TBWA/NEBOKO ontwikkelt prijscampagne McDonald’s

Prijsjes waar je blij van wordt: dat is de boodschap van de campagne van McDonald's Nederland. In een tijd waarin alles duurder wordt laat deze campagne op een disruptieve manier zien dat je voor iets lekkers met een klein prijsje ook bij McDonald’s aan het juiste adres bent.

De campagne is door TBWA\NEBOKO en TBWA\X ontwikkeld in samenwerking met McDonald’s Nederland. De aftrap vindt plaats in outdoor met een follow-up in tv, online, radio en de McDonald’s-app.

Value koppelen aan merkgevoel

Karin van Prooijen, Marketing Manager Media & Campaigns bij McDonald’s Nederland: "We wilden niet een standaard value-campagne met producten. We zochten naar een manier om value te koppelen aan merkgevoel. Dat doen we door te laten zien welk effect ons betaalbare assortiment op mensen heeft. We zijn ons bewust dat we daarbij wat van de kijker vragen, maar daarin zit voor ons de kracht van deze campagne en de aanpak van de totale middelenmix waarvoor we hebben gekozen."

Dennis Baars, Creative Director TBWA\NEBOKO: "McDonald’s begrijpt outdoor als geen ander. Kijk naar het effect dat de palen met de gele M naast de snelweg op mensen hebben. De glimlach die dan verschijnt, die hebben we in deze executie geprobeerd te vangen door hem te koppelen aan de prijs. Dat beeld bleek zo sterk te zijn dat we geen product of uitleg meer nodig hadden."

Credits:

Klant: McDonald’s Nederland | Bureau: TBWA\NEBOKO, TBWA\X | Media: OMD | Productiemaatschappij: CZAR | Regie: Sophie Dros  

www.tbwa.nl

www.mcdonalds.com/nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Ministerie en Monks starten campagne Blijf in beeld

18-09-2025 | 13:11:02
Het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) start samen met bureau Monks de campagne Blijf in beeld

[Vacancy] Initiative has a position for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative

18-09-2025 | 09:04:00
Initiative is directly looking for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative - Netherlands

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.

SuperRebel ontwikkelt website voor MP Motorsport

17-09-2025 | 10:47:38
Het platform staat volledig in het teken van Accelerating Talent, de ambitie van het team om jong racetalent te begeleiden van karting tot Formule 2
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.