schattig of ontroerend dier centraal in de eindejaarscampagne, maar deze keer gooiden de Nederlandse Loterij en TBWA het over een heel andere boeg.
Arno de Jong: “Er is best wat discussie aan vooraf gegaan. Iedereen vroeg zich af wat het nieuwe diertje zou worden. Maar je moet jezelf op een gegeven moment gaan vernieuwen en dat moet je eigenlijk net te vroeg doen, want als je te lang wacht kun je niet meer terug. Vorig jaar hebben we de discussie al gehad over de vraag: moeten we nu al om. Toen kwam TBWA met het idee van de koekoeksklok en zijn we op de dierenlijn verdergegaan. Die hebben we er ook dit jaar lang naast gehouden en de husky heeft een prominente bijrol in deze campagne. Maar de hoofdrollen zijn voor de fantastisch acterende vader en zoon die samen op reis gaan... luister dit interview hier
Esmé Brinkman (Blauw Gras): het is voor onze sector cruciaal te investeren in het spotten van divers talent
In Nederland is minder dan 10 procent van de creatief directeuren vrouw. Hoe kijken zij daar zelf naar? Marketing Report publiceert een serie interviews met vrouwelijke creatief directeuren. In deze reeks een interview met Esmé Brinkman die sinds 1 november 2022 Creative Director is bij het in social media gespecialiseerde creatieve bureau Blauw Gras (onderdeel van ACE).
"Toen ik 1,5 jaar geleden bij Blauw Gras begon, hebben wij al snel besproken dat ik in de toekomst deze stap zou gaan maken. Het afgelopen jaar heb ik steeds meer verantwoordelijkheden op mij genomen en afgelopen zomer zijn we serieus in gesprek gegaan. Blauw Gras gaf mij de ruimte om na te denken over hoe ik zelf de rol wilde invullen. Zo hebben we er samen voor gekozen dat ik meewerkend Creative Director ben: ik ben Creative Director van mijn team en klanten en bij grotere projecten werk ik ook nog mee als creatief. Die combinatie ligt mij goed, omdat ik graag ook zelf blijf concepten en maken... lees dit intervew hier
Berrit Blok (Endeavour): meer ruimte voor boss ladies in ons creatieve landschap
In Nederland is minder dan 10 procent van de creatief directeuren vrouw. Hoe kijken zij daar zelf naar? Marketing Report publiceert een serie interviews met vrouwelijke creatief directeuren. In deze reeks een interview met Berrit Blok, die Creative Director en partner is bij Endeavour.
"Natuurlijk is het hard werken aan interne fusies, maar we hebben ontzettend mooie resultaten behaald dit jaar. Een goed werkend team van meer dan 200 mensen, mooie nieuwe klanten én te gekke prijzen zoals onder meer een Effie Award. Resultaten om trots op te zijn dus... lees dit intervew hier
Anoeshka Harpal over mobile advertising via Locala voor meer winkelbezoek
Anoeshka Harpal is Sales Director en Co-leader Diversity, Equity and Inclusion bij Locala, het bedrijf dat zich heeft gespecialiseerd in het aantrekken van klanten door restaurants en winkels. Te gast bij Marketing Report op New Business Radio vertelt ze over de werkwijze van Locala.
Anoeshka Harpal: “Sinds kort is Locala actief in Nederland. Op een moment dat een adverteerder meer bezoekers wil voor de fysieke winkel, restaurant of bijvoorbeeld autobedrijf bellen ze ons. 85 procent van de aankopen wordt namelijk nog in fysieke winkels gedaan. Op het moment dat een consument toestemming geeft aan apps dat ze zijn locatie mogen delen, kunnen wij mobiele devices dus tracken en hebben we first-party locatiegegevens. Aan de hand daarvan kunnen wij de juiste doelgroep op de juiste plek bereiken via gerichte mobile advertising... luister dit interview hier
Aaron Spijkers over de marketingproposities van Royal Schiphol Group
Aaron Spijkers is Product & Marketing Manager bij Royal Schiphol Group. Te gast bij Marketing Report op New Business Radio spreken we hem over de mogelijkheden die de luchthavens bieden aan adverteerders.
Aaron Spijkers: “Ik ben sinds een paar maanden verantwoordelijk voor al onze mediaproposities, voor zowel Amsterdam, Eindhoven als Rotterdam Airport. We communiceren vooral met adverteerders en mediabureaus in Nederland en het buitenland. Dit jaar verwachten we op 55 miljoen passagiers uit te komen. Wat betreft de passenger journey: op het moment dat je richting Schiphol gaat, zie je langs de snelweg al reclamemasten, door de terminal heen kom je diverse digitale en analoge netwerken tegen en we zijn ook digitale proposities aan het uitrollen. Ook gaan we langzaam richting data proposities... luister dit interview hier
Gepubliceerd door: Bas Vlugt