Triple8 stopt: missie geslaagd

Na vijf jaar stopt Triple8, de eerste tool voor automatische ondertiteling in Nederland. Het platform groeide uit tot een dienst met meer dan 10.000 gebruikers en won in het eerste jaar, samen met moederbedrijf Gravity, een Dutch Interactive Award. Triple8 had als doel ondertiteling breed toegankelijk te maken en heeft hierin een blijvende impact gehad.

Door de snelle ontwikkelingen in AI-technologie zijn er inmiddels geavanceerdere oplossingen beschikbaar, waardoor ondertiteling efficiënter en toegankelijker is geworden. Met deze vooruitgang is de missie van Triple8 grotendeels bereikt en wordt het platform nu afgerond.

De technologie achter Triple8 blijft behouden binnen Gravity, waar wordt gewerkt aan nieuwe AI-gedreven innovaties. Een van deze projecten is een zelflerend Vlaams taalmodel in samenwerking met VRT, DPG Media en Play Media. Dit project, voortgekomen uit een Europese aanbesteding, richt zich op snellere en nauwkeurigere ondertiteling van Vlaamse videocontent.

Marco Groenendijk en Ramon Swilem, oprichters Triple8: "We zijn dankbaar voor het vertrouwen dat we hebben gekregen. Triple8 was meer dan een tool, het was een beweging."

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

Interpublic introduceert agentic systems voor merkprestaties

24-07-2025 | 14:57:44
IPG lanceert ASC, een dienst waarmee merken het complexe commerce-ecosysteem kunnen beheren met automatisering en kunstmatige intelligentie.

ABN AMRO: Hoe retailers door AI hun zichtbaarheid kunnen verliezen of juist behouden

23-07-2025 | 13:50:00
Sector Banker Retail Henk Hofstede schreef voor ABN AMRO een aantal tips over hoe retailers door AI hun zichtbaarheid kunnen verliezen of juist behouden

Accenture: AI wordt aankoopadviseur

23-07-2025 | 11:48:00
Uit onderzoek van Accenture blijkt dat consumenten zich in tijden van onzekerheid steeds vaker wenden tot generatieve AI als bron voor aankoopadvies

WARC ziet bewuste consument in economisch onzekere tijd

22-07-2025 | 14:56:00
Uit het Global Consumer Trends-rapport van WARC blijkt dat consumenten wereldwijd steeds doelgerichter keuzes maken

Cheil en WWF lanceren AI-campagne tegen plasticvervuiling

22-07-2025 | 13:37:00
In Seoul is een buitenreclamecampagne gestart waarin dieren verstrikt in plastic afval centraal staan.
 

Gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.