The Magnum Ice Cream Company kiest Publicis als mediapartner

The Magnum Ice Cream Company (Magnum) heeft Publicis Groupe geselecteerd als wereldwijde media-agencypartner. De keuze volgt op een uitgebreide pitch met internationale mediabureaus en is een gevolg van de afsplitsing van Magnum van Unilever. 

Met de samenwerking wil Magnum zijn technologie- en digitale landschap verder moderniseren. Publicis gaat de onderneming ondersteunen bij datagedreven mediaplanning en het ontwikkelen van campagnes die inspelen op momenten en context waarin consumenten ijs consumeren.

Onderdeel van transformatie naar zelfstandigheid

De keuze voor Publicis sluit aan bij de bredere transitie van The Magnum Ice Cream Company. Binnen die ontwikkeling speelt marketing een centrale rol, met meer nadruk op relevantie, timing en het slim inzetten van data en AI binnen het marketingecosysteem.

Julien Barraux, chief creative officer The Magnum Ice Cream Company: "Dit is een belangrijke stap in onze transformatie en markeert een duidelijke versnelling in hoe we ijsconsumenten bereiken en betrekken. Door geavanceerde AI-technologieën te integreren in ons marketingecosysteem en de bredere waardeketen, zorgt deze samenwerking ervoor dat onze marketing net zo datagedreven en toekomstgericht is als de rest van onze organisatie."

Occasion-based marketing centraal

De samenwerking moet Magnum helpen om trends en culturele momenten beter te voorspellen en te benutten. Dat vertaalt zich in campagnes rond specifieke gelegenheden, variërend van social media-activaties tot lokale events en digitale promoties in real time.

Publicis ondersteunt daarbij zowel wereldwijde als lokale merken binnen het portfolio, waaronder Magnum, de Heart-merken (zoals Wall’s, Ola, Algida en Street’s) en Cornetto. Doel is om consumenten wereldwijd op relevante momenten aan te spreken en de merkbeleving te verdiepen.

Versnellen van groei en uitvoering

Volgens  The Magnum Ice Cream Company biedt de samenwerking ruimte om marketing sneller en consistenter uit te rollen in verschillende markten. De focus ligt op naadloze uitvoering en het versterken van lokale teams.

Barraux: "Hun inzet op uitvoering helpt ons om onze visie voor onze wereldwijde en lokale merken te realiseren, groei te versnellen en teams te ondersteunen om in elke markt sterke campagnes neer te zetten."

www.publicisgroupe.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

LePub en Heineken stimuleren echte gesprekken

17-12-2025 | 09:27:15
Met de pilot Could Have Been a Heineken willen de partijen mensen stimuleren om minder te communiceren via audio en vaker face-to-face af te spreken.

Publicis Groupe viert 100 jaar met AI-film over veerkracht

04-12-2025 | 14:09:27
Onder leiding van Publicis Conseil vertelt de productie A Lion Never Gives Up het verhaal van een eeuw vol transformatie, vastberadenheid en heruitvinding, van de oprichting in Montmartre tot de opkomst van kunstmatige intelligentie.

Publicis Groupe helpt MediaMarkt aan sterk werkgeversmerk

02-12-2025 | 10:03:30
Onder de pay-off Dát is nou MediaMarkt laat de organisatie zien hoe het echt is om er te werken.

Mondelez investeert 40 miljoen in AI voor marketingefficiëntie

27-10-2025 | 14:03:00
Snacksproducent Mondelez investeert meer dan 40 miljoen dollar in een AI-tool die de kosten voor reclameproductie met 30 tot 50 procent moet verlagen.

Heineken en LePub spelen met AI-vriendschap

21-10-2025 | 11:46:00
De bierbrouwer zet het contrast neer tussen kunstmatige verbondenheid en het merkstandpunt dat échte vrienden ontstaan aan een échte bar met een echt bier.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.