Spotta: De kracht van brievenbusreclame

Brievenbusreclame bereikt wekelijks 4,2 miljoen huishoudens via het platform van Spotta. Dit medium blijft relevant door de combinatie van bereik, segmentatie en het tastbare karakter van het folderpakket.

Brievenbusreclame bewust gekozen

Consumenten geven via inmijnbus.nl aan of ze het folderpakket willen ontvangen, waardoor alleen geïnteresseerde huishoudens brievenbusreclame krijgen. Deze aanpak voorkomt verspilling en verhoogt de relevantie. Met een netwerk van 19.000 bezorgers bereikt Spotta zo wekelijks 8,8 miljoen consumenten.

Effectieve zichtbaarheid op de deurmat

Door de afname van algemene post valt brievenbusreclame meer op. Minder concurrentie op de deurmat zorgt voor meer zichtbaarheid en aandacht voor het folderpakket. Onderzoek toont aan dat de gemiddelde leestijd vijftien minuten per week bedraagt en negentien procent van de lezers na het lezen actie onderneemt.

Brievenbusreclame als aanvulling op het mediaplan

Brievenbusreclame biedt adverteerders de mogelijkheid om gericht te segmenteren en zo relevante doelgroepen te bereiken. Dit maakt het medium een praktische aanvulling op elk mediaplan.

Fysiek contactmoment met het merk

In een digitale samenleving biedt het fysieke folderpakket een tastbaar contactmoment. Voor miljoenen Nederlanders is het doornemen van folders een vast onderdeel van de week. Het medium is daarmee verankerd in het dagelijks leven van veel ontvangers.

Bronnen: MarktEffect, Brand Lift Studie, Folderfunnel 2025, GfK, Bereiksonderzoek Folders 2024/2025

www.spotta.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook: 

Whitepaper TBWA onthult succesformule van merken

14-11-2025 | 13:54:00
Willem Maijvis en Philippine Eijsvoogel, strategen bij TBWA\NEBOKO, lanceren het whitepaper How to Build a Brand in the Modern Age.

Bob Koigi: De opmars van de B2B-influencer

14-11-2025 | 12:32:20
In een gefragmenteerde digitale wereld nemen de pogingen om de aandacht van invloedrijke trendsetters te trekken snel toe.

[Vacatures] Somention zoekt een Social Creative (Jr.)

14-11-2025 | 09:03:00
Somention is per direct op zoek naar een Social Creative (Jr.) - Full-time · Rotterdam

TBWA\NEBOKO houdt huis bij Effies 2025

13-11-2025 | 22:53:00
Woeaaaaah! Het kan bijna niet anders dan dat TBWA\NEBOKO alle Nederlandse Effie-records heeft gebroken

TBWA\NEBOKO maakt Sinterklaas-commercial voor Albert Heijn

13-11-2025 | 14:00:00
Albert Heijn bereidt zich voor op het jaarlijkse Sinterklaasfeest en richt zich dit jaar sterk op de traditie van het schoentje zetten.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Mediahuis Nederland en ANWB lanceren campagne met radiospel voor Wegenwacht

14-11-2025 | 14:12:00
Mediahuis Nederland en de Wegenwacht van de ANWB zijn een samenwerking gestart ten behoeve van de campagne Je hebt pas echt pech als je geen Wegenwacht hebt

Bob Koigi: De opmars van de B2B-influencer

14-11-2025 | 12:32:20
In een gefragmenteerde digitale wereld nemen de pogingen om de aandacht van invloedrijke trendsetters te trekken snel toe.

[Vacatures] Serviceplan Amsterdam zoekt een Customer Journey Director bij Plan.Net

14-11-2025 | 08:36:00
Serviceplan Amsterdam is per direct op zoek naar een Customer Journey Director bij Plan.Net - Amsterdam

TBWA\NEBOKO maakt Sinterklaas-commercial voor Albert Heijn

13-11-2025 | 14:00:00
Albert Heijn bereidt zich voor op het jaarlijkse Sinterklaasfeest en richt zich dit jaar sterk op de traditie van het schoentje zetten.

Inter lanceert INTERISTA met DEPT

13-11-2025 | 11:00:23
Het Nederlandse verfmerk Histor is gestart met Geef kleur aan jouw verhaal, een social-first campagne waarin persoonlijkheid en verhalen worden vertaald naar een eigen verfkleur.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.