Nieuws

29-03-2018 17:00:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 49057 | Tags:

[Podcast] Hendrikje Crebolder over het Rijksmuseum
23-04-2019 | 10:12:54
Hendrikje Crebolder is Director of Development & Media bij het Rijksmuseum. Zij vertelt over de manieren waarop het Rijksmuseum mensen bereikt en op welke manier het museum samenwerkt met partners


Campagne Tic Tac met dj Lost Frequencies
23-04-2019 | 09:03:00
Tic Tac heeft de Belgische dj Lost Frequencies ingeschakeld voor een campagne waarbij mensen onder meer een reis naar Ibiza kunnen winnen


New Business Radio live op het Cross Media Congres 2019
23-04-2019 | 07:44:48
New Business Radio doet op 24 april 2019 in een speciale XXL-editie van het programma Marketing Report de hele middag live verslag van het Cross Media Congres 2019.


Michael Bottenheft aangesteld als Client & Strategy director The online company
19-04-2019 | 06:57:00
Michael Bottenheft is gestart als Client & Strategy Director bij The online company (onderdeel van Candid Group). In zijn nieuwe rol treedt Michael toe tot het MT van The online company en zal hij zich richten op zowel het commerciële beleid als de strategische uitdagingen van hun klanten.


[Podcast] René Zeedijk over Disney, Samsung, Hudson's Bay, Faktor en Bavaria
18-04-2019 | 12:14:00
René Zeedijk, founding partner van de MediaScience, geeft maandelijks in Marketing Report zijn mening over actuele ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie


Onderzoek Mindshare: radiocampagnes zijn effectief
18-04-2019 | 10:55:44
Radiocampagnes zonder bijbehorende tv-reclames scoren goed op herkenning, propositiebekendheid, overweging en voorkeur. Dat blijkt uit onderzoek door Mindshare in opdracht van Qmusic


1 op de 4 Nederlanders overweegt een paasbarbecue
18-04-2019 | 10:05:00
Een kwart van de Nederlanders overweegt om tijdens de paasdagen te gaan barbecueën. Dit blijkt uit een online steekproef die Jumbo heeft uitgevoerd


DFFRNT Media creëert Snapchatcampagne voor Chiquita
17-04-2019 | 08:31:00
Om Wereld Bananendag kracht bij te zetten, zijn de hele maand april snapcodes te vinden op zo’n 200 miljoen Chiquitabananen, waarmee gebruikers speciale banaan-lenses in de app kunnen vrijgeven


LEWIS ondersteunt Searious Business met pr- en contentcampagne
17-04-2019 | 08:12:00
De missie van de startup is het stimuleren van circulair plasticgebruik door bedrijven om zo de plasticsoep in de oceaan aan te pakken. LEWIS voert een pr- en contentcampagne uit die voor een gedeelte door LEWIS zelf bekostigd is


NU.nl lanceert gepersonaliseerde tool voor franchiseformules
17-04-2019 | 07:39:00
Met NUlokaal kunnen gebruikers een display-advertentie aanmaken en deze lokaal laten uitleveren in de app van NU.nl, met goedgekeurde templates, logo’s, fonts en kleuren die aansluiten op de huisstijl van de franchiseformule


Grolsch verlengt sponsorschap van FC Twente met 10 jaar
16-04-2019 | 10:57:00
FC Twente en Koninklijke Grolsch verlengen hun langdurige samenwerking met 10 jaar. Grolsch blijft daarmee tot medio 2030 als sponsor en naamgever van het stadion verbonden aan de club. FC Twente en Grolsch zijn bijna 54 jaar met elkaar verbonden in een partnerschap


[Podcast] Eduard Brenninkmeijer over AGU, sponsoring, regenkleding en performance fietsen
16-04-2019 | 10:54:00
Eduard Brenninkmeijer is Head of Marketing & eCommerce bij AGU, een merk met een lange geschiedenis en grote ambities. In een wereld waar meer aandacht komt voor duurzaamheid, staat fietsen vanzelfsprekend in de schijnwerpers. AGU zet met producten als fietskleding en fietstassen in op EveryDayRiding


M2Media aan de slag voor DELTA Fiber Nederland
16-04-2019 | 10:47:00
DELTA Fiber Nederland kiest voor zijn merken Caiway en DELTA voor M2Media als strategisch en uitvoerend mediapartner voor alle glasvezelcampagnes. Het media- en marketingbureau verzorgt voor deze merken de complete mediastrategie


Paul Falla Creative Director Lubbers De Jong
16-04-2019 | 10:36:03
Paul Falla begon zijn carrière eind jaren tachtig in de Londense reclamewereld, waar hij werkte voor onder meer Saatchi & Saatchi en Lowe. In Nederland was de Brit, die sinds 1995 in Amsterdam woont, actief voor verschillende bureaus, waaronder TBWA, Lost Boys en BBDO


Coca-Cola light introduceert nieuwe smaken en verandert naam
16-04-2019 | 10:20:00
35 jaar na de introductie van Coca-Cola light in Nederland, brengt Coca-Cola twee nieuwe smaken op de markt: Ginger Lime en Exotic Mango. Daarnaast heet Coca-Cola light vanaf nu Coca-Cola light taste


[Column] Remco Klöters: Clickbait met BN'ers
16-04-2019 | 09:33:00
Heb ik een mening over Waylon? Die vraag stelde ik mijzelf toen ik laatst veel clickbait over deze prima zanger zag langskomen. Het leek erop dat uit de van mij verzamelde algoritmes inmiddels een sterk verhoogde belangstelling voor Waylon naar voren komt. Maar dat blijkt toch anders te liggen…


[Column] Marianne van Soomeren: Is addressable TV een sprookje?
16-04-2019 | 09:28:00
Het zou mij verbazen als addressable TV in Nederland echt van de grond komt, ondanks alle goede bedoelingen. Ik denk dat de kans groot is dat er een heel grote olifant komt die dit mooie sprookje uitblaast


Campagne rondom nieuw design flessen Bavaria
16-04-2019 | 09:16:00
Brouwerij Bavaria viert haar driehonderdjarige bestaan met een nieuwe ontwerp van de bierflesjes. De campagne Zo. Onze nieuwe fles begeleidt de introductie


Platform HelloMaaS voor marketing on demand van start
16-04-2019 | 08:34:00
In contact komen met freelance marketeers, een marketingplan maken en pakketten afsluiten voor marketing: dit biedt het platform HelloMaas, dat net van start is gegaan


Digital Brixx verder onder naam Abovo Media
16-04-2019 | 07:11:00
Digital Brixx, het digitale label van Abovo Media, gaat verder onder de naam van het moederbedrijf. Het bedrijf wil de dienstverlening hiermee verbeteren


Initiative wint Payconiq-account
15-04-2019 | 07:54:00
Initiative behartigt voortaan de mediabelangen van Payconiq, de mobiele betaaldienst. De samenwerking beslaat consultancy, strategie, insights en mediaplanning & inkoop


Praxis kiest Alfred als creatief bureau
12-04-2019 | 12:12:00
Alfred gaat aan de slag als het nieuwe creatieve bureau voor Praxis. Het bureau is geselecteerd door Praxis na een gerichte bureauoriëntatie en onderzoek onder de doelgroep van Praxis


Bo-Rent kiest voor Abovo
12-04-2019 | 10:39:00
Bo-Rent is gestart met een campagne om de naamsbekendheid te verhogen en heeft daartoe Abovo als partner gekozen


Tikkie blijft groeien
12-04-2019 | 09:31:00
Meer dan vijf miljoen Nederlanders hebben de betaaldienst Tikkie gebruikt. Per dag worden bijna 200.000 Tikkies betaald, op piekmomenten zijn er 350 Tikkies per minuut


Gezonde online supermarkt Kazidomi van start
11-04-2019 | 13:50:00
Het Nederlandse landschap van online supermarkten is uitgebreid met Kazidomi. De site biedt producten aan die een gezonde lifestyle ondersteunen.


Lieneke van den Heuvel wordt director van Hearst Create
11-04-2019 | 11:37:00
Lieneke van den Heuvel wordt director van Hearst Create. Dit heeft Hearst Netherlands bekend gemaakt


Blauw Gras wint pitch Iglo
11-04-2019 | 10:28:00
Social bureau Blauw Gras gaat per april aan de slag voor Iglo. Het Amsterdamse bureau won een pitch en verzorgt een strategische content aanpak voor Iglo met een focus op Facebook en Instagram


De Bijenkorf stopt per 2020 met verkoop producten van exotische huiden
10-04-2019 | 13:23:00
De Bijenkorf stopt per 2020 met de verkoop van producten die zijn gemaakt van exotische huiden en scherpt hiermee zijn dierenwelzijnsbeleid aan


LEWIS lanceert pr-campagne voor Jan Snel
10-04-2019 | 12:49:00
Jan Snel kiest voor LEWIS als pr-bureau. LEWIS en Jan Snel werken samen aan een pr-campagne om de naamsbekendheid te vergroten, met name op het gebied van tijdelijke huisvesting


B2B Leadgeneratie scoort een zesje
10-04-2019 | 12:11:00
Commercieel directeuren zijn in de Nationale B2B Leadgeneratie Benchmark 2019 van Prospex erg kritisch op hun eigen commerciële prestaties


Nieuwe campagne Plus over goed eten
10-04-2019 | 09:48:00
Supermarkt Plus heeft een nieuwe campagne gelanceerd die om goed eten draait. Alle emoties die om goed eten spelen zijn daarbij te zien


The Brand Father: nieuw creatief bureau in muziek en entertainment
10-04-2019 | 09:22:00
José Woldring, Rik Woldring en Peter Meere hebben The Brand Father opgericht en willen daarmee een nieuwe creatieve speler binnen de muziek- en entertainmentindustrie worden


Sport ZonVeilig lanceert campagne Smeercases
09-04-2019 | 15:53:00
Slechts 1 op de 10 kinderen staat op een zomerse dag ingesmeerd op het sportveld. Sport ZonVeilig wil hier met de Smeercase verandering in brengen


Sanquin gaat samen met gamers voor het wereldrecord bloedgroep-bepalen
09-04-2019 | 15:44:00
Sanquin gaat samen met gamers voor het wereldrecord bloedgroep-bepalen tijdens het Europees kampioenschap van de game League of Legends, dat in het weekend van 13 en 14 april plaatsvindt in Ahoy, Rotterdam


Fietsenwinkel.nl kiest voor Stroom
09-04-2019 | 12:48:00
Stroom, onderdeel van de Candid Group, is na een pitch gekozen om de mediastrategie en inkoop te verzorgen voor Fietsenwinkel.nl


Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie