Nieuws

29-03-2018 17:00:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 65594 | Tags:

Samenwerking tussen KPN en Notificare
18-06-2019 | 09:41:07
Door de samenwerking kunnen KPN-klanten profiteren van de meest relevante contextuele berichten die Notificare biedt. Integratie met het Notificare-platform zorgt ervoor dat zowel mobiele app-data als websitegegevens inzichtelijk en bruikbaar worden


CDA en D66 willen nieuwe toezichthouder en regels algoritmegebruik overheid
18-06-2019 | 09:37:00
CDA en D66 willen regels instellen om algoritmegebruik door de overheid te reguleren. Ook willen beide regeringspartijen dat er een toezichthouder komt die daarop zal toezien


Jeroen Cremer, Frank Haveman en Richard Otto schrijven Merkdisruptie
18-06-2019 | 09:11:00
In het boek Merkdisruptie worden de belangrijkste oorzaken van het verdwijnen van merken en vijftien megatrends beschreven. Aan de hand daarvan kunnen organisaties een meer gefundeerde risicoanalyse maken en bepalen of hun merk in de gevarenzone zit of niet


[Onderzoek] Alleen eerste pagina Google relevant bij voice search
18-06-2019 | 08:34:00
Onlinemarketingplatform SEMrush heeft onderzoek gedaan naar de impact van voice search. Zowel de Android smartphones als de Google Home Mini kwamen met overwegend organische resultaten van de eerste pagina met Google zoekresultaten


[Startups] HelloMaaS ontvangt investering van 400.000 euro
18-06-2019 | 08:12:00
HelloMaaS ontvangt een investering van 400.000 euro van de Amsterdamse venture capitalist Tablomonto Ventures. Louise Doorn, oprichter en CEO van HelloMaaS, gebruikt de investering om haar team te versterken, sneller nieuwe features te lanceren en de zichtbaarheid van HelloMaaS te vergroten


[Column] Sietse Pots: De grootste pr-stunt aller tijden bestaat 50 jaar
18-06-2019 | 07:08:11
De ruimte spreekt onverminderd tot de verbeelding en blijft daarmee hét platform voor de ultieme pr-stunt. Red Bull liet enkele jaren terug iemand vanuit de ruimte naar de aarde parachuteren. De SpaceX-lancering van een Tesla Roadster in de ruimte was wereldnieuws en nog geen maand geleden volgde het ufo-treintje van Elon Musk


De Media Balie brengt backoffice onder bij Abovo Media, Tom Daemen inkoop directeur
17-06-2019 | 15:17:00
De Media Balie en Abovo Media blijven zelfstandige bedrijven


VICE lanceert kledinglijn in samenwerking met FRESHCOTTON
17-06-2019 | 10:59:40
In samenwerking met FRESHCOTTON lanceert VICE Benelux een eigen unisex kledinglijn. De Festival Capsule Collectie is de allereerste limited edition drop van de kledinglijn en bestaat uit items voor een festivalbezoek


[Nederlands MediaNetwerk TV] Nathalie Peters over data, brand performance en audience insights
17-06-2019 | 10:40:00
Nathalie Peters is Head of Digital Transformation bij IPG Mediabrands. Wij spreken haar over de digitalisering van zowel de media als de breaugroep IPG Mediabrands zelf


Jumbo komt met duurzamere sapflessen
17-06-2019 | 10:07:00
Jumbo stapt over op het gebruik van duurzamere flessen voor alle verse sappen. Als eerste verschijnt de 1-literfles verse sinaasappelsap in het Jumbo schap met deze milieuvriendelijke verpakking. Daarna volgen alle andere maten verse sappen


[Onderzoek] Jongeren zien magazines als offline moment voor jezelf
17-06-2019 | 08:57:00
Een offline moment voor jezelf, zonder prikkels en afleiding, is belangrijke motivatie van jongeren om magazines te lezen. Dit komt naar voren uit het onderzoek naar de unieke waarde van magazinemerken


Peter de Harder maakt speelfilm over influcencermarketing
17-06-2019 | 08:20:00
Youtuber, filmer en influencer Peter de Harder heeft zijn eigen filmproductiebedrijf gelanceerd: Third Universe. Hij werkt aan zijn eerste speelfilm, die Influencer gaat heten. Deze komt in 2020 uit


Digital Marketing Retail Event 2019: data, data en nog eens data!
17-06-2019 | 08:18:00
Donderdag 13 juni 2019 werd het eerste Digital Marketing Retail Event (DMRE) gehouden in Naarden. Een nieuw evenement dat door Sheila Klein Schiphorst is georganiseerd op initiatief van AdCombi, Adform, Resono, Stocard en WindowSketch


[Column] Maartje Blijleven: Samen is leuker dan alleen
14-06-2019 | 12:37:00
Is het niet grappig, dat de meest simpele dingen in de wereld, ook opeens het moeilijkst blijken te zijn? Van nature sluiten we ons met gemak aan bij een groep met gelijkgestemden. Dat hebben we altijd al gedaan


[Podcast] Robbert en Jordan de Vos over Muziekids
14-06-2019 | 12:28:00
Muziek en kinderen staan centraal in het werkzame leven van Robbert de Vos. Hij begon in de jaren 80 met het ambachtelijk bouwen van gitaren, opende een gitaarwinkel en een muziekschool. Tien jaar geleden richtte hij stichting Muziekids op


Bartel Geleijnse presenteert boek Ongekend talent, eindelijk iedereen werk
14-06-2019 | 10:28:00
1,3 miljoen mensen die in Nederland aan de kant staan; ondernemer Bartel Geleijnse vindt het een onverteerbare gedachte


Roorda Reclamebureau maakt van werkende jongeren MoneyMakers
14-06-2019 | 10:10:00
Jongeren tussen de 13 en 17 jaar vinden werken stoer en geld verdienen belangrijk. Desondanks weten veel van deze jongeren niet welke regels er gelden omtrent loon, leeftijd et cetera. Roorda ontwikkelde daarom in opdracht van het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid de campagne MoneyMakers.


DekaMarkt overhandigt 25.000ste Magic Box aan een Too Good To Go-gebruiker
14-06-2019 | 08:24:00
De Magic Box van DeKaMarkt bestaat uit producten die anders aan het einde van de dag weggegooid zouden worden. Bij alle winkels van DekaMarkt kun je voor een klein bedrag een Magic Box ophalen. DekaMarkt werkt samen met de organisatie Too Good To Go


[Column] Machiel Verkuyl: Made to last
13-06-2019 | 10:38:00
Frizzle Sizzle zong het al: alles heeft een ritme. Laatst viel me op dat de ritmes van merken in Nederland soms anders zijn dan die van consumenten: soms te snel en soms juist te langzaam


ClearCircle lanceert duurzame schoonmaakmiddelenlijn
13-06-2019 | 09:24:00
ClearCircle komt met een afbreekbare schoonmaakmiddelenlijn in een Bag in Box. Het Nederlandse schoonmaakmiddelenmerk biedt als eerste in Europa een volledig circulair retourprogramma voor de professionele werkomgeving


One Shoe digitale partner van onderwijsorganisatie Nuffic
13-06-2019 | 08:36:00
Nuffic, de Nederlandse organisatie voor internationalisering van het Nederlandse onderwijs, heeft creative and digital agency One Shoe gekozen als de nieuwe digitale partner voor de komende jaren


Naturalis en KesselsKramer lanceren levend Jenga-spel
13-06-2019 | 07:44:00
Om uit te leggen wat biodiversiteit is en waarom het belangrijk is, lanceerden Naturalis en KesselsKramer een levend Jenga-spel als metafoor voor hoe al het leven met elkaar verbonden is


Aigline James nieuwe Managing Director PSA Nederland
13-06-2019 | 07:13:00
Aigline James is per 1 juli 2019 benoemd tot nieuwe Managing Director van de autogroep PSA Nederland. Ze is sinds 2017 verantwoordelijk voor Citroën en DS Automobiles in Oostenrijk


Online supermarkt Picnic start proef met zakelijke leveringen
12-06-2019 | 21:11:00
Online supermarkt Picnic start vandaag een pilot met het gratis en duurzaam bezorgen van boodschappen bij zakelijke klanten. In Leiden, Zoetermeer en Hoofddorp kunnen bedrijven voortaan bestellen en in de ochtend worden beleverd


[Podcast] Carolien Vader over de toekomst van tijdschriften
12-06-2019 | 10:21:00
Carolien Vader – mede-oprichter van Bladendokter en creatief directeur van content strategiebureau The Big Story - is een creatieve duizendpoot. Ze heeft twintig jaar ervaring met het maken van tijdschriften


Unilever koopt huidverzorgingsmerk Tatcha
12-06-2019 | 09:33:00
Unilever today announced it has signed an agreement to acquire leading prestige skincare brand, Tatcha. Founded in 2009 by Victoria Tsai in San Francisco with an innovation centre in Japan known as the Tatcha Institute, Tatcha is a modern skincare brand rooted in classical Kyoto rituals


Minderheidsbelang voor Happy Horizon in EEN Media
12-06-2019 | 08:01:00
Happy Horizon, bestaande uit tien marketingbureaus verspreid over Eindhoven, Apeldoorn, Nistelrode en Berlijn, neemt een minderheidsbelang in de op de vrouwelijke doelgroep gerichte online uitgeverij EEN Media. De participatie betekent tevens de start van een strategische samenwerking


[Onderzoek] Amazon langs Google als 's werelds sterkste merk
11-06-2019 | 10:22:00
Amazon blijft maar groeien en is inmiddels ‘s werelds meest waardevolle merk, zo blijkt uit de BrandZ Top 100, de ranglijst van sterkste merken wereldwijd. WPP en Kantar maken de BrandZ Top 100 van 2019 openbaar op de New York Stock Exchange


Value Zipper Cup 2019 gewonnen door Abovo Media
11-06-2019 | 09:05:00
Voor de 4e keer organiseerde Value Zipper de Value Zipper Cup. Met een record aantal deelnemers van 7 vrouwen- en 16 mannenteams, trapten ze donderdag 6 juni af


FonQ opent duurzaam distributiecentrum
11-06-2019 | 08:53:00
De online winkel heeft in het nieuwe distributiecentrum een volledig geautomatiseerde inpakmachine (Neopost) in gebruik genomen, waarmee fonQ grote stappen zet in efficiëntie en duurzaamheid


Vedett en Storyboard nemen influencers op de hak met Faberyayo
11-06-2019 | 08:32:00
Het is voor het eerst dat Vedett een bekende naam aan het merk koppelt. In de campagne presenteert Faberyayo het influencerbestaan met een knipoog. In een driedelige serie krijgt men op sarcastische wijze een kijkje in de keuken van zijn 'perfecte influencerleven'


PLUS kiest voor Het PR Bureau
11-06-2019 | 08:09:00
PLUS heeft Het PR Bureau gekozen als partner voor het ontwikkelen van pr-campagnes ter ondersteuning van haar activiteiten. De keuze volgt na een kennismakingsfase waarin Het PR Bureau campagnes ontwikkelde voor twee spaaracties van de supermarktketen


[Column] Boudewijn van Ewijk: De programmatic-revolutie
11-06-2019 | 07:54:00
Het is geen geheim dat steeds meer adverteerders hun grip op programmatic-media-inkoop willen verstevigen. Een trend die een aantal jaar geleden na de publicatie van de ANA-paper is aangejaagd vanuit de perceptie dat het programmaticlandschap niet transparant was


Adidas lanceert Parley-lijn
11-06-2019 | 07:24:00
Adidas kondigt de volgende fase aan in de strijd tegen plastic verontreiniging van de oceanen met extra aandacht voor het Parley Ocean-schoolprogramma


Bekende illustratoren tekenen voor War Child
07-06-2019 | 10:13:00
Vijf bekende illustratoren van kinderboeken hebben hun medewerking verleend aan de nieuwste campagne van War Child: #getekendvoorhetleven


Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie