TBWA/NEBOKO ontwikkelt prijscampagne McDonald’s

Prijsjes waar je blij van wordt: dat is de boodschap van de campagne van McDonald's Nederland. In een tijd waarin alles duurder wordt laat deze campagne op een disruptieve manier zien dat je voor iets lekkers met een klein prijsje ook bij McDonald’s aan het juiste adres bent.

De campagne is door TBWA\NEBOKO en TBWA\X ontwikkeld in samenwerking met McDonald’s Nederland. De aftrap vindt plaats in outdoor met een follow-up in tv, online, radio en de McDonald’s-app.

Value koppelen aan merkgevoel

Karin van Prooijen, Marketing Manager Media & Campaigns bij McDonald’s Nederland: "We wilden niet een standaard value-campagne met producten. We zochten naar een manier om value te koppelen aan merkgevoel. Dat doen we door te laten zien welk effect ons betaalbare assortiment op mensen heeft. We zijn ons bewust dat we daarbij wat van de kijker vragen, maar daarin zit voor ons de kracht van deze campagne en de aanpak van de totale middelenmix waarvoor we hebben gekozen."

Dennis Baars, Creative Director TBWA\NEBOKO: "McDonald’s begrijpt outdoor als geen ander. Kijk naar het effect dat de palen met de gele M naast de snelweg op mensen hebben. De glimlach die dan verschijnt, die hebben we in deze executie geprobeerd te vangen door hem te koppelen aan de prijs. Dat beeld bleek zo sterk te zijn dat we geen product of uitleg meer nodig hadden."

Credits:

Klant: McDonald’s Nederland | Bureau: TBWA\NEBOKO, TBWA\X | Media: OMD | Productiemaatschappij: CZAR | Regie: Sophie Dros  

www.tbwa.nl

www.mcdonalds.com/nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Wibra en Giesbers Retail lanceren de wiBRA

05-11-2025 | 15:33:00
Wibra heeft de wiBRA geïntroduceerd: een bh van hoge kwaliteit voor €9,99. De lancering gaat gepaard met een campagne ontwikkeld door Giesbers Retail

Makro en Yune lanceren campagne over de hectiek van december

05-11-2025 | 10:43:00
Onder het motto De meest hysterische tijd van het jaar positioneert de groothandel zich als partner voor ondernemend Nederland in een periode vol hectiek

Feestcampagne Coca-Cola combineert creatie en AI

05-11-2025 | 09:15:00
Coca-Cola start de campagne Refresh Your Holidays, waarin de mensen worden geëerd die achter de schermen de magie van de feestdagen mogelijk maken

Stukje Van Mij uitgeroepen tot beste PR-campagne

05-11-2025 | 08:44:00
De KPN-campagne Stukje Van Mij is tijdens de Global SABRE Awards uitgeroepen tot de beste PR-campagne ter wereld.

Melvin Woudenberg lanceert Growth Agency Gangmakers

05-11-2025 | 08:00:00
Het bureau combineert digital marketing, technologie en AI om bedrijven te helpen groeiplafonds te doorbreken.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.