Nieuws

29-03-2018 19:00:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 739427 | Tags:

[Marketing Report - 18 januari 2022] | Huseyin Yildiz | Charlotte Zelders | Marscha Krouwel | Jeroen de Bakker | Dorkas Koenen
18-01-2022 | 17:24:00
Luister dinsdag 18 januari om 18:30 uur naar de uitzending van Marketing Report op New Business Radio. Uw prettige gespreksleider is presentator Peter Wybenga, bijgestaan door zijn razendsnelle sidekick Bas Vlugt


ASN Bank kiest Het PR Bureau als pr- en communicatiebureau
18-01-2022 | 15:51:00
ASN Bank heeft HPB | Het PR Bureau gekozen als partner voor de pr- en communicatie activiteiten rondom een aantal duurzame projecten, waaronder de ASN Bank Wereldprijs en de Duurzame Cadeaugids


More Media Group (MMG) Make a Wish, Syntess Software en Frisse Blikken
18-01-2022 | 14:43:00
Onafhankelijk mediabureau More Media Group (MMG) gaat aan de slag ) Make a Wish, Syntess Software en Frisse Blikken met de inzet van onder meer offline media en special advertising


YouTube Agency Team5pm breidt verder uit naar Kaapstad met Stephanie Zee
18-01-2022 | 11:54:00
Team5pm heeft een kantoor geopend in Zuid-Afrika. Het is het derde buitenlandse kantoor van YouTube agency Team5pm. Stephanie Zee is aangesteld als managing director van het kantoor in Kaapstad


[Case] GROHE werft 350 aanmeldingen in samenwerking met vtwonen
18-01-2022 | 10:44:00
Sinds 2017 biedt GROHE een breed scala aan gekleurde kranen en accessoires aan. De positie van GROHE is sterk, maar de concurrentie in dit segment is groot. In samenwerking met DPG Media zorgde GROHE ervoor dat ze vaker worden meegenomen in de overweging- en oriëntatiefase


Gorillas benoemt Luanne Calvert tot Chief Marketing Officer
18-01-2022 | 10:35:00
Flitsbezorgdienst Gorillas heeft Luanne Calvert benoemd tot Chief Marketing Officer. Zij heeft in leidinggevende functies merken als Virgin en Google helpen opbouwen


[Interview] Marc Stubbé over Bisbrick
18-01-2022 | 09:41:00
Marc Stubbé is directeur en mede-eigenaar van Bisbrick, het bedrijf dat met het low-codeplatform krachtige online interacties biedt aan klanten. Als campagne of product op zich, of ter ondersteuning van bedrijfs-, marketing- en salesprocessen


[Interview] Martin van Velzen (Blokker): Duurzaamheid is geen trend maar een hygiënefactor
18-01-2022 | 07:37:00
In aanloop naar de bekendmaking van DeMarketing100, publiceert Marketing Report een serie interviews met genomineerde marketeers. Vandaag spreken wij met Martin van Velzen, Director Marketing & e-Commerce bij Blokker


BUX Zero komt met Zero Obstakels
17-01-2022 | 13:08:03
Fitzroy ontwikkelde de campagne voor beleggingsapp BUX Zero, die deze week van start gaat. De campagne wil enerzijds overbrengen dat de app de mobiele broker alles biedt wat hij nodig heeft om te gaan beleggen. En anderzijds de aankondiging dat je nu ook met BUX in crypto’s kunt beleggen


Grote merken stellen Nederlandse consument teleur
17-01-2022 | 12:10:44
Tachtig grote merken in Nederland voldoen niet aan de belangrijkste verwachtingen van consumenten. Om relevant te blijven moeten merken meer laten zien wat ze daadwerkelijk doen voor onze samenleving en het klimaat. Dit blijkt uit het Authenticity Gap-onderzoek van Omnicom PR Group


De succesfactoren van winnende campagnes
17-01-2022 | 11:04:44
SAN heeft in samenwerking met MetrixLab een ruime selectie ingezonden SAN-campagnes onderworpen aan een innovatieve, AI-gedreven creatieve evaluatie


Sponsors trekken handen af van The Voice
17-01-2022 | 10:22:00
T-Mobile en Lidl zijn gestopt als sponsor van The Voice of Holland. Ze reageren daarmee op de nieuwsstroom van afgelopen weekend over grensoverschrijdend gedrag van onder anderen Jeroen Rietbergen en coach Ali B, tegen wie aangifte is gedaan rondom seksuele intimidatie


[Interview] Cees van de Water (Beter Bed): Branding was, is en blijft cruciaal
16-01-2022 | 11:22:00
In aanloop naar de bekendmaking van DeMarketing100, publiceert Marketing Report een serie interviews met genomineerde marketeers. Vandaag spreken wij Cees van de Water, manager marketing bij Beter Bed


DPG Grow-podcast Data& De AI Samenleving met Claes de Vreese
14-01-2022 | 16:08:00
Te gast in de zesde aflevering van Data& is Claes de Vreese, universiteitshoogleraar AI & Society aan de Universiteit van Amsterdam


MassMovement en Greymen&Co gaan samen verder
14-01-2022 | 15:27:00
De digital agencies MassMovement en Greymen&Co hebben besloten per 1 januari 2022 samen verder te gaan. Ze hebben een gezamenlijke huisvesting betrokken in de voormalige Schinkelkerk in Amsterdam


Nestle met Self-Serve-koffie met zelfbedieningsautomaat van Starbucks
14-01-2022 | 14:01:00
Nestlé Professional introduceert een zelfbedieningsautomaat van Starbucks die warme en ijskoude dranken kan servern, met zuivelvrije melkalternatieven. Daarmee komt het bedrijf met het Self-Serve-koffieconcept van het We Proudly Serve Starbucks Coffee Programme


[Column] Jasper van Zandbeek: Laten we in 2022 eens ophouden met fragmenteren en versnipperen
13-01-2022 | 19:00:00
De inflatie van het begrip contentmarketing zette het afgelopen jaar stevig door. Het wordt inmiddels gebruikt (en vooral misbruikt) voor zowat iedere vorm van commerciële communicatie


Fitzroy ontwikkelt corporate campagne voor EIFFEL
13-01-2022 | 16:01:00
Na een pitch heeft consultancy en interim bureau EIFFEL gekozen voor Fitzroy. Het bureau heeft de positionering en identiteit aangescherpt, en een corporate branding campagne is inmiddels gestart


Bierbrouwerij AB InBev en Funding Options helpen de horeca
13-01-2022 | 10:48:00
Bierbrouwerij AB InBev en zakelijk financieringsplatform Funding Options slaan de handen ineen om de horeca te helpen. Door de samenwerking kan Funding Options beter dan marktconforme financiering aanbieden aan potentiële en bestaande klanten van de brouwer


Qmusic en NOC*NSF gaan een meerjarige intensieve samenwerking aan
13-01-2022 | 10:19:00
Qmusic is voortaan de officiële radiopartner van NOC*NSF rondom de Olympische Spelen en sport in algemeen. Daarmee neemt Qmusic de rol over die Radio 538 (Talpa Network) de afgelopen jaren heeft gespeeld


Dept investeert in data science en engineering met overname van Amerikaanse Raybeam 
12-01-2022 | 14:41:18
Data science en software engineering agency Raybeam is overgenomen door Dept. Raybeam ontwikkelt op maat gemaakte datacentrische applicaties en software om merken als Google, eBay, Videoamp en Meta te helpen navigeren bij hun big data-uitdagingen, omzet te verhogen en kosten te optimaliseren


Scoupy selecteert Just Another Media Company als campagnebureau
12-01-2022 | 14:19:00
De grootste cashback-app van Nederland Scoupy heeft Just Another Media Company geselecteerd als campagnebureau. De eerste Pak Scoupy Erbij-campagnevideo vormt de aftrap van een grotere campagne


Rechtbank verbiedt Ariel-reclame van Proctor & Gamble Nederland
12-01-2022 | 11:38:00
De Rotterdamse rechtbank heeft Proctor & Gamble Nederland verboden om de reclame van Ariel nog te mogen uitzenden. De zaak was in kort geding aangespannen door Unilever dat zich met zijn merk Robijn benadeeld voelde


Counter Content breidt uit met Eileen van Vliet en Sander Keizer
12-01-2022 | 11:00:58
Eileen van Vliet en Sander Keizer zijn begonnen bij Counter Content, het Zaanse bureau voor pr- & contentmarketing en onderdeel van Counter Collective. Beiden versterken het team als pr- en communicatieadviseur voor klanten als ALD Automotive, Bravoure, Gorillas en Marvia


Logitech introduceert de lamp voor streamers Litra Glow
12-01-2022 | 09:53:50
Logitech for Creators, een merkextensie van Logitech, lanceert de lamp Litra Glow. De lamp is bedoeld voor mensen die video’s opnemen voor onder meer social media. Door gebruikt van de TrueSoft-technologie in combinatie met ledlicht geeft de Litra Glow alle huidtinten een natuurlijke weergave op beeld


Documentaire over 100-jarig bestaan Jumbo op Videoland: 100 jaar familie
11-01-2022 | 11:50:00
Jumbo heeft een documentaire laten maken over zijn 100 jarig bestaan. Onder de titel Jumbo 100 jaar familie. Elke dag beter is via de streamingdienst Videoland het verhaal te zien vanuit het perspectief van verschillende medewerkers en andere betrokkenen


HERC maakt campagne voor YoungCapital: Whatever Works, Work
11-01-2022 | 11:26:00
HERC en recruitment- en jongerenspecialist YoungCapital hebben de campagne Whatever Works gelanceerd. In de campagne staat opnieuw het mantra Work centraal en wordt meer dan alleen uitzendwerk gestimuleerd. Het is de vierde keer dat het bureau en het jongerenmerk de handen ineenslaan


Max Verstappen en Viaplay bundelen krachten
11-01-2022 | 10:20:00
Streamingdienst Viaplay en Formule 1-wereldkampioen Max Verstappen bundelen hun krachten. De Nederlandse superster wordt zowel binnen de Nederlandse landsgrenzen als in alle andere markten waar Viaplay de exclusieve Formule 1-rechten bezit, Viaplay-ambassadeur


N=5 breidt uit
11-01-2022 | 10:05:00
N=5 heeft afgelopen tijd  veel nieuwe accounts  mogen verwelkomen, onder meer van Melkunie, Picnic, Shoeby, Stedin en de KVK. Het bureau heeft daarom in verschillende disciplines mensen aangetrokken om het team te versterken


BetCity kiest voor Blauw Gras
11-01-2022 | 09:09:42
Blauw Gras gaat aan de slag voor BetCity. Het bureau wordt verantwoordelijk voor strategie en creatie, ondersteund door een aantal andere Ace-agencies, waaronder Glasnost


[Column] Tessa van der Starre (MediaCom): Ook in 2022 People First
11-01-2022 | 08:20:00
We hebben net een prachtig jaar afgesloten waarin we veel nieuwe klanten hebben mogen verwelkomen. VGZ, Shell Energy, tombola, The Coca-Cola Company, NIBC, Bayer en Xiaomi hebben allemaal voor MediaCom gekozen


Mobiel.nl sponsort Qmusic-spel Verdubbel je Salaris in één Minuut
10-01-2022 | 14:28:32
Qmusic en Mobiel.nl gaan een intensieve meerjarige samenwerking aan rondom het spelletje Verdubbel je Salaris in één Minuut. Als de luisteraar tien vragen in één minuut goed kan beantwoorden, verdubbelt Qmusic zijn bruto maandsalaris. Ook krijgt de luisteraar een nieuwe mobiele telefoon namens Mobiel.nl


Max Verstappen and Viaplay agree partnership
10-01-2022 | 11:40:27
The reigning Formula 1 World Drivers’ Champion Max Verstappen and Viaplay have agreed a multi-year partnership that will see the superstar Dutch driver feature in exclusive content for Viaplay viewers


Azerion and Havas Media partnership gathers momentum to ensure best ROI and quality control for clients
10-01-2022 | 11:36:11
Azerion, the digital entertainment and media platform, and Havas Media The Netherlands, part of the global media agency Havas, are reaping the rewards of their partnership focused on bringing the best possible ROI for clients’ overall digital media investments


Opel lanceert meer modellen elektrische auto’s
10-01-2022 | 11:09:47
Opel telt dit jaar elf modellen die leverbaar zijn met een geëlektrificeerde aandrijflijn. Dat is inclusief het hele gamma van lichte bedrijfswagens. Op weg naar een emissievrije vloot zullen sommige modellen vanaf nu alleen nog verkrijgbaar zijn met volledig elektrische aandrijving








Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie