Nieuws

29-03-2018 17:00:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 116122 | Tags:

[Onderzoek] Merkonderzoek: Tony’s Chocolonely meest purpose driven merk van Nederland
20-11-2019 | 12:59:54
Met zeven merken en een groei van 53 procent in totale merkwaarde naar 6,39 miljard Amerikaanse dollar is retail niet alleen de snelst groeiende branche in de BrandZ Top 30, maar ook het best vertegenwoordigd in de ranglijst


Speelfilm- en commercialregisseur Diederick Koopal naar hazazaH
18-11-2019 | 22:29:00
Speelfilmregisseur en commercialregisseur Diederick Koopal sluit zich aan bij hazah. Diederick Koopal zal de nieuwe Remia-film maken


Audax Groep neemt Bruna over
18-11-2019 | 21:46:00
Audax Groep neemt in 2020 Bruna van Shared Stories Group over. Als gevolg van de overname zal Bruna onderdeel worden van Audax Groep


Bijenkorf brengt marketingbudget terug: geen Turn on the Lights
18-11-2019 | 06:45:00
De Bijenkorf heeft tientallen medewerkers wegbezuinigd en de jaarlijkse lichtshow Turn on the Lights in Amsterdam geschrapt. Dit schrijft het Financieele Dagblad op basis van uitgelekte documenten van het warenhuis


Alexander van Dam penningmeester PIM
15-11-2019 | 13:04:20
Met de aanstelling van deze finance professional wil PIM het financiële vak en het marketingvak dichter bij elkaar brengen met als doel om samen meer impact te hebben


SuperHeroes met hamburger-advertentie van houtskool om de burgers op te grillen
14-11-2019 | 11:17:17
SuperHeroes heeft een outdoorcampagne gelanceerd waarbij illustraties zijn gemaakt met dezelfde houtskool als waar Mad Grill de hamburgers op bakt


Anneke Bos en Mijntje Cuijpers beginnen TUSSEN
14-11-2019 | 09:21:52
Reclamemakers Anneke Bos en Mijntje Cuijpers lanceren TUSSEN, het bureau dat adverteerders helpt om de totale controle over hun eigen advertising te houden en hen tegelijk ontzorgt bij de ontwikkeling en uitvoering daarvan


SowiesoHelder benoemt Irpa Allard tot creatief directeur
13-11-2019 | 12:10:00
Communicatiebureau SowiesoHelder heeft Irpa Allard benoemd tot creatief directeur. Irpa Allard werkte voorheen voor MPG., waar ze Business Unit Director was en zakelijk en creatief eindverantwoordelijk voor alle Ahold-accounts waaronder Etos, Gall & Gall, Albert Heijn/Allerhande en AH to Go


BvA en FNLI komen met update Gids Content Creators en Food Adverteerders
13-11-2019 | 10:40:00
BvA en FNLI hebben een update uitgebracht van de Gids Content Creators en Food Adverteerders. De gids biedt voedingsmiddelenadverteerders een kompas voor verantwoord reclamemaken in samenwerking met influencers


Alpine Hearing Protection neemt Thunderplugs/Bananaz over
13-11-2019 | 10:00:00
Alpine Hearing Protection heeft Thunderplugs/Bananaz overgenomen. Beide bedrijven zijn gespecialiseerd in gehoorbescherming


WPP wereldwijde partner voor Beiersdorf
13-11-2019 | 09:37:58
Beiersdorf, a leading provider of innovative, high-quality skin care products, has appointed WPP to be the lead global agency for its iconic global derma and healthcare brands, including Eucerin and Hansaplast/Elastoplast


Mirage Retail lanceert winkelketen MINISO in Nederland
13-11-2019 | 09:34:00
Mirage Retail Group en Mazuli Group hebben overeenstemming bereikt over de exclusieve franchise-rechten van de winkelketen MINISO in Nederland. Deze jonge Japanse winkelformule opende in 2013 haar eerste winkel in China en telt inmiddels 4800 winkels in 86 landen. MINISO opent in het voorjaar 2020 winkels in Amsterdam, Utrecht en Eindhoven


Atala Asberg stapt over van Talpa Media Solutions naar Media Reverse
12-11-2019 | 08:37:12
Atala Asberg aan de slag gegaan als Client Lead/strateeg bij Media Reverse. Ze was hiervoor accountmanager onafhankelijke mediabureaus bij Talpa Media Solutions


Max Verstappen wordt het gezicht van CarNext.com
12-11-2019 | 08:27:00
CarNext.com, de pan-Europese marktplaats voor jong gebruikte auto’s, zet vanaf 2020 Formule 1-coureur Max Verstappen in als boegbeeld van het merk


Campagne van Wecycle rondom recyclecoach
12-11-2019 | 08:11:16
Wecycle begint een campagne om mensen op weg te helpen bij het recyclen van apparaten. De video’s draaien om een recyclecoach, die tips geeft aan consumenten


[Nederlands MediaNetwerk TV] Sander Koning over bGenius
12-11-2019 | 08:00:00
Sander Koning is Managing Director van bGenius, marketingtechnologie om online campagnes makkelijk en efficiënt te beheren. Het bedrijf valt onder IPG Mediabrands. We spreken hem over campagnetools, de markt en het werkveld


HALAL en Thessa Meijer maken campagnevideo Ace & Tate
11-11-2019 | 09:59:39
HALAL voegt Thessa Meijer toe aan het internationale team van commerciële filmmakers. Zij won in november 2019 een Grand Prix tijdens de Ciclope awards voor haar korte film The Walking Fish - haar eerste productie in samenwerking met HALAL


Boomerang produceert interactieve videoclip Lil’ Kleine
11-11-2019 | 09:26:01
Boomerang Agency, Storyteq en Samsung hebben een video gemaakt voor Lil’ Kleine die mensen online kunnen personaliseren. De video Blijven draait om de rapper, die probeert uit handen te blijven van een groep gangsters


[Commercial Review] Folkert Langeveld: Samsung en T-Mobile, KIA, KLM en Unox
11-11-2019 | 09:01:00
De ambitie van het House of no limits-project van Samsung en T-Mobile maakt het voor mij al direct een opvallende en spannende gebeurtenis. Een film? Op YouTube? Met al deze bekende namen? Fred Teeven? Het bevat alle elementen die YouTube en social leuk maken


Samsung challenget met Create #withGalaxy-campagne ontwikkeld door Cheil Amsterdam
08-11-2019 | 10:07:00
Samsung lanceert de 360-gradencampagne Create #withGalaxy, waarmee iedereen met een Galaxy-smartphone wordt uitgedaagd om creators te worden. De campagne is 100 procent gefilmd en gefotografeerd met Galaxy-devices


Marco Knoot Directeur Marketing Groupe Renault Benelux
08-11-2019 | 09:48:00
Marco Knoot is per november 2019 directeur marketing bij Groupe Renault Benelux en hiermee verantwoordelijk voor alle de marketingactiviteiten van Renault. Hij neemt de functie over van Thomas Brient


[Onderzoek] Nederlanders gaan vaker op zoek naar korting
07-11-2019 | 12:43:42
Nederlanders gaan vaker op zoek naar kortingen. Dit blijkt uit de Nationale Kortingsmonitor 2019 van marktonderzoeksbureau Etil en Reclamefolder.nl


5PM aan de slag voor SIRE
07-11-2019 | 09:09:01
YouTube Strategy & Services bureau 5PM gaat SIRE ondersteunen met het inzetten van YouTube tijdens toekomstige SIRE-campagnes. Het Amsterdamse bureau ontwikkelt onder andere een geïntegreerde YouTube-strategie en zorgt voor de optimalisatie van het bestaande YouTube-kanaal


Purina Gourmet van Nestlé met de kat als influencer
07-11-2019 | 09:02:00
Purina Gourmet creëert een community voor kattenvoeding en zet daarvoor katten als echte influencers en Instagram-foodies aan het werk


Nederlander kiest webshop uit op reviews, Belg op prijs
07-11-2019 | 08:43:42
Nederlanders bepalen hun keuze voor een webwinkel vooral op basis van de reviews. Belgische consumenten kijken juist meer naar de laagste prijs. Dat blijkt uit een poll van Trustpilot onder 2500 online shoppers


Audi werkt met 72andSunny aan wereldwijde merkcampagne
06-11-2019 | 11:06:00
Audi lanceert begin 2020 een merkcampagne die gebaseerd op inzichten en communicatietrends. Het automerk heeft het Amsterdamse 72andSunny als partner aangesteld voor dit wereldwijde project.


Jumbo en Helden brengen Jumbo-editie Helden uit
06-11-2019 | 11:06:00
Supermarktketen Jumbo en mediamerk Helden brengen een speciale Jumbo-editie van Helden Magazine uit. Het magazine is vanaf woensdag 6 november 2019 beschikbaar bij alle Jumbo supermarkten in heel Nederland


Supermarkten sluiten convenant voor leefbaar loon bananenteelt
06-11-2019 | 10:39:00
Nederlandse supermarkten hebben in een overeenkomst vastgelegd dat zij zich gezamenlijk inzetten voor een leefbaar loon voor arbeiders in de bananenteelt


Marc Oosterhout voorzitter SIRE
06-11-2019 | 10:11:00
Paul Kroef draagt de voorzittershamer aan Marc Oosterhout over. In het SIRE-bestuur zijn professionals uit alle disciplines van de communicatie- en mediabranche en opdrachtgevers vertegenwoordigd.


Reclamebureau epidemie ontwikkelde de Kidsproef-campagne voor rijstmerk Lassie
06-11-2019 | 09:27:00
Reclamebureau epidemie ontwikkelde in samenwerking met producent OCC - Online Cookie Collective, de Kidsproef-campagne voor het rijstmerk Lassie


Jeroen de Bakker begint netwerkplatform Second Opinion
06-11-2019 | 09:01:00
Jeroen de Bakker start, samen met vijftien experts, het zelfstandige initiatief: Second Opinion, een nieuw platform dat besluitnemers in de marketing, communicatie en innovatie in verbinding brengt met topspelers uit het vak. De Bakker wil hiermee vergaarde kennis en expertise toegankelijker maken.


3sixtyfive in actie voor Foute Kersttruiendag 2019
05-11-2019 | 13:28:49
Influencermarketingagency 3sixtyfive verzorgt dit jaar strategie, concept en uitvoering voor de derde editie van Foute Kersttruiendag, een actie voor Save the Children


[Interview] Thomas Thiadens: Zonder digitalisering vallen retailers om
05-11-2019 | 09:29:34
Thomas Thiadens is Managing Director van Windowsketch. Hij volgde in september oprichter en eigenaar Floris Sanders op. We spreken hem over wat de digitale labels op de schappen supermarkten in binnen- en buitenland kunnen brengen


DPG Media begint campagne met AD-columnisten
05-11-2019 | 09:17:00
DPG Media begint een campagne speciaal voor het AD, waarin de columnisten van het nieuwsmerk te zien zijn. De commercial is te zien op tv en online en volgt een dag uit het leven van een AD-lezeres


Validators begint online platform voor creatietesting
05-11-2019 | 08:07:11
Validators introduceert de STORE, een online platform voor creatietesting in Europa. In de afgelopen tien jaar heeft Validators een dertigtal (neuro)tools ontwikkeld die de effectiviteit van creaties voor alle mediumtypes meet


Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie