Nieuws

29-03-2018 17:00:00 | Door: Nico | hits: 33707 | Tags:

Coolblue: recordomzet en nieuwe winkels
21-02-2019 | 13:26:00
Coolblue heeft bekend gemaakt afgelopen jaar een recordomzet te hebben gemaakt en aangekondigd en aangekondigd vijf nieuwe winkels te zullen openen dit jaar. De van oorsprong webwinkel voor elektronica in Nederland en België telt negen winkels waarvan twee grote winkels in Amsterdam en Den Haag


Payconiq benoemt Chris Peters tot communicatie- en marketingspecialist
21-02-2019 | 12:40:33
Payconiq heeft Chris Peters aangetrokken als communicatie- en marketingspecialist. Peters werkte eerder als PR consultant bij PR bureau Glasnost, waar hij werkte voor de merken Google, felyx en VodafoneZiggo.


[Column] Ronja Slierendrecht: Welke video's scoren?
21-02-2019 | 10:04:52
Als ondertitelbedrijf zien we bij Zoom Script allerlei verschillende video’s langskomen. We stuurden 50 klanten een enquête over statistieken van hun video’s. De opvallendste zaken deel ik graag met je


Roland van der Vorst wordt Head of Innovation WRR Rabobank
21-02-2019 | 09:39:00
Roland van der Vorst wordt per 1 april 2019 Head of Innovation Wholesale, Rural and Retail van Rabobank. Vanuit die rol zal hij verantwoordelijk worden voor de innovatie activiteiten die betrekking hebben op de grote Nederlandse bedrijven en de internationale food & agri activiteiten van de Rabobank


Initiative werkt voor Bever
20-02-2019 | 13:34:00
Bever heeft ervoor gekozen om haar mediastrategie en inkoop bij Initiative onder te brengen. De samenwerking betreft de volledige mediaconsultancy van Bever. Bever heeft 43 winkels in Nederland die gericht zijn op alles wat met buiten en producten die met buiten te maken hebben


Jeugdfestival Boekids: samenwerking met Smith Communicatie
20-02-2019 | 10:46:00
Het jeugdfestival Boekids gaat samenwerken met het Haagse pr- en communicatiebureau Smith Communicatie. Boekids is een festival dat kinderen en (jong)volwassenen stimuleert om literatuur te ontdekken.


[Column] Annemarije Tillema: Dear future...
20-02-2019 | 09:09:00
Op steeds meer afdelingen in tal van organisaties werken mensen aan sociale, milieugerelateerde verantwoordelijkheid. Van veel bedrijven hoor ik dat zij dit jaar specifieke campagnes gaan creëren, gericht op het onderwerp duurzaamheid. Ik geloof daar heilig in; je klanten en consumenten meenemen om hen het eerlijke en oprechte verhaal over je merk te vertellen


[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Pepsi, Klarna en Volkswagen
20-02-2019 | 08:22:00
“Cringe!” Mijn kinderen roepen dat op momenten die extreem ongemakkelijk zijn. Letterlijk vertaald betekent het ineenkrimpen en dan vooral van plaatsvervangende schaamte. Om één of andere reden voel ik dat ook een beetje bij deze commercial van Pepsi. Waarom weet ik niet precies. Misschien omdat ie ongeloofwaardig is


Jumbo test campagne Wat eten we? op Pinterest Bèta
19-02-2019 | 11:56:00
Met UM/Reprise test supermarktketen Jumbo de campagne Wat eten we? op Pinterest Bèta. Dat is een nieuw advertentieprogramma waarmee een beperkt aantal adverteerders hun content onder de aandacht kan brengen van mensen die Pinterest gebruiken


Mercedes-Benz kiest Clipit voor media-monitoring en intelligence
19-02-2019 | 09:48:00
Automerk Mercedes-Benz kiest voor Clipit als partner in media-monitoring en intelligence in de Benelux. Alle media-aandacht rondom het merk, de automodellen en de branche wordt in kaart gebracht


[Column] Femke Leemeijer: Je doelgroep in een hokje
19-02-2019 | 08:11:00
Misschien dat in de toekomst op 50-plusgerichte reclames niet meer blijven hangen in de vrolijke scootmobieler die met de traplift op weg gaat naar de inloopdouche met onderwaterstoeltje


Dove lanceert campagne Would you switch?
18-02-2019 | 11:52:00
Dove komt met de campagne Would you switch? Hiervoor leverden allerlei vrouwen input aan de hand van hun eigen ervaringen


[CBS] Omzet winkels steeg vorig jaar ruim 3 procent
18-02-2019 | 11:48:26
In 2018 boekten de Nederlandse winkels 3,3 procent meer omzet dan in 2017, meldt het CBS. De verkopen waren 2,8 procent hoger. Online is bijna 18 procent meer omgezet.


Jumbo breidt bezorgservice uit in Amsterdam
18-02-2019 | 11:27:00
Supermarktketen Jumbo bezorgt nu ook boodschappen in Amsterdam. Klanten krijgen hun producten tot in de keuken geleverd door een bezorger die in een elektrische bezorgwagen rijdt


[Column] Erwin Fisser: Gedragscampagnes vol verleiding en liefde
18-02-2019 | 11:14:00
Er is steeds meer interesse voor campagnes die het algemeen nut beogen. Voorlichtingscampagnes zijn hot, want er gaat mankeert weer van alles in Nederland. Niet echt natuurlijk, maar onze samenlevingsbeleving meent van wel


New Business Radio maakt programma met Marketing Report
18-02-2019 | 09:18:00
New Business Radio begint deze week met Marketing Report. Het programma over innovatie in media, creatie en data is elke derde dinsdag van de maand te horen op de zakenzender.


Instant Magazine gaat verder als Foleon
18-02-2019 | 08:54:19
De Nederlandse scale-up Instant Magazine verandert haar naam in Foleon. De naamsverandering gaat gepaard met een grotere visie, een volledig nieuwe huisstijl, productverbeteringen en de pay-off It’s okay to show off


Jumbo vermindert afval door verduurzaming van ruim 27 miljoen drinkbekers
15-02-2019 | 13:28:47
Vanaf maart onderzoekt Jumbo waar en wanneer haar klanten en medewerkers gebruik maken van drinkbekers, met als doel om meer dan 27 miljoen drinkbekers op jaarbasis te verduurzamen


HEMA en Albert Heijn starten twee gezamenlijke pilotwinkels
15-02-2019 | 12:48:00
HEMA en Albert Heijn openen in 2019 twee pilotwinkels waar klanten zowel hun HEMA-als Albert Heijn-boodschappen kunnen doen. In twee stedelijke winkels van HEMA komt een Albert Heijn met een volledig assortiment verse en houdbare producten


Arjen Hettinga Managing Director bij Oogst, a Merkle company
15-02-2019 | 09:29:00
Arjen Hettinga volgt Philip Spaas op, Managing Partner en medeoprichter van Oogst. Samen met Maurice Vriend, Director Operations, vormt Arjen het management team en de dagelijkse leiding van Oogst


Super Digital en Traffic4u gaan op in Reprise Nederland
15-02-2019 | 09:17:00
IPG Mediabrands lanceert het digital marketinglabel Reprise in 42 landen. Reprise Nederland zal bestaan uit de ruim 150 professionals van Super Digital en Traffic4u. Daarmee verdwijnen de namen Super Digital en Traffic4u


Brandfirm neemt twee nieuwe krachten aan in content team
14-02-2019 | 13:03:00
Online marketingbureau Brandfirm heeft haar het content-team uitgebreid met twee nieuwe collega's. Emma Vercruysse en Romy Pront werkten respectievelijk eerder bij Travelbird, en als stagiaires bij diverse bedrijven


Brexit: The Odd Shop start campagne voor Rijksoverheid
14-02-2019 | 12:38:00
Om ondernemers te wijzen op de gevolgen van Brexit is eind januari een campagne gestart. De campagne is opgezet voor de Rijksoverheid door The Odd Shop. Brexit zal gevolgen hebben voor heel Nederland, maar vooral ondernemers zullen er op korte termijn mee te maken krijgen


Campagne Alzheimer SOCKS haalt bijna vier ton op
14-02-2019 | 09:04:04
Tijdens de derde editie van Alzheimer SOCKS zijn er 66.600 paar sokken verkocht. In totaal is er met de verkoop € 380.000 opgehaald voor onderzoek naar de ziekte van Alzheimer en andere vormen van dementie


Outsmart laat grote merken groeien als start-ups
14-02-2019 | 08:44:35
Het digitale marketing- en communicatiebureau Outsmart past de filosofie en tactieken van start-ups toe bij gevestigde bedrijven. Het bureau is op Valentijnsdag officieel van start gegaan.


DigitalAudience benoemt Bastiaan Spaans als Chief Commercial Officer
13-02-2019 | 19:24:00
Bastiaan Spaans is benoemd tot Chief Commercial Officer en partner bij DigitalAudience. Hij is aangetrokken om de internationale groei van de datatechnology provider in Europa te realiseren


9 op 10 ondernemers vinden Valentijn niet geschikt als commerciële inhaker
13-02-2019 | 12:58:00
Het merendeel van de Nederlandse ondernemers vindt inhaken op Valentijnsdag te commercieel. Slechts een klein percentage ondernemers ziet deze dag als een goede aanleiding voor een commerciële inhaker vanuit het bedrijf


Nieuwe campagne Hartstichting: Je hart ben jij
13-02-2019 | 12:43:00
De Hartstichting is een nieuwe campagne begonnen onder de slogan Je hart ben jij. Vanuit het idee dat het hart ons laat bewegen, voelen en liefhebben en het idee een leven lang een hart met ons mee te dragen, terwijl de mens er niet altijd bij stilstaat


ConsumerAcquisition.com launches video automation platform
13-02-2019 | 11:39:00
ConsumerAcquisition.com today announced the launch of a video automation platform with new performance templates and self-service video bulk editor


Rijksoverheid Dienst Publiek en Communicatie kiest DVJ Insights
13-02-2019 | 10:07:00
De Dienst Publiek en Communicatie van het ministerie van Algemene Zaken van de Rijksoverheid heeft DVJ Insights gekozen voor het meten van de effecten van voorlichting. Het gaat om een meerjarige afspraak voor alle campagne-effectmetingen van de overheidscampagnes


EDM Media Group neemt Human Inference over
12-02-2019 | 10:19:00
EDM Media Group neemt Quadient Data Netherlands/Germany (voorheen Human Inference) over. Dat maakt het bedrijf bekend via pr-bureau Counter Content


Lionel Messi en Mohammed Salah in campagne Pepsi
12-02-2019 | 09:48:00
Pepsi MAX lanceert een voetbalcampagne in de aanloop naar de UEFA Champions League finale in Madrid. Stervoetballers Lionel Messi en Mohammed Salah zijn te zien in een reclamespot


Abovo Media onder eigen naam partner van IAB Nederland
12-02-2019 | 08:32:43
Abovo Media zet het partnership met IAB Nederland voort onder eigen naam. De samenwerking werd tot nu toe verzorgd door Digital Brixx namens Abovo Media


Recode Running-campagne voor nieuwe schoen adidas
12-02-2019 | 08:19:00
Adidas lanceert een nieuwe marketingcampagne vanwege de introductie van de hardloopschoen Ultraboost 19. Het merk slaat hiermee een nieuwe weg in voor het overbrengen van de boodschap naar het publiek


Kumpany creëert het Staatsloterij Droomexperiment
11-02-2019 | 13:48:00
In opdracht van Staatsloterij bedacht en produceerde Kumpany het experiment. Meer dan 1000 Nederlanders reageerden op de oproep mee te doen aan het Staatsloterij Droomexperiment. Vier van hen werden geselecteerd om onder begeleiding van de hoofdredactrice van Quest dromen te toetsen aan hun onbewuste brein


Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie