Triple8 stopt: missie geslaagd

Na vijf jaar stopt Triple8, de eerste tool voor automatische ondertiteling in Nederland. Het platform groeide uit tot een dienst met meer dan 10.000 gebruikers en won in het eerste jaar, samen met moederbedrijf Gravity, een Dutch Interactive Award. Triple8 had als doel ondertiteling breed toegankelijk te maken en heeft hierin een blijvende impact gehad.

Door de snelle ontwikkelingen in AI-technologie zijn er inmiddels geavanceerdere oplossingen beschikbaar, waardoor ondertiteling efficiënter en toegankelijker is geworden. Met deze vooruitgang is de missie van Triple8 grotendeels bereikt en wordt het platform nu afgerond.

De technologie achter Triple8 blijft behouden binnen Gravity, waar wordt gewerkt aan nieuwe AI-gedreven innovaties. Een van deze projecten is een zelflerend Vlaams taalmodel in samenwerking met VRT, DPG Media en Play Media. Dit project, voortgekomen uit een Europese aanbesteding, richt zich op snellere en nauwkeurigere ondertiteling van Vlaamse videocontent.

Marco Groenendijk en Ramon Swilem, oprichters Triple8: "We zijn dankbaar voor het vertrouwen dat we hebben gekregen. Triple8 was meer dan een tool, het was een beweging."

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Monks Nederland slankt af bij introductie AI-visie

12-12-2025 | 12:34:00
Monks Nederland heeft de afgelopen periode een proces doorgemaakt waarbij het zal afslanken. Het bedrijf bevestigt aan Marketing Report dat het intern een andere visie heeft gepresenteerd die inspeelt op met name AI-ontwikkelingen

Harold Groeneveld en Johan Keurentjes: 2026: het jaar van AI-First waardegedreven groei inlossen

12-12-2025 | 00:00:00
Harold Groeneveld is Managing Director van De Nieuwe Zaak. Johan Keurentjes is COO en CEO ad interim van United Playgrounds. We spreken het duo

Helft van Nederlandse organisaties mist AI-beleid

11-12-2025 | 10:19:00
Ruim de helft van de Nederlandse werknemers gebruikt AI op het werk zonder dit te melden.

McDonald's trekt AI-kerstcommercial terug

10-12-2025 | 19:54:00
McDonald's heeft de door TBWA\NEBOKO ontwikkelde kerstcommercial It’s the most terrible time of the year teruggetrokken

Ate van der Meer: Bezieling is terug, het kan niet anders

10-12-2025 | 10:01:26
Identiteit, waarde en creativiteit zijn opnieuw leidend in een sector die jarenlang verslaafd was aan performance. Dat is geen nostalgie. Dat is overleven.
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Dawn ontwikkelt merkstrategie en campagne voor Greenpeace

14-12-2025 | 08:00:00
Greenpeace presenteert een merkcampagne die het werk van de organisatie breder en inhoudelijker in beeld brengt.

[Marketing Week] Bob Koigi: marketeers verhogen digitale bestedingen in 2026

12-12-2025 | 12:00:24
Flexibiliteit in budgetten staat daarbij centraal: 85 procent verwacht ook in 2026 tussentijdse bijstellingen.

Fightclub zet mens centraal in campagne Hulphond Nederland

12-12-2025 | 09:19:11
De campagne laat zien wat hulphonden betekenen voor mensen die dagelijks leven met PTSS, epilepsie of andere beperkingen.

[Vacancy] Cheil Benelux has a position for Medior Strategist / Strategy Manager

12-12-2025 | 08:53:00
Cheil Benelux is directly looking for Medior Strategist / Strategy Manager - Hybrid | Amsterdam

[Vacatures] AndAgency Amsterdam zoekt een Senior PR & Events Manager

12-12-2025 | 08:02:00
AndAgency Amsterdam is per direct op zoek naar Senior PR & Events manager - Fulltime · Amsterdam
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.