TBWA/NEBOKO ontwikkelt prijscampagne McDonald’s

Prijsjes waar je blij van wordt: dat is de boodschap van de campagne van McDonald's Nederland. In een tijd waarin alles duurder wordt laat deze campagne op een disruptieve manier zien dat je voor iets lekkers met een klein prijsje ook bij McDonald’s aan het juiste adres bent.

De campagne is door TBWA\NEBOKO en TBWA\X ontwikkeld in samenwerking met McDonald’s Nederland. De aftrap vindt plaats in outdoor met een follow-up in tv, online, radio en de McDonald’s-app.

Value koppelen aan merkgevoel

Karin van Prooijen, Marketing Manager Media & Campaigns bij McDonald’s Nederland: "We wilden niet een standaard value-campagne met producten. We zochten naar een manier om value te koppelen aan merkgevoel. Dat doen we door te laten zien welk effect ons betaalbare assortiment op mensen heeft. We zijn ons bewust dat we daarbij wat van de kijker vragen, maar daarin zit voor ons de kracht van deze campagne en de aanpak van de totale middelenmix waarvoor we hebben gekozen."

Dennis Baars, Creative Director TBWA\NEBOKO: "McDonald’s begrijpt outdoor als geen ander. Kijk naar het effect dat de palen met de gele M naast de snelweg op mensen hebben. De glimlach die dan verschijnt, die hebben we in deze executie geprobeerd te vangen door hem te koppelen aan de prijs. Dat beeld bleek zo sterk te zijn dat we geen product of uitleg meer nodig hadden."

Credits:

Klant: McDonald’s Nederland | Bureau: TBWA\NEBOKO, TBWA\X | Media: OMD | Productiemaatschappij: CZAR | Regie: Sophie Dros  

www.tbwa.nl

www.mcdonalds.com/nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: De ontwikkelingen die 2025 hebben gedefinieerd

19-12-2025 | 12:46:00
AI wordt in rap tempo de bepalende kracht achter de transformatie van marketing­leadership en prioriteiten voor 2026.

Philips zet refurbished producten centraal met Back Friday

19-12-2025 | 12:41:00
Philips Personal Health heeft Back Friday gelanceerd, een initiatief dat twee weken na Black Friday aandacht vraagt voor de hoeveelheid retouren

NS geeft jongeren 40 procent korting op treinreizen

19-12-2025 | 12:32:00
NS ontwikkelde de campagne samen met TBWA\NEBOKO. Met een lichte toon wil NS ouders helpen hun taxi-rol los te laten

SuperRebel en Bruut ontwikkelen Europese campagne voor Goliath Games

18-12-2025 | 22:53:05
SuperRebel Agency en Bruut hebbben een Europese online campagne ontwikkeld voor Goliath Games en het kaartspel Shit Happens

CANAL+ zet cinema centraal in campagne TANGO

18-12-2025 | 11:22:00
Met de campagne benadrukt het concern zijn langdurige band met de filmindustrie en positioneert het zich als partner binnen het creatieve proces van film.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.