Roorda komt na 10 jaar opnieuw met een campagne voor licht op de fiets

Roorda heeft voor het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat opnieuw een campagne ontwikkeld met als doel fietsers te motiveren hun fietsverlichting aan te zetten. In 2009 ontwikkelde Roorda met het toenmalige ministerie van Verkeer en Waterstaat de campagne Ik val op waarin fietsers gemotiveerd werden om hun licht aan te zetten.  De huidige campagne heet AAN in het donker

Joeri Jansen, creatief directeur Roorda Reclamebureau:  "Het concept is helder, krachtig en energiek. AAN is een woord dat dat past binnen de belevingswereld van jongeren. AAN gaat over ergens voor gaan, er zin in hebben. En dat komt allemaal samen in een krachtige uitgeklede grafische vormgeving.”

Vanaf zaterdag 25 en zondag 26 oktober 2020, het weekend dat de wintertijd in gaat, zullen de kleurrijke uitingen zichtbaar zijn in het straatbeeld. Roorda ontwikkelde naast outdoor uitingen ook social video’s, banners, radiocommericals, infographics, POS materiaal én een poster generator waarmee gemeentes gepersonaliseerde posters kunnen maken. Bijvoorbeeld AAN in Zwolle, AAN in Alphen aan den Rijn, AAN in Ede. Alle materialen zijn onderdeel van een toolkit omdat de campagne verspreid wordt via gemeentes en partners (waaronder provincies, VVN, TeamAlert, ANWB, , Fietsersbond, Politie, regionale organen verkeersveiligheid (ROV), RAI Vereniging en Bovag).

Niet alleen de fietsverlichting campagne heeft een update gekregen ook de welbekende Daar kun je mee THUIS komen vormgeving is vernieuwd. De deurmat in gele balk waar alle veilig verkeer campagnes mee worden afgesloten, is grafisch en inhoudelijk onder handen genomen. De regel is  teruggebracht tot de essentie kom veilig thuis en is vormgegeven in de typografie en iconografie bekend van de verkeersborden langs de Nederlandse snelwegen. Ook in de BOB, Mono en ander veilig verkeer campagnes zal vanaf nu deze nieuwe vormgeving worden toegepast.

Credits:

Opdrachtgever: Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat | Verantwoordelijk bij klant: Karin van de Meeberg en Wendy Engelberts |   Creatie: Tom Klaver, Sebastiaan Witteveen en Joeri Jansen | Strategie: Floor Busch | Design: Jorn Slotboom, Kevin Scheffers en Jacqueline Krijnen | Account: Marleen Delisse en Oriane Pam | Muziek: Sound Circus | Mediabureau: Initiative

www.roorda.nl
www.rijksoverheid.nl







 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Innocent en DCVF zetten superscanner opnieuw in

18-09-2025 | 15:46:00
Innocent en bureau DCVF hebben de superscanner ontwikkeld: een activatie die voorbijgangers koppelt aan een passende super smoothie

Ministerie en Monks starten campagne Blijf in beeld

18-09-2025 | 13:11:02
Het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) start samen met bureau Monks de campagne Blijf in beeld

[Vacancy] Initiative has a position for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative

18-09-2025 | 09:04:00
Initiative is directly looking for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative - Netherlands

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.