Nieuws

29-03-2018 19:00:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 286721 | Tags:

Roorda komt na 10 jaar opnieuw met een campagne voor licht op de fiets
24-10-2020 | 11:00:00
Roorda heeft voor het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat opnieuw een campagne ontwikkeld met als doel fietsers te motiveren hun fietsverlichting aan te zetten. Dit in navolging van een soortgelijke campagne uit 2009


Duitse RTL krijgt CapeRock-vormgeving voor nieuws en magazineformats
23-10-2020 | 17:48:18
Het Duitse RTL heeft de vormgeving van haar nieuws- en magazineformats laten herontwerpen door het Nederlandse CapeRock. Het gaat om zeven programma's die door meer dan 8 miljoen mensen dagelijks worden bekeken


[Interview] Isa Reyes (Admind) over Dutch Design Week
23-10-2020 | 17:28:00
Branding agency Admind host vijf dagen lang tijdens de Dutch Design Week de emotie prikkelende online experience genaamd #NewIntimacyHour. Tijdens deze experience maskeren deelnemers hun gezicht met een augmented reality filter, ontworpen door Admind, om hun emotie van die avond weer te geven


Blauw Gras komt met campagne voor opvouwbare Samsung
23-10-2020 | 15:18:00
In de campagne, ontwikkeld door Blauw Gras, vergelijkt Samsung de features van de opvouwbare Galaxy Z Fold2 met Apple's smartphones.


[Onderzoek] CBS: recordbedrag uitgegeven aan buitenlandse EU-webwinkels
23-10-2020 | 14:44:26
Nederlandse consumenten gaven tijdens het tweede kwartaal van 2020 een recordbedrag van 696 miljoen euro uit bij buitenlandse webwinkels in de Europese Unie.


[Interview] Daniela Depping over Coca-Cola
22-10-2020 | 16:22:00
Daniela Depping is sinds februari 2020 Head of Marketing bij Coca-Cola Nederland. Eerder had zij marketingfuncties bij Coca-Cola in Berlijn en Kopenhagen. We spreken haar onder meer over de Open Campagne


[Interview] Shantia Farshidzad (4orange): Datagedreven marketing zit in ons DNA
22-10-2020 | 12:44:00
Shantia Farshidzad is partner bij 4orange. We spreken hem over snijvlak tussen it en marketing


Ontwerpplatform DesignBro haalt vier ton op
22-10-2020 | 11:49:38
Grafisch ontwerpplatform DesignBro heeft bijna 400.000 euro opgehaald. Het bedrag, dat aanzienlijk hoger was dan beoogd, zal worden besteed aan de groeiplannen van het Iers-Nederlandse bedrijf


Wayne Parker Kent maakt Moment of Growth-podcast voor Mollie
22-10-2020 | 11:37:37
De Europese betaalprovider Mollie lanceert de podcast Moment of Growth; een show waarin de groei van ondernemers centraal staat. Concept en productie van de podcast komen voor rekening van Wayne Parker Kent


[Interview] Carien de Bas (FrieslandCampina): Onze imagocampagne leidde tot gedragsverandering en groter marktaandeel
22-10-2020 | 11:12:00
Carien de Bas-van Middelaar is marketingmanager Partnerships & Sport bij FrieslandCampina. We spreken haar over de zuivelmarkt en de campagne Sterk met Campina


[Column] Niels Bruinsma: Corona en ons surf-, kijk- en luistergedrag
22-10-2020 | 10:06:48
Dat de nieuwswaarde van deze tweede golf minder is dan bij de eerste golf lijkt aannemelijk. Maar het thuiswerken en de mindere mate van sociaal contact zorgt waarschijnlijk toch voor een toename van mediaconsumptie en een langere duur van die consumptie


Kinderpostzegels coronaproof digitaal en fysiek succes
21-10-2020 | 23:40:00
De Stichting Kinderpostzegels heeft dit jaar bijna 7500 kinderen zover gekregen om online kinderpostzegels te verkopen met behulp van een persoonlijke boodschap. In totaal deden 100.000 kinderen uit groep 7 en 8 mee aan de 72e Kinderpostzegelactie


KesselsKramer positioneert ONVZ in merkcampagne als De Vrije Zorgverzekeraar
21-10-2020 | 23:18:00
KesselsKramer ontwikkelde een merkcampagne voor ONVZ waarin deze voortaan als De Vrije Zorgverzekeraar wordt gepositioneerd. Daarbij benadrukt ONVZ het belang dat je je ook in de zorg vrij kan voelen


[Interview] Johan van der Zanden (Albert Heijn): Als je voorop wilt lopen, zul je als marketeer ook op buikgevoel moeten vertrouwen
21-10-2020 | 22:17:00
Johan van der Zanden is Head of Marketing & Communications Albert Heijn bij Ahold Delhaize. Wij spreken hem over de trends in consumentengedrag en de dynamiek van de marketing operatie van Albert Heijn in tijden van corona


Mazars krijgt andere merkidentiteit in 90 landen
21-10-2020 | 19:14:00
Mazars, gespecialiseerd in audit, tax en consultancy, heeft in meer dan 90 landen een andere wereldwijde merkidentiteit bekend gemaakt. De rebranding weerspiegelt het streven van Mazars om een alternatief en een ander perspectief te bieden


Jumbo-familie en Parcom willen HEMA overnemen
21-10-2020 | 14:46:23
Een consortium gevormd door de investeringsbedrijven Parcom en Mississippi Ventures (investeringsmaatschappij van de familie Van Eerd) hebben een voorwaardelijke overeenkomst gesloten om Hema over te nemen van de huidige eigenaren, cq. schuldeisers


René Zeedijk over The Content Exchange, YouTube, Snapchat Discover en de arbeidsmarkt ovoor marketeers
21-10-2020 | 12:28:00
Iedere maand bespreekt René Zeedijk, Directeur Business Development bij Mediabureau ZIGT, in de uitzending van Marketing Report op New Business Radio actuele ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie


Roorda en Menzis starten campagne over leefkracht
21-10-2020 | 11:39:00
Roorda Reclamebureau heeft een campagne ontwikkeld voor Menzis om leefkracht te promoten. De campagne is te zien en te horen via radio, televisie, online, print en outdoor


Peek Creative Studios is overgenomen door Wenneker Group
21-10-2020 | 07:00:00
Peek Creative Studios in Etten-Leur is per 21 oktober 2020 overgenomen door de Wenneker Group. De overname geschiedt via de overname van alle aandelen, waarbij Michel Sohier een belang in Wenneker Group verkrijgt


Zuivelhoeve schakelt The Family in voor merkcampagne
20-10-2020 | 15:35:00
Zuivelhoeve is een samenwerking aangegaan met The Family voor de realisatie van een merkcampagne


Centralpoint kiest voor Merkle
20-10-2020 | 15:32:19
Na een intensief RFP traject heeft Centralpoint Merkle Nederland gekozen als strategisch partner en digitaal marketing bureau voor het invullen van de groeiambities als grootste IT-reseller van de Benelux


[Marketing Report | 20 oktober 2020] | Shantia Farshidzad | Carien de Bas | Johan van der Zanden | Daniela Depping
20-10-2020 | 10:59:00
Luister vandaag om 18:30 uur naar de uitzending van Marketing Report op New Business Radio. gespreksleider is presentator Peter Wybenga, bijgestaan door zijn side-kick Bas Vlugt


Wieteke Beerepoot Operations Director Edelman EMEA
20-10-2020 | 10:15:00
Na vier jaar in de rol van operationeel directeur van Edelman Amsterdam, is Wieteke Beerepoot (45) vanaf oktober benoemd tot Operations Director Europa, Midden-Oosten en Afrika (EMEA)


Ruud de Langen Chief Growth Officer dentsu Nederland
20-10-2020 | 08:03:00
Ruud de Langen is aangesteld als Chief Growth Officer van dentsu Nederland. In deze nieuwe rol draagt hij er zorg voor dat bestaande én nieuwe klanten toegang hebben tot de beste geïntegreerde oplossingen die het netwerk te bieden heeft


Roorda maakt campagne SamenGezond
19-10-2020 | 14:28:26
Roorda Reclamebureau heeft een serie radio- en tv-commercials, online display en social video’s ontwikkeld waarin SamenGezond mensen helpt om een gezonde leefstijl te starten en het ook vol te houden


John West kiest voor Stroom
19-10-2020 | 12:11:03
Het vismerk John West heeft mediabureau Stroom gekozen voor haar mediastrategie en media-executie. Daarmee zal Stroom de doorvertaling maken voor John West van de marketing- en businessstrategie in media




Bol.com krijgt Recycle Certificaat
19-10-2020 | 09:08:00
Retailplatform bol.com is sinds begin oktober in het bezit van het officiële Wecycle Recycle Certificaat. Inzamelorganisatie Wecycle reikt dit uit aan inzamelpartners die bovengemiddeld


Greenhouse ontwikkelt Boswachterchallenge voor ING en Natuurmonumenten
16-10-2020 | 19:02:12
Greenhouse Conversional en Greenhouse_Blossom hebben voor ING en OERRR, het jeugdprogramma van Natuurmonumenten een Boswachterchallenge ontwikkeld


Branding agency Admind op Dutch Design Week
16-10-2020 | 17:55:00
Het programma voor #NewIntimacyHour, de emotie prikkelende online experience van branding agency Admind tijdens Dutch Design Week, is bekend. Verdeeld over vijf dagen staan de lockdown emoties Liefde, Angst, Woede, Onheil en Hoop op de agenda


[Interview] Rogier IJzermans en Wouter Glaser over Born05 Group
16-10-2020 | 16:26:00
Begin oktober nam Born05 Group PR bureaus Glasnost en Fitzgerald over. Marketing Report spreekt met Rogier IJzermans en Wouter Glaser over de plannen en ambities van Born05 Group


[Interview] Joyce Lopulalan (4orange): Uniformeren klantgegevens ontsluit gouden data-berg voor elk bedrijf
16-10-2020 | 14:43:00
Joyce Lopulalan is Business Development Consultant bij 4orange. We spreken haar over Golden record, een systeem om gefragmenteerde klantgegevens en klantdata te unformeren


DeMediabureau50 2021 | Genomineerden
16-10-2020 | 10:58:00
Iedereen heeft mensen mogen voordragen voor DeMediabureau50. De lijst wordt vastgesteld op basis een onderzoek, uitgevoerd door MediaTest. Voor dit onderzoek worden 40.000 professionals in media en marketingcommunicatie uitgenodigd. Het onderzoek vindt plaats in de tweede helft van oktober


Kapooow en Tropenmuseum Junior lanceren onlinecampagne rondom Sabi Suriname
15-10-2020 | 12:13:06
Door middel van een brand experience filter op Instagram en de nieuwe serie animaties van Oom Kenneth vertelt triggert de campagne de jonge doelgroep daar waar die zich bevindt: op social media


[Interview] Bert Hagendoorn over kansen voor de bureauwereld
14-10-2020 | 22:59:00
"Op dit moment is de stemming bij de meeste bureaus die ik spreek, dus aan de digitale kant van de business, over het algemeen goed - een aantal heeft het zelfs nog nooit zo druk gehad als nu. Dat is een direct gevolg van de enorme digitaliseringsslag: die was al gaande, maar is nu in een enorme versnelling gekomen..."


Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie