Nieuws

29-03-2018 17:00:00 | Door: Nico | hits: 6653 | Tags:

[Interview] Machiel Verkuyl over deelname aan de Media Rally 2018
17-10-2018 | 21:44:00
Op vrijdag 26 oktober wordt de eerste editie van de Media Rally verreden. Wij bellen Machiel Verkuyl die meerijdt met het UM/Initiative team


We Adapt introduceert een cloud editor voor video-advertenties
17-10-2018 | 11:12:58
We Adapt, het Creative Management Platform (CMP) voor video, introduceert een cloud editor, waarmee dynamische video's kunnen worden samengesteld. Hiermee kunnen video-advertenties geautomatiseerd en schaalbaar aangepast en doorvertaald worden


[The Choice] Zo bereik je de (aanstaande) moeder
17-10-2018 | 10:24:00
Tijdens de eerste zwangerschap worden ongelofelijk veel producten gekocht. En ook in de jaren erna schaffen ouders veel aan. Sanoma en marktonderzoekbureau The Choice onderzochten voor 62 producten en diensten de customer journey van 8.900, aanstaande, moeders


[Interview] Wouter Theijsmeijer en Jeroen de Graaf (Ematters): Clickratio's van 50 procent zijn mogelijk
17-10-2018 | 09:41:53
In 2017 besloot Ematters zich volledig te richten op eCRM en marketing automation. De nieuwe managing director Jeroen de Graaf heeft als taak de bureaustrategie uitbouwen en het steeds schaarsere marketingtalent binden


Abovo Media neemt FD Gazellen Award in ontvangst
17-10-2018 | 09:19:40
Abovo Media mag ook dit jaar een FD Gazellen Award in ontvangst nemen. De FD Gazellen Awards zijn prijzen die Het Financiële Dagblad uitreikt aan de snelst groeiende bedrijven van Nederland


Quinny kiest SuperHeroes Amsterdam als leading agency
16-10-2018 | 15:38:24
Creatief bureau SuperHeroes Amsterdam is na een pitch gekozen als lead agency voor Quinny, één van de merken van het Canadese moederbedrijf Dorel Juvenile van onder andere Maxi-Cosi en Bébé Confort. De eerste campagne gaat deze week live in Europa


MADE.FOR.DIGITAL breidt internationaal productienetwerk uit in Kaapstad
16-10-2018 | 15:34:00
Film- en contentproductiehuis MADE.FOR.DIGITAL, met kantoren in onder andere Amsterdam, Los Angeles en Singapore, opent een vestiging in Kaapstad. Met het kantoor verlaagt MADE.FOR.DIGITAL de drempel voor internationale producties


XXS Amsterdam maakt sociaal experiment voor Kia
16-10-2018 | 14:09:00
Samen met de introductie van de Kia Ceed presenteert Kia een sociaal experiment in een door XXS Amsterdam ontwikkelde campagne. Een experiment waarbij een groep zakelijke rijders wordt gevolgd met verborgen camera's


[Interview] Jeroen Verkroost over de deelname aan de Media Rally 2018
16-10-2018 | 12:35:00
Op vrijdag 26 oktober wordt de eerste editie van de Media Rally verreden. Jeroen Verkroost, Managing Director Digital Omnicom Media Group en rijdend voor OMD, neemt deel samen met Dave Frauenfelder


Eerste e-sportsplatform in Nederland gelanceerd
16-10-2018 | 10:21:00
Vanaf heden kunnen e-sportsliefhebbers terecht bij Esports Club, het eerste e-sportsplatform van Nederland. Esports Club brengt spelers, geïnteresseerden en toernooiorganisatoren bij elkaar


[Interview] Aart Lensink over contentmarketing: Als er geen kraakheldere koppeling is, is alle moeite voor niks
16-10-2018 | 10:04:47
Al bijna 23 jaar geleden richtte Aart Lensink, begonnen als journalist, LVB Content Marketing op dat opdrachtgevers op vier terreinen helpt: strategie, content, distributie en conversie. Met zo'n lange carriere in ons vakgebied achter de rug


Pieter Haas weg bij Ceconomy
16-10-2018 | 09:17:00
Pieter Haas is per direct opgestapt als topman van Ceconomy, het moederbedrijf van MediaMarkt en Saturn. Dat heeft het bedrijf dit weekend bekend gemaakt. Een opvolger is nog niet gevonden. Financieel directeur Mark Frese en directielid Dieter Haag Molkenteller nemen zijn taken voorlopig waar


Universiteit van Amsterdam ontwikkelt virtuele supermarkt voor diabetici
16-10-2018 | 08:55:00
UvA-wetenschappers gaan een virtuele supermarkt ontwikkelen, speciaal voor mensen met diabetes type 2. Met deze toepassing kunnen gebruikers zichzelf trainen om verleidingen beter te weerstaan en zo gezondere keuzes te maken


KLM en de Persgroep bouwen samenwerking verder uit
16-10-2018 | 08:09:00
De Persgroep en KLM Nederland verlengen hun samenwerking rond Europa Onontdekt voor de komende twee jaar. In dit format worden via diverse media reisbestemmingen op een originele wijze besprok


N=5 maakt campagne voor KRO-NCRV
15-10-2018 | 12:51:00
N=5 heeft een merkcampagne ontwikkeld voor KRO-NCRV. Laten we wat meer naar elkaar omkijken, dat is de boodschap van de merkcampagne van KRO-NCRV die zondag 14 oktober van start is gegaan


Miluska van ’t Lam benoemd tot hoofdredacteur Harper's Bazaar Nederland
15-10-2018 | 11:49:00
Miluska van ’t Lam is per 15 oktober 2018 benoemd tot hoofdredacteur van Harper’s Bazaar Nederland. Dit maken Luc van Os (CEO Hearst Magazines Netherlands) en Marscha Krouwel (Publishing Group Director Women Brands) bekend


Ogilvy Amsterdam maakt campagne voor Blokker
15-10-2018 | 11:30:00
Blokker lanceert een huishoudcampagne, waaruit moet blijken dat Blokker een antwoord heeft op elke huishoudvraag. Ogilvy Amsterdam kwam met een simpel en effectief tv-concept om te laten zien wie Blokker is


[Nederlands MediaNetwerk TV] Bert Hagendoorn over positionering
12-10-2018 | 13:47:00
Bert Hagendoorn is positioneringsspecialist. Creatieve ondernemers schakelen hem in als deskundige om de positionering van het bedrijf onder de loep te leggen, alsmede de groei- en communicatiestrategie van het bedrijf (mede) te bepalen


RTL Nederland en de Persgroep sluiten strategische alliantie
12-10-2018 | 12:20:00
De Persgroep en RTL Nederland maken bekend dat zij een overeenkomst sluiten voor drie jaar. De twee bedrijven willen hiermee hun sterke posities met elkaar verbinden. De strategische alliantie behelst de volgende gebieden


KARWEI opent pop-uphuis vol wooninspiratie in De 9 Straatjes
12-10-2018 | 12:08:00
KARWEI introduceert het KARWEI-huis: een pop-up store in De 9 Straatjes van Amsterdam. Hier laat de decoratieve bouwmarkt dé interieurtrends en haar style statements van najaar 2018 op een verrassende manier tot leven komen


Natwerk ontwikkelt campagne voor Bols
12-10-2018 | 11:43:00
Wil distillateur Bols ons met hun pay-off laten geloven dat ze nu ook al een een biertje hebben gebrouwen? Niks ervan! Met deze campagne maakt het merk voor eens en voor altijd duidelijk dat Bols Genever en bier gewoonweg een lekker stel vormen.


Mede-oprichter TBWA/Neboko Cor den Boer ontwikkelt broodje
12-10-2018 | 09:49:00
Op het eerste gezicht ziet een Vuurbrood er eenvoudig uit: een rond, gevuld en gegrild broodje, dicht aan de randen en bovenop een ingebrand logo. Toch heeft het Cor den Boer, founder, jaren gekost om hiervan het simpele, maar smaakvolle broodje


[Column] Boris Veldhuijzen van Zanten: Sit on the ledge and enjoy the view
12-10-2018 | 09:24:00
Every once in a while you'll reach a milestone, make a good deal, or have an opportunity to celebrate an anniversary. Oftentimes we'll ignore that moment, as it feels complacent to celebrate our successes


TMG schaft online bureaukorting af per 2019
12-10-2018 | 09:13:00
Per 1 januari 2019 stopt TMG met het toepassen van de bureaucommissie voor alle online diensten. Hiermee wordt adverteerders en mediabureaus eenduidigheid geboden in de kosten van digitale media


GDPR geen negatieve invloed op programmatic advertising
11-10-2018 | 12:01:00
Tegen alle verwachtingen in heeft de implementatie van de GDPR niet geleid tot een zichtbare negatieve impact op de omzet van programmatic advertising. De groei van de markt zet ook in 2018 door


LINDA opent store op Schiphol
11-10-2018 | 10:22:00
Sinds 10 oktober is er een heuse LINDA.winkel geopend op de luchthaven Schiphol. Reizigers vinden er, naast het onlangs uitgekomen jubileumnummer van LINDA., een uitgebreid assortiment aan LINDA.producten


SugarCity vernieuwt website met VR
11-10-2018 | 10:14:00
SugarCity Events in Halfweg heeft hun website vernieuwd om het toenemend aantal buitenlandse geïnteresseerden een inzage te geven in de onbeperkte mogelijkheden van de industriële evenementenlocatie


Gregory van der Wiel richt Bare Knuckle op
10-10-2018 | 11:47:00
Gregory van der Wiel en zakenpartners Funs Jacobs en Ricardo Mingacho hebben Bare Knuckle opgericht, een creative shop voor personal brands. Het bureau creëert de visuele merkidentiteit van personal brands zoals sporters, artiesten en ondernemers


[Onderzoek] Populariteit duurzame producten stijgt
10-10-2018 | 11:23:00
De bereidheid van consumenten extra te betalen voor duurzame producten stijgt voor het tweede achtereenvolgend jaar: 36 procent van de Nederlandse consumenten is daartoe bereid. Tegelijkertijd stijgt ook de scepsis: 43 procent wantrouwt claims over duurzaamheid


[Column] Wieke van Dijk - Wiekes Wow List: tips voor de herfst
10-10-2018 | 10:39:00
Ik ben deze week alweer vier keer tot op mijn sokken nat geregend op de fiets. Dat betekent voor mij dat de herfst officieel is begonnen. Kennelijk hebben die donkere dagen meteen invloed op mijn keuzes voor deze Wow-list


Studio Piraat ontwikkelt identiteit NL Cares
10-10-2018 | 10:06:00
Studio Piraat ontwikkelt de identiteit van NL Cares, een platform voor flexibel vrijwilligerswerk. De identiteit omvat een mix van een vriendelijke en warme beeld- en vormtaal


180 Kingsday en Bloemenbureau Holland lanceren bloemencampagne
10-10-2018 | 09:33:00
Bloemenbureau Holland en 180 Kingsday lanceren een campagne die ons eraan herinnert wat bloemen voor ons doen en waarom wij er meer van nodig hebben. De campagne, We hebben meer bloemen nodig genaamd, viert de effecten die bloemen op ons hebben


Adobe breidt uit met Magento Commerce Cloud
10-10-2018 | 09:06:00
Adobe maakt het mogelijk om van iedere ervaring een winkelervaring te maken, dankzij de integratie van Magento Commerce binnen Adobe Experience Cloud. Dit stelt ondernemingen in staat om gepersonaliseerde winkelbelevingen te creëren


Opel Talent Academy start opleidingstraject vrouwelijke verkoopadviseurs
09-10-2018 | 16:14:00
De Opel Talent Academy, het eenjarige opleidingstraject van Opel dat geselecteerde kandidaten klaarstoomt tot het vak van verkoopadviseur, is van start gegaan met dertien vrouwelijke kandidaten


Basic-Fit lanceert eigen DOOH-kanaal
09-10-2018 | 15:51:00
Basic-Fit introduceert een eigen Digital out of Home (DOOH) kanaal. Het kanaal biedt adverteerders de mogelijkheid om een specifieke doelgroep van sportieve consumenten gerichter te bereiken


Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie