Nieuws

29-03-2018 17:00:00 | Door: Nico | hits: 2125 | Tags:

Dept valt in de prijzen met twee Red Dot Awards
20-08-2018 | 13:28:49
Dept mag eind oktober twee Red Dot Communication Design Awards in ontvangst nemen. De digital agency won de prijzen voor de website van Kempen en de microwebsite voor '100 jaar Mondriaan'


EU dreigt YouTube, Facebook en Twitter met boetes voor terreurgerelateerde content
20-08-2018 | 11:17:58
De Europese Commissie wil sociale media harder aanpakken als ze content blijven plaatsen van terroristische organisaties en andere 'schokkende' content


[Column] Boris Veldhuijzen van Zanten: What is your story?
20-08-2018 | 09:39:43
As a kid, I was interested in photography. I saved for a camera, read up on how the shutter speed, aperture, and ISO worked together. I built a dark room under the staircase and took lots and lots of photos


[Interview] Nathalie Gumbs over de operatie van IPG Mediabrands
20-08-2018 | 09:35:00
Nathalie Gumbs is Group Operations Director bij IPG Mediabrands. In de afgelopen jaren heeft zij mede leiding gegeven aan ingrijpende veranderingen in de operatie van de mediabureaugroep


[Column] Isabelle Bolluyt: Conversational commerce
14-08-2018 | 10:37:00
Naast dat ik er een huisgenoot bij heb gekregen via mijn digitale medium, ben ik er ook wel eentje min of meer kwijtgeraakt. Conversational commerce. Persoonlijke aandacht aan de relatie met consumenten, maar die hebben ineens minder aandacht voor elkaar


Leasemaatschappij ALD groeit 10 procent in een jaar
08-08-2018 | 10:51:00
ALD maakt internationaal over de eerste helft van 2018 een sterke groei door. De vloot groeide met 10,1 procent tot 1,59 miljoen voertuigen wereldwijd ten opzichte van een jaar geleden


[Column] Arno Peperkoorn: Talent laat je geen koffie halen
08-08-2018 | 10:20:00
Iemand 2 jaar koffie laten halen en schofferen tijdens de sollicitatiegesprekken werkte in 1965 en wellicht ook nog wel in een economie waar meer mensen dan banen zijn, maar in het hier en nu werkt dit niet


[Onderzoek] Heeft de SEA-marketeer nog wel een baan in de toekomst?
07-08-2018 | 13:43:00
53 procent van de middelgrote tot grote Nederlandse bedrijven automatiseert hun SEA-activiteiten en dit wordt naar verwachting alleen maar meer


Caroline Boogaard senior consultant Kirkman Company
07-08-2018 | 11:02:00
Boogaard's expertise ligt op het snijvlak van marketing- en HR-vraagstukken. Concreet betekent dit dat zij vanuit Kirkman Company onder andere een bijdrage zal leveren aan de ontwikkelingen op het gebied van employee experience


[Column] Machiel Verkuyl: English please!
07-08-2018 | 10:33:00
Met alle verschuiving van mediabudget naar media die op mobiel geconsumeerd worden en de opkomst van spraakgestuurde assistenten, zoals Google, Siri en Amazon, kan geen marketeer verzaken om over taal na te denken


[Screenforce] Tv-reclamemarkt groeit 3 procent
07-08-2018 | 10:19:00
In de eerste helft van 2018 is de tv-reclamemarkt in haar nieuwe definitie uitgekomen op 392 miljoen euro. Dit is een stijging van 3 procent in vergelijking met de eerste helft van 2017


[Column] Michiel Veugelers: I see dead people! De plot spoiler als marketinginstrument in de filmindustrie?
06-08-2018 | 08:38:00
Tegenwoordig lijkt de plot spoiler een hype op zich. Elke grote film hult zich tegenwoordig in stilzwijgen, alles is geheim, filmsets zijn hermetisch afgesloten en cast en crew hebben een zwijgplicht. De fans daarentegen gaan los op social media en analyseren alles


Wayne Parker Kent en MediaTest: Jongeren vinden een burn-out normaal
03-08-2018 | 08:31:00
Dit en meer is terug te lezen in het tweede Jongerenonderzoek van Wayne Parker Kent en onderzoeksbureau MediaTest


CMO’s: data zowel grootste kans als grootste risico
02-08-2018 | 11:21:00
Een derde van de chief marketing officers gelooft dat het gebruik van data de komende drie jaar topprioriteit heeft om consumenten te bereiken. Maar ze zien ook gevaren.


Oogst werkt samen met Datatrics
31-07-2018 | 13:33:43
Oogst wordt partner van Datatrics. Het Datatrics platform richt zich op customer journeys met behulp van klantdata en voegt hier algoritmen en machine learning aan toe


[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Anderzorg, Ben, Calvé en Adidas
31-07-2018 | 13:26:00
Deze review staat in het teken van overeenkomsten. Want in hun zoektocht naar betekenisvolle communicatie komen heel verschillende merken soms op hetzelfde thema uit. Soms is dat geslaagd en soms wat minder…


GlobalData: future lies in Instagram, WhatsApp and Messenger
31-07-2018 | 10:10:30
Lynnette Luna, Principal Analyst at GlobalData: “Facebook’s missed expectations on revenues and user growth and management’s warning that revenue growth rates would decelerate in the next two quarters, likely reflect more than one market trend. Facebook is finally feeling some pressure from its bad publicity around data privacy"


[Interview] Harry Dekker: Technologie en data zijn the new normal geworden
31-07-2018 | 07:21:00
Fascinerend is dat naast kanaal en creatie nu ook technologie een bepalende factor voor succes is gaan spelen, dus die dimensie moet je als communicatieprofessional wel willen omarmen en begrijpen


Qmusic en Mirabeau gebruiken Google Assistent als digitale sidekick
26-07-2018 | 11:13:00
Qmusic maakt gebruik van de gelanceerde Google Assistent, live op radio als digitale sidekick. Daarnaast kan iedereen die gebruik maakt van de Google Assistent dingen vragen aan Qmusic. In de ochtendshow


WWAV en Happy Data bundelen krachten
25-07-2018 | 08:59:00
WWAV, bureau voor marketing en communicatie voor non-profits, gaat samenwerken met Happy Data, expert op het gebied van data-analyse en -verrijking. Door de krachten van beide bureaus te bundelen, kan er een 360-gradenklantbeeld


N=5 creëert reclame Madurodam: Nederland op z'n grootst
23-07-2018 | 16:36:38
Ook dit jaar rekent Madurodam in haar commercial af met de hardnekkige vooroordelen die Nederlanders hebben over hun eigen land, zoals: we stellen (internationaal) gezien niets voor, en; we winnen nooit wat. Ons kleine landje


AdTiming: Innovation, Localization & Refined operation key in balance
23-07-2018 | 10:12:00
As the global Internet is becoming increasingly mobilized, mobile advertisement grew rapidly. According to eMarketer, driven by display ads, mobile will account for 69.9 percent of the entire digital advertising


[Column] Boris Veldhuijzen van Zanten: Stop talking about failure
23-07-2018 | 09:09:00
A question often asked of entrepreneurs is: How do you deal with failure? It seems like a logical question, but I recently realized that it is the wrong question; it's focused on persistence and disappointment. I don't think


Unilever haalt Love Beauty and Planet naar Nederland
20-07-2018 | 10:14:10
Love Beauty and Planet richt zich op een brede groep nuchtere vrouwen van 18 tot 35 jaar die er goed uitzien belangrijk vinden, en hier geen concessies op willen doen, maar ook een goed gevoel krijgen wanneer ze iets goed doen voor de aarde.


Digital Agency Group start 6Circles
20-07-2018 | 09:46:00
Digital Agency Group heeft 6Circles, een gespecialiseerd label, opgericht waarin alle search engine marketingactiviteiten binnen de groep zijn gecentraliseerd


Lotto start dynamic zomercampagne op Schiphol
19-07-2018 | 11:04:00
Advertising inkopen met behulp van een online trigger op vluchttijden en gates. Mediabureau UM en het out-of-home label Rapport zetten als eerste, voor hun klant Lotto, ‘dynamic buying’ in bij Schiphol Media


Dommelsch vernieuwt met uitstraling en 0,0%-variant
18-07-2018 | 10:47:08
Dommelsch is vanaf nu verkrijgbaar in een ander jasje. Met de vernieuwde uitstraling profileert Dommelsch zich nog nadrukkelijker als goed alternatief in een steeds complexere wereld van (speciaal)bieren. Daarbij introduceert het nu ook een 0,0%-variant


Keith Johnson Vice President of Product Ternio
18-07-2018 | 08:58:00
“Utilizing blockchain to make programmatic exchanges more transparent is exciting to me. Ternio offers the only scalable blockchain framework that ensures transparency in programmatic digital advertising"


Kiesjefolders en Affiliprint maken huis-aan-huisverspreiding schaalbaar
17-07-2018 | 15:55:53
De partijen bieden een marketingoplossing voor adverteerders die worstelen met ontwikkelingen rondom de ja/ja-sticker. Door een expliciete opt-in te combineren met demografische en geografische targeting, biedt Kiesjefolders dezelfde relevantie als andere publishers binnen het Affiliprint-netwerk


Melanie Vermolen Business Development Director Dentsu Aegis Network Benelux
17-07-2018 | 15:22:00
Michael Nederlof volgt Vermolen per direct op als Managing Director van Vizeum Nederland, onderdeel van Dentsu Aegis Network


[Onderzoek] HubSpot Research: Inbound marketing wereldwijd belangrijkste marketingstrategie
17-07-2018 | 14:37:00
Het belang van inbound marketing voor leads sluit goed aan bij de belangrijkste wensen van marketeers: 69 procent van alle respondenten in het HubSpot-onderzoek noemt de conversie van contacten en leads naar klanten de hoogste prioriteit


Alfred zet reclamehistorie centraal in campagne voor Calvé
17-07-2018 | 14:24:00
Vier jaar na Robin en acht jaar na Pietertje heeft Alfred een nieuwe campagne ontwikkeld voor Calvé Pindakaas. De campagne gaat live met een 40” TVC


Marco Ruivenkamp Managing Director Benelux SpotX
17-07-2018 | 13:53:00
Binnen SpotX, dat onderdeel is van de RTL Group, wordt Ruivenkamp verantwoordelijk voor de verdere groei van SpotX in Nederland, België en Luxemburg


Samenwerking About You en Media Reverse
17-07-2018 | 13:38:00
Media Reverse, partnerbureau van Dutch Independents Network, gaat samenwerken met About You op gebied van mediastrategie en - buying


Visumate en XAVA Media sluiten zich aan bij Dept
17-07-2018 | 13:22:00
Samen met visumate voegt ook hun sister agency XAVA Media zich bij Dept. XAVA Media positioneert zichzelf als een technologie- en marketingpartner die bedrijven begeleidt bij hun digitale transformatie


[Column] Wieke van Dijk - Wiekes Wow List: 10 tips voor deze zomer
17-07-2018 | 11:22:00
Wieke van Dijk, al bijna een jaar Creative Director bij MPG., neemt je mee in een selectie van wat haar interesseert en inspireert. Binnen en buiten het vak. Middels media, marketing, campagnes, muziek, podcasts, exposities &meer


OF-Cityplan gaat strijd aan met leegstand winkelcentra
17-07-2018 | 10:07:00
Het gemak van online shoppen heeft veel winkelcentra veranderd in halve spooksteden. Een project in Friesland, dat binnenkort in de rest van Nederland wordt uitgerold, moet daar verandering in brengen


Qmusic start maatschappelijke brandedcontentcampagnes
16-07-2018 | 18:05:00
Qmusic heeft twee branded contentcampagnes gestart die bijdragen aan een betere wereld. Door een samenwerking met Powerpeers kan Nederland van Qmusic letterlijk energie krijgen, zonne-energie


RAI en Wayne Parker Kent organiseren offline event Day in the City
16-07-2018 | 17:25:00
Uit een door RAI geïnitieerd onderzoek blijkt dat de vrouwelijke millennial behoefte heeft aan een offlinelifestyle-event waar online influencers centraal staan. Daarom organiseren ze Day in the City


Amsterdamse IMA zet voet aan de grond in New York
16-07-2018 | 16:55:00
Na een periode van internationale groei zet het Amsterdamse influencermarketingbureau IMA voet aan de grond in de Verenigde Staten met de opening van een regionaal kantoor in New York


Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie