Nieuws

29-03-2018 17:00:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 138720 | Tags:

Luxor Theater Rotterdam kiest voor Bud
27-01-2020 | 12:07:23
Luxor Theater Rotterdam kiest voor Bierbrouwerij AB InBev als bierpartner. De brouwer gaat tenminste de komende vijf jaar zowel het oude als het nieuwe Luxor Theater van bier voorzien. Bud komt op alle locaties als hoofdmerk op tap


Internationale TikTok-creators aan de slag voor Basic-Fit
27-01-2020 | 10:51:00
Fitnessketen Basic-Fit lanceert in samenwerking met socialmediabureau GoSpooky een eigen kanaal op TikTok. De eerste TikTok-video’s die in samenwerking met een tiental internationale TikTok-creators zijn gemaakt, staan live


ADBUSINESS Amsterdam shirtsponsor Geuzenmiddenmeer Zaterdag 5
27-01-2020 | 10:29:00
ADBUSINESS Amsterdam is shirtsponsor van Geuzenmiddenmeer Zaterdag 5. Het thuistenue is gelanceerd onder de noemer Launch of something special


Usain Bolt gezicht van Europese campagne Allianz Direct
27-01-2020 | 10:20:00
Om het internationale karakter van het nieuwe label te benadrukken en zich breder te profileren dan alleen autoverzekeringen, is Allianz Direct een langetermijnsamenwerking aangegaan met Bolt


Bavaria begint carnavalscampagne Nobelprijs voor de Vrede
27-01-2020 | 09:48:23
Bavaria begint in de aanloop naar carnaval een campagne die draait om het verbroederende aspect van dit feest in Zuid-Nederland. Volgens de brouwer verdient carnaval de Nobelprijs voor de Vrede


Schaatsploeg Team Jumbo-Visma en Unox gaan sponsorovereenkomst aan
27-01-2020 | 09:38:36
Samen zullen zij een nieuw marathonschaatsteam opzetten. Het team gaat onder de vlag van Team Jumbo-Visma het ijs op, met Unox als primaire partner en zal deelnemen aan alle marathonwedstrijden op natuur- en kunstijs


[Onderzoek] Ruigrok NetPanel: Nederlandse consument klaar voor Amazon
24-01-2020 | 15:59:00
In de loop van 2020 betreedt Amazon de Nederlandse e-commerce markt. Waar retailers zich volop aan het voorbereiden zijn en experts voorspellingen doen over de impact op de markt, lijkt de consument er wel klaar voor


[Interview] Saskia Caelen: Distributie is cruciaal, maar content en context creëren extra waarde
24-01-2020 | 14:57:00
Saskia Caelen is directeur van Medialab, onderdeel van DPG Media. Het is aan haar om het mediabedrijf te transformeren naar een marketingpartner voor adverteerders voor wie entertainment een belangrijke rol speelt


Weber Shandwick zet AI in voor dataverzameling
24-01-2020 | 09:47:20
Weber Shandwick lanceert een Global Intelligence-divisie om klanten van dienst te kunnen zijn met data-driven oplossingen. De divisie bestaat uit meer dan 100 datawetenschappers, -analisten en -engineers


[Column] Reinier Rombouts: Digitaal is het nieuwe normaal, ook voor mkb’ers
24-01-2020 | 08:51:06
De meeste mensen bekijken vrijwel alles online, dus wat je daar ziet en voelt, zien ze als het DNA van het bedrijf. Op basis daarvan besluiten ze vaak al of een bedrijf bij hen past. Of niet. Het is dus belangrijk dat mkb’ers goed gaan snappen hoe het digitale spelletje werkt


[Column] Annemarije Tillema: Merk en duurzaamheid
24-01-2020 | 08:33:00
Alles begint bij bewustwording, of het nu gaat om minder plastic gebruiken, groene energie of verantwoord geproduceerde voedingsmiddelen. Alles begint dichtbij. Met kleine stapjes. En de juiste toon


[Interview] Nanne Bos over Do Your Thing bij ING
23-01-2020 | 13:17:00
ING lanceerde zijn nieuwe slogan en merkgedachte Do Your Thing. Het merk ING is wereldwijd uniform gemaakt. We spraken Nanne Bos, global head of brand management bij ING


Promotie-onderzoek: Investeren in merk loont ook in B2B-markt
23-01-2020 | 11:21:00
Investeren in je merk kan ook ondernemingen die opereren in een B2B-markt op lange termijn concurrentievoordeel opleveren. Om dit inzichtelijk te maken heeft onderzoeker Tom Dolkens de Schijf van Vijf voor merkwaarde bij B2B-ondernemingen ontwikkeld


[Podcast] Andrea Huijssoon over Heineken
23-01-2020 | 11:07:43
Andrea Huijssoon is mediamanager bij Heineken. Ze is de meest invloedrijke marketeer in DeMarketing100 van Nederlands MediaNetwerk. In deze podcast vertelt ze over allerlei aspecten van haar werk, zoals de introductie van Heineken 0.0


StoryChief haalt ruim 1 miljoen euro op bij Peak Capital
23-01-2020 | 11:00:00
De Vlaamse startup StoryChief heeft een investering van 1,1 miljoen euro opgehaald bij investeerders onder leiding van Peak Capital. Met de kapitaalinjectie wil StoryChief zijn software voor contentschrijvers en social marketeers verder opschalen


[Podcast] Stacey Rookhuizen over Bombilate
23-01-2020 | 10:41:34
Stacey Rookhuizen is oprichter van Bombilate, maar is bij velen nog een bekend gezicht vanwege haar jurylidmaatschap bij The X-Factor en deelname aan allerlei televisieprogramma’s. Bij MarketingReport Radio vertelt ze over haar bedrijf in online televisie


[Podcast] Ellen Bark-Lindhout over Collider Amsterdam
23-01-2020 | 10:21:00
Ellen Bark-Lindhout is mede-oprichter van Collider Amsterdam, een accelerator die investeert in madtech-start-ups. Wat dat is en hoe ze werken, vertelt Ellen Bark in de uitzending van Marketing Report Radio


[Podcast] Peter-Jan Melenhorst over Velux
23-01-2020 | 10:00:25
Peter-Jan Melenhorst is manager channelmanagement bij Velux. Zijn bedrijf richt zich met campagnes op consumenten en op de zakelijke markt, zoals aannemers die dakramen en dakkapellen plaatsen bij mensen thuis


[Podcast] René Zeedijk over MediaScience en ZIGT, WhatsApp en de luistercijfers radio
23-01-2020 | 09:39:00
René Zeedijk, founding partner van MediaScience, geeft maandelijks in Marketing Report zijn mening over ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie


[Screenforce] Top 3 supermarkten goed voor 67 procent van de omzet en 66 procent van de mediabestedingen
22-01-2020 | 13:33:00
Onderzoeksbureau Nielsen heeft de marktaandelen van de supermarkten over 2019 gepubliceerd. Hieruit blijkt dat Albert Heijn nog altijd goed is voor één derde van de markt en dat Jumbo de grootste groeier was in aandeel


Reinier Breij naar Mediaxplain
22-01-2020 | 11:54:24
Marketing- en mediabureau Mediaxplain* verzorgt voortaan de gehele backoffice rondom media buying zelf. In dit kader heeft het bureau Reinier Breij aangetrokken als nieuwe Trading Manager


IQ Creative stapt over op Bud
22-01-2020 | 10:18:19
De Amsterdamse horecaketen IQ Creative heeft bekend gemaakt over te stappen op de bieren van Bierbrouwerij AB InBev. Het bedrijf van Bert van der Leden en ’s werelds grootste brouwer zijn al sinds de introductie van Bud in Nederland in gesprek


Dekbed-Discounter.nl lanceert woonwebwinkel WoonQ.nl
22-01-2020 | 10:04:00
Dekbed-Discounter.nl heeft een woonwebwinkel gelanceerd onder de naam WoonQ.nl. Het bedrijf dat de beddengoedmarkt succesvol opschudde is van plan ook de woonbranche te transformeren


[Interview] Martijn de Kemp: Centraliseer influencermarketing in je jaarplannen
21-01-2020 | 12:58:00
Martijn de Kemp is oprichter en CEO van content en influencer agency Storyboard


3sixtyfive zet influcencers in voor introductie Green Card
21-01-2020 | 11:17:56
Nederlandse bank bunq lanceert de Green Card en vond na een pitch in influencermarketingbureau 3sixtyfive de juiste partij om dit nieuwe product in zes landen op de kaart te zetten


Moco Museum kiest voor M2Media
21-01-2020 | 09:57:28
Moco heeft na een pitchtraject gekozen voor M2Media, onderdeel van Candid, als nieuwe mediapartner. M2Media wordt verantwoordelijk voor de mediastrategie, -inkoop en -planning van alle traditionele media


REDRUM zoekt partners voor campagne NFK
21-01-2020 | 08:43:29
In maart lanceert de Nederlandse Federatie van Kankerpatiëntenorganisaties NFK een campagne voor mensen met een zeldzame kankervorm. Film- en animatiestudio REDRUM werkt belangeloos mee en zoekt partners die willen aansluiten


DDB Unlimited en Peijnenburg zetten Frans Bauer in
17-01-2020 | 08:52:00
Peijenburg is al even niet meer op televisie geweest en om zijn ontbijtkoek weer bij de consument onder de aandacht te brengen, trappen ze de campagne af met een van de bekendste volkszangers van Nederland


Overname Bruna door Audax is rond
17-01-2020 | 08:31:11
De combinatie van beide organisaties krijgt een omzet van 350 miljoen euro euro, 1700 medewerkers en een retailnetwerk van zo'n 1300 winkelpunten. Bruna blijft onder de eigen naam actief op de Nederlandse markt


Dept creëert campagne Word leraar in Den Haag
17-01-2020 | 08:21:00
De Haagse organisaties De Rode Loper en Klassewerk willen verandering aanbrengen in het structurele lerarentekort en hebben Dept gevraagd om mensen met een andere blik naar het vak te laten kijken


Candid Group opent Rotterdams kantoor en krijgt rebranding
16-01-2020 | 15:18:11
Candid Group heeft het kantoor in het centrum van Rotterdam in gebruik genomen. Het bedrijf kondigt tevens een rebranding aan


Whizpr en Clipit komen met Realtime Brand Dashboard
16-01-2020 | 15:06:48
Whizpr introduceert het Whizpr Realtime Brand Dashboard. Dit is een online dashboard dat real time inzicht geeft in de ontwikkelingen van een merk of thema in online en printmedia. Whizpr ontwikkelde de dienst samen met mediamonitoringbureau Clipit uit Nijmegen


Brouwerij Grolsch draait op windenergie
16-01-2020 | 09:30:48
Sinds 1 januari krijgt de brouwerij van Grolsch en dochteronderneming De Klok Dranken elektriciteit van Europese windmolens. Het bedrijf wil in 2015 volledig CO2-neutraal werken


5PM in zee met The Ocean Cleanup
16-01-2020 | 09:10:00
5PM gaat samenwerken met The Ocean Cleanup, de non-profitorganisatie die technologie ontwikkelt om plastic uit de oceaan te verwijderen


Bert van Grieken stopt bij M2 Media en wordt zelfstandige
16-01-2020 | 08:42:52
Bert van Grieken verlaat mediabureau M2 Media om verder te gaan met zijn eigen bedrijf Mediainkoper. Hij was sinds juni 2019 Head of Procurement bij de Candid Group, waar M2 Media onder valt. Daarvoor was hij directeur inkoop en partner bij het mediabureau


Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie