Suzanne Visser: Kruisbestuiving centraal op SXSW Londen

Tijdens South by Southwest (SXSW) in Londen sprak Bas Vlugt met Suzanne Visser, voorzitter van Dutch Digital Design & Business Developer. Tijdens de eerste editie van het event in Londen is Nederland sterk vertegenwoordigd.

Suzanne Visser leidt samen met Linda Holleman de handelsmissie van New Dutch Wave met een omvangrijk programma waarin creativiteit en innovatie centraal staan. De missie richt zich op het verbinden van Nederlandse creatieven met de internationale markt en het stimuleren van samenwerking. 

Suzanne Visser: “Het is geweldig om hier te zijn. Wat ik ook heel leuk vind: we komen voortdurend bekenden tegen. Zelfs mensen die niet bij de missie horen.” De Nederlandse delegatie is onderdeel van een officiële tour en neemt deel aan sessies bij creatieve bureaus, inhoudelijke talks en een eigen event.

Toekomst van het medialandschap centraal

New Dutch Wave, EIT Culture & Creativity organiseerden met support van Gemeente Amsterdam, CIIIC en ROM Utrecht een kennisevenement in Londen. Suzanne Visser: “Er waren 145 mensen aanwezig, helemaal uitverkocht. Daarin bespraken we in allerlei kennissessies de toekomst van het medialandschap.”

Volgens haar kwam één punt duidelijk naar voren. Suzanne Visser: “We moeten als sector onze verantwoordelijkheid nemen. Niet alleen meebewegen met de grote technologiepartijen, maar nadenken over onze eigen rol en hoe we daar zelf richting aan kunnen geven. Nieuwe coalities vormen is daarin heel belangrijk.”

Spontane ontmoetingen leiden tot waardevolle gesprekken

De keuze voor Londen blijkt effectief, mede door de locatie in de creatieve wijk Shoreditch. Suzanne Visser: “Het is lekker dichtbij, en omdat alles zich afspeelt in Shoreditch – een heel leuke wijk – kom je de hele tijd mensen tegen. Daardoor ontstaan spontaan gesprekken. Ik heb hier al zoveel waardevolle mensen gesproken die ik anders niet zo snel zou tegenkomen.”

De missie draagt niet alleen bij aan handel en netwerken, maar ook aan de internationale zichtbaarheid van Nederland. Suzanne Visser: “Het gaat veel betekenen. Voor creatieve bureaus, maar ook voor de uitstraling van Nederland als innovatief land.”

Kijk deze video hier

www.sxswlondon.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Hypersolid geselecteerd voor SXSW-panel met Google

18-11-2025 | 10:48:00
De sessie richt zich op de vraag hoe digitaal en ruimtelijk design toegankelijker kan worden voor mensen met uiteenlopende vormen van waarneming

Marketing Report over SXSW London 2025

08-06-2025 | 08:38:00
[Column] Marketing Report over SXSW London 2025. Een verslag van anderhalve dag in Shoreditch

Maurice Schutte: SXSW-label opent deuren voor film

06-06-2025 | 09:14:22
Tijdens South by Southwest (SXSW) in Londen sprak Bas Vlugt met Maurice Schutte

Vivian Opsteegh: Media Campus NL verbindt media en onderwijs

06-06-2025 | 09:01:00
Tijdens South by Southwest (SXSW) in Londen sprak Bas Vlugt met Vivian Opsteegh,

Jip Samhoud: Nederland heeft een minister van AI nodig

06-06-2025 | 08:21:00
Tijdens South by Southwest (SXSW) in Londen sprak Bas Vlugt met Jip Samhoud.
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Vacatures] Roorda zoekt een Digital Designer

05-12-2025 | 08:42:00
Roorda is op zoek naar Digital Designer

Persuade en Hoogvliet lanceren vriendelijk merkconcept

04-12-2025 | 16:19:00
Met een vernieuwde merkstrategie en campagne laat de keten zien dat lage prijzen en een prettige winkelervaring goed samengaan.

Total Design ontwikkelt merkcampagne voor M line

04-12-2025 | 14:57:00
M line heeft gekozen voor Total Design voor de ontwikkeling van de merkcampagne Get ready for greatness, die deze week van start gaat op televisie, online, out-of-home, print en radio.

RA*W opent inschrijving Cannes Summer Course 2026

04-12-2025 | 13:00:00
De organisatie wil jonge creatieven meer tijd geven om met hun bureau het gesprek aan te gaan over deelname en de benodigde investering.

Cheil Benelux ontwikkelt campagne voor de Pijp

04-12-2025 | 09:54:06
De BIZ’en van het gebied wilden die diversiteit zichtbaar maken in een outdoor campagne die de veelzijdigheid van de wijk benadrukt.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.