Nieuws

29-03-2018 17:00:00 | Door: Nico | hits: 574 | Tags:

Ruud de Langen stapt over van Mindshare naar Talpa Network
24-05-2018 | 17:08:00
Het zou best wel eens kunnen dat we op 24 mei de Media Transfer van het Jaar hebben te pakken. Ruud de Langen, de nummer 8 in DeMedia100 en de nummer 1 in DeMediabureau50 en CEO van Cross Media Bureau van het Jaar 2018, Mindshare, stapt over naar Talpa Network


[Interview] Joris van Heukelom over MakerStreet
24-05-2018 | 12:54:00
Joris van Heukelom was in de jaren dat hij werkte voor MTV, KPN, Sanoma en toen hij voorzitter was van het IAB een van de gezichten van de digitale revolutie. In 2011 lanceerde hij MakerStreet. Wij spreken hem


Nederlands MediaNetwerk lanceert Marketing Report
23-05-2018 | 16:45:00
Bas Vlugt, oprichter van Nederlands MediaNetwerk: "Marketing Report wordt met veel ambitie in de markt gezet. De website draait al enige tijd in beta en ontwikkelt zich zoals bedoeld. We nemen tot aan 1 september de tijd om de website precies zo te krijgen als bedoeld


Henkel en PostNL investeerders digitale was- en stomerijdienst dobbi
23-05-2018 | 13:47:00
Nooit meer kleren wassen, strijken en vouwen. Nooit meer kleren zelf naar de stomerij brengen. Vanaf nu is dit mogelijk dankzij dobbi, waarbij alles draait om service en optimaal gemak. PostNL en multinational Henkel investeren


Jan Riemens verkoopt Zoomin.TV aan MTG, Roger Lodewick nieuwe CEO
23-05-2018 | 12:41:00
Oprichters van Zoomin.TV Jan Riemens (CEO) en Bram Bloemberg (CFO) hebben hun aandeel verkocht aan aandeelhouder MTG, dat sinds juli 2015 al een meerderheidsbelang had van 51 procent. Jan Riemens en Bram Bloemberg zullen het bedrijf per meteen verlaten


Leanne Hermans van LINDA. naar MPG.
23-05-2018 | 10:08:00
Leanne Hermans wordt binnen communicatie- contentmarketingbureau MPG. verantwoordelijk voor strategie en innovatie


Sanoma's influencerplatform The HUB live
22-05-2018 | 17:02:00
The HUB is een label waarbinnen influencers worden gecombineerd met het bereik en de autoriteit van Sanomamerken


Kantar lanceert analysetool Analytics Practice
22-05-2018 | 16:40:24
Met Analytics Practice integreert Kantar de analyse-capaciteiten binnen het bedrijf en brengen ze klantdata, data van derde partijen en zelf verzamelde data samen


Jesse le Grand commercieel directeur Awin Benelux
22-05-2018 | 16:40:00
Le Grand bekleedde al een zetel in het management als Client Services Director in de Benelux-vestiging van het affiliate marketingnetwerk


[Interview] Thomas Welle over programmatic adverteren op tv
22-05-2018 | 16:19:00
Televisiezender XITE lanceert in samenwerking met SpotX als eerste de mogelijkheid om programmatic te adverteren op televisie. Iets wat Thomas Welle, Head of Video bij IPG Mediabrands, meteen oppikt voor elektronicamerk JBL. We spreken hem over de nieuwste mogelijkheden en ontwikkelingen binnen programmatic


[Onderzoek] Omzet tv-spotmarkt stijgt naar 155 miljoen euro
22-05-2018 | 16:13:00
De tv-spotmarkt is 2018 goed gestart met een groei van 6,8 procent in het eerste kwartaal ten opzichte van het eerste kwartaal van 2017


[Interview] Maarten Roomer over Mobiel.nl
22-05-2018 | 15:54:00
Mobiel.nl creëerde in samenwerking met The Odd Shop een campagne waarin ze hun hernieuwde merkpositionering kenbaar maken via tv, radio, online en buitenreclame. Wij spreken met Maarten Roomer, marketingmanager bij Mobiel.nl


Coca-Cola deelt uit tijdens zomercampagne
15-05-2018 | 16:23:00
Voor de campagne geeft het merk ruim 600 ultieme ervaringen weg, van stuntvliegen tot een Route 66-roadtrip in de States


[Column] Ronja Slierendrecht: Voice en video; een goede match?
15-05-2018 | 16:13:00
Veel experts zijn het erover eens dat voice search een gangbare manier wordt om informatie te verkrijgen. Je hebt er geen vrije handen voor nodig en het is nog directer dan een zoekopdracht in Google


Eerste programmatic DOOH-campagne voor Landal GreenParks
15-05-2018 | 10:01:00
De content van de campagne is afgestemd op de locatie en daarnaast wordt de relevantie verhoogd door met de uiting in te spelen op verschillende weersomstandigheden


[Interview] Julien Galand over de Champions League-campagne van Pepsi
10-05-2018 | 14:39:00
Pepsi Max lanceerde onlangs de internationale Love it. Live it. Football-campagne. In Nederland bestaat deze uit limited edition spelersverpakkingen en digitale content. Wij spreken met Julien Galand, marketingmanager Social Beverages Benelux bij Pepsico


RTB House lanceert het AI Marketing Lab
10-05-2018 | 14:24:00
RTB House, leverancier van retargeting-technologie voor topadverteerders, opent een nieuwe onderzoeksafdeling: het AI Marketing Lab. De afdeling staat los van de algemene R&D-afdeling van RTB House en zal zich richten op onderzoek


[Interview] Alexander Zevering over Funda
10-05-2018 | 14:13:00
Funda is in de loop der jaren uitgegroeid tot meer dan alleen een website waar je naartoe gaat om een huis te kopen en daarom interessant voor adverteerders. Wij spreken Alexander Zevering, salesmanager Advertising & Business Development bij Funda


Eventbrite ticketingpartner Instagram
10-05-2018 | 13:53:00
Vanaf nu kunnen eventorganisatoren een Get Tickets-knop aan hun profielpagina en Instagram-businessaccount toevoegen


[Interview] Marieke Liesting-Noorlag over FrieslandCampina
10-05-2018 | 13:44:00
FrieslandCampina heeft de receptuur van Optimel vernieuwd. Meer smaak met minder ingrediënten, daar komt het op neer. Wij spreken Marieke Liesting-Noorlag, brandleader bij Optimel


[Kijkcijfers] Talpa TV groeit verder; RTL en NPO krimpen
09-05-2018 | 09:41:00
RTL zit nog steeds in de hoek waar de klappen vallen. Het marktaandeel zakt nog steeds maar de min van 4,1 procent in april was wel kleiner dan in afgelopen maanden


Recma geeft Initiative kwalificatie High Profile
04-05-2018 | 16:56:00
Media-adviesbureau Initiative staat op de tweede plaats in het laatst gepubliceerde rapport over heel 2017 van het Parijse onderzoeksbureau RECMA


VIRTUE lanceert Publishers View
04-05-2018 | 10:55:00
VIRTUE, het creatieve bureau van VICE, presenteert Publisher’s View, een consultancy traject waarin creatieven en strategen van VIRTUE merken helpen te denken en zich te gedragen als een uitgever


NDC mediagroep neemt Crossmedia Communicatiegroep over
03-05-2018 | 14:33:00
De ambitie is om voor Noord-Nederland een compleet mediabedrijf neer te zetten op alle platformen: tv, digital out of home, online en print


[Nederlands MediaNetwerk TV] Thijs Muller over Havas Media
03-05-2018 | 12:02:00
"Wij excelleren op online en we hebben dan ook de beste online mensen nodig, niet alleen uit Nederland maar ook internationaal"


[Interview] Arthur de Groot over Schiphol Media
02-05-2018 | 14:13:00
Schiphol verwerkte in 2017 een recordaantal van 69 miljoen passagiers. De luchthaven is daarmee een van de meest bezochte plekken van Nederland


Paul Carpentier Head of Sales bij DFFRNT Media
02-05-2018 | 10:46:00
Hij is in deze functie verantwoordelijk voor het onderhouden van het huidige klantenportfolio en de totstandkoming van nieuwe partnerships


Roel Schiefelbusch van Mangrove naar The Fightclub
30-04-2018 | 16:08:00
Roel Schiefelbusch start per 1 mei bij The Fightclub. Hij zal zich onder meer gaan bezighouden met het stroomlijnen van processen en operationeel aansturen van The Fightclub


Frank van Os start als marketingdirecteur bij Econocom
20-04-2018 | 11:04:00
Econocom Nederland, gespecialiseerd in de digitale transformatie van bedrijven, heeft Frank van Os aangetrokken als marketingdirecteur. Hij gaat zich onder andere bezig houden met het ontwikkelen van nieuwe proposities


Herstructurering RTL, mogelijk gedwongen ontslagen
20-04-2018 | 09:07:00
RTL Nederland lanceert een nieuwe groeistrategie, waarbij de behoeften en drijfveren van consumenten centraal komen te staan. Het bedrijf laat de oude zendergerichte aanpak los


Martin Sorrell steps down as CEO of WPP
14-04-2018 | 23:38:00
Roberto Quarta, Chairman of WPP, becomes Executive Chairman until the appointment of a new Chief Executive Officer


[Column] Simon Aurik: Maar nu écht: marketeer aan de knoppen
12-04-2018 | 22:42:00
Hoe weten ze zeker dat hun campagnes het gewenste effect sorteren?


[Whitepaper] Papier verduurzaamt klantrelatie en doet omzet groeien
12-04-2018 | 21:28:00
Podcasts, whitepapers, het is allemaal even hip. En de onderwerpen meestal ook: robotica, artificial intelligence, programmatic advertising, algoritmes, blockchain, fintech






FrieslandCampina vernieuwt Optimel: minder ingrediënten, meer smaak
10-04-2018 | 20:13:00
Bijna één miljoen gratis proefverpakkingen worden uitgedeeld






Ready Support Group lanceert privacywetgeving platform ReadyGDPR.com
09-04-2018 | 13:39:00
Alle mogelijke privacy oplossingen om te voldoen aan GDPR-AVG




Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie